abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206523127
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar twee banen (bij twee werkgevers) en dat bevalt prima.
Het totaal is nog steeds geen fulltime baan (wil en hoef ik niet) dus qua uren is het goed te plannen.

Mijn kantoorbaan doe ik op vaste werkdagen, maar daarin heb ik wel vrijheid om te schuiven als privé of ander werk het vraagt. En mijn uren in de zorg maak ik op de twee vrije weekdagen, en/of in het weekend. Alles in goed overleg. In het verleden was ik wel eens wat enthousiast met inplannen bij krapte en dat leverde soms een maand met 10 dagen achter elkaar werken, dag vrij, weer 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 8 dagen werken op. Dat doen we niet meer :N

Ik vind de combinatie tussen bureauwerk en uitvoerend werk zowel voor mezelf als voor beide werkgevers aanvullen. Ook omdat er soms wel parallellen te trekken zijn en ik dan wat extra deskundigheid kan inbrengen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206529311
Ik heb dat een tijd gedaan, in de zin van van 9 tot 5 een bullshitbaan en daarna (en vrije dagen) een eigen onderneming.

Ik had 'n bullshit baan, waar ik met 20-25% van de uren die er voor stonden ook wel kon doen wat strikt noodzakelijk was. De rest kon ik dan wel in m'n eigen handel steken.

Da's wel een verschil met jouw situatie.

Overeenkomst is wel dat het tijdelijk is. Zou mijn onderneming niks worden? Dan zou ik geen oude schoenen weg hebben gegooid en door zijn gegaan met m'n bullshit baan. Bevalt in de avond werken je toch niet? Dan stop je ermee en ga je weer verder met je overdag-baan.
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 09:30:24 #28
382129 crew  Donna
pi_206529540
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2022 18:15 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb inmiddels bijna 13 jaar twee banen (bij twee werkgevers) en dat bevalt prima.
Het totaal is nog steeds geen fulltime baan (wil en hoef ik niet) dus qua uren is het goed te plannen.

Mijn kantoorbaan doe ik op vaste werkdagen, maar daarin heb ik wel vrijheid om te schuiven als privé of ander werk het vraagt. En mijn uren in de zorg maak ik op de twee vrije weekdagen, en/of in het weekend. Alles in goed overleg. In het verleden was ik wel eens wat enthousiast met inplannen bij krapte en dat leverde soms een maand met 10 dagen achter elkaar werken, dag vrij, weer 6 dagen werken, 2 dagen vrij, 8 dagen werken op. Dat doen we niet meer :N

Ik vind de combinatie tussen bureauwerk en uitvoerend werk zowel voor mezelf als voor beide werkgevers aanvullen. Ook omdat er soms wel parallellen te trekken zijn en ik dan wat extra deskundigheid kan inbrengen.
Wat leuk om te lezen. Klinkt heel fijn zo inderdaad!
  woensdag 2 november 2022 @ 09:47:17 #29
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_206529645
misschien eerst je kennis en kunde officieel maken door een cursus te doen, bijvoorbeeld (salaris) administratie/belasting aangifte en dan daar in je vrije uren mee aan de gang gaan in de vorm van een paar klantjes als zzp'er. Kan je in de avond uurtjes lekker thuis doen bijvoorbeeld.

Of wil je echt even iets anders doen en collega's hebben?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 2 november 2022 @ 09:52:34 #30
382129 crew  Donna
pi_206529687
quote:
14s.gif Op woensdag 2 november 2022 09:47 schreef jogy het volgende:
misschien eerst je kennis en kunde officieel maken door een cursus te doen, bijvoorbeeld (salaris) administratie/belasting aangifte en dan daar in je vrije uren mee aan de gang gaan in de vorm van een paar klantjes als zzp'er. Kan je in de avond uurtjes lekker thuis doen bijvoorbeeld.

Of wil je echt even iets anders doen en collega's hebben?
Ja dit vooral. Collega's en mensen om mee heen hebben en ook geen kantoorbaan meer, maar letterlijk de handen uit de mouwen steken.

In het verleden heb ik wel gedacht aan cursussen of een opleiding in wat ik nu doe, maar toen heb ik dat niet doorgezet omdat ik toen al twijfels had over 'kantoorwerk'.
  vrijdag 4 november 2022 @ 22:54:27 #31
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_206561722
In het verleden gedaan. Ik vind het ideaal. Geen gezeur van collega's, en je hoeft je nergens druk over te maken, want de volgende dag werkte ik op de andere plek. Alle negativiteit had geen vat op mij. Ik deed blij mijn werk en door de twee banen bleef het ook leuk.
pi_206562861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:19 schreef LA99-1 het volgende:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
Geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone? Hoe zie je dat precies voor je? Alles op een Deense bankrekening of zo?
pi_206562962
Ik werk partime bij een bedrijf en ben de rest van de week zzp’er. Bevalt prima, beetje vastigheid aan de ene kant en vrijheid en leuke klussen aan de andere kant.
  zaterdag 5 november 2022 @ 07:27:41 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206562964
quote:
Wat doe je jezelf aan? Of genoeg geld verdienen met één baan en alles wegzetten buiten de eurozone, of net als de rest profiteren en accepteren dat West-Europa in verval is.
Wat is dit? |:(

Lijkt er op alsof je het saaie bureauwerk, het stilzitten en altijd tegen dezelfde koppen aankijken beu bent.

Dus ja, als je de kans hebt dan probeer eens iets anders. Iets waar je misschien wel fysiek bezig bent.
Waar je niet altijd achter een computer zit.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 08:09:01 #35
382129 crew  Donna
pi_206563064
quote:
?????
Ik verdien genoeg geld met 1 parttime baan. Het draait niet om geld.
  Moderator zaterdag 5 november 2022 @ 08:12:31 #36
382129 crew  Donna
pi_206563075
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 07:27 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Wat is dit? |:(

Lijkt er op alsof je het saaie bureauwerk, het stilzitten en altijd tegen dezelfde koppen aankijken beu bent.

Dus ja, als je de kans hebt dan probeer eens iets anders. Iets waar je misschien wel fysiek bezig bent.
Waar je niet altijd achter een computer zit.
Klopt!
Een vriendin heeft een koffietentje en daar heb ik deze week 1 avond gewerkt. Was echt hartstikke leuk en zij kan de hulp goed gebruiken. Dus dat is iig voor herhaling vatbaar.
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:54:06 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_206563221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:12 schreef Donna het volgende:

[..]
Klopt!
Een vriendin heeft een koffietentje en daar heb ik deze week 1 avond gewerkt. Was echt hartstikke leuk en zij kan de hulp goed gebruiken. Dus dat is iig voor herhaling vatbaar.
^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')