ahha hij wijn met z'n 4'en (2 kleine kinderen) en komen op 26 :p dus precies dezelfde situatie.quote:Op woensdag 2 november 2022 10:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wij zijn met 2en en bij normaal kook- en douchegedrag kom ik nu uit op 13m³ gas voor de maand oktober. CV dus totaal niet aangehad afgelopen maand.
Heb geen app, maar via de browser op mijn PC werkt het prima hier.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:28 schreef Zwansen het volgende:
Irritant, de app van Greenchoice geeft al een paar weken geen verbruik meer weer.
Maar TLV is alleen maar relevant voor alles wat je méér terug levert dan je eigen verbruik, dus ik weet niet hoe spannend dat is.quote:Op woensdag 2 november 2022 14:39 schreef Debsterr het volgende:
Hmm, ik kan via mijn huidige aanbieder gebruik maken van een verlengingsvoorstel, waarbij mijn tarieven duurder worden dan nu, maar ik er (vanwege hetzelfde tarief voor teruglevering energie) toch op vooruit zou moeten gaan. Slim om nu te doen, gezien het prijsplafond wat er gaat aankomen? Huidig energietarief zit ruim onder prijsplafond, maar teruglevering is daardoor ook nog niet zo interessant.
Hier werkt dat ook niet. Lijkt wel alsof er gewoon helemaal geen data meer is opgehaald sinds 27 september.quote:Op woensdag 2 november 2022 15:42 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Heb geen app, maar via de browser op mijn PC werkt het prima hier.
Zie je ook niets op de homepage in het venster "recent verbruik" ?quote:Op woensdag 2 november 2022 15:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hier werkt dat ook niet. Lijkt wel alsof er gewoon helemaal geen data meer is opgehaald sinds 27 september.
Op basis van verbruik vorig jaar (1637 kWh) en verwachte opbrengst o.b.v. 10x 400 wp panelen (3800 kWh) is een hoger teruglevertarief wel interessant natuurlijk. Nadeel is dat we afgelopen jaar met gasverbruik hoger zaten dan straks onder prijsplafond grens valt (124 kuub meer).quote:Op woensdag 2 november 2022 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar TLV is alleen maar relevant voor alles wat je méér terug levert dan je eigen verbruik, dus ik weet niet hoe spannend dat is.
Uiteraard, want dan verkoop je 2163 kwh terug, en dat x 6ct ofzo is nog geen 130 euroquote:Op woensdag 2 november 2022 16:07 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Op basis van verbruik vorig jaar (1637 kWh) en verwachte opbrengst o.b.v. 10x 400 wp panelen (3800 kWh) is een hoger teruglevertarief wel interessant natuurlijk. Nadeel is dat we afgelopen jaar met gasverbruik hoger zaten dan straks onder prijsplafond grens valt (124 kuub meer).
Nee, maar heb al bericht van de klantenservice (binnen een paar minuten!quote:Op woensdag 2 november 2022 15:55 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Zie je ook niets op de homepage in het venster "recent verbruik" ?
Ok, hoop voor je dat het snel opgelost wordt.quote:Op woensdag 2 november 2022 16:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar heb al bericht van de klantenservice (binnen een paar minuten!).
“Ik heb voor u gekeken en geconstateerd dat uw slimme meter in storing staat, hierdoor krijgen wij geen meterstanden door en kunnen wij u verbruik niet weergeven. De storing is bekend bij uw netbeheerder. Voor een status kunt u contact opnemen met hen.”
Wat ga je niet doen? Die tarieven betaal ik nu ook. Gewoon de kachel ietsje lager.quote:Op woensdag 2 november 2022 19:11 schreef noodgang het volgende:
Ja hoor Greenchoice,
Huidig maandbedrag ¤100,-
Nieuw maandbedrag ¤614,-
Dat gaan we dus mooi even niet doen
¤3,44/m3
Onlangs dak vol laten leggen met zonnepanelen. AC voor verwarmen. Alleen Greenchoice schijnt een beetje aan het kloten te zijn met salderen en variabele tarieven, dus ga op zoek naar een partij die dat gewoon 1 op 1 per kWh doetquote:Op woensdag 2 november 2022 19:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat ga je niet doen? Die tarieven betaal ik nu ook. Gewoon de kachel ietsje lager.
Waarom! Doe dan een goedkoper tarief en de kachel iets lager. Dubbel winst!quote:Op woensdag 2 november 2022 19:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat ga je niet doen? Die tarieven betaal ik nu ook. Gewoon de kachel ietsje lager.
Per maand ?!quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:12 schreef Akathisia het volgende:
Hoe ben ik van een voorstel van 2 maanden geleden om het vast te leggen rond de 750 euro (met oud belastingstarief) naar 1100 euro voor variabel gegaan (met nieuw belastingstarief)? Waren de prijzen niet aan het dalen?
Omdat variabel niet hetzelfde is als dynamisch. De dagprijzen zijn behoorlijk gedaald maar de leveranciers die groot ingekocht hebben en een variabel contract aanbieden zitten nog met hogere tarieven.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:12 schreef Akathisia het volgende:
Hoe ben ik van een voorstel van 2 maanden geleden om het vast te leggen rond de 750 euro (met oud belastingstarief) naar 1100 euro voor variabel gegaan (met nieuw belastingstarief)? Waren de prijzen niet aan het dalen?
Getallen even niet bij de hand. Sowieso teveel.quote:Op donderdag 3 november 2022 11:25 schreef ES_FOK het volgende:
Per maand ?!
Hoeveel verbruik je dan wel niet ?
Ik stap volgende maand over op dynamisch bij Frank Energie. Hoop dat het daar in vergelijking meevalt. Hoop voor deze maand ook nog wat terug te krijgen met een aanzienlijk lagere temperatuurmax (19,5 vs 23 eerder).quote:Op donderdag 3 november 2022 11:55 schreef Herkauwer het volgende:
Omdat variabel niet hetzelfde is als dynamisch. De dagprijzen zijn behoorlijk gedaald maar de leveranciers die groot ingekocht hebben en een variabel contract aanbieden zitten nog met hogere tarieven.
En ik weet het niet zeker, maar het lijkt wel of iedereen een veiligheidsmarge in heeft gebouwd. Zelf ik met een dynamisch contract die dus maandelijks werkelijk gebruik aftikt komt niet aan die prijzen. Maar vooralsnog heb ik mijn cv nog niet hoeven gebruiken.
Ik ben erg tevreden met Frank. Wel hebben ze de maand oktober te hoog ingeschat. Ik heb de verwarming nog niet aan gehad en de gasprijs was gemiddeld ¤2 lager dan ze hadden ingeschat. Maar dat betekent dat wat ik nu teveel heb betaald direct met de december factuur (deze betaal je vooraf in november) wordt verrekend.quote:Op donderdag 3 november 2022 12:05 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ik stap volgende maand over op dynamisch bij Frank Energie. Hoop dat het daar in vergelijking meevalt. Hoop voor deze maand ook nog wat terug te krijgen met een aanzienlijk lagere temperatuurmax (19,5 vs 23 eerder).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |