abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206484976






[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2022 01:04:30 ]
pi_206484978
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 11:19 schreef Danny het volgende:

[..]
De vraag is of DW me na de afgelopen jaren nog voldoende interesseert om mijn enthousiasme weer omhoog te krijgen. En ik vrees dat veel mensen die apathisch zijn geworden over DW permanent zijn afgehaakt. De BBC, Chibnall en Jodie hebben de fans geschoffeerd (vrij letterlijk) en voor rotte vis uitgemaakt en ik ben bang dat veel mensen nu inmiddels echt zo'n 'dan toch niet joh' gevoel hebben.
De meeste DW fans zijn dusdanig afgehaakt dat er wel heeeeeeel veel moet gebeuren om die weer terug te krijgen. De kijkcijfers liegen er niet om. Zelfs het verbranden van Doctor Karen en de terugkeer van (mogelijk) de meest populaire Doctor van New-Who had nauwelijks effect op de kijkcijfers, die historisch laag blijven.
pi_206496314
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2022 01:00 schreef RvLaak het volgende:

[..]
De meeste DW fans zijn dusdanig afgehaakt dat er wel heeeeeeel veel moet gebeuren om die weer terug te krijgen. De kijkcijfers liegen er niet om. Zelfs het verbranden van Doctor Karen en de terugkeer van (mogelijk) de meest populaire Doctor van New-Who had nauwelijks effect op de kijkcijfers, die historisch laag blijven.
De terugkeer van de 10th doctor was de laatste 10 seconden van de aflevering, en het is natuurlijk nog steeds een Chibnall episode met Whittaker als doctor.
Dus er is nog niet echt iets te zeggen over wat de kijkcijfers gaan doen als David weer de Doctor is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206496425
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
De terugkeer van de 10th doctor was de laatste 10 seconden van de aflevering, en het is natuurlijk nog steeds een Chibnall episode met Whittaker als doctor.
Dus er is nog niet echt iets te zeggen over wat de kijkcijfers gaan doen als David weer de Doctor is.
Klopt, maar het is zo'n enorme draai van wat Chibnall voor stond + Tennant is één van (zo niet dé) populairste Doctors die nog als Doctor kunnen spelen (leeftijd, uiterlijk, etc). Meegenomen dat dit al tijden geleden gelekt wat + de antipathie die velen hebben voor Doctor Karen, zou juist voor een behoorlijke verhoging van de kijkcijfers moeten zorgen bij de aflevering waar ze dood gaat.

De apathie is behoorlijk zichtbaar, wat heel slecht nieuws is voor de kijkcijfers wanneer RTD écht terug is.
pi_206496661
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:48 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Klopt, maar het is zo'n enorme draai van wat Chibnall voor stond + Tennant is één van (zo niet dé) populairste Doctors die nog als Doctor kunnen spelen (leeftijd, uiterlijk, etc). Meegenomen dat dit al tijden geleden gelekt wat + de antipathie die velen hebben voor Doctor Karen, zou juist voor een behoorlijke verhoging van de kijkcijfers moeten zorgen bij de aflevering waar ze dood gaat.

De apathie is behoorlijk zichtbaar, wat heel slecht nieuws is voor de kijkcijfers wanneer RTD écht terug is.
Maar Tennant is in feite afwezig in deze episode.
Pas als hij als The Doctor op het 'doek' schittert kunnen we beoordelen of de fanbase definitief weg is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206496696
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar Tennant is in feite afwezig in deze episode.
Pas als hij als The Doctor op het 'doek' schittert kunnen we beoordelen of de fanbase definitief weg is.
Soort van oneens. "Vroeger" (pre-Doctor Karen) waren de Doctor Who specials "Event TV", maw; die trokken altijd veel meer kijkers dan de losse afleveringen. Deze... Not so much. Ondanks de regeneration, waar velen op zaten te wachten.

En ja, Tennant is er maar heel even, maar dat maakt niet uit. De vorige regeneration afleveringen waren allemaal Event TV. Zelfs/juist ook die van Doctor Karen.
pi_206498773
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 11:19 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Soort van oneens. "Vroeger" (pre-Doctor Karen) waren de Doctor Who specials "Event TV", maw; die trokken altijd veel meer kijkers dan de losse afleveringen. Deze... Not so much. Ondanks de regeneration, waar velen op zaten te wachten.

En ja, Tennant is er maar heel even, maar dat maakt niet uit. De vorige regeneration afleveringen waren allemaal Event TV. Zelfs/juist ook die van Doctor Karen.
Ja, klopt.
Maar de vorige specials met Chibnall waren niet zo bijzonder en hoe je het ook wendt of keert, het blijft gewoon een aflevering uit dezelfde hoed, met dezelfde doctor en companions.
De cameo's met vorige doctors was volgens mij goed geheim gehouden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Admin vrijdag 11 november 2022 @ 12:59:28 #8
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206636962
RTD heeft verteld waarom Tennant niet in Whittakers kleding te zien was:
quote:
Speaking to Doctor Who Magazine, Davies said: "I was very certain that I didn't want David to appear in Jodie's costume. I think the notion of men dressing in 'women's clothes', the notion of drag, is very delicate. I'm a huge fan of that culture and the dignity of that, it's truly a valuable thing.

"But it has to be done with immense thought and respect. With respect to Jodie and her Doctor, I think it can look like mockery when a straight man wears her clothes. To put a great big six-foot Scotsman into them looks like we're taking the mickey."

He added that he worried that a scene in which Tennant's Doctor wore Thirteen's outfit would be printed in newspapers "for the rest of time".

"If they can play with gender in a sarcastic or critical way, they will," he added. "We could have the Doctor dressed as a knight, or dressed as God, or dressed as William Hartnell, and the only photo they'd print would be of David in what they considered to be women's clothes."

The incoming showrunner feared the moment would be "weaponised" and used to mock feminine traits and drag culture.
Dit is natuurlijk slechts een real-world-verklaring. Of er ook een in-story verklaring komt moet later nog blijken.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 12 november 2022 @ 11:49:13 #9
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206648999
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 november 2022 12:59 schreef Breuls het volgende:
RTD heeft verteld waarom Tennant niet in Whittakers kleding te zien was:
[..]
Dit is natuurlijk slechts een real-world-verklaring. Of er ook een in-story verklaring komt moet later nog blijken.
Jammerlijk voorbeeld van hoe creativiteit moet worden opgeofferd voor de agenda's van media, lobbyisten etc etc. Ik hoop dat er een passende in-story verklaring komt, anders is het het gewoon een soort plothole waarbij kleding opeens mee-regenereert.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 12 november 2022 @ 11:53:35 #10
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206649043
Ik zie in zijn verklaring wel dat het een keuze van hemzelf is geweest. Gewoon denkend aan beeldvorming. Het is inderdaad jammer, want wat maakt het nou uit of Tennant even in een grijze jas en een regenboogshirt te zien is? Ik heb dat nooit als specifiek vrouwelijk gezien, eigenlijk.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 12 november 2022 @ 11:57:40 #11
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206649084
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:53 schreef Breuls het volgende:
Ik zie in zijn verklaring wel dat het een keuze van hemzelf is geweest. Gewoon denkend aan beeldvorming. Het is inderdaad jammer, want wat maakt het nou uit of Tennant even in een grijze jas en een regenboogshirt te zien is? Ik heb dat nooit als specifiek vrouwelijk gezien, eigenlijk.
Nee precies. En andersom kwam Whittaker ook de serie in in de kleren van Capaldi. Dat zou dan ook 'drag' zijn? Ik snap in deze context zijn beredenering wel, omdat drag toch nog steeds controversieel is (niet alleen bij homofoben overigens, maar ook omdat appropriation nu eenmaal een ding is tegenwoordig), maar wmb had het niet nodig geweest en was het 'realistischer' (voor zover je daar bij Doctor Who over kunt spreken) geweest als hij gewoon Jodie's kleren had aangehad, inclusief oor-ornament.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206649553
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 11:53 schreef Breuls het volgende:
Ik zie in zijn verklaring wel dat het een keuze van hemzelf is geweest. Gewoon denkend aan beeldvorming. Het is inderdaad jammer, want wat maakt het nou uit of Tennant even in een grijze jas en een regenboogshirt te zien is? Ik heb dat nooit als specifiek vrouwelijk gezien, eigenlijk.
Duidelijk de verkeerde beeldvorming. Geen enkel commentaar op de kleding had ook maar iets te maken met travestieten. Iedereen had het er over de Tennant duidelijk niet in de kleren van Doctor Karen gezien wilde worden en de boodschap die het andere outfit betekent. Namelijk het breken met Doctor Karen en Chibnal.

RTD's eerste faal van zijn nieuwe periode dus.
pi_206669976
Mijn nichtje van 5 zag afgelopen weekend een aantal Doctor Who items bij mij thuis staan. Ze was erg nieuwsgierig naar wat een Dalek was, en de TARDIS. En vooral waarom de Doctor van uiterlijk veranderde. Ik heb het zo goed (en passend) mogelijk uit proberen te leggen, en volgens mij was ze er tevreden mee.
Het liefste zou ik haar een aflevering laten zien maar ik denk dat ze daar nog iets te jong voor is. Geduld is een schone zaak voor deze Whovian in the making :D.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_206670443
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2022 09:51 schreef WheeleE het volgende:
Mijn nichtje van 5 zag afgelopen weekend een aantal Doctor Who items bij mij thuis staan. Ze was erg nieuwsgierig naar wat een Dalek was, en de TARDIS. En vooral waarom de Doctor van uiterlijk veranderde. Ik heb het zo goed (en passend) mogelijk uit proberen te leggen, en volgens mij was ze er tevreden mee.
Het liefste zou ik haar een aflevering laten zien maar ik denk dat ze daar nog iets te jong voor is. Geduld is een schone zaak voor deze Whovian in the making :D.
Gewoon beginnen met de eerste Doctor (Hartnell). Leert ze ook meteen dat niet alles altijd in kleur was, plus dat die afleveringen juist geschreven zijn voor kinderen.
  Admin vrijdag 18 november 2022 @ 12:58:43 #15
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206719200
Vanavond een kennismaking met de nieuwe companion tijdens Children in Need.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin vrijdag 18 november 2022 @ 13:11:19 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206719322
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 12:58 schreef Breuls het volgende:
Vanavond een kennismaking met de nieuwe companion tijdens Children in Need.
Is dat de nieuwe companion van Gatwa of de companions tijdens de specials met Tennant? Werd mij niet helemaal duidelijk
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206719776
Zien we The Rani terug in komend seizoen?
Onderstaande video geeft antwoord en waarom.
Best wel interessant hoe dat in elkaar steekt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Admin zaterdag 19 november 2022 @ 09:26:41 #18
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206730606
quote:
Op vrijdag 18 november 2022 @ 13:11 schreef Danny het volgende:

[..]

Is dat de nieuwe companion van Gatwa of de companions tijdens de specials met Tennant? Werd mij niet helemaal duidelijk
Companion van Gatwa, zo te zien. Het bericht suggereert niet dat we haar al zien vóórdat Gatwa beging.

Het gaat om Millie Gibson. Zij speelt de rol van Ruby Sunday.

DW_2022_DSCF6812r_halfsize-96112c07cf.jpg
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 19 november 2022 @ 09:35:44 #19
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206730699
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:26 schreef Breuls het volgende:

[..]
Companion van Gatwa, zo te zien. Het bericht suggereert niet dat we haar al zien vóórdat Gatwa beging.

Het gaat om Millie Gibson. Zij speelt de rol van Ruby Sunday.

[ afbeelding ]
Ken haar niet, maar in beginsel geeft ze een Billie Piper vibe, dus da's alvast positief.
Ik neem aan dat wat Gatwa aanheeft niet de outfit is die hij als Doctor zal dragen? Heb daar verder nog niets over gelezen...
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 23 november 2022 @ 11:16:54 #20
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206787251
Happy Doctor Who Day! *O*

221123_725_doctor-who-all-doctors-2022.jpg
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 23 november 2022 @ 11:18:49 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206787267
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 @ 09:35 schreef Danny het volgende:

Ik neem aan dat wat Gatwa aanheeft niet de outfit is die hij als Doctor zal dragen?
Dat neem ik ook aan. Daar zien we meestal pas in de aflevering zelf iets van.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 23 november 2022 @ 11:33:30 #22
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206787439
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206859006
Ik snap het verhaal "the impossible astronaut' niet Seizoen 6 afl 1
The Doctor (Matt Smitt) laat zich neerschieten door een astronaut die uit zee wandelt.
Was die astronaut River Song als kind? En waarom zette hij zijn dood in scene?
Onderwijl bleek hij levend te zijn en was de dode doctor uit de toekomst
  Admin maandag 28 november 2022 @ 19:40:05 #24
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206859024
Als je nog niet verder bent dan het begin van S6 moet je simpelweg even verder kijken. ;)

Het wordt dan allemaal óf duidelijk, óf nog onduidelijker. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206859656
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 19:40 schreef Breuls het volgende:
Als je nog niet verder bent dan het begin van S6 moet je simpelweg even verder kijken. ;)

Het wordt dan allemaal óf duidelijk, óf nog onduidelijker. :P
Ik heb de afleveringen daarna gezien tot de genezing van de Doctor door River Song.
Maar niet duidelijk in beeld gezet dat zij de astronaut was en waarom ging de doctor naar het verleden terug om gedood te worden. Een fixed point in time realiseren?
En uit welke tijdsperiode kwam hij ... 200 jaar later ?

De verhalen zijn meer onduidelijk, verwarrend of onlogisch.
  Admin donderdag 1 december 2022 @ 13:42:39 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206892377
Ik zou het graag voor je toelichten, maar voor mij is het inmiddels te lang geleden. :P

Als ik bij m'n rewatch (ik ben weer opnieuw oude seizoenen aan het kijken) op dat punt ben aangekomen wil ik er nog wel 's op terugkomen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206921528
Nadat mijn nichtje van 5 een tijdje terug heel erg geïnteresseerd bleek in mijn Lego Tardis en een Dalek figuurtje heb ik haar gisteren een stukje van original Who laten zien. De allereerste aflevering van William Hartnell bleek niet interessant genoeg voor haar.
Naar aanleiding van de Weeping Angel minifig van Lego wilde ze daar graag meer van zien, dus heb ik Blink opgezet. Ze was gefascineerd door de standbeelden die konden bewegen, en dat ze de Tardis wilden stelen. De link tussen Tardis, ruimteschip, Doctor en tijdreizen moet nog een beetje landen.

Ik was achteraf toch wel een beetje verbaasd dat ze het totaal niet eng vond. Sterker nog, ik kreeg later die dag een appje van haar moeder dat ze maar door bleef gaan over de Angels :D.
Volgende keer misschien 'Rose' opzetten als generieke Doctor Who introductie, of gewoon gelijk 'Angels in Manhattan'...
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin zaterdag 3 december 2022 @ 12:35:45 #28
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206921745
Daar heb ik ooit nog eens iets over geschreven: Doctor Who: an introduction to time and space

Het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een nieuwe versie van het artikel kan maken. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_206922502
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:35 schreef Breuls het volgende:
Daar heb ik ooit nog eens iets over geschreven: Doctor Who: an introduction to time and space

Het is inmiddels alweer zo lang geleden dat ik een nieuwe versie van het artikel kan maken. :P
Die heb ik bij deze gebookmarked! Mijn doel is uiteraard om haar tot een volwaardig Whovian te transformeren. Ze is nog wat jong, maar gelukkig is ze tweetalig dus Engels is geen groot obstakel.
De komende tijd eerst maar beetje bij beetje bekend maken met DW in z'n geheel, als ze wat ouder is komt het bootcamp wel :D .
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 12:33:09 #30
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206992976
Er is nieuws over wat er vanaf seizoen 14 verwacht kan worden:

• Er is in ieder geval in 2023 en 2024 een kerstspecial. RTD heeft de eerste al geschreven, aan de tweede wordt gewerkt. We stappen dus af van CC's nieuwjaarsspecials (al is niet bekend wiens beslissing dat is, RTD of BBC).

• Seizoen 14 krijgt 8 afleveringen. Dat is minder dan een volledig seizoen, maar RTD beweert dat het daarna beter wordt. (Geen idee of dat inclusief kerst is, maar meestal telt die niet mee.)

• Na komend jaar komen er, als het aan hem ligt, geen "gap years" meer. Gewoon elk jaar een seizoen.

• De wolken-achtergrond waarin je Ncuti Gatwa ziet in de trailer is nep, alleen bedoeld voor de trailer, want de echte achtergrond is een spoiler.

Er zijn natuurlijk plannen voor (nieuwe of oude) spin-offs, en RTD heeft het over "building an empire", dus er komt van alles aan.

Bron: https://www.tvzoneuk.com/post/drwho-071222

Oh, en de opnames voor seizoen 14 zijn afgelopen maandag begonnen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 12:44:42 #31
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206993110
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:33 schreef Breuls het volgende:
Er is nieuws over wat er vanaf seizoen 14 verwacht kan worden:

• Er is in ieder geval in 2023 en 2024 een kerstspecial. RTD heeft de eerste al geschreven, aan de tweede wordt gewerkt. We stappen dus af van CC's nieuwjaarsspecials (al is niet bekend wiens beslissing dat is, RTD of BBC).
Zal niet van de BBC zijn denk ik, want die wilden er juist vanaf destijds omdat het niet inclusief was en daarmee niet binnen hun quota's viel. Tenzij ze zich bedacht hebben inmiddels natuurlijk. Het verhaal dat Chibnall ermee stopte omdat hij geen inspiratie had ligt ergens in het land der fabelen.

quote:
• Seizoen 14 krijgt 8 afleveringen. Dat is minder dan een volledig seizoen, maar RTD beweert dat het daarna beter wordt. (Geen idee of dat inclusief kerst is, maar meestal telt die niet mee.)
Ik heb persoonlijk liever dat ze het budget per aflevering niet al te hoog zetten, maar het aantal afleveringen wat omhoog brengen.

quote:
• Na komend jaar komen er, als het aan hem ligt, geen "gap years" meer. Gewoon elk jaar een seizoen.
Als je het momentum van een serie om zeep wil helpen moet je doen wat Chibnall deed; gewoon een paar afleveringen uitbrengen als je daar zin in hebt. Blij dat RTD hier weer vanaf stapt :Y

quote:
Er zijn natuurlijk plannen voor (nieuwe of oude) spin-offs, en RTD heeft het over "building an empire", dus er komt van alles aan.
Oa een spin-off rondom de Daleks en Cybermen las ik laatst ergens.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 13:24:19 #32
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206993649
quote:
Op donderdag 8 december 2022 @ 12:44 schreef Danny het volgende:

[..]

Zal niet van de BBC zijn denk ik, want die wilden er juist vanaf destijds omdat het niet inclusief was en daarmee niet binnen hun quota's viel. Tenzij ze zich bedacht hebben inmiddels natuurlijk. Het verhaal dat Chibnall ermee stopte omdat hij geen inspiratie had ligt ergens in het land der fabelen.
Dat verhaal heb ik gemist. Maar ik wilde slechts aangeven dat ik niet weet wie heeft besloten dat het onder CC nieuwjaarsspecials waren of wie het nu weer heeft teruggedraaid.

Ik vind het in ieder geval een leuke ontwikkeling. Kerstspecials zijn leuker. *O*
quote:
Ik heb persoonlijk liever dat ze het budget per aflevering niet al te hoog zetten, maar het aantal afleveringen wat omhoog brengen.
Ja, ik ben wat huiverig voor de "yay, Disney betaalt mee dus lekker veel budget"-hallelujah's die ik wel eens lees. Ik zie liever gewoon goede verhalen dan iets met fancy sets of CGI of zo.

Maar over het aantal afleveringen; mijn indruk is meer deze: ze zijn nog volop aan het opstarten en voor 2024 houden ze het even op acht, en daarna gaan ze omhoog.

RTD is de hele shit opnieuw aan het opzetten. Nieuw team, nieuwe cast, nieuwe studio (ze verhuizen naar het complex van Bad Wolf, een paar straten verderop). Vast ook nieuwe schrijvers. Misschien willen ze spin-offs opzetten op een manier die goede interactie oplevert, wat veel tijd kost om goed uit te zoeken (kijk naar hoe Marvel lang vooruit plant).

Give him time. :)

quote:
Als je het momentum van een serie om zeep wil helpen moet je doen wat Chibnall deed; gewoon een paar afleveringen uitbrengen als je daar zin in hebt. Blij dat RTD hier weer vanaf stapt :Y
RTD is wel degene die het introduceerde natuurlijk, toen Moffat tijd/ruimte nodig had om zijn run op te starten.

Maar inderdaad. Ik heb liever één aflevering in een jaar dan géén, maar een seizoen met samenhang is veel leuker. Je hebt dan wekelijks iets en het feit dat er vorige week een aflevering was en er volgende week weer eentje komt draagt bij aan de beleving van de huidige.

(Niets ten nadele van seizoenspremières en -finales, natuurlijk. ;))

quote:
Oa een spin-off rondom de Daleks en Cybermen las ik laatst ergens.
Ja, of algemeen over villains, waarin zij ook langskomen. Het is nog een beetje vaag.

Zelf lijkt een vijfde Torchwood me ook wel weer leuk. Maar ja, dat is niet echt vernieuwend, dus dat wil men misschien niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 13:39:25 #33
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206993832
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:24 schreef Breuls het volgende:

Zelf lijkt een vijfde Torchwood me ook wel weer leuk. Maar ja, dat is niet echt vernieuwend, dus dat wil men misschien niet.
John Barrowman is redelijk gecancelled inmiddels dus dat verwacht ik niet zo snel. Maar als ze hem toch durven aannemen zou dat wmb mogen overigens, maar dan niet Chibnall als showrunner graag en wel weer gewoon in Wales/UK graag. Het laatste seizoen vond ik ook niet denderend.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 13:50:21 #34
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206993974
quote:
Op donderdag 8 december 2022 @ 13:39 schreef Danny het volgende:

[..]

John Barrowman is redelijk gecancelled inmiddels dus dat verwacht ik niet zo snel.
Dat moest ik even opzoeken, want ik had het gemist. :o

Wat ik op zijn Wikipedia lees klinkt als wat we van Barrowman kennen (al is het misschien wat erger dan de indruk die ik van hem had). De tijden zijn wel veranderd, ja.

Hij was nog te zien in DW seizoen 12, dus het zal wel meevallen?
quote:
Maar als ze hem toch durven aannemen zou dat wmb mogen overigens, maar dan niet Chibnall als showrunner graag en wel weer gewoon in Wales/UK graag. Het laatste seizoen vond ik ook niet denderend.
De meningen zijn idd verdeeld. Het zou idd terug naar de bron moeten, denk ik. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 14:48:51 #35
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206994646
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:50 schreef Breuls het volgende:

Dat moest ik even opzoeken, want ik had het gemist. :o
Wat ik op zijn Wikipedia lees klinkt als wat we van Barrowman kennen (al is het misschien wat erger dan de indruk die ik van hem had). De tijden zijn wel veranderd, ja.
Ja. Ik heb zelf het idee dat het een beetje roepen om het roepen is, maar goed, ik was er niet bij.

quote:
Hij was nog te zien in DW seizoen 12, dus het zal wel meevallen?
Let's hope so. Niet alleen vanwege evt Torchwood of hernieuwd optreden in Doctor Who (en dan meer dan alleen een cameo om kijkers af te leiden van een slecht verhaal), maar gewoon voor de man zelf. Zover ik 'm ken - en dat is natuurlijk alleen van programma's, shows, z'n facebook/insta e.d. en van wat je leest van fans die 'm ontmoet hebben - is het een echt heel geschikte kerel.

quote:
De meningen zijn idd verdeeld. Het zou idd terug naar de bron moeten, denk ik. :)
Sowieso, Wales/Cardiff O+
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206994775
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:24 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ja, ik ben wat huiverig voor de "yay, Disney betaalt mee dus lekker veel budget"-hallelujah's die ik wel eens lees. Ik zie liever gewoon goede verhalen dan iets met fancy sets of CGI of zo.
_O-, Disney doet verlies draaien, dus die droom is stuk.
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 15:38:13 #37
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_206995068
quote:
Op donderdag 8 december 2022 @ 14:48 schreef Danny het volgende:

Let's hope so. Niet alleen vanwege evt Torchwood of hernieuwd optreden in Doctor Who (en dan meer dan alleen een cameo om kijkers af te leiden van een slecht verhaal), maar gewoon voor de man zelf. Zover ik 'm ken - en dat is natuurlijk alleen van programma's, shows, z'n facebook/insta e.d. en van wat je leest van fans die 'm ontmoet hebben - is het een echt heel geschikte kerel.
Dat is inderdaad de indruk die ik ook altijd had.
quote:
[..]

Sowieso, Wales/Cardiff O+
Jah. Ik ben met een rewatch nu bij Torchwood en het is leuk om te zien. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 16:34:04 #38
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206995585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]
_O-, Disney doet verlies draaien, dus die droom is stuk.
Disney+ kan wel wat verlies draaien voordat ze in de problemen komen, dus daar maak ik me vrij weinig zorgen over :)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206995680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:34 schreef Danny het volgende:

[..]
Disney+ kan wel wat verlies draaien voordat ze in de problemen komen, dus daar maak ik me vrij weinig zorgen over :)
1.5 miljard verlies, uit m'n hoofd... O-)

[edit]
Yep, 1.5 miljard ging "poef".

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2022 16:48:06 ]
  Admin donderdag 8 december 2022 @ 17:05:20 #40
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_206995832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]
1.5 miljard verlies, uit m'n hoofd... O-)

[edit]
Yep, 1.5 miljard ging "poef".
https://nypost.com/2022/1(...)-disney-subscribers/

De kosten van investering zitten daarbij in, evenals vroegtijdig afgekochte licenties van andere streamingdiensten en aanbieders. Het valt allemaal dus nogal mee.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_206996123
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:05 schreef Danny het volgende:

[..]
https://nypost.com/2022/1(...)-disney-subscribers/

De kosten van investering zitten daarbij in, evenals vroegtijdig afgekochte licenties van andere streamingdiensten en aanbieders. Het valt allemaal dus nogal mee.
We gaan zien welke impact het allemaal heeft. Ze hebben niet voor niets hun CEO 's nachts (in het weekend, op zondag) de laan uit gestuurd...
  Admin dinsdag 13 december 2022 @ 16:37:20 #42
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207067688
quote:
Op donderdag 8 december 2022 @ 12:33 schreef Breuls het volgende:

• Seizoen 14 krijgt 8 afleveringen. Dat is minder dan een volledig seizoen, maar RTD beweert dat het daarna beter wordt. (Geen idee of dat inclusief kerst is, maar meestal telt die niet mee.)
Ik kom nog even terug op dit punt. Dit is wat RTD schrijft in Doctor Who Magazine 585:
quote:
The Fifteenth Doctor's first full season will be eight episodes long, with a Christmas Special making it nine episodes every year (and when I say Christmas, that's my generic term for festive/end-of-year/holiday or New Year, you'll have to wait and see). Okay, that's fewer episodes than the last full season. But give us time. We have plans, and that's a promise!
Dit lijkt toch te gaan over negen afleveringen per jaar (inclusief kerst), en wat ik interpreteerde als "daarna gaat het aantal afleveringen omhoog" lijkt nu toch meer te slaan op, bijvoorbeeld, de spin-offs.

En ook relevant: RTD zegt "Christmas" waar bij de hele periode bedoelt. Wanneer het wordt uitgezonden zal dus alsnog kunnen verschuiven. (Dit doet me eraan denken dat bij veel Christmas Specials in het verleden de uitzenddatum tot medio december nog niet zeker was - we gingen er toen vanuit dat het net zo goed op een andere dag had kunnen vallen.)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zaterdag 17 december 2022 @ 21:55:48 #43
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207122495
quote:
Op zaterdag 19 november 2022 @ 09:35 schreef Danny het volgende:

Ik neem aan dat wat Gatwa aanheeft niet de outfit is die hij als Doctor zal dragen? Heb daar verder nog niets over gelezen...
quote:
Op woensdag 23 november 2022 @ 11:18 schreef Breuls het volgende:

Dat neem ik ook aan. Daar zien we meestal pas in de aflevering zelf iets van.
De BBC is mogelijke lekken aan het managen, want Gatwa's outfit is vandaag getoond op Facebook:

320532544_1205036556778836_1341798782967035290_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=Q_e4rJWFZJkAX_nIx5Q&_nc_ht=scontent-cdt1-1.xx&oh=00_AfB4yx5ilf6V9Wj4NH6Fmv-iS8rNL523UApXmosTJDNVrQ&oe=63A32CDC

En Ruby Sundays outfit ook:

320491958_547631013935612_469001364502491416_n.jpg?_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=V03RoJ--VFwAX_-fHic&_nc_ht=scontent-cdt1-1.xx&oh=00_AfDb14qv6bpgKDnGMVIT0ImlPs7T85zZ1dsa5QrmVD-r2w&oe=63A25799

Ik vind het wel netjes. Very Doctor-y. Je ziet het op de foto's niet, maar hij draagt ook meerdere ringen.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin zondag 18 december 2022 @ 13:06:26 #44
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207128376
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:55 schreef Breuls het volgende:

hij draagt ook meerdere ringen.
en een jaren 70 gay-porno snor :D
Die snor wordt wel een wennen denk ik. Outfits zijn prima :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zondag 18 december 2022 @ 13:09:05 #45
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207128408
Die snor maakt 'm wel wat ouder. En dat mag ook wel, want hij is natuurlijk zelf redelijk jong, terwijl hij wel een heule ouwe alien speelt. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 27 december 2022 @ 12:21:28 #46
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207253733
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207334023
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:06 schreef Danny het volgende:

[..]
en een jaren 70 gay-porno snor :D
Die snor wordt wel een wennen denk ik. Outfits zijn prima :Y
Joh, dat was in '80/'81 ook bij Freddie :P
pi_207342637
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:55 schreef Breuls het volgende:
De BBC is mogelijke lekken aan het managen, want Gatwa's outfit is vandaag getoond op Facebook:
[ afbeelding ]
En Ruby Sundays outfit ook:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel netjes. Very Doctor-y. Je ziet het op de foto's niet, maar hij draagt ook meerdere ringen.
Kun je die foto's wat anders weergeven? Ik zie alleen een hoop code (FB-loos). ;(
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Admin zaterdag 31 december 2022 @ 16:46:14 #49
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207361825
Ik kan ze niet anders weergeven, maar ik kan ze wel ergens anders vandaan halen:

image-web-1-d14a37bfe7.jpg
image-web-2-ce6ecb08ed.jpg
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin maandag 9 januari 2023 @ 15:31:24 #50
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207483536
Van Facebook:
quote:
UNIT returns! Jemma Redgrave returns as Kate Lethbridge-Stewart, and UNIT, the long-running organisation set on defending the Earth, returns in the next series of Doctor Who.

Aneurin Barnard also joins the series as the mysterious Roger ap Gwilliam.
We wisten natuurlijk al van UNIT dat ze terugkeren; ze waren zichtbaar in de trailer en op het studioterrein van Bad Wolf is via Google Maps een UNIT helipad gespot. :P

Van setbeelden weten we dat Roger ap Gwilliam een Welsche politicus is, met als slogan 'Bigger Better Bolder Britain'.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')