Op de meelwormen komen ze vast af, maar ook die berg bladeren is belangrijk voor de aanwezigheid van een egel in de tuin.quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:37 schreef Kanaroe het volgende:
Egeltjes![]()
Hier slaapt er regelmatig overdag 1 in een berg bladeren.
Ik vermoed dat hij/zij o.a. op het vele vogelvoer (meelwormen) afkomt, dus die mag ook in het vogeltopic
Jeps. Mijn tuin is aardig diervriendelijk en niet "netjes".quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 08:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Op de meelwormen komen ze vast af, maar ook die berg bladeren is belangrijk voor de aanwezigheid van een egel in de tuin.
Dat zijn mijn lievelingstuinen 👍quote:Op dinsdag 24 oktober 2023 09:15 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps. Mijn tuin is aardig diervriendelijk en niet "netjes".
Geen gazon, alleen planten, bloemen, heesters en een schorspad.
Stikt ook van de slakken momenteel, dat is fantastisch vogel- en egelvoer.
Een Putterquote:Op donderdag 2 november 2023 07:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[ afbeelding ]
Kwam deze jongeman tegen op het fietspad. Ging niet aan de kant voor fietsen, kon hem zo oppakken.
Heb hem maar bij de auto- en de fietsweg weggehaald, en meer richting de bomen neergezet. Denk dat hij het niet meer lang maakt, maar zag geen wonden.
Er zat er hier zojuist 1 in de tuin aan de overkant op een paal.quote:Op zondag 20 augustus 2023 16:11 schreef Mani89 het volgende:
IJsvogeltje.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Blijft een prachtig gezicht, sierlijke snoekduik om vaak daarna het visje nog even dood te slaan tegen het hout👌🏻quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Er zat er hier zojuist 1 in de tuin aan de overkant op een paal.
Heb heb2 x een visje uit de sloot zien pikken.
Wat gaaf
Niet altijd, kleine en grote barmsijs lijken sterk op elkaar en klinken hetzelfde, maar als ik ze goed in beeld heb dan herken ik ze wel. Grote barmsijs broedt o.a. in Scandinavië en is bij ons vrij zeldzaam in de wintermaanden. Alleen is er nu een kleine invasie omdat er in Scandinavië erg veel sneeuw is gevallen. Daarom zie je dit najaar ook veel meer koperwieken, kramsvogels, sijzen etc.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En meteen een verzoekje: ik zet enkel vogels op die een natuurlijke dood zijn gestorven. Voor inheemse exemplaren ben ik dus voor het grootste deel afhankelijk van wat andere mensen vinden. Als jullie nu eens een mooie, verse, dode vogel vinden, zouden jullie die dan voor mij willen bewaren? (Liefst in een dichte plastic zak in de vriezer.)
Nb: Zowel levende, dode als opgezette inheemse vogels mogen niet commercieel verhandeld worden. Dus dit is geen spam.
[ Bericht 1% gewijzigd door -Spring op 17-12-2023 10:49:10 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |