abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208159409
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 19:15 schreef Zo-is-dat het volgende:
Vandaag een nieuwe mijlpaal O+ mijn meisje is drie *O*

En ze ligt nu in slaap te vallen aan de borst na een heerlijk feest. Ik vier hier stilletjes het feestje nog even door en ben oh zo benieuwd hoe lang ze nog zo’n groot fan blijft O+ O+ O+
Oh wat een mooie mijlpaal! *O* Ik vermoed dat wij die ook wel gaan halen, kleine dondersteen wordt in juli 3 en ze is nog steeds enorm gehecht aan het 'mama drinken' O+
pi_208162552
Hier noemt ze het “slokje drinken” O+ en ze vraagt ook geregeld om “een kant” overdag :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2023 @ 10:33:57 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_208163199
Hier heet t mamadrink, inmiddels 3 jaar en 7 maanden, alleen savonds en sochtends nog
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_208164997
Hier is het 'uh uh' en shirt open trekken, of 'tietuh' als ze er naar wijst. Als ze 's nachts klaar is met de ene kant, zegt ze 'annewe' (andere). :D Als ze die ook gedronken heeft, is het goed.
Ik ben heel blij dat ik haar al 1,5 jaar mag voeden, maar ik wil wel stoppen als ze 2 is. Wellicht bouwt ze het zelf af, maar dat verwacht ik niet. Dan ga ik in de zomervakantie stoppen, als ze 2 wordt (half augustus).
pi_208166064
Het is hier gewoon "dinkuhh" en alleen voor het slapen gaan. Ik ben het wel aan het afbouwen zo richting zijn tweede verjaardag. Ik begin er een beetje klaar mee te raken :')
  maandag 27 februari 2023 @ 19:49:24 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208170091
Mijn jongste wordt volgende maand twee en ik stop er dan mee. Hij is er nog dol op, maar ik ben het beu. Hij drinkt alleen nog 's avonds voor het naar bed gaan en 's nachts. Ik hoop stiekem dat hij - net als z'n zus - gaat doorslapen als ik stop met voeden...

Oh en het heet 'mama drinken' en hij zegt ook ' andere!' als hij de eerste leeg heeft.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208300839
Ik ben de afgelopen week aan alle kanten leeggelopen door buikgriep en heb nu dus een vette productiedip :')

Iemand ervaring hoe lang zoiets duurt?
pi_208306326
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 14:23 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben de afgelopen week aan alle kanten leeggelopen door buikgriep en heb nu dus een vette productiedip :')

Iemand ervaring hoe lang zoiets duurt?
Even een paar dagen wat vaker aanleggen en dan trekt het vanzelf weer bij. Vergeet niet om zelf ook even wat extra te drinken.
pi_208306407
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:49 schreef Tink89 het volgende:
Mijn jongste wordt volgende maand twee en ik stop er dan mee. Hij is er nog dol op, maar ik ben het beu. Hij drinkt alleen nog 's avonds voor het naar bed gaan en 's nachts. Ik hoop stiekem dat hij - net als z'n zus - gaat doorslapen als ik stop met voeden...

Oh en het heet 'mama drinken' en hij zegt ook ' andere!' als hij de eerste leeg heeft.
Mijn jongste is nu ruim 2,5 en ze gebruikt me vooral als een soort speentje, als ik op de bank zit wil ze altijd 'mama-drinken', ik heb er niet altijd zin in dus nu zegt ze er op echt een super schattig toontje 'iniminie slokje mama, asjubliefffft' en ik kan dan echt geen nee meer zeggen tegen dat snoetje.. :')
pi_208309169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 21:22 schreef madam-april het volgende:

[..]
Even een paar dagen wat vaker aanleggen en dan trekt het vanzelf weer bij. Vergeet niet om zelf ook even wat extra te drinken.
In het weekend eens proberen of dat lukt. Baby heeft het zelf ook gehad, en wil op het moment ook maar weinig drinken. Slapend aanleggen gaat oké, maar wakker weigert ze vaak.
pi_208309584
Je kan dan ook clusterkolven.
https://moedermelknetwerk(...)kolven-power-pumping

Dat werkte bij mij na 2 dagen denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208358299
Ik denk dat het goed gekomen is, ik voel weer stuwing 's nachts.
Maar we zullen zien, woensdag moet ik weer werken en kolven :P
  maandag 13 maart 2023 @ 16:51:51 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208360116
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]
Mijn jongste is nu ruim 2,5 en ze gebruikt me vooral als een soort speentje, als ik op de bank zit wil ze altijd 'mama-drinken', ik heb er niet altijd zin in dus nu zegt ze er op echt een super schattig toontje 'iniminie slokje mama, asjubliefffft' en ik kan dan echt geen nee meer zeggen tegen dat snoetje.. :')
Hij wordt zaterdag twee en de nachtvoedingen en overdagvoedingen zijn eraf. Overdag was al een tijd zo, 's nachts nu een paar weken. Hij drinkt dus alleen nog voor het slapen gaan. Ik weet nog steeds niet of ik ga stoppen, maar ik ben dan ook uverhaupt de besluiteloosheid zelve.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_208812374
Hallo! Ik kom me hier ook melden! :)

Ik geef nu voor het eerst in mijn leven borstvoeding, en het gaat kort gezegd moeizaam.

Ons kleine reusje is met 4280 gram op de wereld gekomen en heeft met 7% gewichtsverlies het ziekenhuis verlaten. Inmiddels is hij 9 dagen oud en zit ie nog steeds op die 7% minus. We voeden inmiddels extra bij tijdens het borstvoeding geven.

Ik zou theoretisch gezien mijn ‘milcheinschuss’ al gehad moeten hebben (ik weet niet zeker hoe dit in het Nederlands heet, maar ik bedoel dus het moment - na 3 à 4 dagen - dat je meer melk gaat produceren). Maar ik heb dat die nooit actief gemerkt, hoewel de verloskundige zei dat je dat niet kon missen. Maar als ik dat dus al gehad heb, dan produceer ik verdomde weinig melk; bij het afkolven komt er van 2 borsten max 30 ml uit.

Ik neem inmiddels ook tabletten (lactaval) om de melkproductie te stimuleren, maar voor mijn gevoel heeft dat nog niet echt geholpen.

Is er hier iemand met een soortgelijke situatie, waarbij het dan toch beter is gegaan?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_208812929
Zijn er ook lactatiekundigen beschikbaar bij jou in de buurt? Het zou kunnen zijn dat je zoon bijvoorbeeld een te kort tongriempje heeft waardoor hij de borst niet goed leeg krijgt.
Stuwing heb ik ook nooit heel sterk gehad trouwens, en geef al wel ruim een half jaar volledig borstvoeding nu. Maar als ik jou was zou ik wel op zoek gaan naar een lactatiekundige om even mee te kijken bij een voeding, je zoon zou wel aan moeten komen namelijk.
pi_208812931
Ik zou een lactatiekundige inschakelen en goed opletten of je baby niet honger houdt aan de borst
pi_208812954
Hoeveel voedingen geef je gemiddeld genomen per dag? De enige manier om je melkproductie op te krikken is vaker stimuleren. Maximaal iedere drie uur aanleggen (gerekend vanaf het moment waarop je begint met voeden) maar bij een newborn die niet aankomt zou ik streven naar in iedere geval elke 2-2,5 uur. En dan 20 minuten per borst. Hoeveel je kolft zegt trouwens niet zo heel veel over hoeveel je baby drinkt en 30 cc is niet per se weinig, babymaagjes zijn maar klein ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208812977
Bizar wel, stuwing was hier echt niet te missen met die immense knoertharde dingen :X :')
  dinsdag 18 april 2023 @ 14:39:08 #144
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_208813193
Kolven is in principe geen betrouwbare manier van je productie meten, omdat je kindje effectiever kan drinken dan dat je kan kolven. Zie je inmiddels wel toename aan groei? In geval van twijfel zou ik hoe dan ook een lactatiekundige ibclc mee laten kijken. Veel dingen zijn makkelijk op te lossen of bij te sturen :) . Ook kun je via la lèche League international dichtbij hulp vinden,

https://llli.org/

[ Bericht 9% gewijzigd door douche-eendje op 18-04-2023 17:23:15 ]
pi_208813283
Kolf je na het voeden of in plaats van? Want na het voeden is 30ml best normaal.
pi_208817024
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2023 14:28 schreef Clubsoda het volgende:
Bizar wel, stuwing was hier echt niet te missen met die immense knoertharde dingen :X :')
Echt hè, ik had ook kanonskogels
Ik sliep niet van de stuwing
En als ik ergens tegenaan liep spoot de melk eruit
pi_208817276
Bij de eerste had ik er ook koorts bij. En slapen inderdaad :X ik was dit keer zo verstandig om goede voedingsbh's aan te schaffen en daarmee te slapen. Maar ik kon alsnog niet op mijn zij liggen want dan bonkten ze tegen elkaar :')
  woensdag 19 april 2023 @ 06:46:29 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208821534
Ik heb nog nooit stuwing gehad, het zegt volgens mijn lactatiekundige niks over de productie...

Nav tips hier over wat te doen met oudere melk in de vriezer heb ik een bericht geplaatst in een Facebookgroep voor donormelk. En een ander kindje mag nu groeien op de bijna 2 liter die ik nog in de bf vriezer had. Kreeg net een bericht dat hij het heel graag drinkt en dat ze niks hoeven weg te gooien. Zo ongelooflijk fijn O+
pi_208822486
@margaretha_01 ik lees bijvoeding, is dat kunstvoeding of de gekolfde melk?
Bijvoeding is lastig want aan de ene kant wil je natuurlijk dat je baby genoeg binnen krijgt maar ook dat de productie omhoog gaat en dat bereik je vooral door vaak te laten drinken.
Op welke manier wordt de bijvoeding gegeven? Misschien is een borstvoeding hulpset nog een idee want daarmee stimuleer je de borstvoeding terwijl je bijvoeding geeft.
Als er bijvoeding nodig is altijd een lactatiekundige inschakelen. Ik weet niet hoe dat bij jou is geregeld aangezien je niet in nederland woont maar IBCLC is internationaal dus ik zou via die weg zoeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 19-04-2023 15:02:22 ]
pi_208823784
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 06:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb nog nooit stuwing gehad, het zegt volgens mijn lactatiekundige niks over de productie...

Nav tips hier over wat te doen met oudere melk in de vriezer heb ik een bericht geplaatst in een Facebookgroep voor donormelk. En een ander kindje mag nu groeien op de bijna 2 liter die ik nog in de bf vriezer had. Kreeg net een bericht dat hij het heel graag drinkt en dat ze niks hoeven weg te gooien. Zo ongelooflijk fijn O+
Wat super!
Wij hebben afgelopen weekend de vriezer schoongemaakt en mijn man kwam met de +/ 15 zakjes en 4 potjes melk aanzetten. Zeker nog ruim 1,5 liter. Hij vroeg of het weg mocht. :') Ik heb hem zo aangekeken dat hij niets meer hoefde te zeggen. Mijn dochter drinkt alleen nog aan de borst met slapen/in de nacht, kolven hoef ik al 7 maanden niet meer. Maar toch nog flink wat in de vriezer, allemaal maximaal een jaar oud. Ik kan er ook nog geen afstand van doen. Ik zat te denken om er weer smoothies mee te gaan maken straks. Pannenkoeken vindt ze niet lekker. Maar doneren vind ik ook mooi. Ging dat makkelijk volgens jouw manier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')