abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:45:48 #76
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400752
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:45 schreef recursief het volgende:

[..]
Ja hoor, het was "sarcasme". Echt he.
Dan geloof je dat toch niet? Zal mij een worst wezen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400813
quote:
Het Schuitengat ligt niet op de directe vaarroute tussen Terschelling en Harlingen. De geul heeft inmiddels zo’n natuurlijke diepte gekregen dat rederij Doeksen de afgelopen maanden wel gebruik maakte van de route via het Schuitengat, om tijdwinst te behalen. Eerder deze week verklaarde rederij Doekseze route nu minder in te zetten, omdat deze niet verlicht is. Nu het eerder donker en later licht is, zou dat gevaar opleveren.

Vanochtend ging de zon echter op rond 8:15 uur, dus wat deden beide vaartuigen op het noodlottige tijdstip in het Schuitengat. Daarnaast hebben naar verluidt beide vaartuigen de geldende snelheidsnorm die in het Schuitengat geldt (ruimschoots) overschreden. Data van Marine Traffic wijst dat uit.

https://wad-heerlijk.nl/wat-deden-boten-in-het-schuitengat/
pi_206400827
quote:
Het was rond half 8 al, dan is het zeker nog donker.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:59:08 #79
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206400881
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Prima weer, dus dat zal wel meevallen.
pi_206400893
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:53 schreef PS. het volgende:

[..]
Maar om half 8 is het niet aarde donker lijkt mij. Tenminste ik ga meestal om kwart voor 8 de deur uit en dan is er genoeg licht...
pi_206400907
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:59 schreef Nobu het volgende:

[..]
Prima weer, dus dat zal wel meevallen.
Ja dat blijkt :')
pi_206400950

Kustwacht is hier aan het zoeken, maar mochten ze door de stroming in de Noordzee zijn terecht gekomen, vind je ze toch nooit meer terug? -O-
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:09:34 #83
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206400966
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:07 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]

Kustwacht is hier aan het zoeken, maar mochten ze door de stroming in de Noordzee zijn terecht gekomen, vind je ze toch nooit meer terug? -O-
Dan lijkt het me dat je geluk moet hebben dat de lichamen aanspoelen op een van de eilanden of elders aan de (Nederlandse) kust.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206401004
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:09 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dan lijkt het me dat je geluk moet hebben dat de lichamen aanspoelen op een van de eilanden of elders aan de (Nederlandse) kust.
Hopen dan maar. Lijkt me verschrikkelijk genoeg voor de nabestaanden, zeker als je de lichamen niet terug vind.
pi_206401007
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:07 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]

Soms vinden ze ze nooit meer terug idd.
Ik hoop deze keer wel.
pi_206401246
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:12 schreef aloa het volgende:

[..]
Soms vinden ze ze nooit meer terug idd.
Ik hoop deze keer wel.
De beslissing nemen om het zoeken af te schalen is vreselijk natuurlijk. Ik heb begrepen dat het zoeken nu voornamelijk op de stranden verder gaat. Op volle zee zoeken heeft niet veel zin meer.
pi_206401258
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:36 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De beslissing nemen om het zoeken af te schalen is vreselijk natuurlijk. Ik heb begrepen dat het zoeken nu voornamelijk op de stranden verder gaat. Op volle zee zoeken heeft niet veel zin meer.
Veel te groot, dan moet je echt geluk hebben.
Met vloed heb je nog kans dat ze aanspoelen.
Lugubere gedachte wel.
pi_206401276
Ik begrijp niet dat twee met radar uitgeruste boten, waarbij de watertaxi ook nog eens behoorlijk wendbaar is, op elkaar kunnen klappen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206401323
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:40 schreef OllieA het volgende:
Ik begrijp niet dat twee met radar uitgeruste boten, waarbij de watertaxi ook nog eens behoorlijk wendbaar is, op elkaar kunnen klappen.
Ik eerlijk gezegd ook niet :X Ik ben echt benieuwd naar de daadwerkelijke reden...

Ik heb in beide wel gezeten, maar ze gaan wel snel.
pi_206401326
quote:
Is echt smal daar.Maar beide boten hebben radar en gps Ben benieuwd wie wat over het hoofd heeft gezien...
pi_206401327
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:40 schreef OllieA het volgende:
Een smalle geul, slecht betont (tonnen zonder verlichting). Beide vaartuigen zouden ook nog heel veel te snel hebben gevaren gaan de geruchten. Mogelijk nog wat ochtendmist? Opgaande zon? Waarschijnlijk heeft die taxi ook niet verwacht dat de Tiger door het Schuitengat ging. Dat kan pas sinds kort en alleen rond hoog water.

Maar dan nog verwacht je dat ze elkaar wel zien eigenlijk.
pi_206401357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een smalle geul, slecht betont (tonnen zonder verlichting). Beide vaartuigen zouden ook nog heel veel te snel hebben gevaren gaan de geruchten. Mogelijk nog wat ochtendmist? Opgaande zon? Waarschijnlijk heeft die taxi ook niet verwacht dat de Tiger door het Schuitengat ging. Dat kan pas sinds kort en alleen rond hoog water.

Het is niet dat die boten zonder licht varen. Maar idd, zal een combinatie van dat soort dingen zijn. Noodlottig ongeval.
pi_206401442
De maximale vaarsnelheid in het Schuitengat is volgens Rijkswaterstaat maximaal 20 kilometer per uur en geldt voor iedereen, dag en nacht.

Uit gegevens van de website MarineTraffic valt af te leiden dat watertaxi de Stormloper vlak voor het ongeval bijna 30 kilometer per uur (16 knopen) ging. De snelboot Tiger voer op dat moment bijna 49 kilometer per uur (28 knopen). Websites zoals MarineTraffic krijgen de vaargegevens rechtstreeks van de schepen zelf dankzij het Automatic Identification System (AIS). De weergegeven data geven een betrouwbaar beeld, bevestigen marine-experts. Welke rol de snelheid van beide schepen heeft gespeeld bij het ongeval is echter nog niet duidelijk.

Bron: AD
pi_206401483
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:59 schreef Stupidisco het volgende:
De maximale vaarsnelheid in het Schuitengat is volgens Rijkswaterstaat maximaal 20 kilometer per uur en geldt voor iedereen, dag en nacht.

Uit gegevens van de website MarineTraffic valt af te leiden dat watertaxi de Stormloper vlak voor het ongeval bijna 30 kilometer per uur (16 knopen) ging. De snelboot Tiger voer op dat moment bijna 49 kilometer per uur (28 knopen). Websites zoals MarineTraffic krijgen de vaargegevens rechtstreeks van de schepen zelf dankzij het Automatic Identification System (AIS). De weergegeven data geven een betrouwbaar beeld, bevestigen marine-experts. Welke rol de snelheid van beide schepen heeft gespeeld bij het ongeval is echter nog niet duidelijk.

Bron: AD
Ze staan ook niet ineens stil. Vooral die Tiger heeft denk ik wel even een tijd nodig om volledig tot stilstand te komen.
pi_206403501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 17:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

quote:
Het ongeval vond plaats rond kwart over zeven in de ochtend. Watertaxi de Stormloper, die op het punt stond aan te meren in de haven van Terschelling, werd doorkliefd door sneldienst Tiger, van rederij Doeksen. Alle acht opvarenden van de watertaxi, onder wie zeven passagiers en de kapitein, raakten daarbij te water.
Om kwart over 7 is het nog aardedonker.
pi_206403583
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:45 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Dan geloof je dat toch niet? Zal mij een worst wezen.
Je was al lekker grappen aan het maken terwijl de lijken nog geborgen moeten worden? Too soon?
pi_206403830
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 21:21:48 #98
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206403844
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je was al lekker grappen aan het maken terwijl de lijken nog geborgen moeten worden? Too soon?
Het ging niet echt over de slachtoffers toch? Het ging vooral over hoe mensen lekker speculeren en direct conclusies trekken.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206404052
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:20 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, begrijpelijk. Door de stromingen is het niet te doen. Hopelijk spoelen de lichamen snel aan. Lijkt me vreselijk te weten dat je kind/vader/broer nog ergens in zee dobbert.
pi_206404151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 21:37 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Tja, begrijpelijk. Door de stromingen is het niet te doen. Hopelijk spoelen de lichamen snel aan. Lijkt me vreselijk te weten dat je kind/vader/broer nog ergens in zee dobbert.
Gruwelijk idd :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')