abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206585867
quote:
Uit de nieuwste beelden blijkt dat de wateren van de rivier de Eufraat aanzienlijk zijn afgenomen als gevolg van de wateroorlog die de binnenvallende Turkse staat heeft gevoerd tegen de bevolking van Noord- en Oost-Syri.

Op beelden die aan de oevers van de Eufraat zijn gemaakt, blijkt dat een groot deel van de rivier de Eufraat is opgedroogd. Deze gebieden die ooit een bron van leven voor de regio waren, zijn nu dorre gebieden geworden.

De foto’s gemaakt door persbureau ANHA bij de Rojava-dam (Tishrin), de op een na grootste dam van Syri in de rivier de Eufraat, laten zien dat het water van de rivier aanzienlijk is afgenomen.

De Turkse staat, die het water van de Eufraat al jaren als wapen tegen de Syrirs gebruikt, sluit het water dat Irak en Syri binnenstromen voor een groot deel af.

Volgens de overeenkomst die in 1987 tussen de regeringen van Damascus en Ankara werd ondertekend, zou Turkije 500 kubieke meter water per seconde aan Syri moeten leveren. De binnenvallende staat houdt zich echter niet aan de overeenkomst en levert momenteel slechts 200 kubieke meter water per seconde.

De negatieve effecten van het afnemende water zijn duidelijk op de grond te zien. Door de watertekorten is het water in de stuwmeren in Syri afgenomen, net zoals de elektriciteitsproductie en de elektriciteitsvoorziening in de regio.

Bovendien neemt de hoeveelheid landbouwgrond aan de oevers van de Eufraat af. Het belangrijkste is dat de toegang tot drinkwater moeilijk is geworden. Deze situatie veroorzaakt grote gezondheidsproblemen.

Het Autonome Bestuur van Noord- en Oost-Syri waarschuwde dat het beleid van de Turkse staat om de wateren van de Eufraat te verminderen humanitaire crises in de regio zou veroorzaken, waardoor 9 miljoen Syrirs die in gebieden dicht bij de rivier wonen in gevaar zouden komen.

Het Dambeheer van Noord- en Oost-Syri riep de internationale gemeenschap en mensenrechtenorganisaties op om de provocerende acties van de Turkse staat te stoppen.

bron https://www.koerdischnieu(...)e-eufraat-droogt-op/
Humanitaire crisis aanstaande?
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_206585921
En de Koerden uit dat gebied, de enige dappere ISIS-bestrijders van nog maar zo'n vijf jaar geleden, worden nu ook al een mes in de rug gestoken door de Zweden, die zo nodig bij de NAVO willen komen.
pi_206585983
"Klimaatverandering bestaat niet"

correctie,zat er naast.

"Klimaatverandering bestaat wel".

Turken die regionale problemen aanleveren helaas ook.

[ Bericht 72% gewijzigd door Beathoven op 07-11-2022 10:33:53 ]
  maandag 7 november 2022 @ 07:15:12 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206586025
Hebben ze geen water? Dan drinken ze toch olie?
  FOK!fotograaf maandag 7 november 2022 @ 07:29:41 #5
842 Zorro
Z
pi_206586066
Sinds wanneer is het niet gewoon Turkije meer?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kmmert sich dodrmm.
D piss hchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 7 november 2022 @ 07:59:39 #6
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206586205
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 06:50 schreef Beathoven het volgende:
“Hier een plaatje van een overstroming”.
  maandag 7 november 2022 @ 09:09:15 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206586767
quote:
Volgende keer even het artikel lezen voor je reageert.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 7 november 2022 @ 10:04:16 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206587344
Ook zo’n ontzettend objectieve bron trouwens.. het taalgebruik geeft me al meteen de kriebels.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206587537
quote:
Deze reactie toont aan hoe de onderbuik weer eens de boventoon voert als er meteen richting klimaatverandering wordt gewezen. Misschien voortaan eerst eens het artikel lezen, dit heeft namelijk niets te maken met klimaatverandering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206587598
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 09:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Volgende keer even het artikel lezen voor je reageert.
yes, gecorrigeerd
pi_206588660
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 10:04 schreef nixxx het volgende:
Ook zo’n ontzettend objectieve bron trouwens.. het taalgebruik geeft me al meteen de kriebels.
Dit. Ik klikte wat door op die paupersite.

Van die demonstratie waar dat tuig een ambassade probeer te bestormen :') !!
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206589021
quote:
11s.gif Op maandag 7 november 2022 07:15 schreef Twiitch het volgende:
Hebben ze geen water? Dan drinken ze toch olie?
Syri heeft nauwelijks olie.
pi_206589056
Ben ook wel benieuwd welk effect dit heeft in Irak. De Eufraat stroomt na Syri immers verder door Irak. Daar moeten dan toch ook tekorten ontstaan nu.
pi_206589165
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 10:04 schreef nixxx het volgende:
vie me op dat bij het googlen hiervan er niet n Nederlandse msm site naar voren kwam, dit was de eerste hit. Dit wordt keihard genegeerd.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_206589609
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:43 schreef Alarmonoff het volgende:

[..]
vie me op dat bij het googlen hiervan er niet n Nederlandse msm site naar voren kwam, dit was de eerste hit. Dit wordt keihard genegeerd.
Tja, dan is de vraag waarom het verder nergens nieuws is.

Je zal toch met iets meer bronnen moeten komen wil je er aandacht voor vragen. Nu is het iets vaag. Ook dat filmpje laat gewoon een nat gebied zien met wegen tot aan het water.

Succes.
  maandag 7 november 2022 @ 13:44:56 #16
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206589974
Zolang die hoge grensmuur tussen Syri en Turkije intact blijft zal het mij een worst wezen.
pi_206590018
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 13:19 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Tja, dan is de vraag waarom het verder nergens nieuws is.

Je zal toch met iets meer bronnen moeten komen wil je er aandacht voor vragen. Nu is het iets vaag. Ook dat filmpje laat gewoon een nat gebied zien met wegen tot aan het water.

Succes.
https://www.france24.com/(...)ies-in-parched-south

The Mesopotamian Marshes, a UNESCO World Heritage site, have been battered by low rainfall and reduced flows in the Tigris and Euphrates rivers due to dams built upstream in Turkey and Iran.

Blijkbaar was het ook opgedroogd in 2006.
2009 was het ook ter sprake.
https://www.nytimes.com/2(...)ast/14euphrates.html
pi_206590129
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 12:00 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dit. Ik klikte wat door op die paupersite.

[ afbeelding ]

Van die demonstratie waar dat tuig een ambassade probeer te bestormen :') !!
Het is dan ook een propaganda site voor de PKK. Dus niks verwonderlijks.

Golbal warming, smeltende ijskappen, rivieren die opdrogen. Helaas is dat de realiteit vandaag de dag in grote delen van de wereld. Zo ook de Tigris en de Eufraat in de regio. Het probleem dat al jaren speelt heeft weinig te maken met de "kwaadaardige Turken die de Koerden willen vernietigen" maar het dient natuurlijk wel de frame wat de PKK altijd gebruikt om de Turken voor alles de schuld te geven .
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206590219
Dus dit komt niet door de klimaatsopwarming maar door Turkije.
mon citoyens vous serez unis.
pi_206590231
quote:
10s.gif Op maandag 7 november 2022 13:56 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is dan ook een propaganda site voor de PKK. Dus niks verwonderlijks.

Golbal warming, smeltende ijskappen, rivieren die opdrogen. Helaas is dat de realiteit vandaag de dag in grote delen van de wereld. Zo ook de Tigris en de Eufraat in de regio. Het probleem dat al jaren speelt heeft weinig te maken met de "kwaadaardige Turken die de Koerden willen vernietigen" maar het dient natuurlijk wel de frame wat de PKK altijd gebruikt om de Turken voor alles de schuld te geven .
Maar je kan het je niet voorstellen dat een dam in Turkije bestaande problemen met de Eufraat vergroot? Het is ook een realiteit dat beide zaken waar kunnen zijn, he?
pi_206590337
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar je kan het je niet voorstellen dat een dam in Turkije bestaande problemen met de Eufraat vergroot? Het is ook een realiteit dat beide zaken waar kunnen zijn, he?
Daar zijn internationale afspraken over uiteraard. De Turken zeggen dat ze natuurlijk hun verplichtingen nakomen. Dit soort discussiea heb je overal in de wereld en daar zijn dan ook internationale verdragen over. Een land upstream kan niet zo maar het water claimen van een rivier die soms 1000en kilometers door verschillende landen kan stromen. Neem die discussie over de die dam in Ethiopi.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206590364
Puur turks terrorisme dus. Misschien wel zwaarder dan wat rusland nu in de oekraine doet.
stupidity has become as common as common sense was before
  maandag 7 november 2022 @ 15:14:10 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206590974
Wat heeft Turkije eigenlijk tegen Syrie?
pi_206591192
By the rivers of Babylon... oh wacht!
pi_206592075
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2022 15:14 schreef Hexagon het volgende:
Wat heeft Turkije eigenlijk tegen Syrie?
Zitten Koerden.
pi_206592443
Zuidwest Azi is altijd een troosteloze droge bende geweest. Snap niet dat mensen daar willen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')