quote:Aanvaring watertaxi en snelboot bij Terschelling
Op de Waddenzee bij Terschelling is een aanvaring geweest tussen een snelboot en een watertaxi. Een woordvoerder van watertaxibedrijf de Bazuin bevestigt dat er een incident is geweest. Er zijn berichten dat meerdere passagiers in het water zijn beland, maar die zijn niet bevestigd.
De aanvaring van watertaxi Stormloper was met de snelboot Tiger van rederij Doeksen, meldt Omrop Fryslân. Er zouden 27 personen aan boord van de Tiger zijn geweest en volgens de KNRM zaten er zeven aan boord van de Stormloper.
Er zijn drie reddingsboten en twee bergingsboten op de plaats van het incident. Een traumahelikopter is opgeroepen.
Het ongeluk gebeurde in het Schuitengat, een geul in de Waddenzee. Meer details zijn nog niet bekend.
https://nos.nl/artikel/24(...)oot-bij-terschelling
Zeg dat maar tegen de 2 vermisten onder wie een kind.quote:
Ik word ontzettend moe van dit soort internetlosers.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 08:25 schreef Blaadjes het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de 2 vermisten onder wie een kind.
Nouben ik nieuwsgierig. Wat is er gebeurd in harlingen dit jaar?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Heel treurig, afgelopen weekend nog een tijdje staan kijken in de haven bij Harlingen. Er was een jong gezin bezig met de watertaxi, zullen de eigenaren zijn geweest. Bovendien heeft Harlingen al het een en ander mee moeten maken dit jaar. Hopen dat het nog enigszins meevalt, maar het ziet er niet best uit.
Ik zit ook heel diep te graven, maar kan op niet echt wat komen, buiten een boerenprotest.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nouben ik nieuwsgierig. Wat is er gebeurd in harlingen dit jaar?
Het Schuitengat, is een rûch stukje water met golven van de Noordzee, kan daar aardig tekeer gaan in de stromingen. hopen dat het goed afloopt, dat andere verhaal dat je aanhaalt dat was houtrot in de mast.Ook tragisch natuurlijk, maar niet echt relevant met dit verhaal ?quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Heel treurig, afgelopen weekend nog een tijdje staan kijken in de haven bij Harlingen. Er was een jong gezin bezig met de watertaxi, zullen de eigenaren zijn geweest. Bovendien heeft Harlingen al het een en ander mee moeten maken dit jaar. Hopen dat het nog enigszins meevalt, maar het ziet er niet best uit.
Het is 30 jaar geleden dat ik mijn stadsje moest verlaten. Mssn vieren ze dat...quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik zit ook heel diep te graven, maar kan op niet echt wat komen, buiten een boerenprotest.
Meedere doden door problemen met de bruine vlootboten.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik zit ook heel diep te graven, maar kan op niet echt wat komen, buiten een boerenprotest.
Heeft toch impact gehad daar, net als dit.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Het Schuitengat, is een rûch stukje water met golven van de Noordzee, kan daar aardig tekeer gaan in de stromingen. hopen dat het goed afloopt, dat andere verhaal dat je aanhaalt dat was houtrot in de mast.Ook tragisch natuurlijk, maar niet echt relevant met dit verhaal ?
Hij zal wel die gebroken giek bedoelen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nouben ik nieuwsgierig. Wat is er gebeurd in harlingen dit jaar?
Zo super snel gaat dat ding niet volgens mij, die veerboot daarentegen wel.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hij zal wel die gebroken giek bedoelen.
Dit ongeluk zal meer indruk maken op Terschelling. Kennelijk kwam die taxi uit het Schuitengat en de veerboot gaat via de Slenk. Taxies varen meestal onwaarschijnlijk snel want tijd is geld. Ik vraag me alleen af hoe je een veerboot over het hoofd ziet als het niet heel mistig is. Die veerboot had ongetwijfeld voorrang.
Die watertaxi is een snelle jongen. Hangt aan de achterkant heel wat pk aan. Maar inderdaad, hoe kan het gebeuren, die Tiger is snel maar ook zichtbaar.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:17 schreef PS. het volgende:
[..]
Zo super snel gaat dat ding niet volgens mij, die veerboot daarentegen wel.
Had zeker impact.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:15 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Heeft toch impact gehad daar, net als dit.
quote:Het ongeluk van gisteren op het charterschip Risico is het derde op rij. In 2016 kwamen drie mensen om het leven bij een ongeluk op het historische zeilschip Amicitia in Harlingen. Drie maanden geleden overleed een man na een ongeluk op het charterschip Wilhelmina, dat ook Harlingen als thuishaven heeft.
https://nos.nl/artikel/24(...)it-was-geen-incident
Die zul je wel zien ja, andersom is die taxi vrij donker, en het was nog niet helemaal licht toen het gebeurde.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:20 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
, die Tiger is snel maar ook zichtbaar.
https://nos.nl/artikel/24(...)d-van-12-nog-vermistquote:De watertaxi is "zo goed als gezonken", zegt ooggetuige Sytse Schoustra. Het vaartuig wordt naar ondiep water gesleept.
Dat is strafbaar. Daar gaan ze nog wat meekrijgen.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:50 schreef JeMoeder het volgende:
Rederij Doeksen lijkt niet onder de indruk, Tiger is gewoon doorgegaan richting Harlingen.
Enige scenario dat ik kan verzinnen is dat er geen ruimte was in de haven van West en de hulpdiensten na een eerste inspectie hebben aangegeven dat ze richting Harlingen mocht gaan.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is strafbaar. Daar gaan ze nog wat meekrijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |