abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206548143
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 19:35 schreef zietuwel het volgende:

[..]
Snap je punt. Zelf vond ik deze wel interessant om deze regels: "in totaal heeft de ondernemer nu 18 kamers/appartementen in de verhuur. De verbouw doet hij in eigen beheer waarbij hij zelf ook veel kan doen."
Als dit object ook bedoeld was geweest voor de verhuur had ik hem interessant(er) gevonden. Sowieso was de looptijd dan langer geweest (heeft altijd al mijn voorkeur). Huurders voor appartementen vind je altijd wel, is veel minder afhankelijk van de stand economie en de leenruimte voor koopgegadigden.
Pecunia non olet
pi_206550932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Als dit object ook bedoeld was geweest voor de verhuur had ik hem interessant(er) gevonden. Sowieso was de looptijd dan langer geweest (heeft altijd al mijn voorkeur). Huurders voor appartementen vind je altijd wel, is veel minder afhankelijk van de stand economie en de leenruimte voor koopgegadigden.
Eens. Toch is het project nu al voor 20% gevuld
pi_206551334
Niet betaald rondje SIG 1 nov 2022:

Eygelshoven, Berghofstraat 145 in 1A
Utrecht, Nicolaas Ruychaverstraat 70 in 1A
pi_206552009
Vreemd. Project is niet tot stand gekomen en staat niet meer op de site, maar kan later een keer nog wel tot stand komen?
quote:
Recent heeft u geïnv­esteerd in het proje­ct Verbouwing pand IOME (26234) van ondernemers Ste­ph en Sasha Kunenbor­g. De ondernemers he­bben met verschillen­de partijen gesproken om de financiering rond te krijgen en zijn op dit moment in een vergevorderd stadium met een aanvu­llende financier. Hi­erdoor kan de aangev­raagde lening bij Ge­ldvoorelkaar.nl even­tueel op een lager bedrag worden afgeslo­ten. Wij verwacht­en hier snel uitslui­tsel over te kunnen geven.​
  vrijdag 4 november 2022 @ 11:17:45 #55
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_206553903
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 10:25 schreef Slingervinger het volgende:
Is er iemand die voor deze een investeringslink heeft? https://www.collincrowdfund.nl/de-heren-chelius-en-persad-box-3/
Staat open, heb hem meegepakt.
pi_206554018
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:36 schreef zeeland6 het volgende:

Utrecht Nicolaas ruychaverdstraat 1B is wel betaald
pi_206554144
quote:

en Eygelshoven Berghofstraat 145 is wel betaald in 1B
pi_206554265
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:28 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Apart. Ik zit vrij fors in 1A. Nog niets ontvangen.
pi_206554454
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:28 schreef Belegger9 het volgende:

[..]
Dat is dus heel bijzonder maar was dacht ik ook al eerder geconstateerd: schijven die eerder aanspraak kunnen maken op het onderpand worden later betaald, vreemde gang van zaken. Er zijn hier dacht ik ook wel investeerder sdie in meerdre schijven deelnemen, als die bij het overzicht van geldtransacties kijken, staan de hogere schijven dan eerder in de tijd in het overzicht? (oftewel, zijn die ook eerder betaald, als ik het maar een paar seconden)
pi_206554714
Aardig artikel over een fonds wat beoogt starters tegemoet te komen https://www.telegraaf.nl/(...)rters-op-woningmarkt
Dit kan wel enige impact hebben op buy-to-let projecten zoals bijvoorbeeld op SiG
pi_206554719
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:58 schreef tnhb het volgende:

[..]
Dat is dus heel bijzonder maar was dacht ik ook al eerder geconstateerd: schijven die eerder aanspraak kunnen maken op het onderpand worden later betaald, vreemde gang van zaken. Er zijn hier dacht ik ook wel investeerder sdie in meerdre schijven deelnemen, als die bij het overzicht van geldtransacties kijken, staan de hogere schijven dan eerder in de tijd in het overzicht? (oftewel, zijn die ook eerder betaald, als ik het maar een paar seconden)
Hogere schijven worden eerder betaald, Zelf uren eerder in mijn overzicht.
Maakt de schuldenaar 1 bedrag over ? En worden daar eerst alle kleinere schijven betaald, waarna voor 1A een tekort is ?
Ik vraag het na.

[ Bericht 1% gewijzigd door zeeland6 op 04-11-2022 13:09:26 ]
pi_206554982
quote:

Amsterdam L.J.m. Beelstraat 30 schijf 1A is ook nog niet binnen bij mij.
pi_206555642
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 12:23 schreef zeeland6 het volgende:

[..]
Hogere schijven worden eerder betaald, Zelf uren eerder in mijn overzicht.
Maakt de schuldenaar 1 bedrag over ? En worden daar eerst alle kleinere schijven betaald, waarna voor 1A een tekort is ?
Ik vraag het na.
Alvast bedankt. Als ik de offertes zie ga ik er vanuit dat de geldnemer gewoon één bedrag overmaakt ovv het projectkenmerk en bestaat uit de administratiekosten, totale rente en aflossing en dat sig het vervolgens gaat verdelen en het restant (wat niet gelijk hoeft te zijn aan de administratiekosten, sig rond namelijk de uit te betalen rente altijd naar beneden af!) als administratievergoeding boekt. Maar het zou best anders kunnen zijn, ben benieuwd.
pi_206555763
Weer eens vervroegde aflossing bij Sig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Aflossing kon bijna niet beter op een beter moment komen. Liep nog tot 1-6-2023 en nu 6 maanden boete rente en thans hogere marktrente/ nu parkeren op spaarrekening en in januari weer mee aan de slag.
pi_206555789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 13:56 schreef tnhb het volgende:

[..]
Alvast bedankt. Als ik de offertes zie ga ik er vanuit dat de geldnemer gewoon één bedrag overmaakt ovv het projectkenmerk en bestaat uit de administratiekosten, totale rente en aflossing en dat sig het vervolgens gaat verdelen en het restant (wat niet gelijk hoeft te zijn aan de administratiekosten, sig rond namelijk de uit te betalen rente altijd naar beneden af!) als administratievergoeding boekt. Maar het zou best anders kunnen zijn, ben benieuwd.
Ik kan jullie adviseren om pas rond de 10 de van de maand naar de SIG stortingen te kijken. Heb nog nooit gezien dat er een betaling niet gestort was. :) Maakt alles een stuk rustiger. :z . Na de tiende is er altijd nog de mogelijkheid om bij SIG aan de bel te trekken.
pi_206555814
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 11:45 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Apart. Ik zit vrij fors in 1A. Nog niets ontvangen.
Nu wel bijgeschreven. Conclusie : gewoon geduld hebben.
pi_206556015
Aflossing bij SIG, gouveneurstraat in Heerlen. Zoals ik het zie met 6 maanden boeterente.
pi_206556112
KoM gaat tot 110% van het doelbedrag finden. Dit om te voorkomen dat projecten op het laatste moment weer open gezet moet worden bij niet betalende investeerders.

Moeten ze wel de 110% halen.
pi_206556144
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 14:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik kan jullie adviseren om pas rond de 10 de van de maand naar de SIG stortingen te kijken. Heb nog nooit gezien dat er een betaling niet gestort was. :) Maakt alles een stuk rustiger. :z . Na de tiende is er altijd nog de mogelijkheid om bij SIG aan de bel te trekken.
Lijkt mij een prima advies. Ik heb maar 14 SIG projecten. In ruime meerderheid waren de bijschrijvingen dit jaar al op de 1e van de maand verwerkt. De meest late bijschrijving was op 4-jan. Dat lijkt me wel te overzien, en niks om je druk over te maken. :7
pi_206556696
Uitbreiding vastgoedportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/sebastiaan-van-gastel-box-3/
2e hypotheek woonhuis. Onduidelijk hoe waardevast dit pand is omdat er beperktere markt voor zal zijn. In maart 2020 stond deze woning te koop voor 919.000
pi_206556765
Bij crowdrealestate staat het project ook open.
Maar een matig project voor 6% rente. Ik doe niet mee.

https://www.crowdrealestate.nl/projecten/608-valerius-leeuwarden
pi_206557179
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 15:57 schreef KrekelJapie het volgende:
Uitbreiding vastgoedportefeuille
https://www.collincrowdfund.nl/sebastiaan-van-gastel-box-3/
2e hypotheek woonhuis. Onduidelijk hoe waardevast dit pand is omdat er beperktere markt voor zal zijn. In maart 2020 stond deze woning te koop voor 919.000
klopt > https://www.degoudenmakel(...)a6a985ad58334db1e0f/
https://www.woningmedia.nl/over-ons
pi_206557232
Meneer blijft overnemen
Overname Installatiebedrijf D (26885)

Maak kennis met Shannon Riedel. Deze ondernemer ziet door de klimaatakkoorden, vergrijzing en schaarste op de woningmarkt, veel kansen in de installatietechniekbranche. Veel bedrijven uit deze sector zijn eenmanszaken die in de meeste gevallen geen opvolging hebben. Hij consolideert deze installatiebedrijven en brengt deze onder in de Concord Groep. Zo worden de bedrijven geoptimaliseerd en ontstaan er synergievoordelen.

Hij wendt zich tot u voor de aankoop van installatiebedrijf D. Het bedrijf levert en installeert cv-installaties, warmtepompen, renovatie, luchtbehandeling, onderhoud en service voor zowel particulieren als de zakelijke markt (MKB en grootbedrijf) en zijn actief in een kwalitatief hoog segment. Tevens beschikt het bedrijf over een goede marktpositie en grote groep vaste aannemers welke zorgen voor een groeiende stroom opdrachten. Investeert u mee in dit project?

De belangrijkste kenmerken van het project zijn:​
Kredietbedrag: ¤ 545.000
Rente: 9%
Looptijd: 60 maanden
Belangrijkste zekerheden:
- Verpanding activa
- Hoofdelijke aansprakelijkheid in privé
- Achterstellingsverklaring door verkoper
Investeer hier in het project. https://www.geldvoorelkaa(...)=26885&code=RI26885i
pi_206557251
0,5% extra bij wvjg
quote:
Ontwikkeling rente
Zoals u natuurlijk ook in de media wel volgt is de rente op dit moment behoorlijk stijgend. Dat zult u ook gaan zien bij onze projecten. Wij houden uiteraard zowel de ontwikkeling van de spaarrente als ook de rente op zakelijke financieringen nauwlettend in de gaten. Nu de spaarrente van -0,5% is verdwenen, hebben wij gemeend de rentes met minimaal 0,5% hoger te adviseren aan onze projectaanbieders. U profiteert hier van!​
Ik denk dat dit te weinig is.

Tegelijk een nieuw project zonder zekerheden tegen 5,5% netto
https://waardevoorjegeld.nl/investeren/reijneveld-rijwielen

[ Bericht 17% gewijzigd door KrekelJapie op 04-11-2022 17:33:00 ]
pi_206561643
Geen crowdfinance maar hier wel uitgebreid besproken vandaar deze update: Spaartaks

Beste Horsemen,

We hebben een eerste succes bereikt in de spaartaksclaim: Het is niet nodig dat iedereen individueel een brief aan de Belastingdienst moet sturen om nog voor compensatie in aanmerking te kunnen komen. Dit is het resultaat van een aantal besprekingen die wij de afgelopen weken met het Ministerie van Financiën en de Belastingdienst hebben gevoerd.

Verder hebben we met de overheidsinstanties kunnen afspreken dat voor alle gedupeerden een zogenaamde ‘massaal bezwaar procedure’ gaat gelden. Dit betekent dat er een aantal proefzaken uitgeprocedeerd gaat worden en dat de uitkomst daarvan voor alle gedupeerden gaat gelden. Deze afspraak is gemaakt voor iedereen die over de jaren 2017 tot 2021 te veel belasting in box 3 heeft betaald.
­
Dit mooie eerste succes hebben we kunnen bereiken mede dankzij jouw aanmelding bij ons. Samen met in totaal 70.000 andere gedupeerde belastingbetalers hebben we het verschil kunnen maken!

Sandra Molenaar: ‘Het voordeel van de gemaakte afspraken is dat nu niet iedereen een brief naar de Belastingdienst hoeft te sturen, wetende dat zijn bezwaar zou worden afgewezen, waarna diegene dan weer naar de rechter zou moeten stappen. We zijn blij dat deze onzalige weg consumenten bespaard blijft en we het ministerie hebben kunnen overtuigen om maatregelen te treffen. Het feit dat bijna 70.000 consumenten zich bij onze Spaartaksclaim hebben gemeld, heeft daarbij zeker geholpen.’

Proefprocedures
Jij en onze andere deelnemers hebben hiermee nog niet het te veel betaalde belastinggeld terug. Daarvoor zijn proefprocedures nodig. Samen met andere belangenorganisaties, zoals de Bond voor Belastingbetalers en belastingadviseurs, gaan we met het ministerie een aantal vragen uitwerken waarover de rechter zich moet uitspreken. En we selecteren een aantal geschikte voorbeeldzaken.

De Consumentenbond roept samen met ConsumentenClaim consumenten op om zich te melden. Molenaar: ‘Zo krijgen we een compleet beeld van de problematiek en kunnen we de meest geschikte zaken selecteren om uit te procederen. Bovendien: hoe groter onze achterban, hoe sterker onze positie.’
­
Vragen
Voor eventuele vragen raden we je aan te kijken bij de rubriek veelgestelde vragen op onze website. Daar vind je alle antwoorden. Deze rubriek wordt regelmatig bijgewerkt en aangevuld met nieuwe vragen.

Met vriendelijke groet,
De Consumentenbond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')