Daar is een forum toch voor?quote:
Ja en ik was toen 16,5, vandaar dat ik het begin van de relatie als ongezond zie.quote:Op zondag 6 november 2022 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Dus je bent nu 22, hij is een stuk ouder en is gescheiden en heeft kinderen?
Hoe oud is hij nu dan?quote:Op zondag 6 november 2022 19:49 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Ja en ik was toen 16,5, vandaar dat ik het begin van de relatie als ongezond zie.
Ja zo zag ik het ook. Na zolang wikken en wegen... Ik ben ook veranderd door de jaren heen. Maar geef gerust jullie ongezouten mening! Daarvoor is zo'n forum ook.quote:
Daar twijfel ik niet aan. Hij wil allang de stap maken. Ook al heeft hij nog genoeg op te ruimen shit met zijn ex en kinderen. Waar kinderen bij komen kijken wordt het altijd ingewikkelder...quote:
En wat zou je willen? Alsnog een studie, eigen werkgebied? Wat vindt hij daarvan?quote:Op zondag 6 november 2022 19:49 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Ja en ik was toen 16,5, vandaar dat ik het begin van de relatie als ongezond zie.
Ok dus hij was 27,5 jaar oud toen ie jou leerde kennen.quote:
Ik zou meer op eigen benen willen staan zonder dat hij iets faciliteert. Hij wil altijd graag helpen en de leiding nemen, heeft een betere financiële status. Ik laat hem soms ook helpen maar wil zelf meer de touwtjes in handen hebben. Dus wel graag een eigen werkgebied/bedrijf en daarbij komt op mijn leeftijd meer leren en evt. een studie waarschijnlijk ook kijken.quote:Op zondag 6 november 2022 19:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat zou je willen? Alsnog een studie, eigen werkgebied? Wat vindt hij daarvan?
Heb je dit al met 'm besproken?quote:Op zondag 6 november 2022 19:59 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Ik zou meer op eigen benen willen staan zonder dat hij iets faciliteert. Hij wil altijd graag helpen en de leiding nemen, heeft een betere financiële status. Ik laat hem soms ook helpen maar wil zelf meer de touwtjes in handen hebben. Dus wel graag een eigen werkgebied/bedrijf en daarbij komt op mijn leeftijd meer leren en evt. een studie waarschijnlijk ook kijken.
Dan moet je goed met hem praten. Je wensen kenbaar maken. Je grenzen benoemen. Hij kan je de ruimte geven om de touwtjes zelf in handen te nemen. En als hij dat niet wil, jou niet je eigen ontwikkeling gunt, dan moet je de vraag stellen of je dat wilt accepteren.quote:Op zondag 6 november 2022 19:59 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Ik zou meer op eigen benen willen staan zonder dat hij iets faciliteert. Hij wil altijd graag helpen en de leiding nemen, heeft een betere financiële status. Ik laat hem soms ook helpen maar wil zelf meer de touwtjes in handen hebben. Dus wel graag een eigen werkgebied/bedrijf en daarbij komt op mijn leeftijd meer leren en evt. een studie waarschijnlijk ook kijken.
Word eens realistisch. Anders, spreek met hem en zeg dat je volwassen wilt worden, wilt ontdekken wat je kan, en ga zonder ENIGE hulp van hem eens een jaartje op jezelf. Bedrijf opstarten, cursus doen enz.quote:Op zondag 6 november 2022 19:59 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Je werkt voor hem, alles staat op zijn naam, je woont bij 'm in en woont op zijn kosten.quote:Op zondag 6 november 2022 20:04 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Zeker! Ik werk nu nog parttime bij zijn bedrijf. Dus een soort van compromis.
Wat bedoel je met realistisch worden?quote:Op zondag 6 november 2022 20:07 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Word eens realistisch. Anders, spreek met hem en zeg dat je volwassen wilt worden, wilt ontdekken wat je kan, en ga zonder ENIGE hulp van hem eens een jaartje op jezelf. Bedrijf opstarten, cursus doen enz.
Ik vrees (heb de indruk) dat je niet eens een woning met inboedel geregeld krijgt zonder zijn hulp.
Ik krijg gewoon een loonstrook. En woon nog bij mijn ouders. Hij betaalt bijna alles wat wij samen doen en hebben en verdient ook vele malen meer.quote:Op zondag 6 november 2022 20:11 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je werkt voor hem, alles staat op zijn naam, je woont bij 'm in en woont op zijn kosten.
Krijg je betaald via loon? Of doe je het op vrijwillige basis?
En heb je een gedeelde bankrekening of is dat ook allemaal gewoon apart?quote:Op zondag 6 november 2022 20:14 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon een loonstrook. En woon nog bij mijn ouders. Hij betaalt bijna alles wat wij samen doen en hebben en verdient ook vele malen meer.
Apart momenteel. We hadden een tijdje een gedeelde rekening waar we allebei soms wat geld op zetten zodat we een potje hadden.quote:Op zondag 6 november 2022 20:16 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
En heb je een gedeelde bankrekening of is dat ook allemaal gewoon apart?
Mooi. Houden zo. En zorgen dat jij alleen daar toegang tot hebt. Want het is jouw geld, jij hebt ervoor gewerkt.quote:
Hoe kun jij geld op een rekening zetten als je zelf geen financiële inbreng hebt?quote:We hadden een tijdje een gedeelde rekening waar we allebei soms wat geld op zetten zodat we een potje hadden.
Proportioneel, dus een percentage van wat ik verdien.quote:Op zondag 6 november 2022 20:26 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Mooi. Houden zo. En zorgen dat jij alleen daar toegang tot hebt. Want het is jouw geld, jij hebt ervoor gewerkt.
[..]
Hoe kun jij geld op een rekening zetten als je zelf geen financiële inbreng hebt?
Ik zou ook graag een studie volgen, en inderdaad dat gevoel is niet alles. Ik ga heel lekker op marketing/grafisch ontwerp en heb daar best een goed portfolio in opgebouwd met aardige projecten. Dus een begin is er. Nog niet sterk genoeg om rond van te komen, en zeker nog meer kennis voor nodig.quote:Op zondag 6 november 2022 20:22 schreef jogy het volgende:
Terug gaan naar je studie of deze in een andere vorm weer oppakken is misschien ook wel een goeie, nu heb je zoals ik het zo lees alles opgehangen aan je partner en dat zou ik persoonlijk ook niet heel relaxed vinden. En als je die studie of een andere studie die je goed lijkt hebt gedaan volledig en eigen baan zoeken zodat je wel wat zelfstandigheid opbouwt. Kan denk ik alleen maar goed voor je zijn en helpt eventueel bij een gebrek aan zelfvertrouwen als dat een issue is bij je. Hij heeft nu alle touwtjes in handen wat je leven betreft en dat hoeft geen kwade wil te zijn maar zou ik wel eng vinden.
Een percentage wat je verdient? Maar hoe kan dat dan als je zelf geen rekening hebt waar je loon op gestort wordt?quote:Op zondag 6 november 2022 20:27 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Proportioneel, dus een percentage van wat ik verdien.
Ja ik geef toe, veel mensen waaronder ikzelf hebben toch een rooskleurig beeld van ondernemer zijn. Ik ken het harde werken ook, heb ook veel redenen waarom ik daar nu nog even niet aan begin. Dus je advies past wel in mijn straatje. :-) Maar is ook geen reden om 'dan maar bij mijn vriend te blijven' omdat ik geen perfecte zzp'er ben. Ik zie dat verband niet zo. Bedoel je soms dan maar bij mijn baan te blijven?quote:Op zondag 6 november 2022 20:24 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geef jou, zonder steun (van hem of wie dan ook) héél weinig kans als ZZP -er. Dat bedoel ik.
Gezien je leeftijd, blijkbaar (uit je tekst gehaald) niet of niet voldoende opleiding. Als zelfstandige heb je geld nodig! Heb je dat? Heb je voldoende werkervaring? En levenservaring?
Maar gewoon doen, maar dan wel zonder zijn hulp. Weet je, de meesten gaat het mis na het eerste jaar. WAnt dan komen de belastingen en heeft men "vergeten" geld opzij te leggen voor de belastingen.
En samen met het bedrijf waarin je moet investeren, je verzekeringen, je transport. huur internet e telefoon en energie kosten. Gemeentelijke belastingen. Waterschapsbelasting is dubbel voor een bedrijf.
En dan wil jij dan even daarnaast nog een opleiding doen voor het werk waarmee je vanaf de start at alles mee moet zien te financiëren. Voor mij mag je, hou ons svp op de hoogte, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb!
Maar mijn advies is ... blijf lekker bij je vriend. Vraag een gangbaar loon voor je werk en doe die studie. En daarna denk je er nog eens over na, een stuk volwassener en met d ejuste opleiding op zak en hopelijk ook at gespard geld. Succes
Heb ik dat gezegd? Die heb ik gelukkig wel, mijn eigen rekening waar ikzelf alleen bij kan komen.quote:Op zondag 6 november 2022 20:31 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Een percentage wat je verdient? Maar hoe kan dat dan als je zelf geen rekening hebt waar je loon op gestort wordt?
Enorm off topic natuurlijk maar dit is echt gelul. Ik heb nu 18 jaar een bedrijf (eenmanszaak en vof, thuis en in een gehuurd kantoor) en heb nooit een rekening voor het waterschap gekregen behalve voor ons woonhuis. Ook heb ik nooit meer hoeven investeren dan in een laptop.quote:Op zondag 6 november 2022 20:24 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik geef jou, zonder steun (van hem of wie dan ook) héél weinig kans als ZZP -er. Dat bedoel ik.
Gezien je leeftijd, blijkbaar (uit je tekst gehaald) niet of niet voldoende opleiding. Als zelfstandige heb je geld nodig! Heb je dat? Heb je voldoende werkervaring? En levenservaring?
Maar gewoon doen, maar dan wel zonder zijn hulp. Weet je, de meesten gaat het mis na het eerste jaar. WAnt dan komen de belastingen en heeft men "vergeten" geld opzij te leggen voor de belastingen.
En samen met het bedrijf waarin je moet investeren, je verzekeringen, je transport. huur internet e telefoon en energie kosten. Gemeentelijke belastingen. Waterschapsbelasting is dubbel voor een bedrijf.
En dan wil jij dan even daarnaast nog een opleiding doen voor het werk waarmee je vanaf de start at alles mee moet zien te financiëren. Voor mij mag je, hou ons svp op de hoogte, ik hoop van harte dat ik ongelijk heb!
Maar mijn advies is ... blijf lekker bij je vriend. Vraag een gangbaar loon voor je werk en doe die studie. En daarna denk je er nog eens over na, een stuk volwassener en met d ejuste opleiding op zak en hopelijk ook at gespard geld. Succes
Dus je ontvangt loon van hem, krijgt dat op je bankrekening gestort maar stort ook een deel weer terug ten behoeve van 'een potje hebben'.quote:Op zondag 6 november 2022 20:34 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Die heb ik gelukkig wel, mijn eigen rekening waar ikzelf alleen bij kan komen.
Verhalen kloppen toch op veel punten niet met elkaar.quote:Op maandag 7 november 2022 09:03 schreef Xlarge het volgende:
Vergeet je te vertellen dat je iemand anders hebt ontmoet, of ben jij dit niet ?
https://forum.viva.nl/rel(...)cd51c86132bc8947e26b
Ja ik zag dat ook inderdaad., Maar best wat overeenkomsten, en dat gecombineerd met de tijden van de OP's vond ik toch toevallig.quote:Op maandag 7 november 2022 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Verhalen kloppen toch op veel punten niet met elkaar.
Run for the hills.quote:Op zondag 6 november 2022 19:49 schreef olijf09 het volgende:
[..]
Wat voor windows zijn dat? HR++?quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:14 schreef Aap_deluxe het volgende:
Je kan beter een andere jongen leren kennen die vol voor jou gaat en daarmee een toekomst samen opbouwen (kinderen krijgen). Bij hem kom je altijd onder zijn kinderen, ex-vrouw en bedrijf.
Verder lijdt je aan 'alpha window', aangezien je de eerste partner ook nog benoemd.
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt,quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat voor windows zijn dat? HR++?
daarna bevochtenquote:
De waarheid soms wel, dit soort generalisaties blijven hangen in belachelijk gemaakt worden.quote:Op dinsdag 8 november 2022 16:47 schreef Aap_deluxe het volgende:
Wow ik had niet gedacht dat mijn citaat handtekening zo passend zou zijn!
[..]
Waarheid wordt eerst belachelijk gemaakt,
[..]
daarna bevochten
en uiteindelijk als evident aangenomen. Het klopt gewoon dat ze haar leven alle partners langs de meetlat gaat leggen van die eerste knappe gozer. Die haar gebruikt als stoeipoes, niet als relatie.
Wat let je om zelf iets op te bouwen en te ontdekken? Je woont nog bij je ouders, dus zie niet waarom er in je relatie geen ruimte zou zijn om op het gebied van studie, werk en huisvesting voorlopig nog even volledig je eigen plan te trekken.quote:Op zondag 6 november 2022 19:32 schreef olijf09 het volgende:
Ik heb vaak het verlangen om zelf iets op te bouwen en te ontdekken. Maar weet niet of ik dan iets moois weggooi van ons samen.
quote:Op vrijdag 11 november 2022 21:26 schreef olijf09 het volgende:
Dus dat advies neem ik ter harte, stappen maken in zelfstandigheid. :-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |