abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 oktober 2022 @ 00:00:03 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206428316
quote:
1s.gif Op zondag 23 oktober 2022 23:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Ik heb een collega die in die laatste contreien woont. Hele wijken worden uit de grond gestampt maar de dijkweggetjes groeien niet mee. Infrastructuur kan het helemaal niet aan overal om maar weer een hele wijk neer te kwakken.
infrastructuur is er niet meer zoveel nodig als vroeger, net riool , water, internet , electra en bestrating
meeste mensen fietsen tegenwoordig of werken thuis
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206428465
Waarom bouwen ze niet een volledig nieuwe stad?
In de Polder rondom Zeewolde zoveel mogelijkheden, waarom niet flink erbij bouwen of een nieuwe stad?

Had vandaag op een verjaardag met een oude man gepraat (89 jaar) hij zei in de jaren 50 60 70 hadden we ook te kort aan handige mannen, toch wisten ze het toen op te lossen. Zegt ie, kijk eens in Ter Apel... zet ze aan het werk in de bouw!
Toen begon hij over de stikstof, als we dat voor 10 jaar parkeren, of schiphol wat minder heb je ook een oplossing, wonen en boeren blijf daarvan af.

Had wel een punt vond ik...

[ Bericht 23% gewijzigd door Zwolsboy op 24-10-2022 00:24:20 ]
Interessant he ?
  maandag 24 oktober 2022 @ 01:38:10 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_206428853
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 00:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
infrastructuur is er niet meer zoveel nodig als vroeger, net riool , water, internet , electra en bestrating
meeste mensen fietsen tegenwoordig of werken thuis
Dream on :')
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_206429797
quote:
Woningmarkt koelt verder af: huizenprijzen hardste gedaald sinds mei 2013
De daling van de Nederlandse huizenprijzen is in september in een hogere versnelling terechtgekomen. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gingen de prijzen op maandbasis zelfs het hardste naar beneden sinds mei 2013.

De huizenprijzen lagen in september gemiddeld 0,7 procent lager dan een maand eerder, bij een totaal van 17.631 verhuizingen. In augustus was nog sprake van een afname van 0,1 procent. CBS-econoom Frank Notten merkt op dat de tijd van prijsstijgingen nu ‘echt wel verleden tijd’ is.

Vergeleken met een jaar geleden zijn koophuizen nog wel bijna 10 procent duurder, maar het verschil op jaarbasis wordt met de maand kleiner. Begin dit jaar meldde het statistiekbureau met een plus van zo’n 21 procent nog de sterkste prijstoename in decennia.

De prijsdaling die het CBS meet is nog niet zo extreem als de afname die de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) onlangs becijferde. Volgens de makelaars gingen de huizenprijzen in het derde kwartaal bijna 6 procent omlaag ten opzichte van de voorgaande drie maanden.Maar het CBS verwerkt huizenverkopen pas als notarissen die laten inschrijven bij het Kadaster. De cijfers van de NVM zijn onvollediger maar gebaseerd op het moment dat het koopcontract wordt getekend. Dat is eerder, waardoor trends daar vaak ook eerder worden gesignaleerd.

Welkome afkoeling
Wie binnenkort een huis wil kopen moet zich niet laten afschrikken door de daling van de huizenprijzen, zei president Klaas Knot van De Nederlandsche Bank (DNB) een week geleden nog. Hij beschouwde de ontwikkelingen op de woningmarkt eerder als een ‘welkome afkoeling’.

Volgens Knot zijn de dalende huizenprijzen vooral een gevolg van het oplopen van de hypotheekrente. Daardoor kunnen mensen nu minder lenen. Maar uiteindelijk zou er wel weer een nieuw evenwicht op de markt moeten kunnen ontstaan.

Knot wees er ook op dat er nog steeds veel huizen boven de vraagprijs worden verkocht en dat er nog steeds een groot tekort is aan woningen in Nederland. Daarbij moet je een woning volgens Knot ook niet zien als een belegging, maar koop je een huis omdat je erin wil wonen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-mei-2013~ad098fa1/

Eigenlijk heb ik stiekem wel de hoop dat dit een mogelijkheid voor mij zal zijn om uiteindelijk een tweede woning te kopen :9
pi_206429987
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)s-mei-2013~ad098fa1/

Eigenlijk heb ik stiekem wel de hoop dat dit een mogelijkheid voor mij zal zijn om uiteindelijk een tweede woning te kopen :9
Die 2de woning koop je dan met bakstenen uit je eerste huis?
Of met de overwaarde dmv een hypotheek en blijft die 2de woning dan leeg? Of wordt het je loft voor je scharrels?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206429995
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die 2de woning koop je dan met bakstenen uit je eerste huis?
Nee, eigen geld/hypotheek. Dat was het plan altijd, maar toen stegen de huizenprijzen voor een lange periode veel harder dan mijn salaris. Maar wie weet komt de mogelijkheid er nu wel weer.

Die tweede woning is dan de woning waar ik wil gaan wonen. Dat maakt het ook wel wat lastiger omdat die woning dan dus wat meer future proof moet zijn (iets groter).
pi_206430002
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Nee, eigen geld/hypotheek. Dat was het plan altijd, maar toen stegen de huizenprijzen voor een lange periode veel harder dan mijn salaris. Maar wie weet komt de mogelijkheid er nu wel weer.
Oh zo, je spaart voor een huis?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206430009
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Oh zo, je spaart voor een huis?
Ja, dan zou ik graag een huis hebben en mijn huidige appartement verhuren.
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:52:58 #159
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206430057
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 00:12 schreef Zwolsboy het volgende:
hij zei in de jaren 50 60 70 hadden we ook te kort aan handige mannen, toch wisten ze het toen op te lossen. Zegt ie, kijk eens in Ter Apel... zet ze aan het werk in de bouw!
Mja

In de jaren 50 60 en 70 haalden we mensen naar hier die wilden werken. Daar kwamen ze specifiek voor.

Die in ter apel zitten er voor de gratis huizen die er al zijn, en werken, mja, willen ze eigenlijk liever gewoon niet. En ja daar zijn legio nieuwsberichten over te vinden.

Dus dat gaat nie werken.

De sociale voorzieningen moeten omlaag, en, meer in handen van de overheid en met minder geld in de handjes.
Dum de dum
pi_206430095
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Mja

In de jaren 50 60 en 70 haalden we mensen naar hier die wilden werken. Daar kwamen ze specifiek voor.

Die in ter apel zitten er voor de gratis huizen die er al zijn, en werken, mja, willen ze eigenlijk liever gewoon niet. En ja daar zijn legio nieuwsberichten over te vinden.

Dus dat gaat nie werken.

De sociale voorzieningen moeten omlaag, en, meer in handen van de overheid en met minder geld in de handjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:00:45 #161
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206430142
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja die gek bijv. :') tenenkrommende TV. Die gast zou je ook de halve liters uit z'n klauwen slaan en gewoon tewerkstellen.

https://www.hartvannederl(...)erkrijgen-huurwoning

Het is van alle rangen en standen hoor, maar, we houden het als land zelf in stand.
Dum de dum
  maandag 24 oktober 2022 @ 10:10:37 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206430219
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:00 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ja die gek bijv. :') tenenkrommende TV. Die gast zou je ook de halve liters uit z'n klauwen slaan en gewoon tewerkstellen.

https://www.hartvannederl(...)erkrijgen-huurwoning

Het is van alle rangen en standen hoor, maar, we houden het als land zelf in stand.
Dat verhaal is allang gedebunked.

https://nos.nl/artikel/24(...)ijbaan-namen-ontslag

Bizar dat HvN het zo op de site laat staan zonder verwijzing naar de aanpassingen.
Ze hebben zelf immers ook over het vervolg geschreven:
https://www.hartvannederl(...)t-statushouders-baan
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206433341
quote:
10s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]
SPOILER
Ze gaan ook omhoog per 2023, besneden volk weer blij!

Trouwens, rente weer gestegen gaan we weer opnieuw naar de 10 - 13 % of hoger?
Interessant he ?
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 14:46:56 #164
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206433463
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 00:12 schreef Zwolsboy het volgende:
Waarom bouwen ze niet een volledig nieuwe stad?
In de Polder rondom Zeewolde zoveel mogelijkheden, waarom niet flink erbij bouwen of een nieuwe stad?

Had vandaag op een verjaardag met een oude man gepraat (89 jaar) hij zei in de jaren 50 60 70 hadden we ook te kort aan handige mannen, toch wisten ze het toen op te lossen. Zegt ie, kijk eens in Ter Apel... zet ze aan het werk in de bouw!
Toen begon hij over de stikstof, als we dat voor 10 jaar parkeren, of schiphol wat minder heb je ook een oplossing, wonen en boeren blijf daarvan af.

Had wel een punt vond ik...
Omdat heel veel gedoe. Het klinkt allemaal wel leuk, dat wensdenken, maar ondertussen, in de realiteit, wordt er gewoon geen nieuwe stad gebouwd. Gaat gewoon niet gebeuren.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206433592
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:17 schreef ludovico het volgende:
Echt een goede TT in dit topic. Mooi gerefereerd naar het vorige topic waar het ging over herleefde tijden naar toen de hypotheekrente 8% was.
Steek je nu jezelf een veer in de reet?
pi_206433722
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Omdat heel veel gedoe. Het klinkt allemaal wel leuk, dat wensdenken, maar ondertussen, in de realiteit, wordt er gewoon geen nieuwe stad gebouwd. Gaat gewoon niet gebeuren.
Ook omdat de huidige regering het niets boeit, ze vinden het prima hoe het nu loopt, was ook hun doel, extra krap maken via opkopers, anders was Rutte niet de wereld afgevlogen met reclame koop hier huizen voor verhuur!
Interessant he ?
pi_206433784
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:15 schreef Zwolsboy het volgende:
Ook omdat de huidige regering het niets boeit, ze vinden het prima hoe het nu loopt, was ook hun doel, extra krap maken via opkopers, anders was Rutte niet de wereld afgevlogen met reclame koop hier huizen voor verhuur!
Dat was Rutte ook niet, dat was Stef Blok.

Afgezien daarvan is het gewoon een taai probleem.

1) Vergunningen duren zeer lang en zijn erg omslachtig
2) Milieubeleid staat niet zelden haaks op nieuwbouwplannen,
3) Rente fluctueert sterk
4) Economische factoren fluctueren zo mogelijk nog sterker dan de rente
5) Er zijn gewoon structureel te veel mensen voor te weinig woningen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206433810
Mensen uit het AZC plukken om ze te laten werken in de bouw.

Ik zie het niet gebeuren.
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:24:47 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206433833
quote:

[..]
Plus dat er geen hond wil wonen, dat ineens neerplempem van een hele stad of fors dorp.
Almere, Lelystad en Zeewolde waren ook zo'n enorm succes. Not.
Overigens is er in Flevoland nog ruimte zat, maar zolang de infrastructuur daar niet verbetert wordt het niks.
Qua ligging is het prima, want lekker centraal en bij goed OV zou je zo in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Amersfoort en Zwolle kunnen zijn, maar helaas, het gros van de polder is met een trein niet te bereiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 15:24:52 #170
16180 crew  CoolGuy
pi_206433834
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:15 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]
Geen idee wat hun doel was. Het interesseert me ook niet wat hun doel is. Feit is en blijft dat er geen stad magisch gebouwd gaat worden morgen, of volgende maand, of of of. Dat soort wensgedachten hebben 0,0 zin, want terug in de realiteit gaat het gewoon niet gebeuren.
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:26:41 #171
441185 meethenoob
master of disaster (x.x)
pi_206433854
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:24 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Geen idee wat hun doel was. Het interesseert me ook niet wat hun doel is. Feit is en blijft dat er geen stad magisch gebouwd gaat worden morgen, of volgende maand, of of of. Dat soort wensgedachten hebben 0,0 zin, want terug in de realiteit gaat het gewoon niet gebeuren.
Eigenlijk best triest dat coolguy hier actief mee praat, terwijl hij mijn topic in Juni heeft gesloten : Gaan we de hypotheekrente van 1980 achterna? ( 14 % )

Gewoon een topic om over de hypotheek rente, markt werking ect te praten.

tja mods..
winter is comming!
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:27:46 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206433867
quote:

[..]
Plus dat er geen hond wil wonen, dat ineens neerplempem van een hele stad of fors dorp.
Almere, Lelystad en Zeewolde waren ook zo'n enorm succes. Not.
Overigens is er in Flevoland nog ruimte zat, maar zolang de infrastructuur daar niet verbetert wordt het niks.
Qua ligging is het prima, want lekker centraal en bij goed OV zou je zo in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Utrecht, Amersfoort en Zwolle kunnen zijn, maar helaas, het gros van de polder is met een trein niet te bereiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:28:13 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206433869
quote:
14s.gif Op maandag 24 oktober 2022 10:17 schreef ludovico het volgende:
Echt een goede TT in dit topic. Mooi gerefereerd naar het vorige topic waar het ging over herleefde tijden naar toen de hypotheekrente 8% was.
Lul niet zo dom, je TT is een troll TT.
Het langjarig gemiddelde is 5% dus je TT is alleen maar om te trollen.

Maar nu je er zelf op terugkomt en je een pluim in je eigen reet steekt mbt de TT zal ik alsnog een aanpassing in het FB-topic aanvragen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 15:28:28 #174
16180 crew  CoolGuy
pi_206433874
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:26 schreef meethenoob het volgende:

[..]
Eigenlijk best triest dat coolguy hier actief mee praat, terwijl hij mijn topic in Juni heeft gesloten : Gaan we de hypotheekrente van 1980 achterna? ( 14 % )

tja mods..
Dan moet je lekker het FB topic opzoeken, hier hoeft dat niet. Daarnaast past het ook prima in deze reeks, dus een 2e topic ernaast was niet nodig.
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:34:42 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206433940
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:26 schreef meethenoob het volgende:

[..]

tja mods..
Dit topic gaat over de woningmarkt, niet over de rente en de 8% uit de TT is sowieso trollend gelul dat in ONZ thuishoort.

Neemt niet weg dat een discussie over het verloop van de rente hier wel thuishoort, daarom is de leugen in de TT ook zo storend.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')