abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:02:14 #1
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206485928
w/ w/ w/ Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op én vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten :
Iedereen die WLR een warm hart toedraagt.

Algemene sfeer in dit topic:

zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:02:33 #2
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206485933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 00:30 schreef hhh38 het volgende:

[..]
De nieuwe Kuijt is uit
,,We hebben de hele week gehamerd op intensiteit. Als je zo'n wedstrijd speelt, kun je praten over tactiek, maar roep je het gewoon over jezelf af. We hebben niet de wil getoond om ten koste van alles te winnen. De jongens wisten dat dat nodig was, maar hebben dat niet geleverd. We hebben ons de kaas van het brood laten eten. Normaal gesproken bescherm ik mijn jongens altijd, maar ik heb daar nu wel moeite mee. We hebben verloren op inzet, brutaliteit en lef.”

INZET LEF GRAS OP VRETEN OVER MIJN LIJK MENTALITEIT

Dirk kan er niets van.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 29 oktober 2022 @ 10:49:26 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206486435
Genoeg mensen van wie de huurcontracten niet verlengd konden worden ja. _O- Ook weer goed staaltje korte termijn denken, om voor een maandje huurders die er jaren wonen uit te zetten...
Jack does it in real time...
pi_206486498
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:59 schreef DeeBee het volgende:
Genoeg mensen van wie de huurcontracten niet verlengd konden worden ja. _O- Ook weer goed staaltje korte termijn denken, om voor een maandje huurders die er jaren wonen uit te zetten...
Ga je nog naar wedstrijden eigenlijk?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:32:40 #6
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_206486708
Het duurt niet lang meer en Dirkie mag mij mee als mascotte.
pi_206486788
Ik vind het erg prettig dat ADO lijkt te blijven waar het hoort, in de Kneuzenkampioen Divisie. Hoewel je het met de play-offs aan het einde van het seizoen nooit weet. Wat mij betreft houden ze Dirk voor de zekerheid dus de komende 10 jaar nog aan boord.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:00:16 #8
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206486906
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:44 schreef EinarBoe het volgende:
Ik vind het erg prettig dat ADO lijkt te blijven waar het hoort, in de Kneuzenkampioen Divisie. Hoewel je het met de play-offs aan het einde van het seizoen nooit weet. Wat mij betreft houden ze Dirk voor de zekerheid dus de komende 10 jaar nog aan boord.
Erg jammer dat ze niet nog verder kunnen degraderen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_206486931
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 11:05 schreef franklop het volgende:

[..]
Ga je nog naar wedstrijden eigenlijk?
Ja, als resident was het makkelijk kaarten scoren. O.a. alles van NL, Brazilie, R16 2x, twee kwartfinales, beide halve finales, kan niet klagen.
pi_206486950
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:03 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Ja, als resident was het makkelijk kaarten scoren. O.a. alles van NL, Brazilie, R16 2x, twee kwartfinales, beide halve finales, kan niet klagen.
Ik wou hier een foto posten van allemaal residents die met hun rechterarm omhoog staan bij de Olympische Spelen van 1936 in Berlijn, maar dat laat ik maar even achterwege, vanwege redenen.
pi_206487001
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:05 schreef AllesKaputt het volgende:

[..]
Ik wou hier een foto posten van allemaal residents die met hun rechterarm omhoog staan bij de Olympische Spelen van 1936 in Berlijn, maar dat laat ik maar even achterwege, vanwege redenen.
_O-
pi_206487014
Wanneer wordt DeeBee uit zijn huis gesmeten?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:19:48 #13
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206487043
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee die staat over een paar weken in oranje lederhosen met bavaria vuvuzela hoed op in een het stadion.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:22:48 #14
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_206487058
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
DeeBee is zo'n trouwe ambassadeur, die laten ze nooit meer gaan.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_206487109
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
DeeBee is zo'n trouwe ambassadeur, die laten ze nooit meer gaan.
Ik heb Ronald al een tijdje niet meer gehoord over Kwataar!
pi_206487173
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 10:59 schreef DeeBee het volgende:
Ik ben trouwens wel oprecht geïnteresseerd in hoeveel doden er nu echt gevallen zijn bij de bouw. The Guardian onderzoek lijkt me wat aangedikt, de twee of drie van de Fifa zal het ook niet zijn, maar wat zijn nu wel betrouwbare schattingen?
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:49:33 #17
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206487235
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ik ben trouwens wel oprecht geïnteresseerd in hoeveel doden er nu echt gevallen zijn bij de bouw. The Guardian onderzoek lijkt me wat aangedikt, de twee of drie van de Fifa zal het ook niet zijn, maar wat zijn nu wel betrouwbare schattingen?
Volgens mij waren het er 8 in Brazilië en 17 in Rusland voor de vorige 2 WK's. Het zullen er wel minstens enkele tientallen zijn die rechtstreeks aan de bouw van de stadions te wijten zijn
pi_206487261
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Die drie van de FIFA slaan nergens op, dat zijn waarschijnlijk alleen mensen van de FIFA zelf of iets en alle sub-contractors genegeerd enzo.

Het Guardian aantal is niet wat bij de stadions is omgekomen, maar hun schatting wat er in 10 jaar tijd is overleden van de meest aanwezige expats (Indiers, Nepalezen, Filipinos etc.). Als je de oversterfte daarvan zou willen schatten denk ik dat het juist hoger is dan die 6500, zeker als je hitte gerelateerde doodsoorzaken zou meenemen (had een hartaanval ook gebeurd zonder het werken in Qatar bijv.). Het gaat namelijk om ongeveer 1.5-2 miljoen mensen gedurende 10 jaar, dus dan is de oversterfte al snel een paar duizend en over 10 jaar lijkt die 6500 mij dan juist laag.

De Guardian redeneert dat alle doden (en doodsoorzaken) aan het WK zijn te relateren, wat natuurlijk ook niet helemaal waar is. Zonder het WK hadden ze ook nog een stad uit de grond gestampt, maar het heeft het proces wel versneld. Gebrek aan veiligheidscultuur plus de hitte en tijdsdruk zal het aantal doden tijdens het bouwen wel verhogen. Er zijn 7 stadions nieuw gebouwd, ik denk dat een aantal van 500 serieuze incidenten misschien realistischer is. Dat soort statistieken zijn echter niet beschikbaar, aangezien er vrijwel altijd generieke doodsoorzaken worden gerapporteerd en ze nogal graag goede statistieken willen overleggen. Zo wordt het aantal verkeersdoden bijv. ook zwaar onderschat / ondergerapporteerd en het aantal covid gevallen dat werd benoemd in statistieken werd ook stelselmatig met een factor 5-10 verminderd.
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 12:58:31 #19
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_206487278
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:55 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Die drie van de FIFA slaan nergens op, dat zijn waarschijnlijk alleen mensen van de FIFA zelf of iets en alle sub-contractors genegeerd enzo.

Het Guardian aantal is niet wat bij de stadions is omgekomen, maar hun schatting wat er in 10 jaar tijd is overleden van de meest aanwezige expats (Indiers, Nepalezen, Filipinos etc.). Als je de oversterfte daarvan zou willen schatten denk ik dat het juist hoger is dan die 6500, zeker als je hitte gerelateerde doodsoorzaken zou meenemen (had een hartaanval ook gebeurd zonder het werken in Qatar bijv.). Het gaat namelijk om ongeveer 1.5-2 miljoen mensen gedurende 10 jaar, dus dan is de oversterfte al snel een paar duizend en over 10 jaar lijkt die 6500 mij dan juist laag.

De Guardian redeneert dat alle doden (en doodsoorzaken) aan het WK zijn te relateren, wat natuurlijk ook niet helemaal waar is. Zonder het WK hadden ze ook nog een stad uit de grond gestampt, maar het heeft het proces wel versneld. Gebrek aan veiligheidscultuur plus de hitte en tijdsdruk zal het aantal doden tijdens het bouwen wel verhogen. Er zijn 7 stadions nieuw gebouwd, ik denk dat een aantal van 500 serieuze incidenten misschien realistischer is. Dat soort statistieken zijn echter niet beschikbaar, aangezien er vrijwel altijd generieke doodsoorzaken worden gerapporteerd en ze nogal graag goede statistieken willen overleggen. Zo wordt het aantal verkeersdoden bijv. ook zwaar onderschat / ondergerapporteerd en het aantal covid gevallen dat werd benoemd in statistieken werd ook stelselmatig met een factor 5-10 verminderd.
Mag je dit wel posten of staat de politie zo voor je deur?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_206487284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 12:58 schreef Szura het volgende:

[..]
Volgens het strafrecht van Qatar is de doodstraf een al dan niet verplichte straf voor:

Moord met verzwarende omstandigheden
Moord
Andere misdrijven met de dood tot gevolg (zoals brandstichting, gewapende overvallen, marteling)
Terrorisme
Verkrachting
Drugsmisdrijven (bij recidive of indien verzet leidt tot de dood van een politie-agent)
Afpersing door te dreigen met een eermisdrijf (zoals overspel)
Verraad
Spionage

https://nl.wikipedia.org/wiki/Doodstraf_in_Qatar
pi_206487340
quote:

[..]
Even in een spoiler zetten.
pi_206487877
quote:

[..]
Alsof Qatarezen werken.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 29 oktober 2022 @ 16:50:01 #23
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_206488598
Ach Hugo Camps, een grootheid 💔
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_206488753
quote:
Arbeidsmigranten in Doha zijn uit hun huis gezet vanwege het aanstaande WK voetbal. Dat blijkt uit een document van de lokale autoriteiten, dat in handen is van de NOS. In het document, gericht aan de eigenaren van de appartementen, staat dat voor het einde van deze maand de huizen ontruimd moeten zijn. De Qatarese overheid ontkende eerder dat de ontruiming te maken zou hebben met het WK.

Het gaat om wijken rondom het stadscentrum waar voetbalfans tijdens het toernooi moeten verblijven. In het document staat dat de wijken ontruimd moeten worden vanwege specifieke regels van de wereldvoetbalbond FIFA, om zo "problemen te vermijden" rondom FIFA-accommodaties. De NOS heeft de FIFA benaderd, maar nog geen reactie gekregen.
Goh wat verrassend.
https://nos.nl/artikel/24(...)-blijkt-uit-document
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:51:56 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206495654
Hans, Hans, Hans kijk nou wat ie doet.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: