Wat een onzin.quote:Op zaterdag 12 november 2022 08:19 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat wat uit maakt. Ik wil waarde voor mijn geld. Of dat nu 15, 1500 of 15.000 euro is.
500 euro uitgeven voor een veredelde kruimelzuiger levert geen waarde voor je geld. Het is gewoon een niet zo slimme investering. Geef je een paar tientjes uit voor precies die functies dan pakt het heel anders uit.
Iedereen die niet zo'n slimme investering doet gaat dat in eerste instantie verdedigen met onzin als 'ja maar jij weet niet waar je het over hebt!1!' Of 'ja maar jij bent arm' ofzo. Dat is een heel bekend fenomeen en bewijst eigenlijk mijn punt eerder dan dat het argumenten weerlegt.
In the end of the day interesseert het mij ook niet zo veel. Koop je stofzuigertje en maak jezelf vanalles wijs, wat zal mij het boeien.
Okequote:Op zaterdag 12 november 2022 09:46 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Een gebruiksvoorwerp kopen is per definitie niet ‘investeren’.
Ik heb zo’n ding en mij bevalt het prima. En als je het handig doet zoals ik eerder heb beschreven is het zelfs goedkoper dan een gewone ouderwetse stofzuiger kopen.
Haha dit vind je fel?quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:34 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Oke
Misschien kun je nog wat feller reageren. Dat maakt je verhaal heel overtuigend.
Als je er blij mee bent dan prima natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:35 schreef Pendule het volgende:
Kom ik aan met mijn 30 jaar oude stofzuiger, gekocht voor 15 euro bij de kringloop.
Er is niks veranderd aan een gelijkstroom motor waardoor nieuwe stofzuigers zuiniger zijn, de nieuwe zuigen minder hard dus je kan ze niet eerlijk vergelijken.quote:Op vrijdag 11 november 2022 18:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb gekeken naar een energiezuinige.
Miele apparatuur koop ik sowieso niet, die gaan te lang mee waardoor je die niet vervangt ondanks dat ze later zeer grote energieslurpers zijn.
Voor nu werkt het nog. Weet natuurlijk niet hoelang nog. Wat ik persoonlijk gemerkt heb is dat die zakloze dingen minder zuigkracht hebben.quote:Op zondag 13 november 2022 08:43 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als je er blij mee bent dan prima natuurlijk.
Persoonlijk koop ik ongeveer elke tien jaar een nieuwe stofzuiger. zo'n ding verslijt namelijk toch. Lagers worden ruimer, geeft meer herrie. Schoepen slaat randen af en zitten wat ruimer in de ruimte. En vooral komt er stof op allerlei plaatsen waar het de zuigkracht verminderd of zelfs de motor vertraagd.
In de praktijk koop ik dan vaak na een verbouwing of zo maar een andere stofzuiger. Een boven en een beneden werkt ook niet want de oudere doet het vaak veel minder goed en ga je toch weer sjouwen.
1: een continue sluipverbruiker dusquote:Op vrijdag 11 november 2022 19:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
100% dat jij helemaal geen goede steelstofzuiger op accu hebt want die nadelen zijn daar niet.
Misschien zo’n ding van de Aldi gehad?
1. Hij is nooit leeg want hangt in een laadstation
2. Presteert net zo goed
3. Is stiller
4. Gaat lang mee, tot 45-60min
5. Heeft een reinigbaar filter
6. Wat snel is te reinigen.
Zuigkracht wordt niet alleen door de motor bepaald. De weerstand in het licht-circuit (zuigmond, slangen, filters, stofzak/reservoir etc) speelt een zeer grote rol.quote:Op zondag 13 november 2022 08:48 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Er is niks veranderd aan een gelijkstroom motor waardoor nieuwe stofzuigers zuiniger zijn, de nieuwe zuigen minder hard dus je kan ze niet eerlijk vergelijken.
Als je de hele dag aan stofzuigen bent dat je het energieverschil merkt dan geef ik je groot gelijk.
Dit.quote:Op zaterdag 12 november 2022 06:02 schreef machtpen het volgende:
Hier een makita van 6 tientjes dezelfde waar vliegtuigen mee worden uitgezogen. Accu was er al van het gereedschap. Werkt prima.
500 euro voor een stofzuiger betalen is gewoon dom, doen alleen simpele mensen.
Welke Makita is dat?quote:Op maandag 14 november 2022 10:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Die Makita is prima.
Vriendin wilde hoe dan ook een Dyson (ja.... ) dus we hebben een Dyson. Mocht ze zelf betalen.
Broer heeft een Makita thuis en doet precies hetzelfde en voelt+zuigt nog beter ook.
Hou toch op met die dure marketing bende.
Een eerdere versie van deze:quote:
Dat is ook met die aan audiofielen die persé OFC-snoeren en gefilterde netspanning moeten hebben om te kunnen luisteren naar hun muziek. Allemaal marketing-techpraat dat ik met m'n opleiding zwakstroom moeiteloos kan ontkrachten.quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
Cognitieve dissonantie. Het bestaat. Ik snap dat als je een honderd of 5 neerlegt voor iets als een stofzuiger je dan een soort buitenaardse prestaties verwacht en je het dan fel moet verdedigen als het tegen valt. Want anders ben je zo'n lul die er in is getrapt
30 jaar geleden werd elektronica nog gemaakt om 30 jaar mee te kunnen.quote:Op zaterdag 12 november 2022 22:35 schreef Pendule het volgende:
Kom ik aan met mijn 30 jaar oude stofzuiger, gekocht voor 15 euro bij de kringloop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |