abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206463125
Kan iemand de tt aanpassen?

De huidige over oorlog in Oekraïne is niet relevant meer.

On the new topic:
In deze tijden zie je wel steeds meer dat China het Westen nodig heeft. Bij een volgende recessie gaan ze gewoon lekker meedoen.
pi_206463156
Nou ja ik denk dat deze oorlog het westen wakker schudt over China, hoe eerder hoe beter daarvan zo min mogelijk afhankelijk te zijn.
Anders wordt het op den duur een veel groter probleem nog dan het fossiel van Rusland.

Het valt me op dat sommige lui totaal onwetend zijn over de stand van zaken. En passief agressief de feiten verdedigen.
Vakman pur sang
pi_206463172
We zijn al aan het weg bewegen van China.
Frankrijk lobbied er hard voor inmiddels na macrons uitspraken.
Fabrieken worden mondjesmaat verplaatst, grondstoffen meer verspreid gehaald van “elders” of daar word naar gekeken.
Amerika die verkapte sancties instelt wat betreft Chips producties en dat wil verplaatsen op eigen grond etc.

China mag dan wel de slavenarbeiders leveren, maar kennis zelf en vooral kunde, hebben ze niet in huis.
Ze kunnen alleen kopiëren maar dat heeft grenzen, zie hun eigen projecten op gebied van cpu productie, dat komt overeen met spul uit begin jaren 2000.
ASML machines kunnen ze domweg niet namaken, ze hebben het gewoon qua intuïtie en kennis niet in zich omdat ze te lang hebben bezig gehouden met slecht jatwerk.

Uiteindelijk groeien ze een keer daar uit, maar hoe langer dat duurt hoe beter je de balans kan houden.. namelijk het westen superieur houden op technisch gebied, dat is ons “wapen” immers waar zij vooral de slaven en grondstoffen hebben.

Verder is dit enorm offtopic inderdaad.
pi_206463226
twitter
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 07:57:40 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206463228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 22:24 schreef Multatilu het volgende:

[..]
Als jij denkt dat het nu wezenlijk ander is dan kun je vast wel een paar artikelen delen waarin staat dat de koopkracht van de gemiddelde Chinees dat van de westerling voorbij is.
https://www.forbes.com/si(...)ass-parts-of-europe/

quote:
En dan weet je vast ook wel een lijst met Chinese uitvindingen op te noemen. En geopolitieke standpunten waar China zich achter schaart. En nee Taiwan is voor China een domestic issue en geen geopolitiek issue
https://hbr.org/2021/02/i(...)-global-leader-in-ai
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_206463241
Dieseltekort dreigt vanwege importverbod van Russische brandstof
https://nos.nl/artikel/24(...)-russische-brandstof
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206463265
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:05 schreef Aether het volgende:
Toch apart, ergens in september (of augustus) zou er een stortvloed aan diesel aankomen vanuit Azië want die zaten met grote overschotten.

Hoor je ook niks meer over plots.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:12:02 #108
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206463268
Is het niet beter een nieuw topic te openen over China?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206463279
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:05 schreef Aether het volgende:
Ik ben in de basis voorstander van sancties maar ik begrijp hier niets van. Er is geen direct alternatief voor die diesel.

Die olie gaat straks naar India en China, daar wordt het gemengd en vervolgens mogen wij het voor de hoofdprijs kopen.

Betaalbare energie is het fundament van onze welvaartsstaat en dat wordt nu door domme politieke keuzes afgebroken. Uiteindelijk wordt iedereen hier rijk van en wij lopen er op leeg.
pi_206463293
Ik weet dat het een beetje tegen BNW aan schuurt maar het zou me niets verbazen als de EU dit bewust aangrijpt om diesel de nek om te draaien “voor het klimaat”.
pi_206463350
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik weet dat het een beetje tegen BNW aan schuurt maar het zou me niets verbazen als de EU dit bewust aangrijpt om diesel de nek om te draaien “voor het klimaat”.
Dus er hebben de oorlog in Oekraïne uitgelokt, zodat we import van olie en diesel uit Rusland kunnen verbieden, om zo diesel de nek om te draaien.

Klinkt plausibel...
...voor BNW-begrippen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206463360
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dus er hebben de oorlog in Oekraïne uitgelokt, zodat we import van olie en diesel uit Rusland kunnen verbieden, om zo diesel de nek om te draaien.

Klinkt plausibel...
...voor BNW-begrippen.
Dat zeg ik niet. Ik denk meer aan never waste a good crisis.

Die hele olieboycot raakt niemand behalve onszelf. We maken energie peperduur door politieke keuzes en creëren daarmee zelf een armoedeval. Of denk je dat al die vrachtwagens op water rijden?
pi_206463362
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:28 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klinkt plausibel...
...voor BNW-begrippen.
Dat zegt ie niet. Wel dat nu de situatie is zoals ie is het kan worden aangegrepen om diesel de nek om te draaien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:41:29 #114
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206463412
kan weg
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206463417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat zegt ie niet. Wel dat nu de situatie is zoals ie is het kan worden aangegrepen om diesel de nek om te draaien.
Dat geloof ik ook wel, komt bepaalde partijen wel goed uit.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:43:46 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206463430
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Die hele olieboycot raakt niemand behalve onszelf. We maken energie peperduur door politieke keuzes en creëren daarmee zelf een armoedeval. Of denk je dat al die vrachtwagens op water rijden?
En daar is niets mis mee.
pi_206463437
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:29 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Zonder diesel draai je het hele land de nek om, het raakt alles. De transportsector heeft voor de transitie minimaal 20 jaar de tijd voor nodig. In enkele maanden is onmogelijk, kan gewoon niet. Zelfs de meest extreme groene mafkees begrijpt dat
pi_206463442
quote:
84s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Weet ik niet. Is er überhaupt uitgerekend wat deze boycot kost en in hoeverre het de Russen überhaupt treft? Het komt op mij meer over als “we moeten iets doen”.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:50:12 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206463453
quote:
84s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dom beleid is wel iets mis mee. Het kost ons geld, draagt nergens aan bij, en brengt ons in de verleiding om steun aan Ukraine te heroverwegen.

Dit is gewoon dom, ondoordacht, en bestuurders onwaardig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_206463459
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dom beleid is wel iets mis mee. Het kost ons geld, draagt nergens aan bij, en brengt ons in de verleiding om steun aan Ukraine te heroverwegen.

Dit is gewoon dom, ondoordacht, en bestuurders onwaardig.
Het is idealistische luchtfietserij waarvan de gevolgen niet te overzien zijn.
  donderdag 27 oktober 2022 @ 08:52:59 #121
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206463466
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Weet ik niet. Is er überhaupt uitgerekend wat deze boycot kost en in hoeverre het de Russen überhaupt treft? Het komt op mij meer over als “we moeten iets doen”.
Op de korte termijn doet het misschien eventjes pijn ja.
pi_206463475
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:42 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Welke partijen precies?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206463481
quote:
84s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Op de korte termijn doet het misschien eventjes pijn ja.
Waarom zouden we sancties instellen die alleen onszelf raken en waarvan het twijfelachtig is of degene op wie het gericht is er überhaupt last van heeft?

Ik denk dat dit funest kan zijn voor het draagvlak en dat het sentiment “dit is niet onze oorlog” enorm aan kracht kan winnen.
pi_206463494
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:42 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dus die partijen (wie is dat naast greta thunberg?) krijgen het al decennia niet voor elkaar om diesel een heel heel klein beetje onaantrekkelijker te maken, maar nu in de oorlog lukt het ze het wel en als klap op de vuurpijl krijgen ze het zelfs voorelkaar dat diesel helemaal de nek om wordt gedraaid?!!
pi_206463509
quote:
1s.gif Op donderdag 27 oktober 2022 08:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom zouden we sancties instellen die alleen onszelf raken en waarvan het twijfelachtig is of degene op wie het gericht is er überhaupt last van heeft?
Voor wie is dat naast jou nog meer twijfelachtig? Sancties zijn effectief alleen niet op korte termijn. Je praat alsof jouw mening een algemeen bekend feit of opinie is, je mag wat vaker vanuit de ik vorm praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')