ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen. DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende: dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Als dat het doel is kun je beter gewoon het hele spoor opheffen
In februari 2021 overleed een medewerker van Network Rail nadat hij werd geraakt door een reizigerstrein. De medewerker was bezig met het inspecteren van een set wissels, maar raakte gedesoriėnteerd en belandde op een spoor dat nog in dienst was. Ongevalsonderzoeksrapport hier.
In maart 2021 heeft Network Rail een project opgestart om de werkzaamheden op een veiligere en tevens efficiėntere manier te gaan verrichten: in plaats van visuele inspecties ter plaatse, wil men het werk ook met inspectietreinen die tussen het gewone verkeer door rijden kunnen doen.
Hiervoor heeft Network Rail een drietal dieseltreinen (Class 153) verkregen en aangepast voor dit werk. In 6 maanden tijd zijn deze treinen omgebouwd en is er uitgebreid mee getest, naar volle tevredenheid.
Mark Chestney heeft hierover een paar maanden geleden een presentatie gegeven:
Iets wat voor Network Rail erg belangrijk was toen ze het project startten, was dat de treinen op korte termijn beschikbaar moesten zijn (6 maanden). En ze wilden minder afhankelijk zijn van aannemers, ze wilden een meettrein waarmee een machinist in z'n eentje een rit kan maken om alle beelden te verzamelen.
En dit geeft Britse spotters ook weer wat leuks, want nu komen deze treintjes ook op plekken waar anders nooit een Class 153 zou komen.
De manier waarop Network Rail werkt is dat ze veel inspectie- en onderhoudwerk zelf doen, waarvoor ze al een hele resem aan meettreinen hebben. Een deel van het inspectiewerk gebeurt ook gewoon op de ouderwetse manier met visuele inspecties langs en in het spoor.
Dat is vorig jaar goed misgegaan (de spoorwerker die is aangereden was n.b. de Controller Of Site Safety, de veiligheidsman) en daarom is men nu bezig om een deel van de werkzaamheden die nog visueel worden gedaan ook met een meettrein te doen. Visuele inspectie kan dan van achter een bureau gebeuren.
Op zondag 6 november 2022 21:39 schreef James1988 het volgende: De manier waarop Network Rail werkt is dat ze veel inspectie- en onderhoudwerk zelf doen, waarvoor ze al een hele resem aan meettreinen hebben. Een deel van het inspectiewerk gebeurt ook gewoon op de ouderwetse manier met visuele inspecties langs en in het spoor.
Dat is vorig jaar goed misgegaan (de spoorwerker die is aangereden was n.b. de Controller Of Site Safety, de veiligheidsman) en daarom is men nu bezig om een deel van de werkzaamheden die nog visueel worden gedaan ook met een meettrein te doen. Visuele inspectie kan dan van achter een bureau gebeuren.
Een van de redenen waarom we in Nederland bijna geen onttrekkingen meer kennen met buitendienst spoor naast in dienst spoor. Overigens ontkom je niet aan inspecties buiten, sommige zaken kan je niet inspecteren met een meettrein.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-11-2022 10:26:10 ]
[..] Klotezooi. Vanochtend nieuwe dienstregeling en het mooiweerorgel tettert "soepele ochtendspits" Wat een onzin ook heel die klotee nS man.Waardeloos.
Ja, nouja, iedereen kan zijn dagje niet hebben. Toen de stoptrein richting Uitgeest ging op Sloterdijk vertrok, reed deze de verkeerde kant op. Na een paar meter vol in de remmen.
geen idee of ze ook machinisten van de kantoorvloer bij NS hebben gehaald.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Kom op man, je moet tegenwoordig ELKE dag dat je met de trein wil, van tevoren gaan checken of hij wel gaat En dan wordt er nog gedaan alsof dat hip is ook. Om te huilen is het.
Op maandag 7 november 2022 20:35 schreef Dr_Flash het volgende: Kom op man, je moet tegenwoordig ELKE dag dat je met de trein wil, van tevoren gaan checken of hij wel gaat En dan wordt er nog gedaan alsof dat hip is ook. Om te huilen is het.
Je hebt altijd een overal internet, dan zal je het godverdomme overal voor moeten gebruiken. Das modern
Op maandag 7 november 2022 20:35 schreef Dr_Flash het volgende: Kom op man, je moet tegenwoordig ELKE dag dat je met de trein wil, van tevoren gaan checken of hij wel gaat En dan wordt er nog gedaan alsof dat hip is ook. Om te huilen is het.
Het lullige is dat het zowel planmatig als incidenteel elke dag wisselt. Volkomen geschift.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe