abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 11:53:43 #1
382129 crew  Donna
pi_206518957
Zijn hier mensen die twee (of misschien meer) banen hebben als volwassene? Hoe bevalt dat? Do's en dont's?

Ik werk al meer dan de helft van m'n leven bij dezelfde werkgever, voorheen fulltime, nu er kinderen zijn parttime. Maar ik vind het werk niet meer zo leuk. Het is een beetje een saaie kantoorbaan geworden.
Ik weet alleen niet wat ik dan wel wil, maar er zijn wel banen die me heel leuk lijken die ook 's avonds uitgevoerd kunnen worden. Waarbij ik m'n handen echt uit de mouwen kan steken, onder de mensen ben en wat (meer) contact met collega's heb. Nou zei mijn vriend dat ik altijd zo'n baan kan proberen als bijbaan voor 2 of 3 avonden.
Wat betreft loonheffingen en salaris etc. daar ben ik bekend mee (want dat is o.a. mijn werk nu).

Ik ben benieuwd hoe jullie 2 banen combineren en nouja, elke reactie is welkom.
Er is ook veel twijfel, want stel dat het na een maand of 4 (ofzo) niet bevalt, is het dan niet lullig om zo'n baan weer op te zeggen? Ben bijna 33, maar dit zijn echt dingen die door m'n hoofd schieten. :Y)

[ Bericht 3% gewijzigd door Donna op 02-11-2022 09:55:29 (belangrijk puntje toegevoegd over wat leuk lijkt) ]
pi_206519146
Misschien niet de insteek van dit topic, maar als jij in de avond gaat werken en je partner overdag dan gaat dat ook wel enige impact hebben op jullie gezinssituatie.

Ik heb zelf geen ervaring met een dubbele baan, wel met een baan in combinatie met een studie, waarbij de colleges regelmatig in de avond waren. Zelf vond ik het best pittig.

Overigens, een baan na vier maanden opzeggen kan natuurlijk best, moet je alleen wel opletten dat je geen jaarcontract hebt.
pi_206519236
Voor mij is het de ergste nachtmerrie ooit om buiten kantooruren te werken ivm een acceptabel sociaal leven. Maar ieder zijn ding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206519270
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Misschien niet de insteek van dit topic, maar als jij in de avond gaat werken en je partner overdag dan gaat dat ook wel enige impact hebben op jullie gezinssituatie.

Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Die partner is toch aanwezig 's avonds?
pi_206519298
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:18 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Waarom zou dat een probleem moeten zijn? Die partner is toch aanwezig 's avonds?
Elkaar zien in een relatie is inderdaad niet nodig en overrated. Dan krijg je alleen maar ruzievan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 12:28:19 #6
382129 crew  Donna
pi_206519418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:09 schreef kale_gehaktbal het volgende:

Ik heb zelf geen ervaring met een dubbele baan, wel met een baan in combinatie met een studie, waarbij de colleges regelmatig in de avond waren. Zelf vond ik het best pittig.
Mijn vriend werkt overdag én een paar avonden in de week, hij is zelfstandig. Dus hij geeft dan een paar avonden werken op als ik een baan 's avonds erbij zou nemen. Dus in principe verandert er gelukkig weinig dan voor ons gezin en de relatie.

Werkte je dan overdag fulltime?
pi_206519494
Wat is nu de reden dat je weer terugwilt naar fulltime?
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 12:38:17 #8
382129 crew  Donna
pi_206519545
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:33 schreef Ploplap het volgende:
Wat is nu de reden dat je weer terugwilt naar fulltime?
Het zou nog steeds parttime zijn (iig geen 40 uren opgeteld), maar ik wil graag eens iets anders proberen. Ervaren hoe dat is. Of ik dat leuker vind dan m'n hoofdbaan. Net als vroeger eigenlijk dat je snuffelstage had, haha.
Ik voel me nu een soort van nutteloos in m'n werk de helft van de tijd. Ik wil iets doen.
pi_206519579
Nee, lijkt me niks.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  dinsdag 1 november 2022 @ 12:42:46 #10
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206519592
Ik zit zelf in het vakgebied en is gewoon een andere werkgever niet de oplossing? Ik haatte het werk bij accountantskantoren maar bij een multinational vind ik het geweldig en ben ik snel doorgegroeid.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 01-11-2022 12:48:28 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206519633
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:38 schreef Donna het volgende:

[..]
Het zou nog steeds parttime zijn (iig geen 40 uren opgeteld), maar ik wil graag eens iets anders proberen. Ervaren hoe dat is. Of ik dat leuker vind dan m'n hoofdbaan. Net als vroeger eigenlijk dat je snuffelstage had, haha.
Als de huidige situatie haalbaar is en je hebt nog jonge kinderen, dan zou ik het voorlopig zo houden. Daar hebben je kinderen ook het meeste aan. Je weet nu hoe de situatie is en dat het werkt. Je weet ook niet of je vriend het "leuk" gaat vinden en of jij het "leuk" gaat vinden, want voor jullie allebei zal het heel anders worden.

Op het moment dat ze wat meer zelfstandig worden, dan kan je wellicht een extra part time functie nemen.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 12:49:36 #12
5428 crew  miss_sly
pi_206519659
Herkenbaar wel, dus ik lees even mee.

Iets andere situatie: ik heb een baan die ik wel echt heel leuk vind, maar meer dan 27 uur zit er niet in. Met een grote tiener die heel prima voor zichzelf kan zorgen, zou ik best wat meer uren willen werken, maar dat zou dus een tweede baan betekenen, want ik wil niet weg bij mijn huidige baan.

Wel benieuwd naar wat voor soort baan jij als tweede baan overweegt, @Donna
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206519718
Ik zou het ooit gaan doen, ik was mijn ‘nutteloze’ part-time kantoorbaan een beetje beu en ik nam heel makkelijk vrij om bij mijn vrijwilligerswerk in de gehandicaptenzorg activiteiten te begeleiden. Dus toen bedacht ik dat ik misschien wel betaald aan de slag kon als invaller in de gehandicaptenzorg voor een dag per week. Zo gezegd, zo gedaan en ik werd direct aangenomen, met daarbij de vraag of ik meteen ergens 24 uur per week een zwangerschapsverlof kon opvangen. Euh, dat was nog ff niet de insteek, ik ging voor de combinatie. Maar goed, even nagedacht en overlegd met mijn leidinggevende bij de kantoorbaan die meteen zei: ik persoonlijk wil je niet kwijt, maar we gaan het gewoon mogelijk maken dat je per volgende week in de zorg kunt gaan werken.
Dus ja, leuk plan, maar het werd een directe overstap.
pi_206519755
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:28 schreef Donna het volgende:

[..]
Mijn vriend werkt overdag én een paar avonden in de week, hij is zelfstandig. Dus hij geeft dan een paar avonden werken op als ik een baan 's avonds erbij zou nemen. Dus in principe verandert er gelukkig weinig dan voor ons gezin en de relatie.

Werkte je dan overdag fulltime?
Ja, ik werkte toen fulltime. Scheelt wel dat er op dat moment nog geen kinderen in het spel waren en dat je bij een studie weet dat het slechts tijdelijk is.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2022 12:55:19 ]
pi_206519856
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:38 schreef Donna het volgende:
Ik voel me nu een soort van nutteloos in m'n werk de helft van de tijd. Ik wil iets doen.
Herkenbaar, maar moet het betaald zijn? Of is 1-2 avonden per week vrijwilligerswerk dan geen optie?
pi_206520199
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:47 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Als de huidige situatie haalbaar is en je hebt nog jonge kinderen, dan zou ik het voorlopig zo houden. Daar hebben je kinderen ook het meeste aan. Je weet nu hoe de situatie is en dat het werkt. Je weet ook niet of je vriend het "leuk" gaat vinden en of jij het "leuk" gaat vinden, want voor jullie allebei zal het heel anders worden.

Op het moment dat ze wat meer zelfstandig worden, dan kan je wellicht een extra part time functie nemen.
Wat een bange instelling.
:') Want haar kinderen (en vriend) hebben het meeste aan een moeder (en partner) die ongelukkig is in haar werk.
Stel je voor dat een moeder enige ambitie toont, wat een voorbeeld is dat voor haar kinderen. :r

@TS gewoon doen, en als het na 4 maanden (om wat voor reden dan ook) niet bevalt ben je gewoon weer weg. Neem aan dat je niet direct voor een vast contract gaat, dus dan werkt de vrijblijvendheid twee kanten op. Juist in deze tijd kun je volgens mij makkelijk verschillende banen proberen. ^O^
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206520556
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:28 schreef BOKA het volgende:

[..]
:') Want haar kinderen (en vriend) hebben het meeste aan een moeder (en partner) die ongelukkig is in haar werk.
Stel je voor dat een moeder enige ambitie toont, wat een voorbeeld is dat voor haar kinderen. :r

@:TS gewoon doen, en als het na 4 maanden (om wat voor reden dan ook) niet bevalt ben je gewoon weer weg. Neem aan dat je niet direct voor een vast contract gaat, dus dan werkt de vrijblijvendheid twee kanten op. Juist in deze tijd kun je volgens mij makkelijk verschillende banen proberen. ^O^
Ongelukkig zijn in je werk en dan daar blijven werk. Neem dan meteen ergens anders een full time job. Dit is gewoon een beetje water bij de wijn doen en hopen dat het ene aanvult bij de andere, zodat je huidige baan niet zo zuur meer proeft.
pi_206520613
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:54 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Ongelukkig zijn in je werk en dan daar blijven werk. Neem dan meteen ergens anders een full time job. Dit is gewoon een beetje water bij de wijn doen en hopen dat het ene aanvult bij de andere, zodat je huidige baan niet zo zuur meer proeft.
Grijs is niet echt jouw kleur he? :')
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_206520671
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 14:01 schreef BOKA het volgende:

[..]
Grijs is niet echt jouw kleur he? :')
Nee, ik ben gek op rood. Zo te lezen ben jij gek op oranje.

Geniet van je week, ouwe pikkentrekker. _O-
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 16:19:41 #20
382129 crew  Donna
pi_206521957
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:42 schreef laziness het volgende:
Ik zit zelf in het vakgebied en is gewoon een andere werkgever niet de oplossing? Ik haatte het werk bij accountantskantoren maar bij een multinational vind ik het geweldig en ben ik snel doorgegroeid.
Ik zit officieel niet echt in het vakgebied. Als 16 jarige begonnen als datatypiste, daarna office manager geworden. Het is een kleine organisatie en mijn functie omvat echt vrijwel alles (behalve ICT). Van koffie bestellen tot loonadministratie en gekke belasting aangiftes in het buitenland. Ik heb er ook geen diploma's voor o.i.d.
Ik denk, dat weet ik dus niet zeker, dat ik eigenlijk helemaal niet meer op kantoor wil werken.
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:24:33 #21
338319 ZarB
Piña colada
pi_206521998
Waarom dan niet gewoon een andere baan van 32 uur die je wel leuk vindt?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:25:57 #22
338319 ZarB
Piña colada
pi_206522012
Waarom dan niet gewoon een andere baan van 32 uur die je wel leuk vindt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:28 schreef BOKA het volgende:

[..]

@:TS gewoon doen, en als het na 4 maanden (om wat voor reden dan ook) niet bevalt ben je gewoon weer weg. Neem aan dat je niet direct voor een vast contract gaat, dus dan werkt de vrijblijvendheid twee kanten op. Juist in deze tijd kun je volgens mij makkelijk verschillende banen proberen. ^O^
Ik dacht vooral: oke dus de moeder moet sowieso parttime werken, want fulltime hebben de kinderen niks aan _O- want pa is niet belangrijk. Die kan wel fulltime gemist worden ^O^
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 16:32:41 #23
382129 crew  Donna
pi_206522089
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:42 schreef laziness het volgende:
Ik zit officieel niet echt in het vakgebied. Als 16 jarige begonnen als datatypiste, daarna office manager geworden. Het is een kleine organisatie en mijn functie omvat echt vrijwel alles (behalve ICT). Van koffie bestellen tot loonadministratie en gekke belasting aangiftes in het buitenland. Ik heb er ook geen diploma's voor o.i.d.
Ik denk, dat weet ik dus niet zeker, dat ik eigenlijk helemaal niet meer op kantoor wil werken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ja, ik werkte toen fulltime. Scheelt wel dat er op dat moment nog geen kinderen in het spel waren en dat je bij een studie weet dat het slechts tijdelijk is.
Ja dat lijkt me dan ook wel heftig inderdaad. Een fulltime baan en een studie.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:00 schreef Piles het volgende:

[..]
Herkenbaar, maar moet het betaald zijn? Of is 1-2 avonden per week vrijwilligerswerk dan geen optie?
Nee hoor het hoeft niet persé betaald werk te zijn en ik doe ook al vrijwilligerswerk maar dat is 1 avond per maand. Ik kan op dit moment hier in de buurt niet echt iets vinden in de avond, maar als je suggesties hebt hoor ik het graag. Misschien zoek ik niet goed. :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2022 13:54 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Ik snap je reactie, maar dan moet je wel weten wat je wilt. Ik ga niet zomaar een goed betaalde baan met hele goede arbeidsvoorwaarden opzeggen. Sommige mensen kunnen dat en doen dat (regelmatig). Ik ben niet zo living on the edge. Werk niet voor niks al 16 jaar hier. :P
  dinsdag 1 november 2022 @ 16:37:41 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206522150
Wil je de horeca of de zorg in?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 1 november 2022 @ 16:41:43 #25
382129 crew  Donna
pi_206522181
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 november 2022 12:49 schreef miss_sly het volgende:
Herkenbaar wel, dus ik lees even mee.

Iets andere situatie: ik heb een baan die ik wel echt heel leuk vind, maar meer dan 27 uur zit er niet in. Met een grote tiener die heel prima voor zichzelf kan zorgen, zou ik best wat meer uren willen werken, maar dat zou dus een tweede baan betekenen, want ik wil niet weg bij mijn huidige baan.

Wel benieuwd naar wat voor soort baan jij als tweede baan overweegt, @:Donna
Tuincentrum, drogisterij, bakkerij, eten rondbrengen in het ziekenhuis, horeca. Niet persé hoogstandjes ofzo. Maar ik mis op kantoor ook heel erg contact met mensen en collega's. De ene helft werkt thuis en de andere helft praat ik al 16 jaar mee. :7
pi_206523127
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar twee banen (bij twee werkgevers) en dat bevalt prima.
Het totaal is nog steeds geen fulltime baan (wil en hoef ik niet) dus qua uren is het goed te plannen.

Mijn kantoorbaan doe ik op vaste werkdagen, maar daarin heb ik wel vrijheid om te schuiven als privé of ander werk het vraagt. En mijn uren in de zorg maak ik op de twee vrije weekdagen, en/of in het weekend. Alles in goed overleg. In het verleden was ik wel eens wat enthousiast met inplannen bij krapte en dat leverde soms een maand met 10 dagen achter elkaar werken, dag vrij, weer 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 8 dagen werken op. Dat doen we niet meer :N

Ik vind de combinatie tussen bureauwerk en uitvoerend werk zowel voor mezelf als voor beide werkgevers aanvullen. Ook omdat er soms wel parallellen te trekken zijn en ik dan wat extra deskundigheid kan inbrengen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206529311
Ik heb dat een tijd gedaan, in de zin van van 9 tot 5 een bullshitbaan en daarna (en vrije dagen) een eigen onderneming.

Ik had 'n bullshit baan, waar ik met 20-25% van de uren die er voor stonden ook wel kon doen wat strikt noodzakelijk was. De rest kon ik dan wel in m'n eigen handel steken.

Da's wel een verschil met jouw situatie.

Overeenkomst is wel dat het tijdelijk is. Zou mijn onderneming niks worden? Dan zou ik geen oude schoenen weg hebben gegooid en door zijn gegaan met m'n bullshit baan. Bevalt in de avond werken je toch niet? Dan stop je ermee en ga je weer verder met je overdag-baan.
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 09:30:24 #28
382129 crew  Donna
pi_206529540
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar twee banen (bij twee werkgevers) en dat bevalt prima.
Het totaal is nog steeds geen fulltime baan (wil en hoef ik niet) dus qua uren is het goed te plannen.

Mijn kantoorbaan doe ik op vaste werkdagen, maar daarin heb ik wel vrijheid om te schuiven als privé of ander werk het vraagt. En mijn uren in de zorg maak ik op de twee vrije weekdagen, en/of in het weekend. Alles in goed overleg. In het verleden was ik wel eens wat enthousiast met inplannen bij krapte en dat leverde soms een maand met 10 dagen achter elkaar werken, dag vrij, weer 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 8 dagen werken op. Dat doen we niet meer :N

Ik vind de combinatie tussen bureauwerk en uitvoerend werk zowel voor mezelf als voor beide werkgevers aanvullen. Ook omdat er soms wel parallellen te trekken zijn en ik dan wat extra deskundigheid kan inbrengen.
Wat leuk om te lezen. Klinkt heel fijn zo inderdaad!
  woensdag 2 november 2022 @ 09:47:17 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206529645
misschien eerst je kennis en kunde officieel maken door een cursus te doen, bijvoorbeeld (salaris) administratie/belasting aangifte en dan daar in je vrije uren mee aan de gang gaan in de vorm van een paar klantjes als zzp'er. Kan je in de avond uurtjes lekker thuis doen bijvoorbeeld.

Of wil je echt even iets anders doen en collega's hebben?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 09:52:34 #30
382129 crew  Donna
pi_206529687
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:47 schreef jogy het volgende:
misschien eerst je kennis en kunde officieel maken door een cursus te doen, bijvoorbeeld (salaris) administratie/belasting aangifte en dan daar in je vrije uren mee aan de gang gaan in de vorm van een paar klantjes als zzp'er. Kan je in de avond uurtjes lekker thuis doen bijvoorbeeld.

Of wil je echt even iets anders doen en collega's hebben?
Ja dit vooral. Collega's en mensen om mee heen hebben en ook geen kantoorbaan meer, maar letterlijk de handen uit de mouwen steken.

In het verleden heb ik wel gedacht aan cursussen of een opleiding in wat ik nu doe, maar toen heb ik dat niet doorgezet omdat ik toen al twijfels had over 'kantoorwerk'.
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:54:27 #31
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_206561722
In het verleden gedaan. Ik vind het ideaal. Geen gezeur van collega's, en je hoeft je nergens druk over te maken, want de volgende dag werkte ik op de andere plek. Alle negativiteit had geen vat op mij. Ik deed blij mijn werk en door de twee banen bleef het ook leuk.
pi_206562861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:19 schreef LA99-1 het volgende:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
Geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone? Hoe zie je dat precies voor je? Alles op een Deense bankrekening of zo?
pi_206562962
Ik werk partime bij een bedrijf en ben de rest van de week zzp’er. Bevalt prima, beetje vastigheid aan de ene kant en vrijheid en leuke klussen aan de andere kant.
  zaterdag 5 november 2022 @ 07:27:41 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206562964
quote:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
Wat is dit? |:(

Lijkt er op alsof je het saaie bureauwerk, het stilzitten en altijd tegen dezelfde koppen aankijken beu bent.

Dus ja, als je de kans hebt dan probeer eens iets anders. Iets waar je misschien wel fysiek bezig bent.
Waar je niet altijd achter een computer zit.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 08:09:01 #35
382129 crew  Donna
pi_206563064
quote:
?????
Ik verdien genoeg geld met 1 parttime baan. Het draait niet om geld.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 08:12:31 #36
382129 crew  Donna
pi_206563075
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 07:27 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Wat is dit? |:(

Lijkt er op alsof je het saaie bureauwerk, het stilzitten en altijd tegen dezelfde koppen aankijken beu bent.

Dus ja, als je de kans hebt dan probeer eens iets anders. Iets waar je misschien wel fysiek bezig bent.
Waar je niet altijd achter een computer zit.
Klopt!
Een vriendin heeft een koffietentje en daar heb ik deze week 1 avond gewerkt. Was echt hartstikke leuk en zij kan de hulp goed gebruiken. Dus dat is iig voor herhaling vatbaar.
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:54:06 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206563221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Klopt!
Een vriendin heeft een koffietentje en daar heb ik deze week 1 avond gewerkt. Was echt hartstikke leuk en zij kan de hulp goed gebruiken. Dus dat is iig voor herhaling vatbaar.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')