Komt daar de 2,5% verhoging van de functieschaal nog bovenop indien van toepassing?quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:34 schreef daNpy het volgende:
Metalektro
5,5% per 1 december 2022
3,5% per 1 januari 2024
¤ 60 per maand gedurende de looptijd van de cao, dit is voor een modaal inkomen 2% loonsverhoging. Deze afspraak geldt ook voor uitzendkrachten.
Door deze structurele loonsverhogingen is het uurloon per 1 januari 2024 minimaal ¤ 14.
Het loon stijgt in totaal met 11%. Vanaf 1 december 2022 stijgen modale lonen (dat zijn de meest voorkomende lonen) met 7,5%. Een jaar later komt daar nog eens 3,5% structureel bij.
Ik vind dat er lang zit tussen de 2 verhogingen in, zeker in deze rare tijden. Aan de andere kant zijn de verhogingen een heel stuk hoger dan ik verwacht had.
Ja dit heeft niks met je individuele verhoging te maken.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Komt daar de 2,5% verhoging van de functieschaal nog bovenop indien van toepassing?
Precies dit. Waarschijnlijk dezelfde CAO en schaal. Toevallig ook nog een bonus vna 450 euro bruto in december van dit jaar en april 2023?quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:20 schreef HSG het volgende:
4.3% dit jaar
3 % vanaf 1 maart 2023 en ga ook nog een schaal omhoog.
1.5% in 2024
kom je dan terug naar NL?quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:50 schreef sirdanilot het volgende:
Hahahahhahaha![]()
![]()
Ik denk dat ik er eind deze maand uitgegooid wordt net zoals de hele afdeling.
Mocht ik het toch op de een of andere manier overleven krijg ik misschien 1 a 2 procent meer zoals standaard. Misschien 3 procent als ik geluk heb.
Da's een van de opties ja. Maar ik vind hier veel gemakkelijker een goed betalende nieuwe functie dan in NL momenteelquote:
35% in een jaar tijd erbij is niet verkeerd.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:03 schreef sanger het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet 10% erbij. Niet slecht nadat ik vorig jaar mei als 15% kreeg en afgelopen juli ook al 10%
Het is rente op rente. Dus nog meer dan je denkt.quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
35% in een jaar tijd erbij is niet verkeerd.
Je hoort mij ook niet klagenquote:Op vrijdag 11 november 2022 17:05 schreef golfer het volgende:
[..]
35% in een jaar tijd erbij is niet verkeerd.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 17:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is rente op rente. Dus nog meer dan je denkt.
39,15% erbij is niet verkeerdquote:Op vrijdag 11 november 2022 17:03 schreef sanger het volgende:
Zoals het er nu naar uitziet 10% erbij. Niet slecht nadat ik vorig jaar mei als 15% kreeg en afgelopen juli ook al 10%
Dit.quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:30 schreef henkklaas1994 het volgende:
Nog helemaal niks. CAO gemeenten ligt op zijn gat. Gaat voorlopig ook niet goed komen doordat gat tussen vraag en aanbod gigantisch is…
Same here. Komt nog wel een periodieke verhoging bij + vast contract. Hopelijk al met al zo'n 12 tot 13% dit jaar.quote:Op vrijdag 11 november 2022 10:34 schreef daNpy het volgende:
Metalektro
5,5% per 1 december 2022
3,5% per 1 januari 2024
¤ 60 per maand gedurende de looptijd van de cao, dit is voor een modaal inkomen 2% loonsverhoging. Deze afspraak geldt ook voor uitzendkrachten.
Door deze structurele loonsverhogingen is het uurloon per 1 januari 2024 minimaal ¤ 14.
Het loon stijgt in totaal met 11%. Vanaf 1 december 2022 stijgen modale lonen (dat zijn de meest voorkomende lonen) met 7,5%. Een jaar later komt daar nog eens 3,5% structureel bij.
Ik vind dat er lang zit tussen de 2 verhogingen in, zeker in deze rare tijden. Aan de andere kant zijn de verhogingen een heel stuk hoger dan ik verwacht had.
Oke.quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:26 schreef Centenbak het volgende:
Als het niet minimaal 10% is ga ik ergens anders solliciteren.
Marktconform noemen ze datquote:Op vrijdag 11 november 2022 21:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke.
Ze zoeken genoeg mensen
Omdat ze dus competitieve salarissen bieden, wat betekent: probeer van dit geld maar eens in leven te blijven!
Elke keer als ik artikelen lees over het werkende leven in Nederland en dan de enorme joekels van huizen in de randstad zie die die mensen hebben denk ik van ' hoe dan?' Ik verdien veel meer dan dat en kan helemaal niks kopen.quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke.
Ze zoeken genoeg mensen
Omdat ze dus competitieve salarissen bieden, wat betekent: probeer van dit geld maar eens in leven te blijven!
Dan spreek je hem daarop aan!quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:28 schreef Donna het volgende:
Geen idee. Mijn werkgever is daar altijd nogal laat mee (met de communicatie).
Ik heb niks geërfd. Ik ben niet in Ierland gaan zitten, heb mijn studieschuld netjes afbetaald en heb ipv er over te praten daadwerkelijk een woning gekocht. Die woning heeft nu flinke overwaarde. Daarmee kan ik een grotere woning kopen zonder heel veel meer te betalen per maand.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Elke keer als ik artikelen lees over het werkende leven in Nederland en dan de enorme joekels van huizen in de randstad zie die die mensen hebben denk ik van ' hoe dan?' Ik verdien veel meer dan dat en kan helemaal niks kopen.
Ze zullen het vast georven hebben
Lekker man 👍🏻quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:32 schreef Zwansen het volgende:
Per 1-1-2023 ga ik standaard 3% omhoog bij goed functioneren, verder ook 4% erbij vanwege de CAO.
En dan krijgen we vanwege de CAO ook nog deze maand met terugwerkende kracht vanaf 1-1-2022 een verhoging van ¤75 én met terugwerkende kracht vanaf 1-7-2022 een verhoging van 3%.
Ik heb er geen last van.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:09 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dan spreek je hem daarop aan!
Ik wel best wel NU zo'n huis kopen hoor maar dat gaat niet met de huidige prijzen. Gelukkig zakken ze nu lekker.quote:Op vrijdag 11 november 2022 22:26 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik heb niks geërfd. Ik ben niet in Ierland gaan zitten, heb mijn studieschuld netjes afbetaald en heb ipv er over te praten daadwerkelijk een woning gekocht. Die woning heeft nu flinke overwaarde. Daarmee kan ik een grotere woning kopen zonder heel veel meer te betalen per maand.
Doen levert doorgaans meer op dan er slechts over wauwelen denkende dat er een beter moment is dan nu om tot actie over te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |