Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.quote:Op vrijdag 2 december 2022 17:07 schreef ludovico het volgende:
Gaat men met kerst nog geld hebben zodat PostNL sky high gaat?
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Afgelopen week mn postNL’s verkocht.. elke keer zag ik staan bij het inloggen en dat brak me op.
Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Ik weetz, maar het deed elke keer weer pijn..quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:27 schreef ludovico het volgende:
[..]
Postnl van 1 naar 4.7 naar 1.5 naar 6.3 jwz.
Want?quote:Op zaterdag 3 december 2022 20:17 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nu alleen nog Forfarmers over die me een doorn in net oog is. Maar die geef ik nog een kans.
Je zult ongelijk krijgen als blijkt dat de prijzen fors omhoog kunnen vanwege het dramatische effect van aanbod limiteren.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Want?
Je verwacht een groeiende markt?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?
Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:21 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Want?
Je verwacht een groeiende markt?
Dat ze prijzen kunnen verhogen die ze kunnen rekenen aan boeren? Want boeren kunnen ook makkelijk hun prijzen verhogen?
Ik zou gelijk m’n geld eruit halen. Nu verkopen voor 2,9 euro per aandeel. Ik denk dat de komende tijd een flinke klap op beurswaarde komt.
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.quote:Op zondag 4 december 2022 08:47 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een flinke klap op de beurswaarde van FF of van alles? En ik blijf het ondanks alles een mooie bedrijf vinden en die nieuwe (tijdelijke) CEO zie ik ook nog wel wat dingen kunnen doen. Plus groei in andere landen en misschien zit er nog iets van een fusie of overname in het voorschiet. En de positie is nog maar 1,8% dus dat scheelt ook wel.
Maar van al mn posties zijn of waren PostNL en FF wel de zorgenkindjes. En postNl wegdoen voelde wel goed want daar volg ik nu ook niets meer van
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.quote:Op zondag 4 december 2022 10:59 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Eigenlijk een klap voor de hele beurs maar voor FF helemaal.
Kijk eens naar de kwartaal cijfers en zet Revenue op dezelfde as als Total cost of revenue.
Dan zie je 1 dat de omzet nauwelijks stijgt, en dat Total cost of revenue harder stijgt. Kortom winstmarges staan onder druk.
Ik zou uitstappen op basis van deze cijfers.
Dan gok je op een ommekeer.quote:Op zondag 4 december 2022 11:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Altijd in perspectief plaatsen van... Hoeveel is ingeprijsd.
Ja gokken op een ommezwaai is pas interessant als daar wat fundamentele ankers voor zijn maar dat is korte termijn speculeren.
Geloof ik gelijk, maarja, shit draait in de economie en zo een bedrijf heeft ook in een omgeving met veel concurrentie een functie, waarbij het kapitaal genoeg moet renderen anders investeert niemand meer daar. Dat geeft een lower bound wat betreft redelijkheid.quote:Op zondag 4 december 2022 12:01 schreef MisChrartin het volgende:
[..]
Dan gok je op een ommekeer.
Want deze dalende trend van winstgevendheid is er al sinds 2018.
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 22:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
NL boeren zullen zomaar de prijszetters kunnen zijn. Zo efficiënt zijn we wel.
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel. Bij een tekort aan voedsel is de prijs overigens sowieso zoveel als men ervoor kan geven. De armen sterven dan het eerst aan de honger.quote:Op zondag 4 december 2022 14:10 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Boeren in .nl zijn een verdienmodel in een markt waar anderen de prijs bepalen.
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.quote:Op zondag 4 december 2022 14:52 schreef nostra het volgende:
Deze maand zal er verder allemaal niet veel spannends gebeuren vermoed ik. Tijd om de jaarlijstjes op te maken straks.
Er kan ook een meteoriet vallen.quote:Op zondag 4 december 2022 15:03 schreef ludovico het volgende:
[..]
Putin kan altijd de stekker uit zijn domme oorlog trekken.
En postnl gaat wss gewoon lekker deze maand.
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..quote:Op zondag 4 december 2022 16:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Er kan ook een meteoriet vallen.Maar december is over het algemeen tranquillo. 16e expireren een zooi puts, dan maar even kijken of ik voor jaareinde nog wat koop of schrijf, ik zie niet heel veel bijzonder aantrekkelijks op het moment.
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.quote:Op zondag 4 december 2022 16:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Te weinig vola hè? Put opties als je denkt dat alles Kut wordt vanwege de diesel..
Lekker afwachten joh, wie weet komt die meteor op de headquarters van de bedrijven waar jij aandelen in hebt.. Kun je dan goedkoop terugkopen.quote:Op zondag 4 december 2022 18:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Vola is matig inderdaad en de aandelen waarvan ik het niet erg zou vinden om assigned te worden inmiddels ook wel tot gewoon redelijke in plaats van goedkope niveaus gestegen, dus niet veel keus. Kijk uit een ooghoek wel naar die wat hard geraakt zijn: VF Corp (van The North Face, Eastpak, Vans, Napapijri, Dickies en meer), Persimmon (vastgoedbouwer voor de onderkant van de markt, schuldenvrij), Under Armour (maar al aardig gerebound), Applus. Geen haast mee verder. Misschien ook gewoon wat bijkopen van wat ik al heb.
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.quote:Op zondag 4 december 2022 14:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
De anderen die de prijs bepalen in dit geval zijn de Nederlandse boeren als geheel.
Het hele principe is dat de boer prijsnemer is, maar dat zijn de slachterijen ook, die bieden net zoveel dat ze precies genoeg hebben en ze dat voldoende kunnen slijten aan consumenten.quote:Op zondag 4 december 2022 21:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Hoe het in de landbouw zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld de varkenssector zit grotendeels in de tang bij de veevoerleveranciers en de afnemers/slachterijen. Een big moet in korte tijd worden opgefokt tot een vleesvarken met een ideaal vetpercentage. Iedere dag dat je een slachtrijp varken te lang in de stal staat kost geld aan voer, stalcapaciteit, etc.
Je kan als boer echt geen hoog spel spelen en weigeren te leveren tegen een in jouw ogen te lage prijs. Overigens hebben zowel de veevoerbedrijven als de slachterijen er geen baat bij om boeren om te laten vallen, dus dat is dan weer een steuntje voor de prijs.
De veestapel in Europa zorgt eerder voor honger en armoede in Afrika dan dat het iets oplost.quote:Op zondag 4 december 2022 21:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
En wij zullen niet honger lijden, dat zijn de armeren van de wereld, de Afrikanen.
Jawel, zeker wel bij de varkens.quote:Op maandag 5 december 2022 09:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee, althans niet in de varkens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |