abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:04:24 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550417
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
7 april 2023 moet het klaar zijn met de mondneusmaskerverplichting in Duitsland, of er moet weer of een forse opleving komen van het coronavirus waardoor ziekenhuizen weer zwaarder belast worden. Je ziet dat in Duitsland de mondneusmaskers steeds vaker of onjuist of helemaal niet worden gedragen in het openbaar vervoer.
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @dennistd :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:13:17 #257
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550507
Medio september nam ik van Karlsruhe naar Baden-Baden, ik zat als eerste in de RE. Had net veel in Frankrijk in de trein gezeten, dus uit sleur geen mondkapje op. Realiseerde me het pas bij het uitstappen. Conducteur zei ook niets.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2022 @ 22:18:38 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206550565
Ze gaan ook al morrelen aan de samenreiskorting. NS wil niet meer op de kaartautomaat hebben en in plaats daarvan moet je een unieke code bij een e-ticket of via NS flex doorgeven.

https://www.treinreiziger(...)obering-ingetrokken/
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 november 2022 @ 22:19:59 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206550580
Geen probleem wat mij betreft, die extra verhoging van de eerste klas prijzen, maar ga dan wel controleren.
Ik betaal extra voor de eerste klas zodat ik kan zitten, niet zodat ik kan blijven staan omdat mensen met een tweede klas kaartje doen alsof het hun recht is eerste klas te reizen als het druk is in de tweede klas.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206550687
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
Ze gaan ook al morrelen aan de samenreiskorting. NS wil niet meer op de kaartautomaat hebben en in plaats daarvan moet je een unieke code bij een e-ticket of via NS flex doorgeven.

https://www.treinreiziger(...)obering-ingetrokken/
Schaf het dan gewoon af.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 22:29:18 #261
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206550691
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:19 schreef Leandra het volgende:
Geen probleem wat mij betreft, die extra verhoging van de eerste klas prijzen, maar ga dan wel controleren.
Ik betaal extra voor de eerste klas zodat ik kan zitten, niet zodat ik kan blijven staan omdat mensen met een tweede klas kaartje doen alsof het hun recht is eerste klas te reizen als het druk is in de tweede klas.
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 3 november 2022 @ 22:40:51 #262
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206550816
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kijk, dat wordt na het nieuwjaarsrondje dan @:dennistd :P
Het Paasrondje dan, want 7 april 2023 is Goede Vrijdag.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206550974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 20:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoorde ik nou goed dat treinabonnementen volgend jaar 2,4% goedkoper worden?
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206551011
Nee daar heb ik een soort van berusting in gevonden, waardoor zich frustraties opbouwen op de achtergrond natuurlijk die zich uiten in angstdromen die enkele dagen voordat ik een cruciale treinreis naar bijvoorbeeld een luchthaven moet maken de kop opsteken.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206551039
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 23:05:37 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206551072
Ik zou vooralsnog eigenlijk meer angst hebben voor de chaos op Schiphol dan op het spoor. Hoewel het daar de afgelopen tijd iets is verbeterd - zeker niet verslechterd - terwijl het op het spoor de laatste maanden rap minder is geworden.

Ik maakte me half september voornamelijk druk om de chaos op Schiphol namelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206551101
quote:
84s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Dat zou ik graag willen maar dat kan ik niet betalen. Het is ook bijzonder disproportioneel op bijvoorbeeld een vakantie naar Spanje waar ik verder in totaal zo'n 500 euro aan uitgegeven heb. En die naar India, die me voor 12 dagen 200 euro gaat kosten al helemaal. Ik zit er wel over te denken om eind november de dag van tevoren al bij vrienden in Amsterdam te gaan logeren ook al vlieg ik pas om 14:30.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 3 november 2022 @ 23:09:25 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206551110
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je koopt, ook in de eerste klas, nog steeds een vervoersbewijs en geen plaatsbewijs :)
Dat is dan ook niet mijn punt.
Als de eerste klas vol zit met mensen die een eerste klas kaartje hebben dan is het "shit happens", als hij vol zit met mensen die een tweede klas kaartje hebben maar menen het recht te hebben eerste klas te gaan zitten en er niet op gecontroleerd wordt is het een ander verhaal.

Je hoeft de conducteur alleen maar in de eerste klas neer te zetten om te voorkomen dat het gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206551115
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
India, die me voor 12 dagen 200 euro
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 3 november 2022 @ 23:10:31 #270
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206551118
quote:
84s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja als het echt belangrijk is flip je gewoon die twee meier eruit voor een taxi ^O^
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206551244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Iets zegt me dat dit niet helemaal representatief is.
Als ik niet uitgenodigd zou worden zou ik dat soort dingen niet kunnen betalen, laat staan op het moment.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206552107
quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:10 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nou ja, met deze matige betrouwbaarheid bedenkt je je als autorijder wel twee keer of je een rit niet ook met de trein zou kunnen doen. Zeker nu de kaartjes nog duurder worden.
Nou ja, brandstof is op dit moment ook peperduur. En als je ergens in de binnenstad wil parkeren is ¤5 of meer per uur ook geen uitzondering.

Mobiliteit is in Nederland gewoon stervensduur linksom of rechtsom.

Het is dat die flixbussen niet rechtstreeks mogen concurreren met NS maar anders was dat busvervoer denk ik al veel groter geweest.
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:34:32 #273
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206552391
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 november 2022 @ 08:36:58 #274
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206552398
"volgende STAP" gheheh. Ga maar lopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:06:28 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206552581
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat is dan ook niet mijn punt.
Als de eerste klas vol zit met mensen die een eerste klas kaartje hebben dan is het "shit happens", als hij vol zit met mensen die een tweede klas kaartje hebben maar menen het recht te hebben eerste klas te gaan zitten en er niet op gecontroleerd wordt is het een ander verhaal.

Je hoeft de conducteur alleen maar in de eerste klas neer te zetten om te voorkomen dat het gebeurt.
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206552750
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
pi_206552892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 16:08 schreef MTL het volgende:
Een Thalys is dan makkelijker timen :P
Of je kunt direct voor de ICNG gaan, die rijden daar nu ook 6 ŕ 8x per dag.
ik mag 17 18 en 19 november :')
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:43:50 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206552923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Andere partijen doen het beter?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206552953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Nogmaals; de aandeelhouder is verantwoordelijk, die heeft hier op aangestuurd door niets te doen. De Rijksoverheid heeft dit dus echt zelf veroorzaakt. Daarmee zou je ook kunnen stellen dat andere partijen het per definitie niet beter zullen doen omdat de Rijksoverheid toch niet zal ingrijpen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:49:21 #280
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206552962
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:06 schreef Duvel het volgende:

[..]
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo? :? :{w

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 november 2022 @ 09:50:11 #281
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206552968
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo? :? :{w

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206553035
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:05:53 #283
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206553133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 4 november 2022 @ 10:49:59 #284
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_206553566
Er zijn materieelproblemen met de IC Berlijn, en op meerdere treinen zet DB als vervanging ICE 1 in tussen Berlijn en Bad Bentheim. Tussen Bad Bentheim en Amsterdam wordt er gereden als normaal.

Doe er uw voordeel mee :)
pi_206553892
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]
ik mag 17 18 en 19 november :')
Sterkte :P
pi_206553975
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Tja. Arme jij?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_206554566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Arriva en andere vervoerders hebben zelf al genoeg moeite om hun huidige dienstregeling te rijden door personeelstekorten. Hoorde van de week dat er in Limbabwe weer een dozijn machinisten de overstap naar NS maakt vanwege oa arbeidsvoorwaarden.

Elke keer dat een regionale lijn naar een andere vervoerder ging zag je dat de animo bij personeel om mee te verhuizen was heel gering was oa vanwege de veel slechtere arbeidsvoorwaarden.

Ik vermoed dat diegene die de keuze en nog een lange tijd door moeten werken hebben lekker wat anders gaan doen als HRN naar een andere vervoerder gaat tenzij die vervoerder de NS cao over moet nemen.
pi_206554940
Niet alleen dat, ze kunnen wel roepen dat ze het beter kunnen, als zij het overnemen is dat personeelsprobleem niet opgelost en dan zit je ook nog met de verslechterde arbeidsvoorwaarden waardoor het minder aantrekkelijk wordt.

Daarnaast blijft het in het geval van Arriva uiteraard Vestzak-Broekzak want het is gewoon een staatsbedrijf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 4 november 2022 @ 16:44:13 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206557075
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Ja zo voel ik het ook wel een beetje. Want uiteindelijk kost de overgang naar 1e klas me wel extra iedere maand, hoe weinig ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Duvel op 04-11-2022 16:50:32 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 november 2022 @ 16:45:29 #290
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206557084
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Oh ja, het boek waar dat uit komt staat bij mij op de plank naast "Gevangenis met een open deur" .

Mattheüs 7:1-2: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke maat gij meet, zal u wedergemeten worden."
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 4 november 2022 @ 17:09:50 #291
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206557288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2022 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“

Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.

Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo. :wtf:
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_206557543
Mijn ervaring vandaag van Zeeland naar Flevoland. Volgens de app kon het niet. Zodra je door klikte kreeg je te lezen dat het niet mogelijk was. Als je dan kijkt bij Roosendaal is het wel mogelijk maar met extra overstap.

Dan wil je, vanwege werkzaamheden via Breda, de IC Direct nemen. +8 vertraging. Dan laten ze in Rotterdam de vertraging fors oplopen omdat een Thalys eerst moet passeren. Verbinding in Schiphol gemist dus maar door naar Amsterdam CS. +25 uiteindelijk volgens de app. Om een paar kilometer voor CS maar te doen alsof hij al is aangekomen terwijl het in praktijk aan het wachten was op een vrij perron. De werkelijke vertraging was +32.

Hier heb ik eerder wel eens over geklaagd maar Prorail tijden schijnen leidend te zijn dus begin er maar niet meer aan.

Uiteindelijk ben ik weer ruim 3 en half uur bezig, over een reis die volgens de dienstregeling in 2 uur en 3 kwartier zou moeten. En dit soort reisduur is eerder regel dan uitzondering. En voor dat soort onbetrouwbare dienstregeling moeten we straks nog eens fiks meer betalen. Echt schaamteloos.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_206558915
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 17:09 schreef Eix het volgende:

[..]
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“

Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.

Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo. :wtf:
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
pi_206559579
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.

Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
  vrijdag 4 november 2022 @ 20:46:13 #295
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_206559729
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 19:57 schreef b2py het volgende:

[..]
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
Even nog wat meer citaten uit dat ronkend persbericht:
veelgebruiker goedkoper uit;
gemiddeld 4,3% duurder - inflatie wel 13%;
Abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.;
De rekening van de coronapandemie waarin NS zware verliezen leed mag daarom niet bij onze reizigers terechtgekomen.;
We proberen ook op andere manieren het treinkaartje betaalbaar te houden.

Ik vraag me altijd af of zo’n woordvoerder die zo’n persbericht schrijft door heeft dat hij klinklare leugens opschrijft. Of liegt in commissie. En dat dan ergens in een hoekje een NS-boekhouder loopt te gniffelen van, ‘kijk hem bazelen dat het zo betaalbaar blijft. Toch maar mooi even 16% verhoging op dat weekend-abo gezet ^p^ ’.

-edit-
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs
Oh dat is het verder ook hoor. Ik heb alleen een allergie voor spindoctors die dan in ware newspeak uitleggen dat het allemaal zo goedkoop is gebleven. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Eix op 04-11-2022 21:13:26 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 4 november 2022 @ 21:11:27 #296
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206560155
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week :') ) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
ja wat deadlock zegt. Waar ga je je dan precies over opwinden? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_206562015
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.

Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
  zaterdag 5 november 2022 @ 07:57:11 #298
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206563022
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2022 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 5 november 2022 @ 08:18:41 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206563087
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 5 november 2022 @ 09:18:58 #300
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_206563344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 08:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
Er is te weinig aanbod, aanbod kan niet worden uitgebreid (tekort personeel), dus dan moet de vraag (aantal reizigers) omlaag. Daarom is een forse verhoging van de weekend-abonnementen niet meer dan logisch.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_206564080
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Treinen zijn per definitie nooit “te goedkoop”. Je wil toch een alternatief bieden voor de auto? Dus omdat er teveel mensen op af komen ga je reizigers wegjagen ipv meer aanbod regelen. Dat is toch de wereld op z’n kop?

Al die mensen die nu een auto kopen, krijg je echt niet meer snel terug de trein in. En het wegennet is nu al zwaar overbelast. Dus wat je wil bereiken met mensen de trein uit jagen ontgaat me eerlijk gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')