abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206582077
Ik heb een interessante situatie waar ik heel graag jullie advies zou kunnen gebruiken!

Ik heb een relatie van 5 jaar. We hebben veel dezelfde interesses, goede teamwork, samen dromen en doelen. Hij is heel lief, zorgzaam, attent, gedreven, opgeruimd, gevoelig, verantwoordelijk etc. Eigenlijk de vriend die iedereen wel zou willen. Natuurlijk heeft hij ook tekortkomingen. Ik daarentegen ben een minder goede vriendin. Door aanhoudende twijfels over onze relatie en wie ik zelf ben en wat ik wil kan ik me niet helemaal geven en ben ik een partner waar hij niet helemaal op kan rekenen. Resultaat dat hij onzeker is en mij probeert te pleasen. Dat verdient hij niet, daarom probeer ik (al maanden) mijn gevoelens op een rijtje te zetten.

Waarom heb ik dan twijfels? Vanwege onze basis, waar we vandaan komen.

Toen ik 16 was is mijn verkering uit gegaan, het was een jongen met veel problemen. Mijn ouders hebben mij verplicht het contact laten verbreken. Als binnenvetter belandde ik in een zwart gat. Zo’n half jaar later leerde ik een man beter kennen waarmee ik langzamerhand veel diepe gesprekken ging voeren. Hij was de eerste waar ik bij terecht kon over mijn gevoelens. Langzaam ontstond er iets en kregen we een geheime relatie (hij woonde en woont nog bij zijn ex-vrouw en kinderen). Deze begintijd was echt een ongezonde periode. Ik had altijd een stemmetje in mijn hoofd die zei dat dit geen goede keuze was. Ik zag en zie hem niet goed bij mijn familie passen.

Na veel ups en downs zijn we toch steeds volwassener geworden en heeft onze relatie meer vorm gekregen. Hij is ondernemer en heeft meerdere bedrijven gehad, waar ik voor werkte zodat we toch tijd konden doorbrengen. Ik was daarin zijn klankbord en hij heeft veel steun aan mij gehad. Zijn ex-vrouw was inmiddels ook op de hoogte van ons en ook al zijn vrienden en onze collega’s wisten het. Ik daarentegen had nog niemand uit mijn omgeving iets verteld. Ik ben erg bang dat ik word veroordeeld zoals bij mijn vorige relatie. Ook kennen mijn ouders hem nog van de tijd dat hij getrouwd was. Al met al ben ik er niet echt trots op om hem voor te stellen.

We hebben samen in het buitenland een huis waar we voor werk regelmatig zijn en tijd doorbrengen zoals een echt koppel. Maar in Nederland slaan de twijfels altijd weer toe. Ik heb zelf een beperkte sociale omgeving. Heb studies destijds afgekapt om met hem te kunnen zijn, en heb af en toe contact met 2 jeugdvriendinnen. De rest van mijn leven (buiten familie) gaat via hem. Zijn vrienden, zijn bedrijf, zijn geld etc. Doordat ik nooit echt op eigen benen heb gestaan ben ik best onzeker geworden. Ik heb vaak het verlangen om zelf iets op te bouwen en te ontdekken. Maar weet niet of ik dan iets moois weggooi van ons samen. Misschien is het bindingsangst? Misschien is de relatie nog steeds ongezond en gedoemd te mislukken? Moet ik er eindelijk gewoon voor uitkomen? Ik heb het idee dat ik er ben ingerold en er nooit helemaal zelf voor heb gekozen zoals bij normale relaties. Of ben ik onvolwassen en verdient hij beter?

Wat denken jullie?
  Spellchecker zondag 6 november 2022 @ 19:35:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206582125
- Daar is niks mis mee -

Ga eens een paar weken op jezelf wonen.

[ Bericht 36% gewijzigd door CoolGuy op 06-11-2022 19:49:01 ]
pi_206582222
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 19:35 schreef maily het volgende:

Ga eens een paar weken op jezelf wonen.
Daar is een forum toch voor?

[ Bericht 4% gewijzigd door Armani XL op 24-07-2023 10:20:52 (Quote aangepast) ]
  zondag 6 november 2022 @ 19:47:41 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206582295
Dus je bent nu 22, hij is een stuk ouder en is gescheiden en heeft kinderen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206582296
Wacht, je was zelf 16,5 jaar oud toen je een relatie kreeg met een man die al kinderen had?
Google is your friend, abuse your friends
pi_206582324
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Dus je bent nu 22, hij is een stuk ouder en is gescheiden en heeft kinderen?
Ja en ik was toen 16,5, vandaar dat ik het begin van de relatie als ongezond zie.
pi_206582332
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:49 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Ja en ik was toen 16,5, vandaar dat ik het begin van de relatie als ongezond zie.
Hoe oud is hij nu dan?
pi_206582351
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Hoe oud is hij nu dan?
33
  zondag 6 november 2022 @ 19:52:58 #9
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_206582367
Meent hij het eerlijk met jou?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_206582381
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:41 schreef 111210 het volgende:

[..]
Daar is een forum toch voor?
Ja zo zag ik het ook. Na zolang wikken en wegen... Ik ben ook veranderd door de jaren heen. Maar geef gerust jullie ongezouten mening! Daarvoor is zo'n forum ook.
pi_206582404
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:52 schreef LeesFoknl het volgende:
Meent hij het eerlijk met jou?
Daar twijfel ik niet aan. Hij wil allang de stap maken. Ook al heeft hij nog genoeg op te ruimen shit met zijn ex en kinderen. Waar kinderen bij komen kijken wordt het altijd ingewikkelder...
  zondag 6 november 2022 @ 19:55:25 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206582405
quote:

[..]
En wat zou je willen? Alsnog een studie, eigen werkgebied? Wat vindt hij daarvan?
pi_206582446
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:51 schreef olijf09 het volgende:

[..]
33
Ok dus hij was 27,5 jaar oud toen ie jou leerde kennen.
Misschien houdt ie van jonge vrouwen, dat kan.

In dit geval gaat het over jou en je twijfels, geef je zelf aan.
Misschien kun je jezelf tijd en ruimte gunnen om die dingen die je wilt ontdekken en ontplooien.
Je bent nooit te oud om te leren.
pi_206582453
quote:
1s.gif Op zondag 6 november 2022 19:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En wat zou je willen? Alsnog een studie, eigen werkgebied? Wat vindt hij daarvan?
Ik zou meer op eigen benen willen staan zonder dat hij iets faciliteert. Hij wil altijd graag helpen en de leiding nemen, heeft een betere financiële status. Ik laat hem soms ook helpen maar wil zelf meer de touwtjes in handen hebben. Dus wel graag een eigen werkgebied/bedrijf en daarbij komt op mijn leeftijd meer leren en evt. een studie waarschijnlijk ook kijken.
pi_206582462
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:59 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Ik zou meer op eigen benen willen staan zonder dat hij iets faciliteert. Hij wil altijd graag helpen en de leiding nemen, heeft een betere financiële status. Ik laat hem soms ook helpen maar wil zelf meer de touwtjes in handen hebben. Dus wel graag een eigen werkgebied/bedrijf en daarbij komt op mijn leeftijd meer leren en evt. een studie waarschijnlijk ook kijken.
Heb je dit al met 'm besproken?
  zondag 6 november 2022 @ 20:01:56 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206582480
quote:

[..]
Dan moet je goed met hem praten. Je wensen kenbaar maken. Je grenzen benoemen. Hij kan je de ruimte geven om de touwtjes zelf in handen te nemen. En als hij dat niet wil, jou niet je eigen ontwikkeling gunt, dan moet je de vraag stellen of je dat wilt accepteren.
pi_206582514
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Heb je dit al met 'm besproken?
Zeker! Ik werk nu nog parttime bij zijn bedrijf. Dus een soort van compromis.
  zondag 6 november 2022 @ 20:07:16 #18
450228 LeesFoknl
pi_206582545
quote:

[..]
Word eens realistisch. Anders, spreek met hem en zeg dat je volwassen wilt worden, wilt ontdekken wat je kan, en ga zonder ENIGE hulp van hem eens een jaartje op jezelf. Bedrijf opstarten, cursus doen enz.
Ik vrees (heb de indruk) dat je niet eens een woning met inboedel geregeld krijgt zonder zijn hulp.
pi_206582601
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:04 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Zeker! Ik werk nu nog parttime bij zijn bedrijf. Dus een soort van compromis.
Je werkt voor hem, alles staat op zijn naam, je woont bij 'm in en woont op zijn kosten.
Krijg je betaald via loon? Of doe je het op vrijwillige basis?
pi_206582602
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:07 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]
Word eens realistisch. Anders, spreek met hem en zeg dat je volwassen wilt worden, wilt ontdekken wat je kan, en ga zonder ENIGE hulp van hem eens een jaartje op jezelf. Bedrijf opstarten, cursus doen enz.
Ik vrees (heb de indruk) dat je niet eens een woning met inboedel geregeld krijgt zonder zijn hulp.
Wat bedoel je met realistisch worden?
En je hebt een goed punt inderdaad. Qua financiën krijg ik het zeker niet geregeld. Op kamers gaan is een goede optie voor mijn situatie en qua regelen ben ik wel zelfstandig genoeg.
pi_206582637
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2022 20:11 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Je werkt voor hem, alles staat op zijn naam, je woont bij 'm in en woont op zijn kosten.
Krijg je betaald via loon? Of doe je het op vrijwillige basis?
Ik krijg gewoon een loonstrook. En woon nog bij mijn ouders. Hij betaalt bijna alles wat wij samen doen en hebben en verdient ook vele malen meer.
pi_206582661
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:14 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Ik krijg gewoon een loonstrook. En woon nog bij mijn ouders. Hij betaalt bijna alles wat wij samen doen en hebben en verdient ook vele malen meer.
En heb je een gedeelde bankrekening of is dat ook allemaal gewoon apart?
pi_206582714
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2022 20:16 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En heb je een gedeelde bankrekening of is dat ook allemaal gewoon apart?
Apart momenteel. We hadden een tijdje een gedeelde rekening waar we allebei soms wat geld op zetten zodat we een potje hadden.
  zondag 6 november 2022 @ 20:22:10 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206582724
Terug gaan naar je studie of deze in een andere vorm weer oppakken is misschien ook wel een goeie, nu heb je zoals ik het zo lees alles opgehangen aan je partner en dat zou ik persoonlijk ook niet heel relaxed vinden. En als je die studie of een andere studie die je goed lijkt hebt gedaan volledig en eigen baan zoeken zodat je wel wat zelfstandigheid opbouwt. Kan denk ik alleen maar goed voor je zijn en helpt eventueel bij een gebrek aan zelfvertrouwen als dat een issue is bij je. Hij heeft nu alle touwtjes in handen wat je leven betreft en dat hoeft geen kwade wil te zijn maar zou ik wel eng vinden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zondag 6 november 2022 @ 20:24:20 #25
450228 LeesFoknl
pi_206582754
Ik geef jou, zonder steun (van hem of wie dan ook) héél weinig kans als ZZP -er. Dat bedoel ik.
Gezien je leeftijd, blijkbaar (uit je tekst gehaald) niet of niet voldoende opleiding. Als zelfstandige heb je geld nodig! Heb je dat? Heb je voldoende werkervaring? En levenservaring?

Maar gewoon doen, maar dan wel zonder zijn hulp. Weet je, de meesten gaat het mis na het eerste jaar. WAnt dan komen de belastingen en heeft men "vergeten" geld opzij te leggen voor de belastingen.
En samen met het bedrijf waarin je moet investeren, je verzekeringen, je transport. huur internet e telefoon en energie kosten. Gemeentelijke belastingen. Waterschapsbelasting is dubbel voor een bedrijf.
En dan wil jij dan even daarnaast nog een opleiding doen voor het werk waarmee je vanaf de start at alles mee moet zien te financiëren. Voor mij mag je, hou ons svp op de hoogte, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb!

Maar mijn advies is ... blijf lekker bij je vriend. Vraag een gangbaar loon voor je werk en doe die studie. En daarna denk je er nog eens over na, een stuk volwassener en met d ejuste opleiding op zak en hopelijk ook at gespard geld. Succes
  zondag 6 november 2022 @ 20:24:24 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206582757
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:14 schreef olijf09 het volgende:

[..]
En woon nog bij mijn ouders.
Oh, dat scheelt.
Vrijheid
pi_206582782
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:21 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Apart momenteel.
Mooi. Houden zo. En zorgen dat jij alleen daar toegang tot hebt. Want het is jouw geld, jij hebt ervoor gewerkt.
quote:
We hadden een tijdje een gedeelde rekening waar we allebei soms wat geld op zetten zodat we een potje hadden.
Hoe kun jij geld op een rekening zetten als je zelf geen financiële inbreng hebt?
pi_206582793
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2022 20:26 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Mooi. Houden zo. En zorgen dat jij alleen daar toegang tot hebt. Want het is jouw geld, jij hebt ervoor gewerkt.
[..]
Hoe kun jij geld op een rekening zetten als je zelf geen financiële inbreng hebt?
Proportioneel, dus een percentage van wat ik verdien.
pi_206582826
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2022 20:22 schreef jogy het volgende:
Terug gaan naar je studie of deze in een andere vorm weer oppakken is misschien ook wel een goeie, nu heb je zoals ik het zo lees alles opgehangen aan je partner en dat zou ik persoonlijk ook niet heel relaxed vinden. En als je die studie of een andere studie die je goed lijkt hebt gedaan volledig en eigen baan zoeken zodat je wel wat zelfstandigheid opbouwt. Kan denk ik alleen maar goed voor je zijn en helpt eventueel bij een gebrek aan zelfvertrouwen als dat een issue is bij je. Hij heeft nu alle touwtjes in handen wat je leven betreft en dat hoeft geen kwade wil te zijn maar zou ik wel eng vinden.
Ik zou ook graag een studie volgen, en inderdaad dat gevoel is niet alles. Ik ga heel lekker op marketing/grafisch ontwerp en heb daar best een goed portfolio in opgebouwd met aardige projecten. Dus een begin is er. Nog niet sterk genoeg om rond van te komen, en zeker nog meer kennis voor nodig.
pi_206582845
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:27 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Proportioneel, dus een percentage van wat ik verdien.
Een percentage wat je verdient? Maar hoe kan dat dan als je zelf geen rekening hebt waar je loon op gestort wordt?
pi_206582866
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:24 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geef jou, zonder steun (van hem of wie dan ook) héél weinig kans als ZZP -er. Dat bedoel ik.
Gezien je leeftijd, blijkbaar (uit je tekst gehaald) niet of niet voldoende opleiding. Als zelfstandige heb je geld nodig! Heb je dat? Heb je voldoende werkervaring? En levenservaring?

Maar gewoon doen, maar dan wel zonder zijn hulp. Weet je, de meesten gaat het mis na het eerste jaar. WAnt dan komen de belastingen en heeft men "vergeten" geld opzij te leggen voor de belastingen.
En samen met het bedrijf waarin je moet investeren, je verzekeringen, je transport. huur internet e telefoon en energie kosten. Gemeentelijke belastingen. Waterschapsbelasting is dubbel voor een bedrijf.
En dan wil jij dan even daarnaast nog een opleiding doen voor het werk waarmee je vanaf de start at alles mee moet zien te financiëren. Voor mij mag je, hou ons svp op de hoogte, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb!

Maar mijn advies is ... blijf lekker bij je vriend. Vraag een gangbaar loon voor je werk en doe die studie. En daarna denk je er nog eens over na, een stuk volwassener en met d ejuste opleiding op zak en hopelijk ook at gespard geld. Succes
Ja ik geef toe, veel mensen waaronder ikzelf hebben toch een rooskleurig beeld van ondernemer zijn. Ik ken het harde werken ook, heb ook veel redenen waarom ik daar nu nog even niet aan begin. Dus je advies past wel in mijn straatje. :-) Maar is ook geen reden om 'dan maar bij mijn vriend te blijven' omdat ik geen perfecte zzp'er ben. Ik zie dat verband niet zo. Bedoel je soms dan maar bij mijn baan te blijven?
pi_206582882
quote:
5s.gif Op zondag 6 november 2022 20:31 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Een percentage wat je verdient? Maar hoe kan dat dan als je zelf geen rekening hebt waar je loon op gestort wordt?
Heb ik dat gezegd? Die heb ik gelukkig wel, mijn eigen rekening waar ikzelf alleen bij kan komen.
pi_206582900
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:24 schreef LeesFoknl het volgende:

Enorm off topic natuurlijk maar dit is echt gelul. Ik heb nu 18 jaar een bedrijf (eenmanszaak en vof, thuis en in een gehuurd kantoor) en heb nooit een rekening voor het waterschap gekregen behalve voor ons woonhuis. Ook heb ik nooit meer hoeven investeren dan in een laptop.

TS kan prima een heel scala aan bedrijven starten vanuit een studentenkamer. Dat lijkt me een uitstekend plan voor TS. Of ze neemt lekker een bijbaantje in de horeca en gaat het studentenleven in ofzo. Lekker jong zijn, vrienden maken.
Spoilers!
pi_206582967
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 20:34 schreef olijf09 het volgende:

[..]
Heb ik dat gezegd? Die heb ik gelukkig wel, mijn eigen rekening waar ikzelf alleen bij kan komen.
Dus je ontvangt loon van hem, krijgt dat op je bankrekening gestort maar stort ook een deel weer terug ten behoeve van 'een potje hebben'.
Hebben jullie gelijkwaardig het beheer in dat potje of alleen hij?
  zondag 6 november 2022 @ 20:57:50 #35
450228 LeesFoknl
pi_206583201
Ja, als ondernemer moet je opportunist zijn, en pragmatisch.
Wat wil je nog meer, op dit moment. Vooral... een loon, een contract. Daarmee en daardoor kun je dan je studie volgen. (Je weet dat je momenteel voor serieuze studies 1000 euro van de staat krijgt (na behalen van diploma)?

Jij moet zorgen voor contract en loon
Dan je studie ...
en heel veel lezen en informatie opdoen over vanalles en nog wat.

Hoe moet je boekhouden. Welke rechtsvorm, Kan je geld lenen. Hoe reclame maken enz.
Daarom is bij je vriend blijven werken ook gunstig, hij kan en wil jouw vragen over het reilen en zeilen wel beantwoorden en je hebt meer toegang tot bv. het bureau, de administratie, adverteren en kosten enz. wat je bij een gewone baas natuurlijk niet hebt.

Wat doe je als je ziek wordt? Ga je je verzekeren, en welke verzekeringen. Naast WA uiteraard. ER komt zoveel op je af ... Ik heb twee bedrijfjes gehad maar had wel al 20 jaar ervaring in wat ik deed. En nog was er iedere week wat nieuws. Iedere maand hadden we een advocaat nodig. Advies, soms een brief. Boekhouder, accountant. gemiddeld kosten die lui 200 euro per uur. De meeste bedrijven werken 3.5 weken per maand voor de kosten !!

Met mijn ervaring zeg ik (sorry) blijf werken bij je vriend, wel contract en loon, word zijn rechterhand en leer alles wat er zoal in een bedrijf voorkomt. Wees zuinig en spaar. Leen nooit met je ouders als borg (heb ik niet gedaan maar weet van mensen die hun huis moesten verkopen voor borg staan voor hun ZZP - end kind) Doe je studie en onderzoek de markt (wat wil je gaan doen, misschien kan ik je wat helpen). Zoek eventueel een zakenpartner of compagnon. Trek hier gerust 5 jaar voor uit zodat je een stuk rijper en volwassener bent en terdege bent voorbereid. Want als gewoon mens niet van rijke ouders heb je vermoedelijk maar één kans. Als het mis gaat en je zit met schulden enz. dan ben je nog niet zo snel iets nieuws gestart. Ga je persoonlijk failliet dan moet je jaren werken en mag je 50 euro per week van je loon zelf houden. Alles gaat naar de schuldeisers. Zulke klappen kom je niet snel te boven. Heb het godzijdank niet zelf meegemaakt maar wel kennissen van mij.
Heeft je vriend een bv of VOF of een eenmanszaak. Heeft met de aansprakelijkheid te maken ...

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid. Neem daar dan ook de tijd voor !!!
pi_206586710
Vergeet je te vertellen dat je iemand anders hebt ontmoet, of ben jij dit niet ? :)

https://forum.viva.nl/rel(...)cd51c86132bc8947e26b
  maandag 7 november 2022 @ 09:07:23 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206586748
quote:
14s.gif Op maandag 7 november 2022 09:03 schreef Xlarge het volgende:
Vergeet je te vertellen dat je iemand anders hebt ontmoet, of ben jij dit niet ? :)

https://forum.viva.nl/rel(...)cd51c86132bc8947e26b
Verhalen kloppen toch op veel punten niet met elkaar.
pi_206587483
quote:
1s.gif Op maandag 7 november 2022 09:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Verhalen kloppen toch op veel punten niet met elkaar.
Ja ik zag dat ook inderdaad., Maar best wat overeenkomsten, en dat gecombineerd met de tijden van de OP's vond ik toch toevallig.
Maar ik kan er naast zitten
  Vis een optie? maandag 7 november 2022 @ 15:39:34 #39
70532 loveli
N
pi_206591195
quote:

[..]
Run for the hills.
crap in = crap out
pi_206603402
Je kan beter een andere jongen leren kennen die vol voor jou gaat en daarmee een toekomst samen opbouwen (kinderen krijgen). Bij hem kom je altijd onder zijn kinderen, ex-vrouw en bedrijf.

Verder lijdt je aan 'alpha widow', aangezien je de eerste partner ook nog benoemd.
A woman (typically but not necessarily post-wall) who has been abandoned by an Alpha male. No matter how great her new man is, she will perceive him as failing to meet the standard of the alpha she was previously associated with. Due to hypergamy, a woman cannot date backwards, once she gets say, a male 8, she cannot date below a male 8 and be happy with him. If she does, she is just using said man for resources (Beta Bucks) and doesn't really love him. Essentially, a damaged woman accustomed to a tier of man she can no longer attract.

[ Bericht 27% gewijzigd door Aap_deluxe op 08-11-2022 16:21:05 ]
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  dinsdag 8 november 2022 @ 16:18:10 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206603436
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:14 schreef Aap_deluxe het volgende:
Je kan beter een andere jongen leren kennen die vol voor jou gaat en daarmee een toekomst samen opbouwen (kinderen krijgen). Bij hem kom je altijd onder zijn kinderen, ex-vrouw en bedrijf.

Verder lijdt je aan 'alpha window', aangezien je de eerste partner ook nog benoemd.
Wat voor windows zijn dat? HR++?
  dinsdag 8 november 2022 @ 16:22:51 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206603480
Incel gespot.
pi_206603705
Wow ik had niet gedacht dat mijn citaat handtekening zo passend zou zijn!

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat voor windows zijn dat? HR++?
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt,

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:22 schreef Lienekien het volgende:
Incel gespot.
daarna bevochten

en uiteindelijk als evident aangenomen. Het klopt gewoon dat ze haar leven alle partners langs de meetlat gaat leggen van die eerste knappe gozer. Die haar gebruikt als stoeipoes, niet als relatie.
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt, daarna bevochten en uiteindelijk als evident aangenomen
  dinsdag 8 november 2022 @ 20:53:40 #44
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206607402
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 november 2022 16:47 schreef Aap_deluxe het volgende:
Wow ik had niet gedacht dat mijn citaat handtekening zo passend zou zijn!
[..]
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt,
[..]
daarna bevochten

en uiteindelijk als evident aangenomen. Het klopt gewoon dat ze haar leven alle partners langs de meetlat gaat leggen van die eerste knappe gozer. Die haar gebruikt als stoeipoes, niet als relatie.
De waarheid soms wel, dit soort generalisaties blijven hangen in belachelijk gemaakt worden.
Vrijheid
pi_206608458
Ik denk dat je onbestemde gevoel voorkomt uit het gegeven dat je in je proces van adolescentie (waarin je uitvindt wie je bent enz.) niet je eigen plan hebt getrokken, maar dat je je al hebt aangepast aan iemand die dat proces zelf al had doorlopen.

Je ervaart nu niet eens ruimte om je eigen gevoelens te ontdekken, want dat zou hij zogenaamd niet verdienen (hij was er zelf bij toen hij een relatie begon met iemand die nog allerlei processen richting volwassenheid, alleen al puur biologisch zoals je brein, moet doorlopen. Waarom verdient hij de voor de hand liggende consequenties van zijn eigen acties niet?). Dat vind ik inderdaad ongezond.

Net zoals dat jij geen eigen leven hebt opgebouwd qua sociale kring en dergelijke en je leven sowieso op allerlei vlakken al verweven is met dat van je vriend voor je ooit iets van jezelf had.

quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2022 19:32 schreef olijf09 het volgende:
Ik heb vaak het verlangen om zelf iets op te bouwen en te ontdekken. Maar weet niet of ik dan iets moois weggooi van ons samen.
Wat let je om zelf iets op te bouwen en te ontdekken? Je woont nog bij je ouders, dus zie niet waarom er in je relatie geen ruimte zou zijn om op het gebied van studie, werk en huisvesting voorlopig nog even volledig je eigen plan te trekken.

Als er geen ruimte is om een studentenleven te leiden, een eigen plan te trekken qua werk, vrienden en vrije tijd en je daarmee iets weggooit was het in ieder geval niet mooi of gezond.

Zelf iets op gaan bouwen en ontdekken gaat je ook duidelijkheid geven over je gevoelens.
pi_206608704
Mijn ervaring is dat je lichaam je iets kan vertellen wat je hoofd nog niet bereid is te accepteren. Toen ik erg jong was, in een afhankelijke relatie zat, overal aan twijfelde en niet blij was met mezelf, lukte het me niet om de knoop in één keer door te hakken. Ik ging geleidelijk steeds meer dingen doen die goed waren voor mezelf, dingen waar ik zelfstandiger door werd en een beter zelfbeeld door kreeg. En op een dag hoorde ik het nummer 'De boodschappentas' van Klein Orkest en snapte ik dat ik mijn relatie moest beëindigen.

Mijn advies aan jou zou zijn om niet te veel bezig te blijven met je suf piekeren en je gedachten op een rij te zetten, maar om de stappen te zetten die voor jou goed voelen. Word vooral zelfstandiger en op den duur kom je er wel achter of je vanuit die zelfstandigheid bij hem wil blijven of niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206618477
Een onzekere vrouw met een oudere kerel met kinderen, waar ze waarschijnlijk al mee neukte toen ie nog een relatie had, waarbij hij voor het brood op de plank zorgt. Klinkt niet nieuw in mijn oren.
pi_206644417
Dankjewel iedereen voor alle adviezen. Het is natuurlijk lastig om op basis van weinig informatie iets in te vullen voor iemand, maar toch kan dat genoeg zijn. Stepperoller en Claudia_x, jullie slaan de spijker op z’n kop. Dat is inderdaad mijn gevoel. Het verlangen naar zelfverkregen onafhankelijkheid en een proces waar je doorheen moet en niet door een ander overgenomen kan worden.
En ja, mijn lichaam zegt al lange tijd nee. Ook al is mijn hart nog niet daar. Peinzen laat me alleen in mijn hoofd worstelen, en ik schat dat het tijd is om nu vooral te leven. Actie te ondernemen. Dus dat advies neem ik ter harte, stappen maken in zelfstandigheid. :-)
pi_206644808
Je hebt een beperkt sociaal leven buiten je partner om. Geef bij je partner aan dat je graag wat meer tijd wil nemen om wat mensen in jouw omgeving beter te leren kennen, zodat jij ook vrienden maakt. Als dat goed klikt kan je ook een keer samen met je partner met hen afspreken, bijvoorbeeld een dubbeldate met jouw vriendin en haar vriend.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206645370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2022 21:26 schreef olijf09 het volgende:
Dus dat advies neem ik ter harte, stappen maken in zelfstandigheid. :-)
^O^

Er liggen veel mooie dingen voor je in het verschiet. Ik denk met warme gevoelens terug aan de lange dag waarop ik in de rij stond om me opnieuw in te schrijven voor mijn studie, broodjes van de Subway eten in m'n eerste eigen kamer met keukentje en douche, de hele nacht doorhalen met een jongen die later m'n grote liefde bleek te zijn. Het is niet altijd makkelijk geweest, maar wel de moeite waard. Voor mij is het inmiddels twintig jaar geleden en de basis van alles wat me nu lief is, is op die tijd terug te voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 11-11-2022 22:27:48 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')