SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 2 november 2022 22:17 schreef lykkefund het volgende:
CRE, update 3 appartementsgebouwen 31 oktober:De update van 29-9-2022 was stelliger met betrekking tot de aflossing van dit project:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Verbouwing pand IOME
Project is niet tot stand gekomen
Fijn dat ik daar ook nog geen communicatie over gezien heb vanuit GvE.quote:Op woensdag 2 november 2022 23:23 schreef KrekelJapie het volgende:
Tattooshop gve lijkt me 5 verlengingen nu echt gestrand
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 3 november 2022 10:33 schreef Slingervinger het volgende:
Voor de liefhebber komende NLi nog niet openbaarIk ben best wel een liefhebber maar dan graag met zekerheden en dat is hier niet het gevalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
quote:Op donderdag 3 november 2022 11:20 schreef Jaco078 het volgende:
korte looptijd, goede rente, 2e hypotheek op de woning, bedrag in depot, ervaring ondernemer in zelfde gemeente
linkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.oh zit dat zo
Nee, het bedrag gaat Collin pas uitbetalen als de vergunning er is.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:03 schreef pandeiro het volgende:
"Het bedrag voor de verbouwing wordt in depot gehouden tot het verkrijgen van de vergunning". Voor mijn begrip, betekent dit dat het bedrag weer teruggaat naar Collin als de vergunning niet vergeven wordt?
[..]
Dat is de bedoeling ja. Met de rest van het geld. (hoe hij dát wil gaan doen wordt niet vermeld, want dat is dan een te duur gekocht hok). Wederom wordt een risicovol project mooi voorgesteld wetende dat hoge rente en korte looptijd veel interesse trekt.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:03 schreef pandeiro het volgende:
"Het bedrag voor de verbouwing wordt in depot gehouden tot het verkrijgen van de vergunning". Voor mijn begrip, betekent dit dat het bedrag weer teruggaat naar Collin als de vergunning niet vergeven wordt?
[..]
Staan regelmatig stukken in de krant dat verhuurders erg matig of zelfs slecht zijn met onderhoud. MAG niets kosten.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:35 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
En weer een SIG project: https://investeren.sameningeld.nl/project/enschede-hunzestraat-24
Het valt me nu pas op dat alle recente projecten rekenen met 10% onderhoud i.p.v. 15% van de huur. Ik kan me herinneren dat dit een enkele keer (na renovatie of bij nieuwbouw) wel eens werd gedaan om de exploitatie rond te rekenen, maar voor een jaren 60 woning in redelijke staat lijkt me dat toch wat optimistisch.
Het risico lijkt toch vooral het mogelijk niet verkrijgen van de vergunning, verder ziet het er best aardig uitquote:Op donderdag 3 november 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling ja. Met de rest van het geld. (hoe hij dát wil gaan doen wordt niet vermeld, want dat is dan een te duur gekocht hok). Wederom wordt een risicovol project mooi voorgesteld wetende dat hoge rente en korte looptijd veel interesse trekt.
Daar noem je wel een hele belangrijke......... Ik zou het prettig vinden als die vergunning er wel was omdat het hele verhaal anders op losse schroeven komt te staan. Dat is vooral zijn risico maar indirect natuurlijk ook voor de crowdfunders. Nu denk ik dat appartementjes wel verkocht gaan worden maar ik houd toch in zijn algemeenheid dus niet specifiek hier, rekening met opdrogende vraag naar vastgoed. Het moet allemaal nog verkocht worden, daar wordt vaak aan voorbij gegaan. De opbrengst kan best wel eens tegenvallen en de bouwkosten zie je overal sterk oplopen, daar zal hij ook last van krijgen.quote:Op donderdag 3 november 2022 17:14 schreef Slingervinger het volgende:
[..]
Het risico lijkt toch vooral het mogelijk niet verkrijgen van de vergunning, verder ziet het er best aardig uit
Voor tegenvallende opbrengst in combinatie met oplopende bouwkosten lijkt wel een afdoende buffer maar nog geen vergunning daar houd ik niet van. Ben benieuwd hoe snel hij volloopt als hij openbaar wordtquote:Op donderdag 3 november 2022 17:19 schreef obligataire het volgende:
[..]
Daar noem je wel een hele belangrijke......... Ik zou het prettig vinden als die vergunning er wel was omdat het hele verhaal anders op losse schroeven komt te staan. Dat is vooral zijn risico maar indirect natuurlijk ook voor de crowdfunders. Nu denk ik dat appartementjes wel verkocht gaan worden maar ik houd toch in zijn algemeenheid dus niet specifiek hier, rekening met opdrogende vraag naar vastgoed. Het moet allemaal nog verkocht worden, daar wordt vaak aan voorbij gegaan. De opbrengst kan best wel eens tegenvallen en de bouwkosten zie je overal sterk oplopen, daar zal hij ook last van krijgen.
Ik snap niet dat dit project zo langzaam vol loopt. Zien wij wat over het hoofd? Dit is een project waarvoor ik even mijn CF vakantie zou willen onderbreken.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:05 schreef obligataire het volgende:
Eethuis de Kraanpoort op Collin wel meegenomen. 1e Hypotheek, o/g in eigen gebruik (behalve de kamers), 20 jaar historie en winstgevende exploitatie. Privé ook nog overwaarde. Komt vast goed
Rente is OK met 7% en diamantkosten.
Ik denk toch dat ook bij collin de rentes onder druk staan. Het rendement van een schijf 1a lening van sig is nog altijd beter dan deze en de ltv is bij sig een stuk lager. En de leningen bij SiG lopen al niet lekker door. Cf ligt aardig op zij gat op dit moment (wat in totaliteit weer een platformrisico betekend)quote:Op donderdag 3 november 2022 17:42 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik snap niet dat dit project zo langzaam vol loopt. Zien wij wat over het hoofd? Dit is een project waarvoor ik even mijn CF vakantie zou willen onderbreken.
quote:Op woensdag 2 november 2022 22:41 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
De update van 29-9-2022 was stelliger met betrekking tot de aflossing van dit project:Vond dat niet zo stellig, spreken van "enkele weken" terwijl van 29 sept>half oktober is 2 weken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht al meteen, dat wordt 4-6 weken. Maar goed, de rente loopt door dus ik zie het wel.
Opvallend vind ik de nieuwe aankondiging, eentje waarbij er jaarlijks 5% afgelost gaat worden. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gezien bij CRE (maar ik laat me graag corrigeren indien iemand wel zo'n eerder project kent/in heeft geïnvesteerd):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap je punt. Zelf vond ik deze wel interessant om deze regels: "in totaal heeft de ondernemer nu 18 kamers/appartementen in de verhuur. De verbouw doet hij in eigen beheer waarbij hij zelf ook veel kan doen."quote:Op donderdag 3 november 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
risicovol project mooi voorgesteld wetende dat hoge rente en korte looptijd veel interesse trekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |