Als dit object ook bedoeld was geweest voor de verhuur had ik hem interessant(er) gevonden. Sowieso was de looptijd dan langer geweest (heeft altijd al mijn voorkeur). Huurders voor appartementen vind je altijd wel, is veel minder afhankelijk van de stand economie en de leenruimte voor koopgegadigden.quote:Op donderdag 3 november 2022 19:35 schreef zietuwel het volgende:
[..]
Snap je punt. Zelf vond ik deze wel interessant om deze regels: "in totaal heeft de ondernemer nu 18 kamers/appartementen in de verhuur. De verbouw doet hij in eigen beheer waarbij hij zelf ook veel kan doen."
Eens. Toch is het project nu al voor 20% gevuldquote:Op donderdag 3 november 2022 20:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als dit object ook bedoeld was geweest voor de verhuur had ik hem interessant(er) gevonden. Sowieso was de looptijd dan langer geweest (heeft altijd al mijn voorkeur). Huurders voor appartementen vind je altijd wel, is veel minder afhankelijk van de stand economie en de leenruimte voor koopgegadigden.
quote:Recent heeft u geïnvesteerd in het project Verbouwing pand IOME (26234) van ondernemers Steph en Sasha Kunenborg. De ondernemers hebben met verschillende partijen gesproken om de financiering rond te krijgen en zijn op dit moment in een vergevorderd stadium met een aanvullende financier. Hierdoor kan de aangevraagde lening bij Geldvoorelkaar.nl eventueel op een lager bedrag worden afgesloten. Wij verwachten hier snel uitsluitsel over te kunnen geven.
Staat open, heb hem meegepakt.quote:Op donderdag 3 november 2022 10:25 schreef Slingervinger het volgende:
Is er iemand die voor deze een investeringslink heeft? https://www.collincrowdfund.nl/de-heren-chelius-en-persad-box-3/
Utrecht Nicolaas ruychaverdstraat 1B is wel betaaldquote:Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef zeeland6 het volgende:
Niet betaald rondje SIG 1 nov 2022:
Eygelshoven, Berghofstraat 145 in 1A
Utrecht, Nicolaas Ruychaverstraat 70 in 1A
en Eygelshoven Berghofstraat 145 is wel betaald in 1Bquote:Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef zeeland6 het volgende:
Apart. Ik zit vrij fors in 1A. Nog niets ontvangen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:28 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Utrecht Nicolaas ruychaverdstraat 1B is wel betaald
Dat is dus heel bijzonder maar was dacht ik ook al eerder geconstateerd: schijven die eerder aanspraak kunnen maken op het onderpand worden later betaald, vreemde gang van zaken. Er zijn hier dacht ik ook wel investeerder sdie in meerdre schijven deelnemen, als die bij het overzicht van geldtransacties kijken, staan de hogere schijven dan eerder in de tijd in het overzicht? (oftewel, zijn die ook eerder betaald, als ik het maar een paar seconden)quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:28 schreef Belegger9 het volgende:
[..]
Utrecht Nicolaas ruychaverdstraat 1B is wel betaald
Hogere schijven worden eerder betaald, Zelf uren eerder in mijn overzicht.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:58 schreef tnhb het volgende:
[..]
Dat is dus heel bijzonder maar was dacht ik ook al eerder geconstateerd: schijven die eerder aanspraak kunnen maken op het onderpand worden later betaald, vreemde gang van zaken. Er zijn hier dacht ik ook wel investeerder sdie in meerdre schijven deelnemen, als die bij het overzicht van geldtransacties kijken, staan de hogere schijven dan eerder in de tijd in het overzicht? (oftewel, zijn die ook eerder betaald, als ik het maar een paar seconden)
Amsterdam L.J.m. Beelstraat 30 schijf 1A is ook nog niet binnen bij mij.quote:Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef zeeland6 het volgende:
Alvast bedankt. Als ik de offertes zie ga ik er vanuit dat de geldnemer gewoon één bedrag overmaakt ovv het projectkenmerk en bestaat uit de administratiekosten, totale rente en aflossing en dat sig het vervolgens gaat verdelen en het restant (wat niet gelijk hoeft te zijn aan de administratiekosten, sig rond namelijk de uit te betalen rente altijd naar beneden af!) als administratievergoeding boekt. Maar het zou best anders kunnen zijn, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 november 2022 12:23 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
Hogere schijven worden eerder betaald, Zelf uren eerder in mijn overzicht.
Maakt de schuldenaar 1 bedrag over ? En worden daar eerst alle kleinere schijven betaald, waarna voor 1A een tekort is ?
Ik vraag het na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Aflossing kon bijna niet beter op een beter moment komen. Liep nog tot 1-6-2023 en nu 6 maanden boete rente en thans hogere marktrente/ nu parkeren op spaarrekening en in januari weer mee aan de slag.
Ik kan jullie adviseren om pas rond de 10 de van de maand naar de SIG stortingen te kijken. Heb nog nooit gezien dat er een betaling niet gestort was.quote:Op vrijdag 4 november 2022 13:56 schreef tnhb het volgende:
[..]
Alvast bedankt. Als ik de offertes zie ga ik er vanuit dat de geldnemer gewoon één bedrag overmaakt ovv het projectkenmerk en bestaat uit de administratiekosten, totale rente en aflossing en dat sig het vervolgens gaat verdelen en het restant (wat niet gelijk hoeft te zijn aan de administratiekosten, sig rond namelijk de uit te betalen rente altijd naar beneden af!) als administratievergoeding boekt. Maar het zou best anders kunnen zijn, ben benieuwd.
Nu wel bijgeschreven. Conclusie : gewoon geduld hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2022 11:45 schreef FrenkDeTank het volgende:
[..]
Apart. Ik zit vrij fors in 1A. Nog niets ontvangen.
Lijkt mij een prima advies. Ik heb maar 14 SIG projecten. In ruime meerderheid waren de bijschrijvingen dit jaar al op de 1e van de maand verwerkt. De meest late bijschrijving was op 4-jan. Dat lijkt me wel te overzien, en niks om je druk over te maken.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik kan jullie adviseren om pas rond de 10 de van de maand naar de SIG stortingen te kijken. Heb nog nooit gezien dat er een betaling niet gestort was.Maakt alles een stuk rustiger.
. Na de tiende is er altijd nog de mogelijkheid om bij SIG aan de bel te trekken.
klopt > https://www.degoudenmakel(...)a6a985ad58334db1e0f/quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitbreiding vastgoedportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/sebastiaan-van-gastel-box-3/
2e hypotheek woonhuis. Onduidelijk hoe waardevast dit pand is omdat er beperktere markt voor zal zijn. In maart 2020 stond deze woning te koop voor 919.000
Ik denk dat dit te weinig is.quote:Ontwikkeling rente
Zoals u natuurlijk ook in de media wel volgt is de rente op dit moment behoorlijk stijgend. Dat zult u ook gaan zien bij onze projecten. Wij houden uiteraard zowel de ontwikkeling van de spaarrente als ook de rente op zakelijke financieringen nauwlettend in de gaten. Nu de spaarrente van -0,5% is verdwenen, hebben wij gemeend de rentes met minimaal 0,5% hoger te adviseren aan onze projectaanbieders. U profiteert hier van!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |