Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.quote:Op vrijdag 4 november 2022 08:34 schreef Janneke141 het volgende:
De site van de NS noemt de verdere verschraling 'de volgende stap in de dienstregeling vanaf 7 november'. Dat is ook wel een eufemisme eerste klas (ha, ha) zeg.
ik mag 17 18 en 19 novemberquote:Op donderdag 3 november 2022 16:08 schreef MTL het volgende:
Een Thalys is dan makkelijker timen
Of je kunt direct voor de ICNG gaan, die rijden daar nu ook 6 ŕ 8x per dag.
Andere partijen doen het beter?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Nogmaals; de aandeelhouder is verantwoordelijk, die heeft hier op aangestuurd door niets te doen. De Rijksoverheid heeft dit dus echt zelf veroorzaakt. Daarmee zou je ook kunnen stellen dat andere partijen het per definitie niet beter zullen doen omdat de Rijksoverheid toch niet zal ingrijpen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo?quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Maar ook dubbel want zoveel betaal ik niet voor die 1e klas kaart (dank de baas).
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso. Ik snap niet zo goed waarom iedereen zo druk is met of iemand anders wel voor zijn kaartje of zijn plek in de trein betaald heeft. Ben je niet druk genoeg met je eigen leven of zo?![]()
![]()
Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
1. Ik betaal hem (sinds vorige weekquote:Op vrijdag 4 november 2022 09:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, dus ook niet. De facto heeft iemand met een 1e klas kaart van de baas ook geen kut betaald.
Tja. Arme jij?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Arriva en andere vervoerders hebben zelf al genoeg moeite om hun huidige dienstregeling te rijden door personeelstekorten. Hoorde van de week dat er in Limbabwe weer een dozijn machinisten de overstap naar NS maakt vanwege oa arbeidsvoorwaarden.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb de NS lang verdedigd maar ik kom op het punt dat ik denk ga maar aanbesteden. Wat een creatieve armoede is dit zeg.
Ja zo voel ik het ook wel een beetje. Want uiteindelijk kost de overgang naar 1e klas me wel extra iedere maand, hoe weinig ook.quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het interesseert me hoegenaamd niets of iemand voor zijn kaartje betaalt - behalve als diegene mijn stoel bezet houdt waar wel voor betaald is.
Oh ja, het boek waar dat uit komt staat bij mij op de plank naast "Gevangenis met een open deur" .quote:Op vrijdag 4 november 2022 09:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie eerst de balk in eigen oog, en pas dan de splinter in dat van een ander. Mattheüs 7:3
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“quote:Op donderdag 3 november 2022 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja voor een aanbod dat 15 % verschraald wordt ja. Blij?
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......quote:Op vrijdag 4 november 2022 17:09 schreef Eix het volgende:
[..]
NS schrijft inderdaad in een persbericht over de tarieven 2023 dat “ abonnementen waarmee onbeperkt op een traject of het hele land gereisd kan worden, worden juist 2,4 procent goedkoper.“
Om vervolgens te verwijzen naar de tarieven 2023 pagina waar ik lees dat mijn flex weekend vrij 1e klas abonnement opslaat naar ¤47,35. Oftewel een verhoging van 16,05%. Ik betaal nu namelijk ¤40,80.
Blijkbaar kan ik met dat abonnement dan niet onbeperkt het land door reizen, ofzo.![]()
Even nog wat meer citaten uit dat ronkend persbericht:quote:Op vrijdag 4 november 2022 19:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet want het is alleen in het weekend.......
Oh dat is het verder ook hoor. Ik heb alleen een allergie voor spindoctors die dan in ware newspeak uitleggen dat het allemaal zo goedkoop is gebleven.quote:
ja wat deadlock zegt. Waar ga je je dan precies over opwinden?quote:Op vrijdag 4 november 2022 10:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
1. Ik betaal hem (sinds vorige week) zelf. 2. Die baas doet dat ook met een reden. Als de scheiding tussen eerste en tweede klas kennelijk op vrijwillige basis is en dat ze niet willen handhaven, dan moet de NS dat communiceren. Denk alleen niet dat er dan nog veel mensen een 1e klas kaartje gaan betalen.
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.quote:Op vrijdag 4 november 2022 20:37 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 47 nog best een prima prijs, de alternatieven die ik heb zijn niet per se goedkoper. Met elke keer netjes een fietskaartje wordt het wel een stuk duurder, maar een fiets neemt nou eenmaal ruimte in beslag en is ongewenst bij de NS, dus daar valt wel wat voor te zeggen. Ik had de treindienst graag betrouwbaarder en frequenter gezien, ik merk dat de laatste tijd de trein voor mij geen aantrekkelijk alternatief is.
Ik steun het gezeik over eerste klas ook niet. Het is nou niet zo dat je met een eerste klas kaartje opeens wel recht op een zitplaats hebt en ik begrijp dat veel mensen indien mogelijk met enige comfort willen reizen. Maar goed, ik sta ook positief tegenover het initiatief om uit protest zwart te rijden, zoals men in Duitsland is begonnen.
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.quote:Op vrijdag 4 november 2022 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bij flex weekend vrij gaat de meerprijs voor eerste klas van ¤6 naar ¤9. Dat is 50% verhoging. Gekeken naar de totaalprijs is het 17% verhoging. Van 37,70 naar 43,95. Best fors.
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.quote:Op zaterdag 5 november 2022 07:57 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Anderzijds kun je ook beredeneren dat het Weekend-Vrij-abonnement te goedkoop is, en zeker de Eerste Klas-versie te goedkoop is, gezien er tegenwoordig in het weekend heel veel treinen uitvallen en ook behoorlijk drukke Sprinters slechts 1x per uur rijden. Als de treinen met name in het weekend te druk zijn en capaciteitsuitbereiding niet mogelijk is vanwege gebrek aan personeel dan is er maar één mogelijkheid. De prijzen fors verhogen in de hoop dat reizigers afhaken. Dan zijn de prijsverhogingen van bijvoorbeeld het Weekend Vrij-abonnement heel goed uit te leggen.
Er is te weinig aanbod, aanbod kan niet worden uitgebreid (tekort personeel), dus dan moet de vraag (aantal reizigers) omlaag. Daarom is een forse verhoging van de weekend-abonnementen niet meer dan logisch.quote:Op zaterdag 5 november 2022 08:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bewust beleid om mensen de trein uit te jagen is wel echt de omgekeerde wereld hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |