Wat gebeurt er? Particulieren worden flink belast op het gebruik van deze brandstoffen, maar omdat de industrie zonder dezelfde belastingen werkt wordt dat verschil in belasting tarief * productie gemarketeert als "fossiele subsidie"quote:Het OESO/IEA-rapport doet de suggestie de verleende subsidie te berekenen door alle belastingtarieven af te zetten tegen de ongesubsidieerde prijs die consumenten (en overigens ook het merendeel van het Midden- en Kleinbedrijf) betalen. Deze suggestie zal ik hier volgen. Tabel 3 geeft nu het totale belastingvoordeel (de korting per m3 of kilowattuur (kWh)) voor grotere gas- en elektragebruikers ten opzichte van de kleingebruikers (consumenten en MKB) die het meeste betalen
Als zij de noodzaak er niet van inzien (gezien hun gedrag) dan hoeven wij dat ook niet. Want dan is die noodzaak er niet.quote:Op maandag 14 november 2022 13:36 schreef Haushofer het volgende:
Shoot the messenger, but not the messenge.
Dit zegt niets over de noodzaak van bepaalde maatregelen, natuurlijk. Maar ok, we kunnen ons weer even superieur voelen en het probleem opzij schuiven, da's ook wat waard natuurlijk.
Iedereen moet lekker zelf weten wat ze doen, maar als je wilt dat het klimaat minder belast wordt, dan heb je alle mogelijkheid om daar zelf wat aan te doen natuurlijk.quote:Op maandag 21 november 2022 13:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als zij de noodzaak er niet van inzien (gezien hun gedrag) dan hoeven wij dat ook niet. Want dan is die noodzaak er niet.
Zal leuk worden met dat tekort aan gas..........quote:
Normaal handelen zie ik niet snel gebeuren, misschien via een omweg en 3x zo duur.quote:Op maandag 21 november 2022 16:45 schreef ludovico het volgende:
Hopelijk stopt die Putin oorlog en gaan we gewoon weer normaal handelen met Rusland.
De nord stream leidingen zullen voorlopig niet meer in gebruik worden genomen en op Russische LNG zitten geen sancties dus dat leveren ze gewoon.quote:Op maandag 21 november 2022 16:51 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Normaal handelen zie ik niet snel gebeuren, misschien via een omweg en 3x zo duur.
Er zijn nog meer pijpleidingen die staan nog open toch.quote:Op maandag 21 november 2022 16:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De nord stream leidingen zullen voorlopig niet meer in gebruik worden genomen en op Russische LNG zitten geen sancties dus dat leveren ze gewoon.
Voor Russisch gas naar Nederland?quote:Op maandag 21 november 2022 17:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Er zijn nog meer pijpleidingen die staan nog open toch.
Naar Duitsland, naar Nederland weet ik niet.quote:Op maandag 21 november 2022 17:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Voor Russisch gas naar Nederland?
Geen idee eigenlijk.
Jawel, komt door Oekraïne en ze krijgen wss ook geld van de Russen daarvoor.quote:Op maandag 21 november 2022 17:54 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Naar Duitsland, naar Nederland weet ik niet.
Ok. Dus als een longarts zelf rookt, dan verwerp jij op basis van dat gedrag alle wetenschappelijke inzichten rondom de gevolgen van roken?quote:Op maandag 21 november 2022 13:44 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als zij de noodzaak er niet van inzien (gezien hun gedrag) dan hoeven wij dat ook niet. Want dan is die noodzaak er niet.
Sure, maar je de maat laten nemen dat je echt niet moet roken, terwijl de longarts zelf een trekje neemt van een sigaret, is wel wat flauw.quote:Op woensdag 7 december 2022 23:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Dus als een longarts zelf rookt, dan verwerp jij op basis van dat gedrag alle wetenschappelijke inzichten rondom de gevolgen van roken?
Ik heb b.v. vrienden die onderzoek doen naar kankermedicatie en roken. Gebrek aan "practise what you preach" zegt meer over de menselijke psyche dan over de daadwerkelijke kwestie.
Kortom: slecht argument.
Daarnaast trekt het totaal geen kijkcijfers als je een actualiteit (note bene allerhande hoogstaande economen hebben verklaard achter dat artikel van 17.5miljard subsidies te staan) hier bekritiseerd op zijn populistische karakter en ongenuanceerdheid.quote:Op maandag 21 november 2022 10:55 schreef ludovico het volgende:
De laatste dagen horen we steeds vaker (mocht je op Twitter komen) dat er 17.5 miljard "subsidies" bestaan op gebruik van fossiele brandstoffen.
Ik zal de bron plaatsen:
https://www.mejudice.nl/a(...)offen-ongekend-groot
Dit is een grote grap, als je de tijd neemt hoef ik het niet uit te leggen, maar ik zal even een kernpunt van de grote grap citeren:
[..]
Wat gebeurt er? Particulieren worden flink belast op het gebruik van deze brandstoffen, maar omdat de industrie zonder dezelfde belastingen werkt wordt dat verschil in belasting tarief * productie gemarketeert als "fossiele subsidie"
Dikke bullshit dus.
Verder leven deze figuren in een utopie, dat als je productie hier wegjaagt dat het stopt.
Daarnaast nemen ze zelf ook voor een groot deel deze goederen af, wat het heerlijk hypocriet en dom maakt, blijven consumeren = het blijft geproduceerd worden.
Schone productie hier verplaatsen naar smerige productie elders is tevens achteruitgang voor de eigen doelstellingen, en gezien ze zelf die producten afnemen zijn ze dan ook in directe zin verantwoordelijk voor die verslechtering. Naast alle indirecte effecten die ook aan deze debielen zijn toe te rekenen.
Ja, duh.quote:Op donderdag 8 december 2022 12:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Sure, maar je de maat laten nemen dat je echt niet moet roken, terwijl de longarts zelf een trekje neemt van een sigaret, is wel wat flauw.
Nou zo is dus iedere klimaat hypocriet dus ook.quote:
De vraag is hoe erg de noodzaak is, bij roken is dat duidelijk. Bij klimaat zijn er heel wat wetenschappers die die noodzaak helemaal niet zien. Als de mensen die die regels verzinnen liever in een prive-jet de wereld rondvliegen ipv via Zoom zulke meetings houden dan kan je je afvragen hoe erg het allemaal is. En dit is geen verslaving he, itt roken.quote:Op woensdag 7 december 2022 23:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ok. Dus als een longarts zelf rookt, dan verwerp jij op basis van dat gedrag alle wetenschappelijke inzichten rondom de gevolgen van roken?
Ik heb b.v. vrienden die onderzoek doen naar kankermedicatie en roken. Gebrek aan "practise what you preach" zegt meer over de menselijke psyche dan over de daadwerkelijke kwestie.
Kortom: slecht argument.
Ja hoor. Al die middelbare scholieren. Gebaseerd op een hoax-foto.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nou zo is dus iedere klimaat hypocriet dus ook.
Vooral die middelbare scholieren zijn daar geweldig in. Na het protest even langs de Mac en alles op straat flikkeren.
Ik denk dat de hoeveelheid klimaatwetenschappers die het klimaatprobleem bagatelliseren in dezelfde orde van verhouding ligt als longartsen die roken bagatelliseren. Die "heel wat" vallen volgens mij wel mee.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:44 schreef weetjewel5 het volgende:
De vraag is hoe erg de noodzaak is, bij roken is dat duidelijk. Bij klimaat zijn er heel wat wetenschappers die die noodzaak helemaal niet zien.
K lache, Anyhow, macdonnalds had er wel degelijk baat bij. Was goed te zien met de NOS die verslag deed.quote:Op donderdag 8 december 2022 17:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja hoor. Al die middelbare scholieren. Gebaseerd op een hoax-foto.
https://www.bd.nl/tilburg(...)-nou-weten~a313876a/
https://www.ad.nl/buitenl(...)atbetogers~ae81c0fd/
Doorgaans werkt het de andere kant op in BNW. Iemand post iets controversieels en dan schieten mensen daar op of vice versa.quote:Op donderdag 8 december 2022 17:31 schreef ludovico het volgende:
Anyhow,niemand reageert op mijn inhoudelijke stuk van 17.5 miljard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |