abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211061279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 08:37 schreef Kanaroe het volgende:
Egeltjes O+
Hier slaapt er regelmatig overdag 1 in een berg bladeren.
Ik vermoed dat hij/zij o.a. op het vele vogelvoer (meelwormen) afkomt, dus die mag ook in het vogeltopic ;)
Op de meelwormen komen ze vast af, maar ook die berg bladeren is belangrijk voor de aanwezigheid van een egel in de tuin.
pi_211061483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 08:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Op de meelwormen komen ze vast af, maar ook die berg bladeren is belangrijk voor de aanwezigheid van een egel in de tuin.
Jeps. Mijn tuin is aardig diervriendelijk en niet "netjes".
Geen gazon, alleen planten, bloemen, heesters en een schorspad.
Stikt ook van de slakken momenteel, dat is fantastisch vogel- en egelvoer.
pi_211061506
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 09:15 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Jeps. Mijn tuin is aardig diervriendelijk en niet "netjes".
Geen gazon, alleen planten, bloemen, heesters en een schorspad.
Stikt ook van de slakken momenteel, dat is fantastisch vogel- en egelvoer.
Dat zijn mijn lievelingstuinen 👍
pi_211078071
Wij hadden vandaag een zwarte roodstaart man op visite in de voortuin.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_211103289
Op dit moment wordt onze tuin aangelegd en het wordt echt een vogel en insecten vriendelijke tuin.
Een tuin met veel hoogte en schuilplekken. De hoogte komt er langzaam in, de schuilplekken worden de komende maanden aangeplant. Vandaag kwam er een goudvinkje op een van de palen zitten. Die palen worden straks de leipalen voor onze zachte fruitstruiken.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_211103457
Er zitten zolangzamerhand weer veel vogels in de tuin die ik de hele zomer niet heb gezien. De goudvinken zijn weer present, en ik heb dit jaar erg veel koolmezen en pimpelmezen. Meer dan andere jaren, valt echt op.
De jonge spreeuwen van dit jaar zitten eindelijk in hun volwassen verenpak. En ze vreten binnen een dag 3 pindapotten leeg, en maken overal een zooi van. Tuig is het. :{
pi_211103767
Goudvinken, mooi zeg
Die heb ik slechts 2 keer in het wild gezien in NL
Lekker bezig weer birdlovers :)
  donderdag 2 november 2023 @ 07:31:56 #283
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_211163548

Kwam deze jongeman tegen op het fietspad. Ging niet aan de kant voor fietsen, kon hem zo oppakken.
Heb hem maar bij de auto- en de fietsweg weggehaald, en meer richting de bomen neergezet. Denk dat hij het niet meer lang maakt, maar zag geen wonden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_211163573
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 07:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]

Kwam deze jongeman tegen op het fietspad. Ging niet aan de kant voor fietsen, kon hem zo oppakken.
Heb hem maar bij de auto- en de fietsweg weggehaald, en meer richting de bomen neergezet. Denk dat hij het niet meer lang maakt, maar zag geen wonden.
Een Putter :Y .. prachtige vogel.
Ze zingen ook heel mooi.

Hopelijk herstelt ie nog.
pi_211166058
Prachtig, ik zag ze hier een tijd geleden op het hek van het weiland.
Hopelijk gaat t weer met de jongeman.

Gisteren reden we bij Badhoevedorp en zag een heel zwerm spreeuwen met zijn allen attacks maken op iets in het weiland :D Mooi om te zien!

Populatie hier in de tuin is meestal wel standaard:
Specht, boomkruipers, gaaien, veel koolmezen, paar pimpel, veel eksters en kauwen, tortel en stadsduiven.
Verderop in de rui tuinen barst het van de mussen O+ Als ik dan daar langs kom op het achterpad vliegen ze ineens met zijn allen op :D

Pindakaaspot is hier ook leeg.
Door de kauwen :')
pi_211207269

Grote gele kwikstaart die zaterdag even wilde poseren. Dat is een zeldzame gebeurtenis, meestal vliegen ze snel op.
pi_211262611
Onze scharrelaar in de tuin. Moet nog steeds het pad vegen, maar merels en roodborsten zijn zo druk met vanalles dat ik nog ff wacht O+

pi_211320568
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2023 16:11 schreef Mani89 het volgende:
IJsvogeltje.

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Er zat er hier zojuist 1 in de tuin aan de overkant op een paal.
Heb heb2 x een visje uit de sloot zien pikken.

Wat gaaf _O_
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 17 november 2023 @ 09:19:26 #289
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_211321029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 08:36 schreef Symphonic het volgende:

[..]
Er zat er hier zojuist 1 in de tuin aan de overkant op een paal.
Heb heb2 x een visje uit de sloot zien pikken.

Wat gaaf _O_
Blijft een prachtig gezicht, sierlijke snoekduik om vaak daarna het visje nog even dood te slaan tegen het hout👌🏻
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_211374820

Foto van augustus. Een goudplevier die lekker in het zonnetje zit in een akker met een paar maten.
pi_211459306

Grote barmsijs
pi_211459508
Mooi!
Zie je dan meteen wat het is?
pi_211460029
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 21:53 schreef Blues het volgende:
Mooi!
Zie je dan meteen wat het is?
Niet altijd, kleine en grote barmsijs lijken sterk op elkaar en klinken hetzelfde, maar als ik ze goed in beeld heb dan herken ik ze wel. Grote barmsijs broedt o.a. in Scandinavië en is bij ons vrij zeldzaam in de wintermaanden. Alleen is er nu een kleine invasie omdat er in Scandinavië erg veel sneeuw is gevallen. Daarom zie je dit najaar ook veel meer koperwieken, kramsvogels, sijzen etc.
pi_211510342
Zwarte zwaan

#35.
pi_211578545
Erg lastig deze uit elkaar te houden.

Kleine Zwaan

Wilde Zwaan

#35.
pi_211581680
De snavels! Maar idd als je ze ziet tuur ik ook altijd ff goed :)
Mooie foto's weer O+
pi_211581972
Wilde zwaan heeft veel puntigere (naar voren) gele vlek op de snavel.
Iemand al pestvogels gezien? Ik dacht er hier vorige week een te horen, en zag hem vliegen. Vleigbeeld klopte wel, maar was tegen het licht in en vrij hoog en ik was aan het hardlopen, dus durf hem niet te claimen. Lang geleden dat ik ze gezien en gehoord heb.
pi_211582874
Ze moeten er wel zijn idd, ik woon in NH en via SM zie ik wel waarnemingen.
Zoek bij bessenstruiken :D :9
pi_211641316
Vuurgoudhaantje

#35.
pi_211645021
Even een klein bedankje voor alle mooie foto's die jullie maken.

Ik kijk vaak in dit topic ter referentie ♡

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En meteen een verzoekje: ik zet enkel vogels op die een natuurlijke dood zijn gestorven. Voor inheemse exemplaren ben ik dus voor het grootste deel afhankelijk van wat andere mensen vinden. Als jullie nu eens een mooie, verse, dode vogel vinden, zouden jullie die dan voor mij willen bewaren? (Liefst in een dichte plastic zak in de vriezer.)

Nb: Zowel levende, dode als opgezette inheemse vogels mogen niet commercieel verhandeld worden. Dus dit is geen spam. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 17-12-2023 10:49:10 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')