abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206504669
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met het kiezen voor de refund hebben zij aan hun plicht gedaan en kom je niet in aanmerking voor vergoeding van kosten, volgens mij.
Hmm dat kreeg ik per mail ook te horen, alleen gaf een medewerker aan de telefoon dus aan dat ik via de site mn compensatie kon aanvragen.

Maar ga morgen wel even bellen, ook met mn annuleringsverzekering. Al zullen die wel weer aangeven dat je bij de vlieg maatschapij moet zijn
  Moderator zondag 30 oktober 2022 @ 22:30:33 #27
5428 crew  miss_sly
pi_206504804
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 22:23 schreef 111210 het volgende:

[..]
Hmm dat kreeg ik per mail ook te horen, alleen gaf een medewerker aan de telefoon dus aan dat ik via de site mn compensatie kon aanvragen.

Maar ga morgen wel even bellen, ook met mn annuleringsverzekering. Al zullen die wel weer aangeven dat je bij de vlieg maatschapij moet zijn
Ik vrees dat de medewerker aan de telefoon ernaast zit.

Ik ben erg benieuwd of en wanneer wij onze vergoeding van kosten ontvangen. Drie dagen langer moeten blijven, dat loopt wel in de papieren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206509599
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 20:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met het kiezen voor de refund hebben zij aan hun plicht gedaan en kom je niet in aanmerking voor vergoeding van kosten, volgens mij.
Dat klopt niet. Bij een annulering heeft een luchtvaartmaatschappij 3 verplichtingen:
1. Terugbetaling of vervangende vlucht
2. Ondersteuning op de luchthaven
3. Compensatie, mits geen overmacht en als de annulering minder dan 14 dagen voor vertrek.

En het is 1 en 2 en 3.

Bron: Verordening 261/2004
quote:
Article 5

Cancellation

1. In case of cancellation of a flight, the passengers concerned shall:

(a) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 8; and

(b) be offered assistance by the operating air carrier in accordance with Article 9(1)(a) and 9(2), as well as, in event of re-routing when the reasonably expected time of departure of the new flight is at least the day after the departure as it was planned for the cancelled flight, the assistance specified in Article 9(1)(b) and 9(1)(c); and

(c) have the right to compensation by the operating air carrier in accordance with Article 7, unless:

i they are informed of the cancellation at least two weeks before the scheduled time of departure; or

(ii) they are informed of the cancellation between two weeks and seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than two hours before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than four hours after the scheduled time of arrival; or

(iii) they are informed of the cancellation less than seven days before the scheduled time of departure and are offered re-routing, allowing them to depart no more than one hour before the scheduled time of departure and to reach their final destination less than two hours after the scheduled time of arrival.

[ Bericht 49% gewijzigd door miro86 op 31-10-2022 13:53:00 ]
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 14:04:10 #29
5428 crew  miss_sly
pi_206509726
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2022 13:47 schreef miro86 het volgende:

[..]
Dat klopt niet. Bij een annulering heeft een luchtvaartmaatschappij 3 verplichtingen:
1. Terugbetaling of vervangende vlucht
2. Ondersteuning op de luchthaven
3. Compensatie, mits geen overmacht en als de annulering minder dan 14 dagen voor vertrek.

En het is 1 en 2 en 3.

Bron: Verordening 261/2004
[..]

Dat is zeker waar.
Maar als je niet op de luchthaven komt omdat de annulering vantevoren plaatsvindt, en er geen sprake is van compensatie wegens overmacht (staking luchtverkeersleiders valt daaronder) dan hou je alleen punt 1. over: terugbetaling of vervangende vlucht.

In het geval van omboeking naar een vervangende vlucht vallen gemaakte kosten zoals hotelovernachting(en), eten, drinken, vervoerskosten te declareren.
In het geval van refund is de luchtvaartmaatschappij klaar met terugbetalen van de kosten van het ticket.
pi_206510303
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

In het geval van refund is de luchtvaartmaatschappij klaar met terugbetalen van de kosten van het ticket.
Hm ja dan heeft de medewerker mij aan de telefoon niet goed geinformeerd. Maar dan nog als ik de vlucht geaccepteerd had dan was ik te laat op mijn bestemming, dus ik kon niet anders dan annuleren en ergens anders een nieuwe vlucht boeken die wel ging.
pi_206512044
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2022 14:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is zeker waar.
Maar als je niet op de luchthaven komt omdat de annulering vantevoren plaatsvindt, en er geen sprake is van compensatie wegens overmacht (staking luchtverkeersleiders valt daaronder) dan hou je alleen punt 1. over: terugbetaling of vervangende vlucht.

In het geval van omboeking naar een vervangende vlucht vallen gemaakte kosten zoals hotelovernachting(en), eten, drinken, vervoerskosten te declareren.
Waar lees jij dat er een staking was van de luchtverkeersleiding? Tot nu toe zie ik nergens een reden van overmacht in dit topic. Ja Transavia beroept zich daarop, maar dat moeten ze aantonen. Als er daadwerkelijk een staking was, tja dan inderdaad geen compensatie.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator maandag 31 oktober 2022 @ 18:25:50 #32
5428 crew  miss_sly
pi_206512058
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 18:24 schreef miro86 het volgende:

[..]
Waar lees jij dat er een staking was van de luchtverkeersleiding? Tot nu toe zie ik nergens een reden van overmacht in dit topic. Ja Transavia beroept zich daarop, maar dat moeten ze aantonen. Als er daadwerkelijk een staking was, tja dan inderdaad geen compensatie.
Ik gaf aan wat mijn probleem was en TS reageerde met dat dat bij hem ook zo was.
pi_206598448
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2022 18:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik gaf aan wat mijn probleem was en TS reageerde met dat dat bij hem ook zo was.
Transavia geeft aan dat het een staking was inderdaad. Ondanks dat heb ik mn kosten voor het duurdere ticket ook terug gekregen (iig toegezegd dat ik het terug krijg)

Een eerder geannuleerd ticket van klm op die zelfde dag kreeg ik direct terug, incl 250,- compensatie. Dit stond binnen 3 dagen op mn rekening.
  Moderator dinsdag 8 november 2022 @ 07:28:48 #34
5428 crew  miss_sly
pi_206598470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 07:20 schreef 111210 het volgende:

[..]
Transavia geeft aan dat het een staking was inderdaad. Ondanks dat heb ik mn kosten voor het duurdere ticket ook terug gekregen (iig toegezegd dat ik het terug krijg)

Een eerder geannuleerd ticket van klm op die zelfde dag kreeg ik direct terug, incl 250,- compensatie. Dit stond binnen 3 dagen op mn rekening.
Hoe ben je voor de compensatie in aanmerking gekomen? Een staking zou onder overmacht vallen. Was het bij jou ook de staking in Italië?

Ik heb toezegging voor het grootste deel van de gemaakte kosten. Niet volledig omdat ze een deel van de gedeclareerde kosten ‘excessive’ vonden. Ik wacht nog op antwoord over welke kosten dat gaat.
pi_206598757
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2022 07:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe ben je voor de compensatie in aanmerking gekomen? Een staking zou onder overmacht vallen. Was het bij jou ook de staking in Italië?

Ik heb toezegging voor het grootste deel van de gemaakte kosten. Niet volledig omdat ze een deel van de gedeclareerde kosten ‘excessive’ vonden. Ik wacht nog op antwoord over welke kosten dat gaat.
Geen idee, heb het idee dat iedere medewerker er andere regels hanteert.

Kreeg enkel de duurdere ticketprijs terug. Ging om een flut bedrag. Extra gemaakte kosten (taxi kosten bv) wilden ze niet vergoeden. Ook dat ging bij elkaar om nog heen 100,-.

Maargoed, weet iig nu wel dat transavia niet meer mijn eerste keuze zou zijn voor een volgende vlucht.
pi_207507736
Wacht overigens nog steeds op de terugbetaling vanuit KLM wat betreft de ticketprijs van die eerste annulering

Leek aan de telefoon snel en goed geregeld, maar heb inmiddels al 4x gebeld en ze blijven roepen dat het nog in behandeling is.

Terwijl het binnen 7 dagen terug gestort moet zijn…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')