abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:58:47 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206442073
Ik ben om me heen aan het kijken voor een andere functie, daarbij solliciteer ik geregeld op functies waarin ze een HBO-opleiding vereisen. Die heb ik technisch gezien niet, maar wel ruim 20 jaar ervaring in m'n vakgebied. Het overkomt me regelmatig dat ik afwijzingsberichten krijg met de standaard nietszeggende teksten, je kent ze wel.

Nu begin ik me af te vragen; is het ontbreken van dat HBO-papiertje nu echt zo problematisch? is al die ervaring niet voldoende om aan te tonen waar je capaciteiten liggen?
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:01:47 #2
189961 ex
aperture science
pi_206442100
Dat is niet hetzelfde voor elke sector, IT (en dan vooral de system/software developer hoek)? Absoluut niet, misschien als je begint maar zodra je werkt en een paar goede bedrijven en werkzaamheden op je CV hebt staan kijken ze er niet meer naar, zo wel dan missen ze een hoop goede kandidaten.

Is vast niet hetzelfde in elke sector.
The cake is a lie!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:04:54 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206442135
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:01 schreef ex het volgende:
Dat is niet hetzelfde voor elke sector, IT (en dan vooral de system/software developer hoek)? Absoluut niet, misschien als je begint maar zodra je werkt en een paar goede bedrijven en werkzaamheden op je CV hebt staan kijken ze er niet meer naar, zo wel dan missen ze een hoop goede kandidaten.

Is vast niet hetzelfde in elke sector.
Ik doe inderdaad ICT-werk. Gelukkig staan er in vacatures wel vaak teksen als "voldoe je niet aan alle eisen reageer dan toch etc etc" Dat stemt optimistischer, maar ik vraag me af waarom ze voor een functioneel beheer-functie perse een HBO-er zouden willen hebben bijvoorbeeld zonder daar echt voor te willen betalen.

Daarin zie ik salarsisen die ik, zelfs in het onderwijs, nu ook al verdien en dat is incl vakanties.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:05:55 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206442157
Toen ik nog mensen aan moest nemen vond ik ervaring belangrijker, maar dat zal van de branche afhangen. Kan me voorstellen dat het voor sommige beroepen echt een vereiste is dat je een bepaalde opleiding hebt afgerond.

edit: was compleet andere branche dan waar ts in solliciteert trouwens.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:56:56 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206442663
Ligt aan de branch en de werkgever af.
Mijn oude manager maakte het niets uit,die keek naar de persoon en de ervaring.
Zijn manager keek dan wel weer naar de papieren, maar die hoefde niet met de mensen te werken, dus lekker onlogisch :+

Ik zelf zou denken met 20 jaar ervaring, dat een papiertje er sowieso niet meer toedoet, want dan is het vaak of minder relevante ervaring en een persoon kan zeer veel hebben bijgeleerd in zijn werk.
pi_206442763
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 12:04 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik doe inderdaad ICT-werk. Gelukkig staan er in vacatures wel vaak teksen als "voldoe je niet aan alle eisen reageer dan toch etc etc" Dat stemt optimistischer, maar ik vraag me af waarom ze voor een functioneel beheer-functie perse een HBO-er zouden willen hebben bijvoorbeeld zonder daar echt voor te willen betalen.

Daarin zie ik salarsisen die ik, zelfs in het onderwijs, nu ook al verdien en dat is incl vakanties.
De eis voor een HBO opleiding terwijl je al 20 jaar ervaring hebt binnen je ICT vakgebied vind ik ridicuul. Voor zo'n werkgever moet je niet willen werken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:19:24 #7
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206442827
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:10 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De eis voor een HBO opleiding terwijl je al 20 jaar ervaring hebt binnen je ICT vakgebied vind ik ridicuul. Voor zo'n werkgever moet je niet willen werken.
Wil niet zeggen dat het ridicuul is, maar ik wil alleen weten of het reden is om iemand af te wijzen ondanks ruime ervaring in datzelfde vakgebied. Ik hoop dat iemand ook rekening houdt met m'n ervaring.

Ik wil niet ineens les gaan geven ofzo op een school. dan kan ik me er iets bij voorstellen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:24:15 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206442866
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:19 schreef Gunner het volgende:

Wil niet zeggen dat het ridicuul is, maar ik wil alleen weten of het reden is om iemand af te wijzen ondanks ruime ervaring in datzelfde vakgebied. Ik hoop dat iemand ook rekening houdt met m'n ervaring.

Ik wil niet ineens les gaan geven ofzo op een school. dan kan ik me er iets bij voorstellen.
Alles KAN een reden zijn, dus ja dat kan.
pi_206442888
Sommige bedrijven werken met automatische programmas die cv' inscannen en beoordelen. Die zullen je er waarschijnlijk wel uitgooien. Daarnaast heb je altijd mensen die een papiertje belangrijk vinden en je daarom niet zullen uitnodigen.
Gelukkig heb je er zat die dat geen reet interresseerd. Ik heb er nu ook iemand die soliciteert maar niks afgerond heeft, 6 jaar ervaring maar is gewoon goed. Die ga ik echt niet laten liggen omdat hij een papiertje mist.
pi_206442933
Checken ze toch niet, niet zo braaf zijn hč anders kom je nergens.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:37:22 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206442935
Dat papeirtje telt, want alle vacatures die via een hunter-bedrijf lopen verwerken alle CV's met een programma dat vinkjes zet bij de categorieen must-have en nice-to-have. En een diploma als dit is meetal wel een must-have.

Ook bij veel bedrijven die het nog zelf doen, of hunter-bedrijven gebruiken die de CV's nog handmatig verwerken, wordt de eerste schifting vaak gedaan door mensen die geen kennis hebben van wat de vacature nodig heeft.

Dus eigenlijk kom je alleen maar binnen bij kleine bedrijfjes waar zelfs de eerste schifting wordt gedaan door iemand met kennis. Daarbij heb je geluk dat de markt nu gunstig is voor solliciteren, want bedrijven krijgen nu veel minder CV's binnen, dus het is te overzien.

Zit je bij een detacherings-bedrijf dan kun je vaak nog geluk hebben dat iemand daar de contact-persoon bij het zoekende bedrijf voldoende kent om aan te geven "deze gegadigde mist een must-have, maar kijk toch maar even naar die CV". Zo ben ik op mijn huidige inzet gekomen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:54:39 #12
189961 ex
aperture science
pi_206443041
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:37 schreef mvdejong het volgende:
Dus eigenlijk kom je alleen maar binnen bij kleine bedrijfjes waar zelfs de eerste schifting wordt gedaan door iemand met kennis. Daarbij heb je geluk dat de markt nu gunstig is voor solliciteren, want bedrijven krijgen nu veel minder CV's binnen, dus het is te overzien.
Dit is gewoon niet waar. Bij zowat elke (serieuze) IT functie staat hbo of bachelor als nice to have en erbij of vergelijkbare werkervaring.

Bron: Werk voor een FAANG (met alleen een mbo diploma :6 ) en help actief met mensen aannemen elke week.
The cake is a lie!
  Moderator dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:00:25 #13
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206443080
Ik denk dat zoiets wel uitmaakt als er veel kandidaten zijn op een bepaalde functie, dan zullen ze geneigd zijn om toch te gaan voor iemand met wel dat vinkje.

Maar voor de meeste ICT functies kunnen ze tegenwoordig moeilijk mensen vinden, dus als je ervaring goed aansluit bij de functie zou dat denk ik geen probleem moeten zijn.
pi_206443139
Bij de rijksoverheid heb je echt een hbo-papiertje nodig vanaf een bepaalde schaal. En die schaal ligt ongeveer op modaal. Zonder hbo krijg je die schaal echt niet.
pi_206443213
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:08 schreef -Sigaartje het volgende:
Bij de rijksoverheid heb je echt een hbo-papiertje nodig vanaf een bepaalde schaal. En die schaal ligt ongeveer op modaal. Zonder hbo krijg je die schaal echt niet.
Binnen minimaal een deel van de Rijksoverheid is de diploma eis voor veel functies vervallen. Een niveautest moet wel afgelegd worden.
pi_206443239
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:17 schreef Serinde het volgende:

[..]
Binnen minimaal een deel van de Rijksoverheid is de diploma eis voor veel functies vervallen. Een niveautest moet wel afgelegd worden.
Oh, dat is nieuw voor mij.
In mijn geval wilde ik lang geleden een schaal hoger met al mijn ervaring. Dat werd afgewezen omdat ik geen hbo-diploma had (had de studie niet afgemaakt). Ik kon hoog of laag springen. Ik heb toen het diploma gehaald (BE) en toen kreeg ik de felbegeerde schaal en kon daarna nog hoger. Met het diploma in de zak was alle discussie verdwenen. Ik moet zeggen dat het afmaken van de studie voor mij totaal geen toegevoegde waarde had in mijn kennis en het werken. Het was puur om de formaliteit.
pi_206443244
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:58 schreef Gunner het volgende:
Ik ben om me heen aan het kijken voor een andere functie, daarbij solliciteer ik geregeld op functies waarin ze een HBO-opleiding vereisen. Die heb ik technisch gezien niet, maar wel ruim 20 jaar ervaring in m'n vakgebied. Het overkomt me regelmatig dat ik afwijzingsberichten krijg met de standaard nietszeggende teksten, je kent ze wel.

Nu begin ik me af te vragen; is het ontbreken van dat HBO-papiertje nu echt zo problematisch? is al die ervaring niet voldoende om aan te tonen waar je capaciteiten liggen?
Denkniveau ≠ ervaring.

Dus nee, waarschijnlijk is je ervaring op dat moment niet voldoende.

Anders stond er in de vacature wel HBO-opleiding óf 20 jaar ervaring.
pi_206443268
Ja dat is problematisch. Ik hoor dat regelmatig van mijn man, hij werkt in de techniek. Hele goede jongens met MBO en ruime ervaring laten ze lopen voor lui met HBO die eigenlijk 2 linkerhanden blijken te hebben. Ze zijn theoretisch sterk, maar in de praktijk zijn ze ruk.
pi_206443274
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:58 schreef Gunner het volgende:

Als je solliciteert op mbo functies dan niet. Als je op hbo functies solliciteert ben je zo goed als kansloos
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:41:27 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206443406
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je solliciteert op mbo functies dan niet. Als je op hbo functies solliciteert ben je zo goed als kansloos
Waarom moet een functioneel beheerder perse een HBO-papiertje hebben? Dat is geen gecompliceerd werk wat iemand met 20-jaar ervaring prima ook kan doen.

Maar blijkbaar zijn er bedrijven die denken dat je een HBO-er met een schat aan ervaring voor 4000 euro kunnen vinden. Dat verdien ik nu ook al wel en heb ook nog eens 10 weken extra vakantie.

Ik heb genoeg aanvullende opleidingen in het verleden gedaan die aantonen dat ik een bepaald niveau aan kan, maar als HR/Recruiters zich blijven blindstaren op een ander papiertje... tsjah....
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:46:47 #21
189961 ex
aperture science
pi_206443433
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 14:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik heb genoeg aanvullende opleidingen in het verleden gedaan die aantonen dat ik een bepaald niveau aan kan, maar als HR/Recruiters zich blijven blindstaren op een ander papiertje... tsjah....
Dat is dus niet zo, dus misschien is er wat anders mis. Je CV? Al is laten nakijken?
The cake is a lie!
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:57:21 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206443554
Ik schiet wel hoog bij sommige sollicitaties omdat ik gewoon rustig aan het kijken ben. Zo krijg ik in korte tijd best wel uitnodigingen dus er helemaal fout gaat het niet. Hoe iemand het uiteindelijk beoordeelt weet ik niet. Maar ook in deze tijd ben je niet de enige die solliciteert.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:48:17 #23
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206444063
Na mijn veterstrik en zwemdiploma (zelfs zonder reddingszwemmen) heb ik weinig relevants meer gehaald.
Toch zit ik op een HBO functie.
Tot nooit .......
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:01:50 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206444180
Als je echt denkt dat dit een showstopper is, schrijf je dan in voor een hbo-opleiding via een of andere online aanbieder. Vaak kun je ook wel beginnen met één vak of iets dergelijks. Mogelijk zelfs met stap-subsidie.

Dan kun je op je CV zetten dat je in ieder geval bent gestart. Niet iedereen zal erin trappen, maar een deel zal dit wellicht wel als positief zien. :P

Als je bent aangenomen kun je altijd nog stoppen (of doorgaan). :+
pi_206445687
quote:

[..]
Waarom moet een functioneel beheerder perse een HBO-papiertje hebben? Dat is geen gecompliceerd werk wat iemand met 20-jaar ervaring prima ook kan doen.

Maar blijkbaar zijn er bedrijven die denken dat je een HBO-er met een schat aan ervaring voor 4000 euro kunnen vinden. Dat verdien ik nu ook al wel en heb ook nog eens 10 weken extra vakantie.

tja als ze het willen dan is het hun goed recht.
4000 euro is inderdaad niet echt veel voor een hbo-er.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206445857
Amper last van gehad met mijn niet afgeronde Havo. Wel zeer ruime ervaring in mijn vakgebied.

Zijn wel wat partijen waar het vereist is. Ga ik daar toch niet werken, boeiend. Stoffige zooi meestal, wil je waarschijnlijk ook niet werken.

Maar partijen waar ik mee in gesprek ben geweest of voor gewerkt heb maakten er nooit een punt van. Behalve werkgever waar ik mijn langste tijd heb door gebracht en ze opeens papiertjes geil werden. Gelijk gepeerd daar.

Oh en moet de eerste recruiter nog spreken die er moeite mee heeft en heb er toch veel gesproken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 13:37 schreef etuiedelapiel het volgende:
Checken ze toch niet, niet zo braaf zijn hč anders kom je nergens.
Wel bij een screening meestal en dan kun je goed voor gaas gaan.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ericr op 25-10-2022 19:13:12 ]
pi_206448522
Heeft je cv functies op hbo niveau?
pi_206449143
Als je ervaring en kennis maar goed is is het niet hebben van een hbo-diploma geen probleem. Uiteraard heb je overal functies waar het heel handig kan zijn om die te hebben maar ik ken mensen zat die met een mbo diploma ook deze functies bekleden en doen hun werk heel goed.

Het zijn vaak de detacheerders zoals een Atos, Yacht of een Capgemini die een hbo-diploma eisen om jou duurder te kunnen wegzetten. Vooral als je net afgestudeerd bent want word je "young professional" genoemd ( :') ). Normale bedrijven hechten daar minder belang aan.

Gewoon proberen met solliciteren. "Nee" heb je en "ja" kun je krijgen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206450023
quote:
Blijkbaar hebben ze (ondanks de overspannen arbeidsmarkt) iemand die beter geschikt is. Tsjah...
  woensdag 26 oktober 2022 @ 08:41:55 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206450669
Het hangt van de sector af. In de zorgsector is het voor veel banen echt een eis want volgense de regels mag daar geen ongediplomeerd iemand werken.

Maar in de IT is het meer willekeur en opportunisme van wie je CV leest. Daar kom je met ervaring nog wel een eind.
pi_206450938
Als je al twintig jaar ervaring hebt word je waarschijnlijk niet afgewezen omdat je geen hbo hebt afgerond maar misschien eerder vanwege je leeftijd. Ze willen dan liever een jonger (goedkoper) iemand.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:28:39 #32
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206451020
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
tja als ze het willen dan is het hun goed recht.
4000 euro is inderdaad niet echt veel voor een hbo-er.
In welke branche is 4000 euro niet veel? :{
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206451053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:28 schreef ZarB het volgende:

[..]
In welke branche is 4000 euro niet veel? :{
De hbo branch
pi_206451252
Functioneel beheer zou volgens mij prima moeten kunnen. Maar goed, soms hebben bedrijven starre regels. Soms zijn er echt wettelijke eisen, een arts bijv moet in het BIG register staan.

Maar je kan je denkniveau wel aantonen. Kost wat centen, maar bewijst wel je niveau:
https://evc-centrum-neder(...)=evc&utm_content=EVC

In een sollicitatieprocedure waar HBO staat genoemd zou je dan wel moeten bellen. Als je hetzelfde denkniveau hebt is praktijkervaring waardevoller dan theorie. Dan kan je uitleggen dat door een onafhankelijke instantie onderzocht is of je HBO niveau hebt.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 09:56:17 #35
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_206451315
In deze tijden kan ik het me bijna niet voorstellen dat je hierom geweigerd wordt, maar het kan. Ik ben één keer in mijn leven afgewezen, want geen (volledig) Bachelor. Prima. Succes verder.

Schrijf je CV en motivatie op vacature of stuur je standaard teksten? Als ik iets geleerd heb, dan hierbij tip #1: Voer HR personeel hun eigen woorden terug, want ze snappen vaak zelf niet (inhoudelijk) waar de uitvraag over gaat.

Succes.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:33:41 #36
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206451672
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 09:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
De hbo branch
Wat heerlijk als dat je bubbeltje is.

Misschien in de it wereld. Maar niet in de gemiddelde branche hoor.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:41:00 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206451743
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:33 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat heerlijk als dat je bubbeltje is.

Misschien in de it wereld. Maar niet in de gemiddelde branche hoor.
Ik doe nu een IT-functie in de het onderwijs, met dus een Onderwijs CAO en zit daar nu ook wel aan en dan heb ik nog eens 12 weken schoolvakantie ook. Heel weinig werkgevers die dat voor me gaan compenseren ben ik bang. Als ik dan zie dat men voor een ICT HBO-functie ook maar max 4000/4100 vraag ik me af of iemand met twintig ervaring daar z'n baan voor op gaat zeggen als een HBO-papiertje echt een vereiste is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Gunner op 26-10-2022 10:50:49 ]
  FOK!mycroftheld woensdag 26 oktober 2022 @ 10:41:04 #38
128465 verified  bondage
Ingewikkeld
pi_206451745
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 15:48 schreef Speekselklier het volgende:
Na mijn veterstrik en zwemdiploma (zelfs zonder reddingszwemmen) heb ik weinig relevants meer gehaald.
Toch zit ik op een HBO functie.
Het kan ook wel, ik doe met mijn MBO4 papiertje werk op WO niveau maar dat is puur doordat ik steeds een stapje hoger ben gegaan binnen het bedrijf waar ik inmiddels 15 jaar werk. En natuurlijk veel certificaten binnengehaald welke zijn betaald door de baas, dat helpt ook mee.

Wat ik tegenwoordig ook vaak zie in vacatures is dat er wordt gevraagd om HBO/WO werk en denkniveau en niet zozeer om het papiertje. Mocht ik op zoek zijn naar werk dan zal ik zeker op zulke functies gaan solliciteren en als ze me niet aannemen omdat ik het daadwerkelijke papiertje niet bezit dan is dat zo, voor zon bedrijf wil ik sowieso niet werken.
  Moderator woensdag 26 oktober 2022 @ 10:46:53 #39
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206451813
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik doe nu een IT-functie in de het onderwijs, met dus een Onderwijs CAO en zit daar nu ook wel aan en dan heb ik nog eens 12 weken schoolvakantie ook. Heel weinig werkgevers die dat voor me gaan compenseren ben ik bang. Als ik dan zie dat men voor een ICT HBO-functie ook maar max 4000/4100 vraag ik me af of iemand met twintig ervaring daar z'n baan voor op gaat zeggen.
4100 bruto of netto?
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:50:17 #40
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206451846
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:46 schreef Momo het volgende:

[..]
4100 bruto of netto?
Bruto, uiteraard.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:55:06 #41
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206451907
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik doe nu een IT-functie in de het onderwijs, met dus een Onderwijs CAO en zit daar nu ook wel aan en dan heb ik nog eens 12 weken schoolvakantie ook. Heel weinig werkgevers die dat voor me gaan compenseren ben ik bang. Als ik dan zie dat men voor een ICT HBO-functie ook maar max 4000/4100 vraag ik me af of iemand met twintig ervaring daar z'n baan voor op gaat zeggen als een HBO-papiertje echt een vereiste is.
Als je 20 jaar ervaring hebt zonder papiertje en je verdient meer, dan zou ik niet switchen nee. Tenzij het echt heel leuk lijkt ofzo.

Maar goed, ik vind 4000 niet per definitie heel weinig voor een hbo-er. Of uberhaupt niet. Dat vond ik nogal kort door de bocht.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:57:20 #42
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206451933
In sommige branches zoals de zorg is een diploma vanaf een bepaald niveau wel een vereiste en op zich vind ik dat redelijk terecht.

In veel branches vind ik het niet nodig en idioot dat diplomaloze met 20 jaar ervaring niet worden aangenomen maar een net afgestudeerde met 0 ervaring wel.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 10:58:00 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206451942
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:55 schreef ZarB het volgende:

[..]
Als je 20 jaar ervaring hebt zonder papiertje en je verdient meer, dan zou ik niet switchen nee. Tenzij het echt heel leuk lijkt ofzo.
Op zich is dat het punt niet, maar meer dat voor vergelijkbare functies waar ze MBO voor vragen het salaris bijna gelijk is. Dan vraag ik me af wat de meerwaarde is van de HBO-eis.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:02:46 #44
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206451996
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 10:58 schreef Gunner het volgende:

[..]
Op zich is dat het punt niet, maar meer dat voor vergelijkbare functies waar ze MBO voor vragen het salaris bijna gelijk is. Dan vraag ik me af wat de meerwaarde is van de HBO-eis.
Geen flauw idee. Pereceptie? ("Kijk ons allemaal hbo-ers in dienst hebben"). In de zorg is het vooral dat de zorgverzekeraar niet betaald als het werk niet is gedaan door hbo, wo of wo+.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:03:41 #45
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206452009
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:02 schreef ZarB het volgende:

[..]
Geen flauw idee. Pereceptie? ("Kijk ons allemaal hbo-ers in dienst hebben"). In de zorg is het vooral dat de zorgverzekeraar niet betaald als het werk niet is gedaan door hbo, wo of wo+.
Misschien. maar zoals ik hier al een paar heb horen zeggen; zou je er dan willen werken. Goede vraag.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 11:07:17 #46
338319 ZarB
Piņa colada
pi_206452053
quote:
2s.gif Op woensdag 26 oktober 2022 11:03 schreef Gunner het volgende:

[..]
Misschien. maar zoals ik hier al een paar heb horen zeggen; zou je er dan willen werken. Goede vraag.
Ligt eraan in hoeverre dat doorklinkt op de werkvloer lijkt me.
pi_206454019
Maak een LinkedIn en zet er op HBO werk en denkniveau. Ik krijg zo'n 5 aanbiedingen per week voor hbo vacatures.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206455513
Werk en denkniveau kan ook worden bepaald met een assessment. Deels dan, maar een pittig assessment kan wel aardig schiften of je denkniveau op het peil is van de gevraagde functie.

[ Bericht 39% gewijzigd door Ericr op 26-10-2022 18:25:13 ]
pi_206455566
Wat mij betreft niet.

Liever een geschikte kandidaat die dat papiertje niet heeft dan iemand puur vanwege z'n papiertje aannemen. Maar ik weet dat er genoeg werkgevers zijn die daar heel anders over denken.
  woensdag 26 oktober 2022 @ 17:17:18 #50
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206456036
Je bent te oud en te duur. Functioneel beheer kan ook prima gedaan worden door iemand met 3 jaar ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')