abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206397494
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:21 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Voor de laatste vermisten boven zijn, is het koppenrollen al begonnen…
Toegegeven, zojuist op het NOS-journaal hoor ik de correspondent zeggen dat beide schepen al lekker op vaart waren, in een geul waar je alleen langzaam mag varen.
Wat @Idisrom al zegt een standaard procedure om te onderzoeken wat er precies is gebeurd
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_206397904
twitter
pi_206398216
Het is ten eerste een verschrikkelijk ongeluk.

Maar wat wel opvallend is, hoe weinig passagiers er op de Tiger zaten (21 personen).
Dit in het licht van en ten opzichte van de zes bemanningseden en de dure brandstofprijzen.
De ondernemers van Terschelling wilden zo'n tien jaar geleden concurreren met Doeksen i.v.m. de vermeende dure tickets. Met als gevolg dat er door de concurrentie nu de overtochten met weinig passagiers zijn.
pi_206398226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:23 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Op het water heb je geen rem.
En uitwijken gaat niet zo snel als denkt.

Heel simpel.

Een roeiboot is langzaam verkeer en gaat voor een zeilboot .
Een zeilboot is langzaam verkeer en gaat voor een motorboot.
Een snelle motorboot gaat voor een motorboot.
Aangezien een snelle motorboot (taxi) namelijk een groot boot is hoe klein dan ook.

Hoe dan ook de taxi zal met zwaailichten moeten varen boven de 20klm per uur

Daarna heb je nog meer regels.

https://varendoejesamen.n(...)n-de-voorrangsregels

Niet zo makkelijk als je denk allemaal.
Nooit geweten dat de Waddenzee onder binnenvaart viel.
pi_206398272
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:24 schreef Idisrom het volgende:

Maar wat wel opvallend is, hoe weinig passagiers er op de Tiger zaten (21 personen).
Dit in het licht van en ten opzichte van de zes bemanningseden en de dure brandstofprijzen.
De ondernemers van Terschelling wilden zo'n tien jaar geleden concurreren met Doeksen i.v.m. de vermeende dure tickets. Met als gevolg dat er door de concurrentie nu de overtochten met weinig passagiers zijn.
die concurrentie is er niet meer, was in tegenstrijd met de Openbaar Vervoer Concessie waar Doeksen onder vaart.
https://nl.wikipedia.org/(...)rdienst_Terschelling

overigens zullen die 21 man voornamelijk eilanders zijn, die betalen nog een stuk minder dan een tourist...
De winst halen ze in de zomermaanden, dit soort maanden kost inderdaad geld.
Vandaar ook dat de concurrentie zo dodelijk was; die voeren alleen in de zomer, terwijl Doeksen het hele jaar door moet varen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:25 schreef PS. het volgende:

[..]
Nooit geweten dat de Waddenzee onder binnenvaart viel.
jups :-) waddenzee is een "binnenwater"

[ Bericht 7% gewijzigd door Shotty op 21-10-2022 12:36:30 ]
pi_206398548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 11:23 schreef suijkerbuijk het volgende:
Een roeiboot is langzaam verkeer en gaat voor een zeilboot .
Andersom, zeilboot gaat voor roeiboot
pi_206398581
Het is toch weer verschrikkelijk. :'(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_206398907
Yes, een nieuw topic voor al die idioten die eerst op het Hebe en Sanne topic zaten!

Eens kijken welke familielid/vriend van de betrokkenen we nu weer zwart kunnen maken.

ALS ER EEN VANGRAIL OP ZEE WAS, WAS DIT NOOIT GEBEURD!!!@!
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:37:26 #59
497997 Strijder_
Waar ligt jouw grens?
pi_206399048
Eerst Hebe, nu weer een kindje -O-. Mijn moederhart huilt.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:48:17 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206399237
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:24 schreef Idisrom het volgende:

...
Eerste afvaart 's ochtends naar vasteland. En laatste afvaart gisteravond naar Terschelling. Neem ik aan.
De normale terugreis van dit schip op vrijdagochtend vanaf Harlingen is dan waarschijnlijk de drukste van de week.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 21-10-2022 13:59:12 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206399437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:30 schreef AToontje87 het volgende:
Yes, een nieuw topic voor al die idioten die eerst op het Hebe en Sanne topic zaten!

Eens kijken welke familielid/vriend van de betrokkenen we nu weer zwart kunnen maken.

Ach rot toch op man, dan kun je FOK! Net zo goed sluiten als je nergens een topic over mag maken, of een discussie over mag houden.

Als jouw autistische brein dat niet aan kan heb je niks op een forum te zoeken.
pi_206399466
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hij zal wel die gebroken giek bedoelen.

Dit ongeluk zal meer indruk maken op Terschelling. Kennelijk kwam die taxi uit het Schuitengat en de veerboot gaat via de Slenk. Taxies varen meestal onwaarschijnlijk snel want tijd is geld. Ik vraag me alleen af hoe je een veerboot over het hoofd ziet als het niet heel mistig is. Die veerboot had ongetwijfeld voorrang.

quote:
4s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:57 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat is strafbaar. Daar gaan ze nog wat meekrijgen.
Goed om te lezen dat de eerste aannames al zijn gedaan!

[ Bericht 2% gewijzigd door AToontje87 op 21-10-2022 14:22:47 ]
pi_206399530
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 13:30 schreef AToontje87 het volgende:

Ik begrijp ook niet dat mensen zich letterlijk de hele dag met dit soort tragische gebeurtenissen bezighouden om daar vervolgens uren aan stuk allerlei ongefundeerde aannames over te maken, met vingers te wijzen en maar F5'en om te zien of er meer nieuws is. Het is vooral enorm respectloos voor de slachtoffers maar ook diens familie en andere naasten. Laat de politie, lokaal bestuur en andere eenheden die er voor zijn dit soort situaties gewoon rustig oplossen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]
Ach rot toch op man, dan kun je FOK! Net zo goed sluiten als je nergens een topic over mag maken, of een discussie over mag houden.

Het getuigt eerder van afwijkend gedrag als je dit soort trieste zaken als een quasi spelletje ziet waar je aan de hele dag door lekker wat over kunt speculeren. Met discussiëren heeft dat weinig te maken. Kansloos online ramptoerisme.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206399598
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik begrijp ook niet dat mensen zich letterlijk de hele dag met dit soort tragische gebeurtenissen bezighouden om daar vervolgens uren aan stuk allerlei ongefundeerde aannames over te maken, met vingers te wijzen en maar F5'en om te zien of er meer nieuws is. Het is vooral enorm respectloos voor de slachtoffers maar ook diens familie en andere naasten. Laat de politie, lokaal bestuur en andere eenheden die er voor zijn dit soort situaties gewoon rustig oplossen.
[..]
Het getuigt eerder van afwijkend gedrag als je dit soort trieste zaken als een quasi spelletje ziet waar je aan de hele dag door lekker wat over kunt speculeren. Met discussiëren heeft dat weinig te maken. Kansloos online ramptoerisme.
Dan klik je het topic niet aan. Ik speculeer trouwens nergens over.

Wat heeft het nou voor nut om een topic aan te klikken om hier even je gal te komen spuwen over de users.
pi_206399606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:03 schreef PS. het volgende:

[..]

Oke knul.
pi_206399626
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:11 schreef HowardRoark het volgende:
Ik begrijp ook niet dat mensen zich letterlijk de hele dag met dit soort tragische gebeurtenissen bezighouden om daar vervolgens uren aan stuk allerlei ongefundeerde aannames over te maken, met vingers te wijzen en maar F5'en om te zien of er meer nieuws is.
Ik denk dat het deze mensen vooral ontbreekt aan iets zinnigs te doen hebben.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:27:11 #67
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206399647
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:05 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik vind het eerlijk gezegd stupide en treurig om meteen van het slechtste uit te gaan met je gekke speculaties. De boot van Doeksen had volgens de berichten ook schade en maakte water. Er was een goede reden om de haven op te zoeken, zeer waarschijnlijk na alle hulp te hebben geboden die mogelijk was.
Je ziet uit mijn latere reacties ook wel dat ik begrijp dat ze niet gewoon zijn doorgevaren toch? Sarcasme is blijkbaar moeilijk over te brengen via tekst.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 10:19 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En dat is dan "redactie FP", niet zo gek dat geen hond op de FP kijkt.

Hoe had jij het voor je gezien, de Tiger maakt water en had 27 personen aan boord. Beter laat je die dan ook op volle zee op het gemak zinken?
Zo zo, rustig maar knul. Sarcasme kwam blijkbaar niet over.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206400366
16:00 uur presco over het ongeluk

https://www.omropfryslan.(...)eekrjocht-te-folgjen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_206400407
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_206400542
quote:
Nog nieuws? Kan niet kijken.
pi_206400573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:16 schreef PS. het volgende:

[..]
Kleinschalig zoekactie bij Terschellingse kust. Verder niks nieuws
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_206400666
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:06 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
[..]
Goed om te lezen dat de eerste aannames al zijn gedaan!
Je bedoeld dat jij aanneemt dat ik in het wilde weg gok.

De veerboot vaart normaal gesproken in de Slenk, de hoofdgeul dus. Ik heb nog nooit een veerboot een andere route zien varen. Als er dan staat dat die taxi uit het Schuitengat kwam dan hoort ie gewoon voorrang te verlenen aan verkeer in de hoofdgeul. Pure logica dus gebaseerd op minimale lokale kennis en minimale kennis van het BPR.

En ja, er kunnen afwijkende omstandigheden zijn geweest en het kan dat de pers onjuistheden heeft geschreven. Maar zoals het er staat is de schuldvraag niet overdreven ingewikkeld.

Edit: Het blijkt dus dat Doeksen de afgelopen periode wel regelmatig door het Schuitengat gaat, dus trek ik mijn veronderstelling weer in.

Verder ben je nogal om je heen aan het meppen in dit topic, heb je niet iets beters te doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door qajariaq op 21-10-2022 16:57:08 ]
pi_206400708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 16:16 schreef PS. het volgende:

[..]
- één zwaargewonde
- drie opvarenden zijn lichtgewond.
- Twee mensen zijn nog altijd vermist (volwassen man + twaalfjarige jongen).
- nu zoekactie op het strand ivm mogelijk aanspoelen van lichamen
pi_206400725
Van de acht opvarenden - voor een deel collega’s van een bouwgroep, van wie een zijn zoontje had meegenomen - worden nog twee mensen vermist, onder wie een 12-jarige jongen. De kans dat deze vermisten nog levend worden teruggevonden, is volgens de hulpdiensten nihil. Eén opvarende ligt zwaargewond in het ziekenhuis.

Bron: AD
pi_206400747
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 14:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Je ziet uit mijn latere reacties ook wel dat ik begrijp dat ze niet gewoon zijn doorgevaren toch? Sarcasme is blijkbaar moeilijk over te brengen via tekst.
[..]
Zo zo, rustig maar knul. Sarcasme kwam blijkbaar niet over.
Ja hoor, het was "sarcasme". Echt he.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')