abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206395649
Twee doden bij aanvaring Terschelling, vrees voor lot twee anderen

Bij een aanvaring tussen een snelboot en een watertaxi bij Terschelling zijn twee mensen omgekomen. Een woordvoerder van de veiligheidsregio heeft dat gezegd. Volgens hem zijn er nog twee vermisten, onder wie mogelijk een kind van 12.

De hoop dat ze levend worden teruggevonden is door de kustwacht opgegeven. Wel wordt nog gezocht naar lichamen. Volgens de kustwacht is er in het gebied veel stroming, waardoor iemand die te water raakt snel kan afdrijven. Het zoekgebied wordt daarom steeds verder uitgebreid.

Het ongeluk gebeurde rond 07.15 uur bij het Schuitengat, een geul in de Waddenzee een paar honderd meter uit de kust van Terschelling. De watertaxi Stormloper had volgens de Veiligheidsregio acht opvarenden en kwam door onbekende oorzaak in aanvaring met snelboot Tiger van rederij Doeksen.

Drie van hen zijn gewond naar het ziekenhuis op Terschelling gebracht. Een vierde is met een helikopter naar het Medisch Centrum Leeuwarden gebracht.

De watertaxi was gezonken, maar inmiddels is het wrak weer boven water gehaald. Het vaartuig werd vervolgens naar ondiep water gesleept. De kapitein ligt gewond in het ziekenhuis en zodra het mogelijk is wordt hij verhoord.

De snelboot, met 21 passagiers en zeven bemanningsleden aan boord, kon na het ongeluk doorvaren. De opvarenden gingen in de haven van Harlingen ongedeerd van boord. De kapitein en de stuurman zijn aangehouden voor verhoor.

De politie en de Onderzoeksraad voor Veiligheid gaan onderzoeken wat er precies gebeurd is..

https://nos.nl/artikel/24(...)oor-lot-twee-anderen

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2022 12:33:24 ]
pi_206395667
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:5907165/zoom:14

Lijkt een behoorlijk stukje van de kust gebeurt te zijn.
pi_206395770
quote:
Aanvaring watertaxi en snelboot bij Terschelling

Op de Waddenzee bij Terschelling is een aanvaring geweest tussen een snelboot en een watertaxi. Een woordvoerder van watertaxibedrijf de Bazuin bevestigt dat er een incident is geweest. Er zijn berichten dat meerdere passagiers in het water zijn beland, maar die zijn niet bevestigd.

De aanvaring van watertaxi Stormloper was met de snelboot Tiger van rederij Doeksen, meldt Omrop Fryslân. Er zouden 27 personen aan boord van de Tiger zijn geweest en volgens de KNRM zaten er zeven aan boord van de Stormloper.

Er zijn drie reddingsboten en twee bergingsboten op de plaats van het incident. Een traumahelikopter is opgeroepen.

Het ongeluk gebeurde in het Schuitengat, een geul in de Waddenzee. Meer details zijn nog niet bekend.

https://nos.nl/artikel/24(...)oot-bij-terschelling
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:22:13 #4
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_206395825
Oei, meerdere mensen vermist meldt nu.NL.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_206395853
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:00 schreef Socios het volgende:
edit:
Zeg dat maar tegen de 2 vermisten onder wie een kind.

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 21-10-2022 11:35:00 ]
Ich hock in meinem Bonker
pi_206395897
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 08:25 schreef Blaadjes het volgende:

[..]
Zeg dat maar tegen de 2 vermisten onder wie een kind.
Ik word ontzettend moe van dit soort internetlosers.

Wat het nog erger maakt is dat sommige nabestaanden op een gegeven moment het halve internet afschuimen op zoek naar informatie en dan is de kans niet bepaald gering dat horkerige opmerkingen als door sommigen hier al weer gemaakt vroeg of laat gelezen worden mensen die hier ECHT niet de humor van kunnen inzien.
pi_206396187
Heel treurig, afgelopen weekend nog een tijdje staan kijken in de haven bij Harlingen. Er was een jong gezin bezig met de watertaxi, zullen de eigenaren zijn geweest. Bovendien heeft Harlingen al het een en ander mee moeten maken dit jaar. Hopen dat het nog enigszins meevalt, maar het ziet er niet best uit.
pi_206396231
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Heel treurig, afgelopen weekend nog een tijdje staan kijken in de haven bij Harlingen. Er was een jong gezin bezig met de watertaxi, zullen de eigenaren zijn geweest. Bovendien heeft Harlingen al het een en ander mee moeten maken dit jaar. Hopen dat het nog enigszins meevalt, maar het ziet er niet best uit.
Nouben ik nieuwsgierig. Wat is er gebeurd in harlingen dit jaar?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206396241
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zit ook heel diep te graven, maar kan op niet echt wat komen, buiten een boerenprotest.
pi_206396268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Het Schuitengat, is een rûch stukje water met golven van de Noordzee, kan daar aardig tekeer gaan in de stromingen. hopen dat het goed afloopt, dat andere verhaal dat je aanhaalt dat was houtrot in de mast.Ook tragisch natuurlijk, maar niet echt relevant met dit verhaal ?
pi_206396271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:07 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik zit ook heel diep te graven, maar kan op niet echt wat komen, buiten een boerenprotest.
Het is 30 jaar geleden dat ik mijn stadsje moest verlaten. Mssn vieren ze dat...
pi_206396283
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:07 schreef PS. het volgende:

[..]
Meedere doden door problemen met de bruine vlootboten.
pi_206396292
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:12 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
Het Schuitengat, is een rûch stukje water met golven van de Noordzee, kan daar aardig tekeer gaan in de stromingen. hopen dat het goed afloopt, dat andere verhaal dat je aanhaalt dat was houtrot in de mast.Ook tragisch natuurlijk, maar niet echt relevant met dit verhaal ?
Heeft toch impact gehad daar, net als dit.
pi_206396295
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hij zal wel die gebroken giek bedoelen.

Dit ongeluk zal meer indruk maken op Terschelling. Kennelijk kwam die taxi uit het Schuitengat en de veerboot gaat via de Slenk. Taxies varen meestal onwaarschijnlijk snel want tijd is geld. Ik vraag me alleen af hoe je een veerboot over het hoofd ziet als het niet heel mistig is. Die veerboot had ongetwijfeld voorrang.
pi_206396312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hij zal wel die gebroken giek bedoelen.

Dit ongeluk zal meer indruk maken op Terschelling. Kennelijk kwam die taxi uit het Schuitengat en de veerboot gaat via de Slenk. Taxies varen meestal onwaarschijnlijk snel want tijd is geld. Ik vraag me alleen af hoe je een veerboot over het hoofd ziet als het niet heel mistig is. Die veerboot had ongetwijfeld voorrang.
Zo super snel gaat dat ding niet volgens mij, die veerboot daarentegen wel.
pi_206396343
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:17 schreef PS. het volgende:

[..]
Zo super snel gaat dat ding niet volgens mij, die veerboot daarentegen wel.
Die watertaxi is een snelle jongen. Hangt aan de achterkant heel wat pk aan. Maar inderdaad, hoe kan het gebeuren, die Tiger is snel maar ook zichtbaar.
pi_206396345
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Heeft toch impact gehad daar, net als dit.
Had zeker impact.

quote:
Het ongeluk van gisteren op het charterschip Risico is het derde op rij. In 2016 kwamen drie mensen om het leven bij een ongeluk op het historische zeilschip Amicitia in Harlingen. Drie maanden geleden overleed een man na een ongeluk op het charterschip Wilhelmina, dat ook Harlingen als thuishaven heeft.

https://nos.nl/artikel/24(...)it-was-geen-incident

pi_206396348
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:20 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
, die Tiger is snel maar ook zichtbaar.
Die zul je wel zien ja, andersom is die taxi vrij donker, en het was nog niet helemaal licht toen het gebeurde.
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:34:52 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206396456
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:42:05 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206396526

quote:
De watertaxi is "zo goed als gezonken", zegt ooggetuige Sytse Schoustra. Het vaartuig wordt naar ondiep water gesleept.
https://nos.nl/artikel/24(...)d-van-12-nog-vermist
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:50:54 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206396587
Rederij Doeksen lijkt niet onder de indruk, Tiger is gewoon doorgegaan richting Harlingen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:56:35 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206396635
twitter

12 jarig kind dus nog vermist
pi_206396644
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:50 schreef JeMoeder het volgende:
Rederij Doeksen lijkt niet onder de indruk, Tiger is gewoon doorgegaan richting Harlingen.
Dat is strafbaar. Daar gaan ze nog wat meekrijgen.
  Redactie Frontpage vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:59:40 #25
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206396667
quote:
4s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 09:57 schreef aloa het volgende:

[..]
Dat is strafbaar. Daar gaan ze nog wat meekrijgen.
Enige scenario dat ik kan verzinnen is dat er geen ruimte was in de haven van West en de hulpdiensten na een eerste inspectie hebben aangegeven dat ze richting Harlingen mocht gaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')