abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206630165
-nvm-
  donderdag 10 november 2022 @ 21:15:56 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206630211
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je kunt er bij veel grote webshops mee betalen,Thuisbezorgd, bol.com, Zalando.

Maar ook Amazon, Burger King en Subway.

Niet dat ik dat ooit heb gedaan, maar het kan.
Ik zie het bij bol.Com niet als betaalmogelijkheid staan hoor!
The End Times are wild
  donderdag 10 november 2022 @ 21:19:29 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206630284
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:15 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik zie het bij bol.Com niet als betaalmogelijkheid staan hoor!
Oh dat kan alleen via een cadeaubon lees ik in de kleine lettertjes. Ja als betaalmiddel is het niet echt heel handig.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_206630436
Hoe zit het eigenlijk met die crypto-digi-euro? Vinden ze bij de dnb dat dat wel een goed idee is?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206632711
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als je kijkt hoe snel het daadwerkelijke gebruik van internet, bijvoorbeeld mailen, toen groeide… Er is nauwelijks daadwerkelijk gebruik van bitcoin, ik ben het nog nooit tegengekomen. Wel veel mensen die crypto kochten natuurlijk.
Het is al bijna 10 jaar oud nu en gewoon de facto nergens in gebruik als betaalmiddel. In nl niet in ieder geval. Het is ook enorm onpraktisch.
Je vergeet even dat in 1996 het "internet" al een jaar of 10 bestond voor publiek gebruik. Alleen was het zo dat pas rond 1996 de eerste praktische toepassingen kwamen, daarvoor moest je behoorlijk techy zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206632733
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 21:12 schreef Hexagon het volgende:
Uiteraard zijn ze dat niet. Dat kan iedereen die een beetje economie heeft geleerd je wel vertellen.

Een munt die je niet monetair kan verruimen is volkomen onbruikbaar.
Volkomen bullshit, als je een munt laat groeien zonder de tegenoverliggende waarde te verruimen dan is dat de facto gewoon een flat tax. Nu passen ze bij de ECB een trucje toe, ze gebruiken QE en kopen rommel op die ze lekker op de balans gooien voor de volle mep. Dat is gewoon de bal vooruit trappen, vraag maar eens hoe Japan zelf vind dat het gaat.
pi_206632739
Daarnaast word Bitcoin/Lightning zeer veel gebruikt bij organisaties die voor mensenrechten etc, opkomen.
  vrijdag 11 november 2022 @ 06:05:10 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206632818
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 03:25 schreef raptorix het volgende:

[..]
Volkomen bullshit, als je een munt laat groeien zonder de tegenoverliggende waarde te verruimen dan is dat de facto gewoon een flat tax. Nu passen ze bij de ECB een trucje toe, ze gebruiken QE en kopen rommel op die ze lekker op de balans gooien voor de volle mep. Dat is gewoon de bal vooruit trappen, vraag maar eens hoe Japan zelf vind dat het gaat.
Bij cryptomunten kan het onder geen enkele voorwaarde. Dus je krijgt altijd deflatie, wat economisch ook niet best is. Bovendien is verruiming een belangrijk instrument dat ingezet kan worden bij crisissituaties en dat zou je dan niet meer hebben.

Ik weet dat inflatie bij enkelen een soort wilde razernij opwekt. Maar soms is het een noodzakelijk kwaad.
pi_206632881
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 06:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij cryptomunten kan het onder geen enkele voorwaarde. Dus je krijgt altijd deflatie, wat economisch ook niet best is. Bovendien is verruiming een belangrijk instrument dat ingezet kan worden bij crisissituaties en dat zou je dan niet meer hebben.

Ik weet dat inflatie bij enkelen een soort wilde razernij opwekt. Maar soms is het een noodzakelijk kwaad.
Er zijn zat munten waarbij men wel inflatie toepast, dat hangt helemaal van de Tokenomics af, of zoals ik zei, dat er meer tegenover komt te staan, dat is het geval bij de stablecoins.
pi_206633543
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 20:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dus als jij je huissleutels verliest, dan is je deurslot onbetrouwbaar, en dan mijn een n00b noemen. :') :') :') :')
Dat deurslot is in enkele minuten opengemaakt zonder sleutel en je hebt weer toegang tot je huis. Oeps, verkeerde vergelijking weer van een n00bje.
pi_206633546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 17:51 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Eindelijk een spiegel kunnen vinden ja?

Wat heeft dat nieuwsartikel met de betrouwbaarheid van het systeem te maken?
Denk je dat zoiets je overkomt bij een normale bankrekening met echt geld?

Inderdaad. Dat gebeurd je niet.
pi_206634167
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 08:59 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dat deurslot is in enkele minuten opengemaakt zonder sleutel en je hebt weer toegang tot je huis. Oeps, verkeerde vergelijking weer van een n00bje.
Toegang tot je key heb je weer door even de 24 woorden erbij te pakken, copietjes van het papiertje zijn gratis.
pi_206634190
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 09:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Denk je dat zoiets je overkomt bij een normale bankrekening met echt geld?

Inderdaad. Dat gebeurd je niet.
Wil je die beerput openen? Hoe goed de banken voor ons zorgen? Wat dacht je van dat voorbeeld, Libanon. Waar mensen hun eigen geld niet van de bank mogen opnemen?
pi_206634226
Dit jaar is tot 2x toe m'n rekening bij de Rabobank geblokkeerd. Zodat dat ik hiervan op de hoogte werd gebracht.

"Ons excuus meneer, onze phishingsfilters gingen af". Wel nadat ik eerst een half uur aan de telefoon moest hangen en allemaal vragen moest beantwoorden mocht ik met gods gratie weer bij MIJN geld komen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2022 10:12:49 ]
  vrijdag 11 november 2022 @ 10:17:01 #165
38496 Perrin
pi_206634308
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:12 schreef Roellie80 het volgende:
Dit jaar is tot 2x toe m'n rekening bij de Rabobank geblokkeerd. Zodat dat ik hiervan op de hoogte werd gebracht.

"Ons excuus meneer, onze phishingsfilters gingen af". Wel nadat ik eerst een half uur aan de telefoon moest hangen en allemaal vragen moest beantwoorden mocht ik met gods gratie weer bij MIJN geld komen...
Van al je geld crypto kopen en bij een cryptobeurs als FTX stallen is dan een logische oplossing. Begrijpelijk.
pi_206634371
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:08 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wil je die beerput openen? Hoe goed de banken voor ons zorgen? Wat dacht je van dat voorbeeld, Libanon. Waar mensen hun eigen geld niet van de bank mogen opnemen?
Banken zijn helemaal ruk, dus daar hoef je niks over te zeggen.

Maar het systeem met banken is wel miljarden keer betrouwbaarder dan welke crypto dan ook.
pi_206634383
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:17 schreef Perrin het volgende:
Van al je geldcrypto Bitcoin kopen en bij een cryptobeurs als FTX op je ledger stallen is dan een logische oplossing. Begrijpelijk.
ftfy
pi_206634414
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Banken zijn helemaal ruk, dus daar hoef je niks over te zeggen.

Maar het systeem met banken is wel miljarden keer betrouwbaarder dan welke crypto dan ook.
Het systeem met banken betrouwbaar? Jij bent van na 2008?

Bitcoin is wiskunde. Het klopt altijd.

Een bank, geld of wat dan ook is allemaal gebaseerd op de betrouwbaarheid van mensen. En kijken naar de geschiedenis zijn mensen altijd zo betrouwbaar gebleken...
pi_206634471
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:23 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Het systeem met banken betrouwbaar? Jij bent van na 2008?

Bitcoin is wiskunde. Het klopt altijd.

Een bank, geld of wat dan ook is allemaal gebaseerd op de betrouwbaarheid van mensen. En kijken naar de geschiedenis zijn mensen altijd zo betrouwbaar gebleken...
Ga jij lekker je papiertjes met woordjes opzoeken of je weggegooide HDD opduiken. Ik loop wel even langs het bankfiliaal om mijn centjes te halen.
pi_206634556
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ga jij lekker je papiertjes met woordjes opzoeken of je weggegooide HDD opduiken. Ik loop wel even langs het bankfiliaal om mijn centjes te halen.
Wat is betrouwbaarheid. "het feit dat of de mate waarin iets of iem. te betrouwen of geloofwaardig is"

Wat is Bitcoin. Het is een wiskundige formule. Die klopt. Altijd. Al jaren lang. Er is niemand die het kan veranderen. De uitkomst is altijd hetzelfde. Ik zou niet weten wat betrouwbaarder is.

Wat is onbetrouwbaar? Mensen. Die altijd conflicten hebben, nieuwe regeltjes bedenken. Aan de knoppen draaien. Met de beste intenties, meestal. Maar betrouwbaar? verre van...
  vrijdag 11 november 2022 @ 10:32:54 #171
38496 Perrin
pi_206634567
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:21 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
ftfy
Dat is de minderheid in cryptoland. De meesten rennen naar cryptobeurzen en online platforms. Die vervolgens vaak roekelozer zijn en slechter gereguleerd worden dan de foutste fiatbank.

Bovendien, bitcoin en andere crypto zijn nog steeds een ontzettend slecht betaalmiddel.

Je kunt er nauwelijks iets van je dagelijkse zaken of zelfs incidentele grote aankopen mee kopen en het bestaat al heeeel lang. Het is vooral een leuk speeltje om mee te speculeren.
pi_206634596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:32 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Wat is betrouwbaarheid. "het feit dat of de mate waarin iets of iem. te betrouwen of geloofwaardig is"

Wat is Bitcoin. Het is een wiskundige formule. Die klopt. Altijd. Al jaren lang. Er is niemand die het kan veranderen. De uitkomst is altijd hetzelfde. Ik zou niet weten wat betrouwbaarder is.

Wat is onbetrouwbaar? Mensen. Die altijd conflicten hebben, nieuwe regeltjes bedenken. Aan de knoppen draaien. Met de beste intenties, meestal. Maar betrouwbaar? verre van...
En kan je mij ook eens uitleggen hoe dat gave netwerk van je precies draait? Is dat volledig AI ofzo?
pi_206634612
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:12 schreef Roellie80 het volgende:

Moet je maar wat minder illegale dingen doen. Ik heb al 50+ jaar rekeningen bij diverse banken en er is er nog nooit 1 geblokkeerd. Ik ken ook niemand in mijn omgeving die dat wel meegemaakt heeft.

Je zit niet voor niets tot over je oren in de stron... ehhh crypto zullen we maar zeggen.
pi_206634617
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:32 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat is de minderheid in cryptoland. En bitcoin en andere crypto zijn nog steeds een ontzettend slecht betaalmiddel.

Je kunt er nauwelijks iets van je dagelijkse zaken mee kopen en het bestaat al heeeel lang. Het is vooral een leuk speeltje om mee te speculeren.
Ik ben een groot voorstander van Bitcoin. Hoe dit exact een plek in ons financiėle systeem zal krijgen is nog wel de vraag. Voor nu is het inderdaad niet handig om als betaalmethode te gebruiken. Net als bijvoorbeeld goud dat niet is. Feit blijft dat het veel voordelen/features heeft die geen enkel ander ding kan bieden.
pi_206634622
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 10:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toegang tot je key heb je weer door even de 24 woorden erbij te pakken, copietjes van het papiertje zijn gratis.
Papier. Welkom in 2022.

Ga jij lekker papiertjes verspreiden, klinkt als een veilige oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')