Ik ben geschokt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad)
Ik zie ook niet hoe ze de trend gaan keren. Er zal nog veel meer geschrapt gaan worden denk ik.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Bij Arriva is het ook een bende schijnbaar, maar die rijden sowieso in het weekend op veel plekken al een uurdienst.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkundequote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
We gaan weer terug naar 19wat? 1970 of zo? Kansloos wat een onkunde
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met andere vervoerders, in binnen- en buitenland? Gaan die ook noodgedwongen met de zeis door hun dienstregeling, of is het alleen de NS die zijn personeelsbeleid niet op orde krijgt?
In het noorden worden met name op de zaterdag veel treinen geschrapt, maar ook doordeweeks vallen er diensten uit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
In het buitenland speelt dit probleem ook. En Arriva heeft er ook last van.
Keolis NL heeft er ook mee te maken, maar voor zover ik weet ik mindere mate.
Wat zou jouw voorstel zijn om het beter in te richten? Lijkt alsof je er van uit gaat dat de beschikbaarheid gelijkmatig over het land verdeeld is maar dat hoeft denk ik niet zo te zijn. Daarbij zou het mogelijk kunnen zijn dat in westelijke randstad meer mensen worden aangenomen dan elders in het land? En dan laat ik de dikte van de vervoersstromen nog maar even buiten beschouwing en focus op een minimale bediening.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 22:28 schreef James1988 het volgende:
De dienstregeling 2023 zoals deze vanaf half december gaat gelden is aangeleverd aan het NDOV-loket. Somda-gebruiker michaben heeft al deze data verwerkt en in tabellen gegoten per treinserie en per station.
Hier te vinden, en blij word je er niet van
https://nsdr.bemined.nl/2023-1/
Wat mij tegen de borst stuit is dat sommige delen van het land er goed vanaf komen (de Randstad) terwijl andere delen van het land soms teruggaan naar uurdiensten tijdens de avonduren en weekenden. Het voelt alsof er vooral naar de logistiek is gekeken en niet zo zeer naar het gelijkmatig verdelen van de pijn.
Het voelt wrang dat er op een doordeweekse werkdag overdag wel 6 sprinters per uur rijden tussen Schiedam en Delft Campus, maar dat je 's avonds maar 1 trein per uur van Breda naar Gilze-Rijen hebt.
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 23:13 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoi lieve Flesbeer, hoe is het in Deventer?
Oh ja, minder spoor. Want we moeten minder met de trein in de toekomstquote:Op zondag 30 oktober 2022 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoor 2 is helemaal weg en op Goederen liggen geen wissels meer. Verder nog alles bij het oude eigenlijk.
Te weinig personeel. Ik zie die trend eigenlijk niet gekeerd worden.quote:Op zondag 30 oktober 2022 10:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik zie niet in waarom het op de langere termijn in gevaar zou komen. Echt niet.
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
Dit inderdaad, aangevuld met het feit dat beroepen met de meeste maatschappelijke relevantie, doorgaans ook het meest beroerd betalen. Dat helpt ook niet mee.quote:Op zondag 30 oktober 2022 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is de keerzijde van het streven om iedereen een hbo-diploma of hoger te willen laten halen. Dan eindig je met hordes managementlagen die zich allemaal afvragen waarom er toch geen mensen te vinden zijn die het werk willen doen.
nou ja als de uitholling op de huidige manier doorgaan zijn er best wel reizigers, misschien een procentje of 20, die op een gegeven moment zeggen "Laat maar zitten, op deze manier is het OV geen optie meer voor mij".quote:Op zondag 30 oktober 2022 11:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve dat ik denk dat het niet per se op langere termijn zo'n groot probleem zal blijven, is meer personeel echt niet de enige methode om dit probleem aan te pakken.
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845dquote:Op zondag 30 oktober 2022 12:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het probleem zit veel dieper. Ik denk oprecht dat Nederland vol is, dat de grenzen van de economische groei en de beschikbare (maatschappelijke) infrastructuur zijn bereikt.
Iedereen verwacht dat er een trein komt opdagen, maar niemand (of iig te weinig mensen) willen op de trein werken. Ja, dan houdt het op. Maar dat is een discussie voor elders.
paywallquote:Op zondag 30 oktober 2022 13:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Toevallig dit artikel gelezen van de week? https://www.ft.com/content/4c56c9b2-f4ad-4956-9216-655acebd845d
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |