quote:Op donderdag 3 november 2022 13:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vaccinbedrijven hebben er baat bij dat de feiten gecommuniceerd worden en nepnieuws over vaccins geweerd wordt dus ja, logisch dat zij daar geld aan uitgeven. Maar ik weet dat in wappiewereld de waarheid 180 graden anders is dus laat maar...
quote:Op donderdag 3 november 2022 13:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Autofabrikanten hebben er baat bij dat de feiten gecommuniceerd worden en nepnieuws over vaccins geweerd wordt dus ja, logisch dat zij daar geld aan uitgeven. Maar ik weet dat in wappiewereld de waarheid 180 graden anders is dus laat maar...
Dit is meer iets voor Lauterbach en Robert Koch, die nog steeds op de containmentlijn zitten. Die zijn nog elke dag in de weer met cijfers en hun winterreifenquote:
En mensen hier in het topic.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is meer iets voor Lauterbach en Robert Koch, die nog steeds op de containmentlijn zitten. Die zijn nog elke dag in de weer met cijfers en hun winterreifen
Hier maakt niemand zich nog druk om covid behalve een paar activistische huilstruiken op Twitter.
True. Maar ik vind het ergens iets aandoenlijks hebben dat covid in Duitsland nog zo’n groot ding is. Het is echt alsof je een jaar terug in de tijd gaat.quote:
Namen en rugnummers idd.quote:
Krijg je er nostalgische gevoelens van?quote:Op donderdag 3 november 2022 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
True. Maar ik vind het ergens iets aandoenlijks hebben dat covid in Duitsland nog zo’n groot ding is. Het is echt alsof je een jaar terug in de tijd gaat.
Zou er toch nog wat positiefs van willen maken. Afgezien van een paar flinke missers, zoals de avondklok, Dansen met Janssen/cancelen festivalzomer, CTB en de onnodige lockdown van vorig jaar, denk ik dat we er, op Scandinavië na, als een van de beste landen doorheen gerold zijn.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
True. Maar ik vind het ergens iets aandoenlijks hebben dat covid in Duitsland nog zo’n groot ding is. Het is echt alsof je een jaar terug in de tijd gaat.
Helemaal eens.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou er toch nog wat positiefs van willen maken. Afgezien van een paar flinke missers, zoals de avondklok, Dansen met Janssen/cancelen festivalzomer, CTB en de onnodige lockdown van vorig jaar, denk ik dat we er, op Scandinavië na, als een van de beste landen doorheen gerold zijn.
We zijn hier nooit meegegaan in de idioterie van totale lockdowns of het stilleggen van fabrieken en zodra het kon gingen alle maatregelen van tafel. Als ik dan zie dat het ze op 100 km naar het oosten nog steeds dun door de broek loopt ben ik op zich wel blij tbh.
Maar er is nog wel ruim voldoende over om over te praten tijdens de PE.
Gidsland.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:41 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Krijg je er nostalgische gevoelens van?
Las ook berichten dat ze in sommige fabrieken in China zouden vechten om voedsel, want ze hebben soms dagen niet gegeten vanwege de lockdown. Wat een kansloos beleid heeft China toch.
Deels eens.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Natuurlijk zijn er dingen niet goed gegaan. Dat lijk me ook inherent aan de situatie. En daar mag wat mij betreft een gedegen onderzoek naar worden gedaan om helder te krijgen wat niet goed is gegaan, waarom en hoe dat anders te doen mocht zo'n situatie zich nogmaals aandienen.
Maar al met al hebben we het hier in Nederland helemaal zo verkeerd niet gedaan. En ondanks alle missers, mag dat ook best benoemd worden.
Denk niet dat we daar ooit achter gaan komen, de beleidsmaker zitten niet te wachten op een carriere-killer.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat mij vooral interesseert is of alle offers het waard zijn geweest. Alle sluitingen, beperkingen en het lamleggen van vrijwel al het sociale leven. Ik wil daar wel een objectief onderzoek naar zien.
Zoals Zweden, die hebben al vrij vroeg besloten om een grens te stellen aan de geaccepteerde nevenschade als gevolg van maatregelen waarvan het effect niet vast stond. Andere landen gingen all out containment en hebben ruim 2 jaar de grenzen potdicht gehouden.
Nu allemaal mosterd na de maaltijd. Maar voor de toekomst kan dat echt hele waardevolle info zijn.
Er is een hoop uit voorzorg gebeurd en uit voorzorg betekent per definitie dat je vantevoren al weet dat het achteraf gezien (deels) voor niets zal zijn geweest. Daar ontkom je niet aan bij een nieuw onbekend virus. In de toekomst is het waarschijnlijk een virus met andere eigenschappen wat weer om een ander beleid vraagt en moet je dus weer een hoop uit voorzorg doen.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat mij vooral interesseert is of alle offers het waard zijn geweest. Alle sluitingen, beperkingen en het lamleggen van vrijwel al het sociale leven. Ik wil daar wel een objectief onderzoek naar zien.
Zoals Zweden, die hebben al vrij vroeg besloten om een grens te stellen aan de geaccepteerde nevenschade als gevolg van maatregelen waarvan het effect niet vast stond. Andere landen gingen all out containment en hebben ruim 2 jaar de grenzen potdicht gehouden.
Nu allemaal mosterd na de maaltijd. Maar voor de toekomst kan dat echt hele waardevolle info zijn.
Dat is bijna niet objectief vast te stellen, je komt al vrij vroeg in je onderzoek voor de vraag “wat is een mensenleven waard” te staan, en dat is niet objectief.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
quote:Op donderdag 3 november 2022 14:25 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat is misschien wel een van de problemen inderdaad: dat men niet zit te wachten op een carriere-killer.quote:Op donderdag 3 november 2022 15:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk niet dat we daar ooit achter gaan komen, de beleidsmaker zitten niet te wachten op een carriere-killer.
Een paar toch maar? Die zich er nog druk om maken zijn echt op 1 hand te tellen. De meesten hier leven gewoon hun leven en zijn er verder niet mee bezig. Of mag je dan ook niet neer hier in het topic loeren en meedoen af en toe, al is het maar om te lachen...quote:
Zeg dat maar niet tegen horeca-ondernemers die vorig jaar als enige in Europa maanden dicht waren en dan ook nog met de Kerstdrukte, hele voorraden konden weggooien. Net als winkeliers die net hun winkels Kerstklaar hadden. Maar dat is allemaal niet belangrijk natuurlijk in het kleine wereldje van de meeste mensen die in loondienst werken.quote:Op donderdag 3 november 2022 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar al met al hebben we het hier in Nederland helemaal zo verkeerd niet gedaan.
Maar dat zeg ik toch ook helemaal niet?quote:Op donderdag 3 november 2022 16:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tegen horeca-ondernemers die vorig jaar als enige in Europa maanden dicht waren en dan ook nog met de Kerstdrukte, hele voorraden konden weggooien. Net als winkeliers die net hun winkels Kerstklaar hadden. Maar dat is allemaal niet belangrijk natuurlijk in het kleine wereldje van de meeste mensen die in loondienst werken.
Ze hebben ontzettend veel besmettingen daar, al maanden 100.000 - 150.000 per dag, en ook 200 slachtoffers per dag.quote:Op donderdag 3 november 2022 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar ik vind het ergens iets aandoenlijks hebben dat covid in Duitsland nog zo’n groot ding is. Het is echt alsof je een jaar terug in de tijd gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |