Dan pas je je voorschot aan naar meer dan 190quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je die tegemoetkoming krijgt uitbetaalt. Liever gewoon verreken met de jaarrekening.
Dan verhoog je je voorschot in november en december met 190 euro en stuur je die 2 x 190 euro per saldo dus weer retour.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 11:10 schreef RamboDirk het volgende:
Irritant dat je die tegemoetkoming krijgt uitbetaalt. Liever gewoon verreken met de jaarrekening.
wat ik gezien heb zijn alle vermeldingen bij de leveranciers dat je op de 1e van die maand er klant moet zijn. dus jij krijgt het dan van Eneco. En in december van Vattenfallquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 14:07 schreef Sport_Life het volgende:
Ik stap per 6 november overstap van Eneco naar Vattenfall, maar wie betaalt nou de bijdrage van november uit of krijg ik dat 2x?
Ik zou mooi nog even blijven zitten. Je kan dan ook pas eind november over stappen, en hebt dan nog 1 maand tot het prijsplafond. Die ene maand zou ik het niet voor doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik zit nu nog bij Greenchoice voor de absurde tarieven van 3,44 per kuub gas en 1,04 voor normaal tarief stroom.
Loont het nog om over te stappen? O.a modelcontracten Vattenfall en United Consumers zijn flink goedkoper. 30 dagen opzegtermijn. Dus kan feitelijk enkel in december profiteren. Daarna prijsplafond.
Echter ben ik nu bij Greenchoice al even klant (1 jaar en 2 maanden) en straks bij Vattenfall nieuwe klant. Ik heb ergens het gevoel dat dit mij later in de kont gaat bijten. Ook al krijgen we straks het prijsplafond.
Wat te doen?
Ja daar zit ik dus ook mee. Maar 1 maand kan al 60-70 euro schelen! En Geer is een krentquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:29 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik zou mooi nog even blijven zitten. Je kan dan ook pas eind november over stappen, en hebt dan nog 1 maand tot het prijsplafond. Die ene maand zou ik het niet voor doen.
Tja als jij die moeite wil nemenquote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:30 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Ja daar zit ik dus ook mee. Maar 1 maand kan al 60-70 euro schelen! En Geer is een krent
Ik ga gewoon proberen onder de 190 euro qua energiekosten te blijven. Dan maar een extra trui en kleedje. Je hebt gelijk. Het is al die moeite niet waard voor 1 maand.quote:
Het bijt je al in de kont. Ik ben meerjarig klant bij GC en ik heb toch echt totaal andere tarieven. Serieus echt een stuk lager dan de helft van wat jij aangeeft.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef Gerard-Joling het volgende:
Ik zit nu nog bij Greenchoice voor de absurde tarieven van 3,44 per kuub gas en 1,04 voor normaal tarief stroom.
Loont het nog om over te stappen? O.a modelcontracten Vattenfall en United Consumers zijn flink goedkoper. 30 dagen opzegtermijn. Dus kan feitelijk enkel in december profiteren. Daarna prijsplafond.
Echter ben ik nu bij Greenchoice al even klant (1 jaar en 2 maanden) en straks bij Vattenfall nieuwe klant. Ik heb ergens het gevoel dat dit mij later in de kont gaat bijten. Ook al krijgen we straks het prijsplafond.
Wat te doen?
quote:Een korting in november en december, wat houdt dit in?
Om je in 2022 al te helpen met het verlagen van je energierekening, ontvang je zowel in november als in december 2022 een korting van ¤ 190 van de overheid. Je ontvangt dus twee keer ¤ 190.
We betalen de ¤ 190 korting van november tussen half en eind november uit als je op 1 november stroom bij ons hebt. Heb je op 1 december ook stroom van Eneco, dan ontvang je tussen half en eind december weer ¤ 190.
Goed om te weten: het termijnbedrag van november en december wordt gewoon in rekening gebracht. De korting wordt dus niet met je termijnbedrag verrekend.
An sich wel logischquote:
Ik neem aan dat ze mensen met een betalingsachterstand er wel even tussenuit halen. Dan is dat bier en chips niet zo'n probleem voor Eneco en ook niet voor de doelgroep.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:55 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
An sich wel logisch
je IT systeem moet zo'n gek verzoek van de overheid maar aankunnen.
Op deze manier help je alleen niet de doelgroep, die gaat er gewoon bier en chips van kopen natuurlijk
Dat deel van de doelgroep dat bier en chips gaat kopen is niet te helpen, dus dat ze dat geld direct verbrassen aan andere dingen ga je toch niet voorkomen. Jammer dan voor die lui.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:55 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
An sich wel logisch
je IT systeem moet zo'n gek verzoek van de overheid maar aankunnen.
Op deze manier help je alleen niet de doelgroep, die gaat er gewoon bier en chips van kopen natuurlijk
Dat kun je niet voorkomen, ook niet als je het dus wel verrekend met het termijnbedrag. Mensen houden plots iets meer geld over dat naar een ander potje uitgaven gaat. In die zin is het gewoon een verkapte stimulans voor de economie vanuit de overheid.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:55 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
ik zit zelf al 10+ jaar bij greenchoice en nooit vaste klantenkorting gekregen, die geeft vattenfall wel. Contract verloopt volgend jaar mei en ik ga direct weg als ze me geen concurrerend aanbod doen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 15:27 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wat te doen?
Alleen op de kale stroomprijs, dus daar moet je je niet rijk mee rekenen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:06 schreef Brad het volgende:
[..]
vaste klantenkorting [,,,], die geeft vattenfall wel.
Bij mij benoemen ze het ook niet. Krijg elke keer de prijzen voor een half jaar en die zijn steeds beduidend lager dan ik hier meest hoor.quote:Op maandag 24 oktober 2022 19:06 schreef Brad het volgende:
[..]
ik zit zelf al 10+ jaar bij greenchoice en nooit vaste klantenkorting gekregen, die geeft vattenfall wel. Contract verloopt volgend jaar mei en ik ga direct weg als ze me geen concurrerend aanbod doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |