abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206380040
Transavia heeft een aankomende vlucht van mij geannuleerd en omgeboekt naar anderhalve dag later.
Nu brengt dit voor mij wat extra gemaakte kosten mee waar ik nu niks mee kan (gereserveerde taxi, dag huur auto en een dag verblijf die al betaald is).

Nu wil ik hiervoor compensatie voor aanvragen, maar bij Transavia krijg ik deze melding:

quote:
Unfortunately, you are not eligible for compensation.
Your flight was delayed by fewer than 3 hours, or there was an exceptional circumstance. As a result, you are not entitled to compensation.
Wat zijn mijn rechten hierin, volgens de consumentenbond kan je max 250,- compensatie aanvragen. Nu ga ik het daar niet mee redden, maar het is toch "iets"

https://www.consumentenbo(...)g/vlucht-geannuleerd

Mn annuleringsverzekering stuurt mij terug naar Transavia, want dat moeten zij fixen. Die vergoeden annnuleringen alleen bij ziekte of familie omstandigheden.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 21:08:14 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206380257
Ik neem even aan dat je niet op de luchthaven was al, maar wat dagen van te voren dit te horen kreeg?
Dum de dum
pi_206380378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik neem even aan dat je niet op de luchthaven was al, maar wat dagen van te voren dit te horen kreeg?
Klopt, die compensatie is idd als je op het vliegveld staat
pi_206380398
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Doet er niet toe.
De regelgeving spreekt exclusief over : de vliegmaatschappij annuleert de vlucht.
Anders mag ook de rits van de klant geen keus hebben gegeven langs gaan komen.
pi_206380804
Dit wordt gezien als een verplaatste vlucht, en niet als geannuleerde vlucht. Raar maar waar, en dan geldt het volgende.

quote:
Op basis van de Europese Verordening 261/400 mag een luchtvaartmaatschappij tot 14 dagen voor de vluchtdatum het vluchtschema aanpassen, zonder dat ze vergoeding hoeven te geven.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 21:53:48 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206381057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De regelgeving spreekt exclusief over : de vliegmaatschappij annuleert de vlucht.
quote:
Dit wordt gezien als een verplaatste vlucht
Dat dus, vandaar mijn vraag aan TS over wanneer TS het te horen heeft gekregen.
Dum de dum
pi_206381226
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:53 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
[..]
Dat dus, vandaar mijn vraag aan TS over wanneer TS het te horen heeft gekregen.
Ja het is verplaatst naar de dag erna
pi_206381237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:05 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja het is verplaatst naar de dag erna
Hoe lang voor vertrek heb je dat te horen gekregen?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_206381650
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:06 schreef marsan het volgende:

[..]
Hoe lang voor vertrek heb je dat te horen gekregen?
2 dagen
pi_206381690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 22:32 schreef 111210 het volgende:

[..]
2 dagen
Dat is idd wel heel kort dag.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_206382605
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 21:41 schreef Wiedanwel het volgende:
Dit wordt gezien als een verplaatste vlucht, en niet als geannuleerde vlucht. Raar maar waar, en dan geldt het volgende.
[..]

Dat denk ik niet hoor.
Van de EU website ( https://europa.eu/youreur(...)_nl.htm#cancellation)
quote:
Met annulering bedoelen we hier het volgende:

uw oorspronkelijk vlucht wordt geschrapt en u moet een andere vlucht nemen
In dit geval

quote:
Wordt uw vlucht geannuleerd, dan heeft u recht op terugbetaling, een alternatieve vlucht of een terugvlucht.

U heeft ook recht op hulp op de luchthaven:

U heeft recht op schadevergoeding als u minder dan 14 dagen voor de geplande vertrekdatum op de hoogte bent gesteld. De luchtvaartmaatschappij moet kunnen bewijzen dat en wanneer u persoonlijk van de annulering op de hoogte bent gesteld. Als dat niet het geval is, kunt u contact opnemen met de instanties in uw land voor meer hulp.

Een luchtvaartmaatschappij hoeft echter geen schadevergoeding te betalen als zij kan bewijzen dat de annulering het gevolg is van buitengewone omstandigheden die niet voorkomen konden worden, zelfs niet als alle redelijke maatregelen waren genomen. De luchtvaartmaatschappij moet dit bewijzen aan de hand van bv. logboeken of incidentenrapporten. Zij moet dit bewijs aan de nationale handhavingsinstantie en de passagiers geven, overeenkomstig de nationale bepalingen inzake toegang tot documenten.
Transavia beroept zich op buitengewone omstandigheden. De jurisprudentie heeft een vrij nauwe lezing van wat een buitengewone omstandigheid is. Vraag Transavie wat die buitengewone omstandigheden zouden zijn, maar meestal moet dat of bijzonder slecht weer zijn, of een staking buiten de luchtvaartmaatschappij om). EuClaim heeft een handige tool waar je kunt checken of zij denken dat er bijzondere omstandigheden waren of niet.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  donderdag 20 oktober 2022 @ 00:11:20 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206382970
Reageer toch even, geen advies, maar wat slecht is het dat ze zomaar dat soort dingen kunnen doen. Bij een restaurant zijn ze juist extreem netjes en bij iets als een vliegreis kunnen ze zich er zo uitwurmen, ik kan er gewoon niet bij :X
pi_206382975
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 02:21 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Reageer toch even, geen advies, maar wat slecht is het dat ze zomaar dat soort dingen kunnen doen. Bij een restaurant zijn ze juist extreem netjes en bij iets als een vliegreis kunnen ze zich er zo uitwurmen, ik kan er gewoon niet bij :X
Een restaurant hangt niet af van een klerezooi zoals Schiphol. En een restaurant is geen vliegmaatschappij.
pi_206382977
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:54 schreef 111210 het volgende:Die vergoeden annnuleringen alleen bij ziekte of familie omstandigheden.
Als dat de voorwaarden zijn is het logisch dat ze je naar Transavia sturen, je verzekering kan er niets mee.

Vertrek je vanaf vanuit Nederland? Zo ja dan ga ik even tegen de zere been schoppen: al maanden lang worden vluchten op het laatste moment geannuleerd door diverse maatschappijen, soms zelfs de avond van te voren. Dit had je ergens kunnen verwachten maar je verzekering en reserveringen heb je er kennelijk niet op afgestemd. Ik vind het vervelend voor je maar tegelijkertijd ook een beetje naïf.
Succes iig met deze situatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prego op 20-10-2022 02:50:14 ]
pi_206383939
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 02:36 schreef Prego het volgende:

[..]

Vertrek je vanaf vanuit Nederland? Zo ja dan ga ik even tegen de zere been schoppen: al maanden lang worden vluchten op het laatste moment geannuleerd door diverse maatschappijen, soms zelfs de avond van te voren. Dit had je ergens kunnen verwachten maar je verzekering en reserveringen heb je er kennelijk niet op afgestemd. Ik vind het vervelend voor je maar tegelijkertijd ook een beetje naïf.
Succes iig met deze situatie.
Mwa naief… hier is al een hoop gezeik aan vooraf gegaan wat door de klm in dit geval wel redelijk netjes is opgelost.

As zaterdag moet ik op mijn bestemming zijn. Ik heb vanwege de chaos op schiphol al 2 dagen daarvoor geboekt en een annuleringsverzekering genomen bij klm in dit geval op de donderdag ochtend (eerst mogelijke vlucht).

Helaas was die eerste vlucht ook geannuleerd (ook 2 dagen van te voren) KLM kwam met een alternatief een dag later.

Deze aangenomen want had nog een dag speling.

Ook die vlucht werd nog geen uur later geannuleerd waardoor ik enkel nog een late vlucht zaterdag over had bij KLM of airfrance via parijs.

Was voor mij geen optie omdat ik zaterdag ochtend daar moet zijn.

De KLM vlucht laten annuleren en veel duurdere transavia ticket moeten boeken die vrijdag nog ging.

Hierbij kon ik nergens een annuleringsverzekering aanvinken bij het betalen.

Bij KLM kon dit wel bij het boeken en had ik uiteraard ook gedaan. Daar is ondanks de beide annuleringen alles wel redelijk netjes gegaan met de klantenservice (krijg daar niet mn volledige ticketprijs vergoed, maar dat is een ander probleem voor een ander topic)

Zou verder niet weten wat ik zou moeten afstemmen als je redelijk last minute naar het buitenland moet. Redelijk ruim inplan en ik nergens een ticket annulering kan aanvinken.

Maargoed daar ging mn vraag ook niet over in de openings post :)
pi_206495341
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 02:26 schreef Prego het volgende:

[..]
Een restaurant hangt niet af van een klerezooi zoals Schiphol. En een restaurant is geen vliegmaatschappij.
Transavia ook niet echt 'n restaurant. Meer 'n ranzige pizzeria en daar zijn ze ook niet altijd even (klant)vriendelijk.
  zondag 30 oktober 2022 @ 08:57:23 #18
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206495688
Transavia roept altijd 'geen compensatie'.
Gewoon bij de eerste afwijzing de vraag bij EUclaim neerleggen.

Tot twee keer toe binnen een uur teruggebeld dat we toch gelde zouden krijgen, was een vergissing.

EUclaim kost je niks zolang je niks ontvangt.

Transavia baalt van bedrijven als EUclaim. Maar zorgt er wel voor dat ze bestaansrecht hebben.
Tot nooit .......
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 09:28:30 #19
5428 crew  miss_sly
pi_206495913
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 20:54 schreef 111210 het volgende:
Transavia heeft een aankomende vlucht van mij geannuleerd en omgeboekt naar anderhalve dag later.
Nu brengt dit voor mij wat extra gemaakte kosten mee waar ik nu niks mee kan (gereserveerde taxi, dag huur auto en een dag verblijf die al betaald is).

Nu wil ik hiervoor compensatie voor aanvragen, maar bij Transavia krijg ik deze melding:
[..]
Wat zijn mijn rechten hierin, volgens de consumentenbond kan je max 250,- compensatie aanvragen. Nu ga ik het daar niet mee redden, maar het is toch "iets"

https://www.consumentenbo(...)g/vlucht-geannuleerd

Mn annuleringsverzekering stuurt mij terug naar Transavia, want dat moeten zij fixen. Die vergoeden annnuleringen alleen bij ziekte of familie omstandigheden.
Compensatie is het krijgen van een bedrag omdat de vlucht niet doorgaat, en daarvoor hebben ze mooie overmachtclausules, maar kosten kun je in redelijkheid declareren als het goed is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206498558
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 09:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Compensatie is het krijgen van een bedrag omdat de vlucht niet doorgaat, en daarvoor hebben ze mooie overmachtclausules, maar kosten kun je in redelijkheid declareren als het goed is.
Volgens een medewerker van transavia niet omdat ik de vlucht zelf geannuleerd heb. Terwijl de medewerker die de vlucht aan de telefoon namens mij heeft geannuleerd aangaf dat ik achteraf een claim kan indienen.

Het gaat mij enkel om de extra kosten van een duurder ticket die ik vergoed wil krijgen.

Maar goed wacht nu nog op antwoord op mijn laatste mail.
pi_206498758
ik zou contact opnemen met zo'n compensatieclubje en hun alles laten regelen op no cure no pay.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 16:31:13 #22
5428 crew  miss_sly
pi_206499418
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 15:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou contact opnemen met zo'n compensatieclubje en hun alles laten regelen op no cure no pay.
Die zijn hartstikke duur: 29% + ¤ 33 per persoon. Daar heb ik niets aan als ik de gemaakte kosten terug wil, want dan ga ik nog het schip in.
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 14:50 schreef 111210 het volgende:

[..]
Volgens een medewerker van transavia niet omdat ik de vlucht zelf geannuleerd heb. Terwijl de medewerker die de vlucht aan de telefoon namens mij heeft geannuleerd aangaf dat ik achteraf een claim kan indienen.

Het gaat mij enkel om de extra kosten van een duurder ticket die ik vergoed wil krijgen.

Maar goed wacht nu nog op antwoord op mijn laatste mail.
Je zegt eerst dat je vlucht is geannuleerd en nu dat je zelf hebt geannuleerd. Wat is er nu precies gebeurd?

Ter vergelijking: wij waren anderhalve week geleden in Rome en zouden de 21e terug vliegen. Wegens staking van luchtverkeersleiders werd onze vlucht de dag van tevoren geannuleerd.
We hadden de keus voor een refund en zelf een andere vlucht boeken, of omboeken en dan de extra kosten die we moesten maken declareren. We hebben voor dat laatste gekozen, juist omdat een refund betekent dat een duurder ticket of extra kosten niet werden vergoed. Met een refund zijn ze ‘klaar’ met je of zo.
pi_206502392
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je zegt eerst dat je vlucht is geannuleerd en nu dat je zelf hebt geannuleerd. Wat is er nu precies gebeurd?

Ter vergelijking: wij waren anderhalve week geleden in Rome en zouden de 21e terug vliegen. Wegens staking van luchtverkeersleiders werd onze vlucht de dag van tevoren geannuleerd.
We hadden de keus voor een refund en zelf een andere vlucht boeken, of omboeken en dan de extra kosten die we moesten maken declareren. We hebben voor dat laatste gekozen, juist omdat een refund betekent dat een duurder ticket of extra kosten niet werden vergoed. Met een refund zijn ze ‘klaar’ met je of zo.
Ja dat wat jij ook had, de vlucht ging niet door en kon kiezen voor een nieuwe vlucht anderhalve dag later of geld terug. Heb voor dat laatste gekozen en vervolgens ergens anders een veel duurder ticket gekocht waarmee ik wel redelijk optijd op bestemming kon zijn.
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 20:18:47 #24
5428 crew  miss_sly
pi_206502418
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:17 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja dat wat jij ook had, de vlucht ging niet door en kon kiezen voor een nieuwe vlucht anderhalve dag later of geld terug. Heb voor dat laatste gekozen en vervolgens ergens anders een veel duurder ticket gekocht waarmee ik wel redelijk optijd op bestemming kon zijn.
Met het kiezen voor de refund hebben zij aan hun plicht gedaan en kom je niet in aanmerking voor vergoeding van kosten, volgens mij.
pi_206502565
Dat gezeik altijd.

Heb je een overheid, doet die zijn taak niet.

Het is te makkelijk om wanprestaties af te wimpelen op de consument, vind ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206504669
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met het kiezen voor de refund hebben zij aan hun plicht gedaan en kom je niet in aanmerking voor vergoeding van kosten, volgens mij.
Hmm dat kreeg ik per mail ook te horen, alleen gaf een medewerker aan de telefoon dus aan dat ik via de site mn compensatie kon aanvragen.

Maar ga morgen wel even bellen, ook met mn annuleringsverzekering. Al zullen die wel weer aangeven dat je bij de vlieg maatschapij moet zijn
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 22:30:33 #27
5428 crew  miss_sly
pi_206504804
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Hmm dat kreeg ik per mail ook te horen, alleen gaf een medewerker aan de telefoon dus aan dat ik via de site mn compensatie kon aanvragen.

Maar ga morgen wel even bellen, ook met mn annuleringsverzekering. Al zullen die wel weer aangeven dat je bij de vlieg maatschapij moet zijn
Ik vrees dat de medewerker aan de telefoon ernaast zit.

Ik ben erg benieuwd of en wanneer wij onze vergoeding van kosten ontvangen. Drie dagen langer moeten blijven, dat loopt wel in de papieren.
pi_206509599
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Bij een annulering heeft een luchtvaartmaatschappij 3 verplichtingen:
1. Terugbetaling of vervangende vlucht
2. Ondersteuning op de luchthaven
3. Compensatie, mits geen overmacht en als de annulering minder dan 14 dagen voor vertrek.

En het is 1 en 2 en 3.

Bron: Verordening 261/2004
quote:
Article 5

Cancellation

1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:

(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and

(b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of re-routing when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and

(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:

i they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure; or

(ii) they are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or

(iii) they are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.

[ Bericht 49% gewijzigd door miro86 op 31-10-2022 13:53:00 ]
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:04:10 #29
5428 crew  miss_sly
pi_206509726
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:47 schreef miro86 het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Bij een annulering heeft een luchtvaartmaatschappij 3 verplichtingen:
1. Terugbetaling of vervangende vlucht
2. Ondersteuning op de luchthaven
3. Compensatie, mits geen overmacht en als de annulering minder dan 14 dagen voor vertrek.

En het is 1 en 2 en 3.

Bron: Verordening 261/2004
[..]

Dat is zeker waar.
Maar als je niet op de luchthaven komt omdat de annulering vantevoren plaatsvindt, en er geen sprake is van compensatie wegens overmacht (staking luchtverkeersleiders valt daaronder) dan hou je alleen punt 1. over: terugbetaling of vervangende vlucht.

In het geval van omboeking naar een vervangende vlucht vallen gemaakte kosten zoals hotelovernachting(en), eten, drinken, vervoerskosten te declareren.
In het geval van refund is de luchtvaartmaatschappij klaar met terugbetalen van de kosten van het ticket.
pi_206510303
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het geval van refund is de luchtvaartmaatschappij klaar met terugbetalen van de kosten van het ticket.
Hm ja dan heeft de medewerker mij aan de telefoon niet goed geinformeerd. Maar dan nog als ik de vlucht geaccepteerd had dan was ik te laat op mijn bestemming, dus ik kon niet anders dan annuleren en ergens anders een nieuwe vlucht boeken die wel ging.
pi_206512044
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is zeker waar.
Maar als je niet op de luchthaven komt omdat de annulering vantevoren plaatsvindt, en er geen sprake is van compensatie wegens overmacht (staking luchtverkeersleiders valt daaronder) dan hou je alleen punt 1. over: terugbetaling of vervangende vlucht.

In het geval van omboeking naar een vervangende vlucht vallen gemaakte kosten zoals hotelovernachting(en), eten, drinken, vervoerskosten te declareren.
Waar lees jij dat er een staking was van de luchtverkeersleiding? Tot nu toe zie ik nergens een reden van overmacht in dit topic. Ja Transavia beroept zich daarop, maar dat moeten ze aantonen. Als er daadwerkelijk een staking was, tja dan inderdaad geen compensatie.
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 18:25:50 #32
5428 crew  miss_sly
pi_206512058
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 18:24 schreef miro86 het volgende:

[..]
Waar lees jij dat er een staking was van de luchtverkeersleiding? Tot nu toe zie ik nergens een reden van overmacht in dit topic. Ja Transavia beroept zich daarop, maar dat moeten ze aantonen. Als er daadwerkelijk een staking was, tja dan inderdaad geen compensatie.
Ik gaf aan wat mijn probleem was en TS reageerde met dat dat bij hem ook zo was.
pi_206598448
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 18:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik gaf aan wat mijn probleem was en TS reageerde met dat dat bij hem ook zo was.
Transavia geeft aan dat het een staking was inderdaad. Ondanks dat heb ik mn kosten voor het duurdere ticket ook terug gekregen (iig toegezegd dat ik het terug krijg)

Een eerder geannuleerd ticket van klm op die zelfde dag kreeg ik direct terug, incl 250,- compensatie. Dit stond binnen 3 dagen op mn rekening.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 07:28:48 #34
5428 crew  miss_sly
pi_206598470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 07:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Transavia geeft aan dat het een staking was inderdaad. Ondanks dat heb ik mn kosten voor het duurdere ticket ook terug gekregen (iig toegezegd dat ik het terug krijg)

Een eerder geannuleerd ticket van klm op die zelfde dag kreeg ik direct terug, incl 250,- compensatie. Dit stond binnen 3 dagen op mn rekening.
Hoe ben je voor de compensatie in aanmerking gekomen? Een staking zou onder overmacht vallen. Was het bij jou ook de staking in Italië?

Ik heb toezegging voor het grootste deel van de gemaakte kosten. Niet volledig omdat ze een deel van de gedeclareerde kosten ‘excessive’ vonden. Ik wacht nog op antwoord over welke kosten dat gaat.
pi_206598757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 07:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe ben je voor de compensatie in aanmerking gekomen? Een staking zou onder overmacht vallen. Was het bij jou ook de staking in Italië?

Ik heb toezegging voor het grootste deel van de gemaakte kosten. Niet volledig omdat ze een deel van de gedeclareerde kosten ‘excessive’ vonden. Ik wacht nog op antwoord over welke kosten dat gaat.
Geen idee, heb het idee dat iedere medewerker er andere regels hanteert.

Kreeg enkel de duurdere ticketprijs terug. Ging om een flut bedrag. Extra gemaakte kosten (taxi kosten bv) wilden ze niet vergoeden. Ook dat ging bij elkaar om nog heen 100,-.

Maargoed, weet iig nu wel dat transavia niet meer mijn eerste keuze zou zijn voor een volgende vlucht.
pi_207507736
Wacht overigens nog steeds op de terugbetaling vanuit KLM wat betreft de ticketprijs van die eerste annulering

Leek aan de telefoon snel en goed geregeld, maar heb inmiddels al 4x gebeld en ze blijven roepen dat het nog in behandeling is.

Terwijl het binnen 7 dagen terug gestort moet zijn…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')