Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Die partner is toch aanwezig 's avonds?quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien niet de insteek van dit topic, maar als jij in de avond gaat werken en je partner overdag dan gaat dat ook wel enige impact hebben op jullie gezinssituatie.
Elkaar zien in een relatie is inderdaad niet nodig en overrated. Dan krijg je alleen maar ruzievan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:18 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Die partner is toch aanwezig 's avonds?
Mijn vriend werkt overdag én een paar avonden in de week, hij is zelfstandig. Dus hij geeft dan een paar avonden werken op als ik een baan 's avonds erbij zou nemen. Dus in principe verandert er gelukkig weinig dan voor ons gezin en de relatie.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien niet de insteek van dit topic, maar als jij in de avond gaat werken en je partner overdag dan gaat dat ook wel enige impact hebben op jullie gezinssituatie.
Ik heb zelf geen ervaring met een dubbele baan, wel met een baan in combinatie met een studie, waarbij de colleges regelmatig in de avond waren. Zelf vond ik het best pittig.
Het zou nog steeds parttime zijn (iig geen 40 uren opgeteld), maar ik wil graag eens iets anders proberen. Ervaren hoe dat is. Of ik dat leuker vind dan m'n hoofdbaan. Net als vroeger eigenlijk dat je snuffelstage had, haha.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:33 schreef Ploplap het volgende:
Wat is nu de reden dat je weer terugwilt naar fulltime?
Als de huidige situatie haalbaar is en je hebt nog jonge kinderen, dan zou ik het voorlopig zo houden. Daar hebben je kinderen ook het meeste aan. Je weet nu hoe de situatie is en dat het werkt. Je weet ook niet of je vriend het "leuk" gaat vinden en of jij het "leuk" gaat vinden, want voor jullie allebei zal het heel anders worden.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Het zou nog steeds parttime zijn (iig geen 40 uren opgeteld), maar ik wil graag eens iets anders proberen. Ervaren hoe dat is. Of ik dat leuker vind dan m'n hoofdbaan. Net als vroeger eigenlijk dat je snuffelstage had, haha.
Ja, ik werkte toen fulltime. Scheelt wel dat er op dat moment nog geen kinderen in het spel waren en dat je bij een studie weet dat het slechts tijdelijk is.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:28 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn vriend werkt overdag én een paar avonden in de week, hij is zelfstandig. Dus hij geeft dan een paar avonden werken op als ik een baan 's avonds erbij zou nemen. Dus in principe verandert er gelukkig weinig dan voor ons gezin en de relatie.
Werkte je dan overdag fulltime?
Herkenbaar, maar moet het betaald zijn? Of is 1-2 avonden per week vrijwilligerswerk dan geen optie?quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:38 schreef Donna het volgende:
Ik voel me nu een soort van nutteloos in m'n werk de helft van de tijd. Ik wil iets doen.
Wat een bange instelling.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:47 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Als de huidige situatie haalbaar is en je hebt nog jonge kinderen, dan zou ik het voorlopig zo houden. Daar hebben je kinderen ook het meeste aan. Je weet nu hoe de situatie is en dat het werkt. Je weet ook niet of je vriend het "leuk" gaat vinden en of jij het "leuk" gaat vinden, want voor jullie allebei zal het heel anders worden.
Op het moment dat ze wat meer zelfstandig worden, dan kan je wellicht een extra part time functie nemen.
Ongelukkig zijn in je werk en dan daar blijven werk. Neem dan meteen ergens anders een full time job. Dit is gewoon een beetje water bij de wijn doen en hopen dat het ene aanvult bij de andere, zodat je huidige baan niet zo zuur meer proeft.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:28 schreef BOKA het volgende:
[..]
Wat een bange instelling.
Want haar kinderen (en vriend) hebben het meeste aan een moeder (en partner) die ongelukkig is in haar werk.
Stel je voor dat een moeder enige ambitie toont, wat een voorbeeld is dat voor haar kinderen.![]()
@:TS gewoon doen, en als het na 4 maanden (om wat voor reden dan ook) niet bevalt ben je gewoon weer weg. Neem aan dat je niet direct voor een vast contract gaat, dus dan werkt de vrijblijvendheid twee kanten op. Juist in deze tijd kun je volgens mij makkelijk verschillende banen proberen.
Grijs is niet echt jouw kleur he?quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:54 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ongelukkig zijn in je werk en dan daar blijven werk. Neem dan meteen ergens anders een full time job. Dit is gewoon een beetje water bij de wijn doen en hopen dat het ene aanvult bij de andere, zodat je huidige baan niet zo zuur meer proeft.
Nee, ik ben gek op rood. Zo te lezen ben jij gek op oranje.quote:
Ik zit officieel niet echt in het vakgebied. Als 16 jarige begonnen als datatypiste, daarna office manager geworden. Het is een kleine organisatie en mijn functie omvat echt vrijwel alles (behalve ICT). Van koffie bestellen tot loonadministratie en gekke belasting aangiftes in het buitenland. Ik heb er ook geen diploma's voor o.i.d.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:42 schreef laziness het volgende:
Ik zit zelf in het vakgebied en is gewoon een andere werkgever niet de oplossing? Ik haatte het werk bij accountantskantoren maar bij een multinational vind ik het geweldig en ben ik snel doorgegroeid.
Ik dacht vooral: oke dus de moeder moet sowieso parttime werken, want fulltime hebben de kinderen niks aanquote:Op dinsdag 1 november 2022 13:28 schreef BOKA het volgende:
[..]
Wat een bange instelling.
Want haar kinderen (en vriend) hebben het meeste aan een moeder (en partner) die ongelukkig is in haar werk.
Stel je voor dat een moeder enige ambitie toont, wat een voorbeeld is dat voor haar kinderen.![]()
@:TS gewoon doen, en als het na 4 maanden (om wat voor reden dan ook) niet bevalt ben je gewoon weer weg. Neem aan dat je niet direct voor een vast contract gaat, dus dan werkt de vrijblijvendheid twee kanten op. Juist in deze tijd kun je volgens mij makkelijk verschillende banen proberen.
Ik zit officieel niet echt in het vakgebied. Als 16 jarige begonnen als datatypiste, daarna office manager geworden. Het is een kleine organisatie en mijn functie omvat echt vrijwel alles (behalve ICT). Van koffie bestellen tot loonadministratie en gekke belasting aangiftes in het buitenland. Ik heb er ook geen diploma's voor o.i.d.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:42 schreef laziness het volgende:
Ik zit zelf in het vakgebied en is gewoon een andere werkgever niet de oplossing? Ik haatte het werk bij accountantskantoren maar bij een multinational vind ik het geweldig en ben ik snel doorgegroeid.
Ja dat lijkt me dan ook wel heftig inderdaad. Een fulltime baan en een studie.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Ja, ik werkte toen fulltime. Scheelt wel dat er op dat moment nog geen kinderen in het spel waren en dat je bij een studie weet dat het slechts tijdelijk is.
Nee hoor het hoeft niet persé betaald werk te zijn en ik doe ook al vrijwilligerswerk maar dat is 1 avond per maand. Ik kan op dit moment hier in de buurt niet echt iets vinden in de avond, maar als je suggesties hebt hoor ik het graag. Misschien zoek ik niet goed.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:00 schreef Piles het volgende:
[..]
Herkenbaar, maar moet het betaald zijn? Of is 1-2 avonden per week vrijwilligerswerk dan geen optie?
Ik snap je reactie, maar dan moet je wel weten wat je wilt. Ik ga niet zomaar een goed betaalde baan met hele goede arbeidsvoorwaarden opzeggen. Sommige mensen kunnen dat en doen dat (regelmatig). Ik ben niet zo living on the edge. Werk niet voor niks al 16 jaar hier.quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:54 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ongelukkig zijn in je werk en dan daar blijven werk. Neem dan meteen ergens anders een full time job. Dit is gewoon een beetje water bij de wijn doen en hopen dat het ene aanvult bij de andere, zodat je huidige baan niet zo zuur meer proeft.
Tuincentrum, drogisterij, bakkerij, eten rondbrengen in het ziekenhuis, horeca. Niet persé hoogstandjes ofzo. Maar ik mis op kantoor ook heel erg contact met mensen en collega's. De ene helft werkt thuis en de andere helft praat ik al 16 jaar mee.quote:Op dinsdag 1 november 2022 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Herkenbaar wel, dus ik lees even mee.
Iets andere situatie: ik heb een baan die ik wel echt heel leuk vind, maar meer dan 27 uur zit er niet in. Met een grote tiener die heel prima voor zichzelf kan zorgen, zou ik best wat meer uren willen werken, maar dat zou dus een tweede baan betekenen, want ik wil niet weg bij mijn huidige baan.
Wel benieuwd naar wat voor soort baan jij als tweede baan overweegt, @:Donna
Wat leuk om te lezen. Klinkt heel fijn zo inderdaad!quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar twee banen (bij twee werkgevers) en dat bevalt prima.
Het totaal is nog steeds geen fulltime baan (wil en hoef ik niet) dus qua uren is het goed te plannen.
Mijn kantoorbaan doe ik op vaste werkdagen, maar daarin heb ik wel vrijheid om te schuiven als privé of ander werk het vraagt. En mijn uren in de zorg maak ik op de twee vrije weekdagen, en/of in het weekend. Alles in goed overleg. In het verleden was ik wel eens wat enthousiast met inplannen bij krapte en dat leverde soms een maand met 10 dagen achter elkaar werken, dag vrij, weer 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 8 dagen werken op. Dat doen we niet meer
Ik vind de combinatie tussen bureauwerk en uitvoerend werk zowel voor mezelf als voor beide werkgevers aanvullen. Ook omdat er soms wel parallellen te trekken zijn en ik dan wat extra deskundigheid kan inbrengen.
Ja dit vooral. Collega's en mensen om mee heen hebben en ook geen kantoorbaan meer, maar letterlijk de handen uit de mouwen steken.quote:Op woensdag 2 november 2022 09:47 schreef jogy het volgende:
misschien eerst je kennis en kunde officieel maken door een cursus te doen, bijvoorbeeld (salaris) administratie/belasting aangifte en dan daar in je vrije uren mee aan de gang gaan in de vorm van een paar klantjes als zzp'er. Kan je in de avond uurtjes lekker thuis doen bijvoorbeeld.
Of wil je echt even iets anders doen en collega's hebben?
Geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone? Hoe zie je dat precies voor je? Alles op een Deense bankrekening of zo?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:19 schreef LA99-1 het volgende:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
Wat is dit?quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:19 schreef LA99-1 het volgende:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
?????quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:19 schreef LA99-1 het volgende:
Klopt!quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:27 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Wat is dit?![]()
Lijkt er op alsof je het saaie bureauwerk, het stilzitten en altijd tegen dezelfde koppen aankijken beu bent.
Dus ja, als je de kans hebt dan probeer eens iets anders. Iets waar je misschien wel fysiek bezig bent.
Waar je niet altijd achter een computer zit.
quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Klopt!
Een vriendin heeft een koffietentje en daar heb ik deze week 1 avond gewerkt. Was echt hartstikke leuk en zij kan de hulp goed gebruiken. Dus dat is iig voor herhaling vatbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |