abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 april 2023 @ 11:48:56 #151
319308 Tink89
To live is to dance
pi_208823880
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 11:39 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wat super!
Wij hebben afgelopen weekend de vriezer schoongemaakt en mijn man kwam met de +/ 15 zakjes en 4 potjes melk aanzetten. Zeker nog ruim 1,5 liter. Hij vroeg of het weg mocht. :') Ik heb hem zo aangekeken dat hij niets meer hoefde te zeggen. Mijn dochter drinkt alleen nog aan de borst met slapen/in de nacht, kolven hoef ik al 7 maanden niet meer. Maar toch nog flink wat in de vriezer, allemaal maximaal een jaar oud. Ik kan er ook nog geen afstand van doen. Ik zat te denken om er weer smoothies mee te gaan maken straks. Pannenkoeken vindt ze niet lekker. Maar doneren vind ik ook mooi. Ging dat makkelijk volgens jouw manier?
Ja, ik heb een berichtje geplaatst in de facebookgroep, daar reageerde iemand op en na een paar berichtjes over en weer is ze het komen ophalen bij mij thuis. Mijn melk was al best oud, maar dat was geen punt. Kreeg nog een berichtje dat het kindje de melk graag drinkt O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 19 april 2023 @ 12:27:01 #152
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_208824358
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2023 13:55 schreef margaretha_01 het volgende:
Hallo! Ik kom me hier ook melden! :)

Ik geef nu voor het eerst in mijn leven borstvoeding, en het gaat kort gezegd moeizaam.

Ons kleine reusje is met 4280 gram op de wereld gekomen en heeft met 7% gewichtsverlies het ziekenhuis verlaten. Inmiddels is hij 9 dagen oud en zit ie nog steeds op die 7% minus. We voeden inmiddels extra bij tijdens het borstvoeding geven.

Ik zou theoretisch gezien mijn ‘milcheinschuss’ al gehad moeten hebben (ik weet niet zeker hoe dit in het Nederlands heet, maar ik bedoel dus het moment - na 3 à 4 dagen - dat je meer melk gaat produceren). Maar ik heb dat die nooit actief gemerkt, hoewel de verloskundige zei dat je dat niet kon missen. Maar als ik dat dus al gehad heb, dan produceer ik verdomde weinig melk; bij het afkolven komt er van 2 borsten max 30 ml uit.

Ik neem inmiddels ook tabletten (lactaval) om de melkproductie te stimuleren, maar voor mijn gevoel heeft dat nog niet echt geholpen.

Is er hier iemand met een soortgelijke situatie, waarbij het dan toch beter is gegaan?
Hoe vaak per 24 uur leg je je kindje aan? Het is al gezegd: de absolute manier om de productie op te krikken is aanleggen, aanleggen, aanleggen. Waarom zijn jullie gaan bijvoeden? Lactatiekundige is een goed idee, maar online kun je ook een schat aan informatie vinden.

Andere situatie, maar: onze middelste is geboren na een HELLP-zwangerschap, hij was prematuur en dysmatuur en ik was enorm ziek (lag op de IC) dus ik vreesde ook voor mijn productie. De start was zeker niet makkelijk, eerste keer kolven hadden we het over 4 milliliter, maar uiteindelijk heeft hij 2,5 jaar bv gehad. En dat was de lastige start helemaal waard. :)
pi_208829367
Mijn baby drinkt de laatste tijd slecht flesjes wanneer ik aan het werk ben. Tussen 6 in de ochtend en 4 in de middag drinkt ze 2 flesjes waar ik 150cc in doe en dat ging eerder prima maar ze drinkt nu meestal maar 100cc met moeite. Vaker aanbieden lukt ook niet echt, ze drinkt dan nagenoeg niets.

Nu stelt het kdv voor om een nr2 speen te proberen, maar ik ben er wat huiverig voor omdat ze ook snel moeilijk doet aan de borst als het haar te lang duurt, dus ben bang dat dat misschien erger wordt als we het flesje 'makkelijker' gaan maken. Van speen 0 naar 1 ging ze ook meer borstweigeren (wat sowieso wel een terugkerend probleem is met haar). Fruit/brood eet ze wel heel graag dus zou misschien eerder haar met plezier meer daarvan laten eten dan meer melk proberen erin te krijgen? Maar daar is 7 maanden dan weer een beetje jong voor.

Wat zouden jullie doen? Iemand ervaringen met weinig enthousiaste kdv drinkers?
pi_208829645
Mijn dochter heeft in het begin (toen ze net startte bij de GO) ook niet uit de fles gedronken. Heeft twee weken geduurd, daarna was ik het zat en heb ik een preverbaal logopedist ingeschakeld. Binnen een weekend hadden we haar aan de fles en sindsdien dronk ze goed.
Jouw dochter is al wat ouder dan mijn dochter toentertijd. Zou je de melk niet aan kunnen bieden in een rietjesbeker/360-gradenbeker/cupje? Dat je het restant van de melk die ze niet wil drinken, op die manier aanbiedt? Anders zou ik eieren voor m'n geld kiezen en inderdaad meer fruit en/of brood laten eten als dat goed gaat. Bij jou haalt ze dan wel weer in. Niet ideaal voor jezelf, maar toch.
pi_208831526
Die van mij haatte drinken uit de fles :') Ik heb het gewoon gelaten. Wat hij daar dronk dat dronk hij (en soms was dat niet zoveel). En thuis haalde hij wel in. Hij was daar zelf ook niet chagrijnig of hongerig onder ofzo dus dat werkte prima voor ons.
pi_208832210
Hier eentje die voor de nr 2 flesspeen ging. Het liep daarna weer gesmeerd. Maar die van mij heeft nooit de borst geweigerd
pi_208833800
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:40 schreef Lokasenna het volgende:
Fruit/brood eet ze wel heel graag dus zou misschien eerder haar met plezier meer daarvan laten eten dan meer melk proberen erin te krijgen? Maar daar is 7 maanden dan weer een beetje jong voor.
L was geen fan van de fles en ik dacht zo rond die leeftijd dat we zijn overgegaan op pap met een lepel. Beetje tussenweg tussen fruit/brood en een melkfles.
Dit was alleen niet op het kdv en het ging om maar 1 voeding per week dus ik weet niet of het voor jullie de oplossing is. Ligt er ook aan om hoeveel voedingen het gaat en welke mogelijkheden het kdv bied.
pi_208838581
Drinkbekers gaan nog niet zo goed.
Maar proberen als pap is zeker een poging waard, want iets naar binnen lepelen vindt ze altijd wel leuk. Ik ga het eens met het kdv overleggen! Ze zijn met de fles ook lang bezig nu dus denk dat ze het wel willen proberen.
  zaterdag 22 april 2023 @ 15:20:32 #159
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208862567
Heeft iemand ervaring met een baby die ingevroren melk weigert/slecht drinkt…?

Beetje context: Onze dochter is 4mnd en weegt 4,6kg. Ze hangt nog net in de curve, maar volgt wel haar eigen lijn. Ze woog bij de geboorte 2510gram, dus groeit wel ;)
Ze drinkt echter slecht uit de fles. En het is heel wisselend. De ene keer drinkt ze 30 en een andere keer drinkt ze 70 / 30 / 30 (we waren het in porties op, omdat ik anders best veel weg moest gooien).

Nu begin ik een beetje het idee te krijgen dat het vooral is als de melk uit de vriezer komt. Dit moet ik nog verder ‘onderzoeken’. Over 2 weken begint ze bij de opvang en over 4 weken ga ik weer werken. Zou toch fijn zijn als ze m’n voorraad wel pakt (mocht het nodig zijn).
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zaterdag 22 april 2023 @ 15:24:06 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208862580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 19:55 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Mijn dochter heeft in het begin (toen ze net startte bij de GO) ook niet uit de fles gedronken. Heeft twee weken geduurd, daarna was ik het zat en heb ik een preverbaal logopedist ingeschakeld. Binnen een weekend hadden we haar aan de fles en sindsdien dronk ze goed.
Dronk ze toen helemaal niet of wisselend? Want die van ons is dus heel wisselend qua fles. Ze moet bijvoorbeeld echt honger hebben, anders hoeft ze hem al helemaal niet.
pi_208862616
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:20 schreef automatic_ het volgende:

Beetje context: Onze dochter is 4mnd en weegt 4,6kg. Ze hangt nog net in de curve, maar volgt wel haar eigen lijn. Ze woog bij de geboorte 2510gram, dus groeit wel ;)
Ze drinkt echter slecht uit de fles. En het is heel wisselend. De ene keer drinkt ze 30 en een andere keer drinkt ze 70 / 30 / 30 (we waren het in porties op, omdat ik anders best veel weg moest gooien).

Nu begin ik een beetje het idee te krijgen dat het vooral is als de melk uit de vriezer komt. Dit moet ik nog verder ‘onderzoeken’. Over 2 weken begint ze bij de opvang en over 4 weken ga ik weer werken. Zou toch fijn zijn als ze m’n voorraad wel pakt (mocht het nodig zijn).
Geen ervaring mee gelukkig, maar het scheelt iig dat je alleen je eerste werkdag vriezervoorraad gebruikt ws. Daarna kan je de melk die je de vorige werkdag gekolfd hebt gebruiken.

De facebookgroep over borstvoeding waar ik in zit geeft vaak mengen met verse melk als tip, om zo aan de smaak van vriezermelk te wennen. Daarnaast weigert mijn dochter überhaupt de fles als de melk niet warm genoeg is, dus dat is wellicht ook nog een aandachtspunt.

Succes!
pi_208862753
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:20 schreef automatic_ het volgende:

Sommige baby's kunnen niet aan de smaak wennen omdat een bepaald enzym (Lipase) er bij invriezen en ontdooien voor zorgt dat de melk wat zepig gaat smaken. Pasteuriseren voor invriezen kan dat probleem oplossen. Mijn jongste was ook een piep als het aankwam op de juiste temperatuur en houding bij de fles. Maar dat was het probleem voor anderen, bij mij drinkt ze live :P
  zaterdag 22 april 2023 @ 16:11:16 #163
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208862828
Thnx! Gelukkig zijn er meer mieperds haha.

Misschien dat mengen eens proberen. Qua temperatuur merk ik overigens ook dat ze hem goed warm wil. Mede daardoor doen we het ook in porties warm maken / geven.

Ze drinkt bij mij overigens ook live, maar als ze dan een hele dag niks op de opvang drinkt (wat dan m’n angst is) ben ik niet op m’n gemak. Ook al haalt ze het dan nog wel in. Ze heeft gewoon niet zoveel reserves.

Ben nu ook wel nieuwsgierig of ze KV zou drinken, haha. M’n oudste was niet zo moeilijk, die dronk alles.

En klopt dat als ik werk er wel het eea opgespaard gaat worden, maar vind een reserve voorraad ook wel fijn.
pi_208862837
Jaa herkenbaar hoor. De vriezervoorraad geeft me mentaal rust, maar in de praktijk groeit hij alleen maar hier. :')
  zaterdag 22 april 2023 @ 18:33:24 #165
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_208864265
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:13 schreef Bami het volgende:
Jaa herkenbaar hoor. De vriezervoorraad geeft me mentaal rust, maar in de praktijk groeit hij alleen maar hier. :')
Hahaha. Ja snap ik. Ik vang regelmatig wat op met zo’n siliconen kolf, want ik voel de TSR er altijd inschieten en dat vind ik dan ook weer zonde als dat in zijn pad verdwijnt :')
pi_208865005
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 16:13 schreef Bami het volgende:
Ik ben in oktober gestopt met kolven en er ligt gewoon nog melk in de vriezer ;( . Laatst was het wel fijn, ze was ziek op mijn werkdag en weigerde te eten. Manlief heeft toen melk uit de vriezer gehaald, dat ging er goed in ^O^

Ik snap je helemaal Automatic, vooral als ze zo klein zijn bij geboorte voelt het helemaal zo fragiel.
pi_208865884
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 april 2023 15:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]
Dronk ze toen helemaal niet of wisselend? Want die van ons is dus heel wisselend qua fles. Ze moet bijvoorbeeld echt honger hebben, anders hoeft ze hem al helemaal niet.
Helemaal niet, max. 20 cc op een dag uit een flesje. De GO heeft het toen ook op andere manieren geprobeerd aan te bieden, ging ook niet echt top. Ze was toen 4,5/5 maanden. Er ging ongeveer 50 cc per dag in. Een fruithapje ging dan al wel best goed.
pi_208918665
Hey allemaal,
Ik geef al bijna 10 maanden borstvoeding, gelukkig zonder veel moeite en pijn, tot nu toe. Ineens doet bijna elke voedsessie pijn, iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Het voelt alsof ze anders is gaan zuigen ofzo?
pi_208919862
Staan er toevallig tanden op doorkomen of heeft ze al tandjes?
pi_208920003
Ook even checken voor spruw misschien.
  donderdag 27 april 2023 @ 11:50:44 #171
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_208920307
Oh ja, nu spruw genoemd wordt, toen mijn baby de eerste/tweede week spruw kreeg had ik ook van die pijnscheuten bij het voeden.
Was snel over toen we allebei er iets voor kregen.
pi_208921142
Spruw heeft ze qlllal gehad in de eerste maand, daar hadden we beide geen last van. Ik heb weer even gecheckt, maar ik zie nu geen spruw.

En tandjes heeft ze, al vier. Af en toe bijt ze, maar zelden eigenlijk. En dat is tch wel een andere pijn. (Wel echt pijn trouwens, zo!)
pi_208922087
Het gaat erom dat als kinderen tanden krijgen, ze een enzym aanmaken dat het tandvlees zachter maakt (dacht ik). Dat enzym zorgt er ook voor dat je tepels gevoeliger worden en dat kan ook best pijnlijk zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_208922324
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 14:04 schreef Phaidra het volgende:
Het gaat erom dat als kinderen tanden krijgen, ze een enzym aanmaken dat het tandvlees zachter maakt (dacht ik). Dat enzym zorgt er ook voor dat je tepels gevoeliger worden en dat kan ook best pijnlijk zijn.
O, echt? Dat wist ik niet. Gaat dat dan ook vanzelf weer over? Kan ik er wat tegen doen? Of moet ik er mee leren leven?
  donderdag 27 april 2023 @ 14:45:17 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_208922355
Ja gewoon balen en wachten tot het overgaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:45:27 #176
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_209006110
Vraagje :)
Hoelang bewaren jullie moedermelk in de koelkast? Ik lees 5 dagen en ook weer maximaal 8 dagen.

Heb nu melk van 1 mei (en 2 mei haha) 'over' omdat ze vandaag niet naar KDV is gegaan.
pi_209007376
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:45 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje :)
Hoelang bewaren jullie moedermelk in de koelkast? Ik lees 5 dagen en ook weer maximaal 8 dagen.

Heb nu melk van 1 mei (en 2 mei haha) 'over' omdat ze vandaag niet naar KDV is gegaan.
Ik houd 8 dagen aan, tot nu toe gaat dat hier prima! Nou drinkt mijn dochter ook probleemloos vriezer melk, dus als je kleintje kieskeurig is vindt die misschien de smaak wat minder. Maar het bederft iig niet met 8 dagen. :D
  maandag 15 mei 2023 @ 10:27:30 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209158157
Na twee jaar, een maand en 23 dagen gaf ik mijn jongste afgelopen donderdag voor het laatst de borst. Vrijdag waren we naar een concert en was mijn zusje oppas. Hij ging probleemloos slapen en werd alleen wakker omdat hij het koud had (ze was de slaapzak vergeten :-D ). Ik was zo intens opgelucht...en dus heb ik zaterdagavond gezegd dat de melk op was. Met een beetje mopperen en een extra knuffel, sliep hij zo. En gisteren was hij binnen 5 minuten in slaap en sliep hij door.

Ik had geen hekel gekregen aan voeden, maar werd er ook niet meer blij van ofzo. Meer een gedachteloos 'klusje'. En in de pms-weken van mijn cyclus vond ik het echt niet leuk, maar was ik vooral ook heel erg bang om mijn 'oplossing voor alles' op te geven. Ik vind het nog steeds eng en merk dat ik het echt wel lastig vind, maar het was gisteren ook bizar fijn om na het verhaaltje binnen 5 minuten beneden te zijn en dus wat meer tijd te hebben voor een rondje hardlopen/een filmpje/een goed boek.

Wel even flink gehuild om deze allerlaatste keer en afscheid van deze fase van mijn leven. De afgelopen vijf jaar was ik óf zwanger óf aan het voeden...of allebei. En dat is nu voorgoed voorbij. Dubbel gevoel, maar mijn man vertelde gisteren hoe trots hij op me is en ik heb ipv een half uur tutten om een peuter in slaap te voeden een heel hoofdstuk in een boek gelezen in de tuin. En dat was ook ongelooflijk fijn.

[/emopost]

Edit: en nu nog even volhouden en niet vanavond alsnog aanbieden omdat ik geen bewuste laatste voeding gedaan heb _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_209167921
Kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt, maar misschien wel beter dat het onbewust is gegaan, klinkt alsof jullie er allebei wel klaar voor waren.

Hier gaat het voeden weer iets beter, weer de zoveelste borstweigerfase overleefd, ik kon baby een paar weken alleen slapend voeden, nu accepteert ze wakker voeden wel weer, maar wel een aantal sessies minder dan eerder. We zitten nu overdag nog op 3 of 4 keer, en 's nachts wanneer ze wakker wordt. Luiers zijn nog steeds nat en ze qua gewicht komt ze ook nog steeds aan dus ik probeer me er maar niet meer te druk om te maken.
We zijn overigens wel gegaan voor een nr2 speen op de opvang, aangezien het aan de borst al zo matig ging dacht ik niet dat het nog extra schade aan kon richten. Het heeft alleen weinig verschil gemaakt. Er pap van maken heeft ze ook niet veel interesse in, dus ze geven nu gewoon extra fruit als ze boos wordt van de fles.
Op de dag dat de opvang rustiger is met minder huilende baby's drinkt ze wel iets beter, dus het heeft vast ook met prikkels te maken. Maar zie maar eens een prikkelarme omgeving te creëren op een kinderdagverblijf.

Dit kind lijkt wel bijzonder weinig gehecht aan melk drinken. Dus ik denk niet dat wij het jaren gaan volhouden.
Als ze eenmaal >1 jaar is en ze krijgt weer zo'n fase, ga ik er geen moeite meer in steken en is het gewoon klaar denk ik. :P
pi_209171210
Chapeau tink! Inderdaad een emotioneel moment. Op naar nieuwe prachtige dingen samen met je kinderen. Er ligt nog veel voor je in het verschiet ;)
  dinsdag 16 mei 2023 @ 12:10:40 #181
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_209172104
Lange tijd Tink! Goed gedaan en fijn dat het zo soepel eindigde.

Wat lastig zeg Lokasenna dat weigeren steeds. Fijn dat het nu weer iets beter gaat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_209173485
@Tink89 dat is precies hoe het afscheid van de bv-periode voor mij voelde. Opluchting, weemoed en trots tegelijk. Geniet van je extra tijd en er zijn genoeg mooie momenten om aan terug te denken O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_209173897
Die gevoelens had ik inderdaad ook Phaidra :Y

Ook hier geen bewuste laatste keer gehad en voor mij voelde dat ook wel goed moet ik zeggen. Hij heeft zijn borstverslaving wel op een andere manier door gezet, als hij bij ons in bed ligt moet en zal hij zijn handje tussen mijn borsten stoppen :') Ook overdag als hij moe is en op schoot komt zitten is het "Handje in borst??" :')
  maandag 19 juni 2023 @ 11:57:30 #184
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209565836
Ook hier is het borstvoedingsavontuur (voor nu) voorbij. Dat begon op 17 maart 2018 en eindigde afgelopen woensdag. Eentje heb ik 4 jaar en een dag mogen voeden en de ander tegelijk/aansluitend 2 jaar, 6 maanden en 17 dagen.

Heel gek om hier opeens mee klaar te zijn. Heb er ook hele gemengde gevoelens bij die jullie mooi hebben verwoord hierboven.
Ik ga van de rust aan mijn lijf genieten. In november zal het derde avontuur beginnen. O+
Protège moi de mes désirs.
  maandag 19 juni 2023 @ 13:37:03 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_209567141
quote:
1s.gif Op maandag 19 juni 2023 11:57 schreef arvensis het volgende:
Ook hier is het borstvoedingsavontuur (voor nu) voorbij. Dat begon op 17 maart 2018 en eindigde afgelopen woensdag. Eentje heb ik 4 jaar en een dag mogen voeden en de ander tegelijk/aansluitend 2 jaar, 6 maanden en 17 dagen.

Heel gek om hier opeens mee klaar te zijn. Heb er ook hele gemengde gevoelens bij die jullie mooi hebben verwoord hierboven.
Ik ga van de rust aan mijn lijf genieten. In november zal het derde avontuur beginnen. O+
Is ze zelf gestopt of heb jij het gestuurd? Mooie tijd hoor! En even rust aan je borsten voor de volgende ronde is misschien ook wel fijn?
  maandag 19 juni 2023 @ 14:42:09 #186
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_209567913
quote:
0s.gif Op maandag 19 juni 2023 13:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Is ze zelf gestopt of heb jij het gestuurd? Mooie tijd hoor! En even rust aan je borsten voor de volgende ronde is misschien ook wel fijn?
Ze dronk de laatste tijd steeds korter maar nog wel iedere avond. De eerste avond van de avondvierdaagse bracht m’n man haar naar bed en ze vroeg helemaal niet om mij. Ze werd ook niet wakker ‘s nachts. Dus ik heb het door gezet.
pi_209571338
Wat goed, arvensis. En wat een prestatie, meer dan 5 jaar lang aan een stuk. Chapeau.
  dinsdag 20 juni 2023 @ 19:13:59 #188
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_209583152
Ik denk dat ons bv avontuur ook klaar is en ik heb er nog een beetje gemengde gevoelens bij. Sinds 3 dagen weigert Anna compleet door 'nee nee niet die' of 'nee drinken' te roepen als ik aanbied en ze vraagt er zelf ook niet meer om. Ik had de hoop om de 2 jaar te halen, maar ze heeft zelf anders besloten. De laatste keer dat ze dronk was wel heel fijn, lang en gezellig met 'lekker!' roepen toen ze klaar was.
pi_209584002
Hier juist een dametje dat met 22 maanden alleen maar meer verslingerd lijkt te raken... Valt nauwelijks meer in slaap zonder borst als ik thuis ben, wil nu ook het liefst aan de borst blijven slapen. Ugh. Wil in de zomervakantie echt stoppen, maar dat gaat waarschijnlijk echt een flinke klus worden. Zou makkelijk zijn als ze ook zelf wil stoppen, al zie ik dat nu nooooit gebeuren.
pi_210535804
Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Ik heb mijn beide dochters bv gegeven, maar dit was vooral bij mijn jongste dochter in het begin erg pijnlijk (ik heb de eerste 5/6 weken moeten kolven omdat het anders niet ging door de pijn). Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en ondertussen zit ik nog op 1 voeding per dag waar ik eigenlijk ook mee wil stoppen. Nu ben ik er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik mijn dochter zou kunnen blijven voeden totdat de baby er is, zou dat bevordelijk kunnen zijn mbt eventuele pijn? Of zou dat puur liggen aan de aanhap van baby en verder geen verschil maken?
pi_210537371
Geen ervaring mee, ik hoor wel veel moeders die tijdens de zwangerschap nursing agitation krijgen naar hun oudere kindje, en je hebt grote kans dat je productie stopt door de zwangerschap. Dus dan moet je dochter ook nog droog willen drinken totdat de melk terugkomt later in de zwangerschap.

Daarnaast zou ik verwachten dat het hem met name in de aanhap zit, maar dat weet ik niet zeker.
pi_210538033
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 04:18 schreef Smart_ass het volgende:

Ik heb mijn beide dochters bv gegeven, maar dit was vooral bij mijn jongste dochter in het begin erg pijnlijk (ik heb de eerste 5/6 weken moeten kolven omdat het anders niet ging door de pijn). Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en ondertussen zit ik nog op 1 voeding per dag waar ik eigenlijk ook mee wil stoppen. Nu ben ik er gisteren achtergekomen dat ik zwanger ben. Als ik mijn dochter zou kunnen blijven voeden totdat de baby er is, zou dat bevordelijk kunnen zijn mbt eventuele pijn? Of zou dat puur liggen aan de aanhap van baby en verder geen verschil maken?
Ik heb sinds maart 2018 non stop borstvoeding gegeven tot een paar maanden terug. In die periode leken m’n tepels wel gevoelloos, ze konden wel tegen een stootje. Nu ik gestopt ben merk ik dat ze steeds meer gevoeliger worden. Ik denk dus zeker dat het effect zal hebben.

Echter, de oorzaak van je pijn is waarschijnlijk een slechte aanhap geweest. Heb je daar destijds naar laten kijken door een lactatiekundige? Die heb je natuurlijk ook in de VS en zou ik zeker inschakelen wanneer het ook deze keer zoveel pijn doet.
pi_210540416
De oorzaak van de pijn was inderdaad een slechte aanhap. Dat lag hoogstwaarschijnlijk aan een te strak/kort lipbandje. Dat is toen verholpen en eventjes later ging het beter. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dat nou per se lag aan een betere aanhap of dat het gewoon gevoellozer is geworden naar verloop van tijd. Mijn oudste heeft ook nooit een perfecte aanhap gehad, maar die schijnt hetzelfde te hebben als de jongste alleen in wat mindere mate en dat wisten we toentertijd niet.
Anyhow we kijken wel eventjes hoe het loopt. Hoelang het nog lukt en hoelang we beiden nog zin hebben :D.
  dinsdag 5 september 2023 @ 16:25:37 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_210540611
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 04:18 schreef Smart_ass het volgende:

Geen advies maar gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
pi_212586728
Morgen maken we hier 4 jaar voeden rond O+

Dit topic is nogal stil maar met deze mijlpaal kick ik hem even omhoog *O*

(Ze is zelf nog niet van plan te stoppen, dus ben heel benieuwd waar dit eindigt *; )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 26 februari 2024 @ 06:07:13 #196
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212591397
Lijkt erop dat we hier ook naar een einde gaan. Af en toe nog een slokje.
4 jaar 7 maanden en 3 dagen tnt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212595862
Oh wat bijzonder. O+
Ik heb altijd 2 jaar als doel en afbouwmoment in gedachten gehad, maar hoe ouder ze wordt hoe meer ik twijfel of ik haar dat af wil nemen. :@
  maandag 26 februari 2024 @ 14:20:42 #198
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_212596449
Wow, wat een mijlpalen zeg! Ik zit nu op een half jaar. Heb al meermaals gestoeid met de gedachte om te stoppen... vooral op de nachten dat ze 3 tot 4x komt of wanneer ik zo'n zin heb in meer dan 1 wijntje. Kolven is nou ook niet echt mijn favo bezigheid :').

Maar dan ligt ze weer knus bij me, gaat dat handje over je borst heen en weer en denk ik... waarom nu stoppen terwijl het soepel gaat? Dus ik hoop het tot 1 jaar lekker vol te houden :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_212596980
Voor ons is het sinds kort klaar, heb tot 16 maanden gevoed.
Ik had best langer willen doorgaan maar op een gegeven moment had ik het gevoel dat het meer voor mijzelf was dan voor mijn dochter, die liever door de kamer lopend uit haar beker drinkt dan bij mij op schoot zit in een donkere, prikkelarme ruimte, want dat was al heel lang de enige manier om haar te kunnen voeden.
Ik ben dus gestopt met actief aanbieden en dochter heeft er niet meer om gevraagd, het voelde als een natuurlijke overgang zo en ik kijk er goed op terug, ook al zal ik deze periode wel gaan missen.
pi_212598383
Hier ook nog steeds iedere avond voor het slapen. Nu ook al 2,5 jaar. Voor nu is het goed. Iedere keer roep ik dat ik er vanaf wil, maar ik stop het toch niet. :D Ze slaapt ‘s nachts altijd weer verder zonder te drinken, dus dat is helemaal prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')