abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206405398
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mooi, dan ben jij niet een van de mensen, die zich ook in de media vertegenwoordigd zag, die uit was op polarisatie en riep dat ik geen recht had op een ziekenhuisbed, terwijl ik slechts naar eigen inschatting en keuze mbt mijn eigen gezondheid maakte.
Je hebt je op laten jagen, jongen en dat is idd zeer fout. Jij bent net zo waardevol als ieder ander onge-acht de keuzes die jij hebt gemaakt. Waarom denk je dat ik zo boos ben op deze crack-regering? Alles is onze schuld terwijl zij er 1 grote teringbende van maken.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Moderator vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:48:21 #252
236264 crew  capricia
pi_206405406
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Mooi, dan ben jij niet een van de mensen, die zich ook in de media vertegenwoordigd zag, die uit was op polarisatie en riep dat ik geen recht had op een ziekenhuisbed, terwijl ik slechts naar eigen inschatting en keuze mbt mijn eigen gezondheid maakte.
Wat mij betreft heb je die keuze altijd gehad.
Ik proef door de regels heen dat je je heel erg in de steek gelaten hebt gevoeld. Als een paria.
Hoe heeft dit je veranderd?

Ik heb heel veel moeite met de polarisatie die hierdoor plaats gevonden heeft.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405415
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:48 schreef capricia het volgende:
Wat mij betreft heb je die keuze altijd gehad.
Ik proef door de regels heen dat je je heel erg in de steek gelaten hebt gevoeld. Als een paria.
Hoe heeft dit je veranderd?
Weinig. Ik heb altijd al een laag mensbeeld gehad.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:48 schreef capricia het volgende:
Ik heb heel veel moeite met de polarisatie die hierdoor plaats gevonden heeft.
Kan ik me tegelijkertijd wel voorstellen. Maar (de wens voor) daadwerkelijke uitsluiting kwam van één kant af. De rest, de uitgeslotenen, reageerde. Dient deze hierover dientengevolge te zwijgen om verdere polarisatie te voorkomen?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206405430
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Verander dat dan, dat kan alleen jij.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:54:29 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206405461
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:11 schreef Akathisia het volgende:
Een mens kan maximaal tussen de 15 tot 40 kilo af per jaar afvallen. Laten we 15 aanhouden voor de wat oudere gevallen. Dat is minstens 30 kilo! Als je nu nog dik bent en daardoor in het ziekenhuis belandt, dan verdien je er imo geen plek meer.
Een mens kan ook gewoon zijn domme teringmuil houden :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206405464
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:50 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Verander dat dan, dat kan alleen jij.
Om vervolgens verrast worden door praktijken als toen? Nah, I'm good.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:05:07 #257
236264 crew  capricia
pi_206405517
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
[..]
Kan ik me tegelijkertijd wel voorstellen. Maar (de wens voor) daadwerkelijke uitsluiting kwam van één kant af. De rest, de uitgeslotenen, reageerde. Dient deze hierover dientengevolge te zwijgen om verdere polarisatie te voorkomen?
Vorige week heb ik een aantal quotes en gedachten hier neergezet van een jaar geleden. Zonder de personen meteen te benoemen.
Vorig jaar op deze datum hadden we mondkapjes. En QR bewijzen.
En veel mensen dachten dat als je iets qua vrijheid afgaf aan de overheid, je het nooit meer zomaar terug kreeg. Die QR codes zouden járen blijven. Hier in COR werd dat besproken, niet BNW, maar gewoon hier.

En dat is een legitieme bezorgdheid. Die mensen hebben het beste voor met onze vrije samenleving. En jij ook, denk ik.

Maar dat negatieve beeld bleek niet te kloppen.
Alleen denk ik dat dit soort zaken je niet overtuigt in positieve zin, maar ieder negatief aspect wel in negatieve zin. En dat is jammer.
Omdat je uitgaat van het negatieve.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:11:47 #258
236264 crew  capricia
pi_206405573
Daarentegen vind ik de QR code ook echt een gedrocht. Het beschermt niemand. En doet alleen maar kwaad in de maatschappij.
Dat moeten we echt nooit meer doen, aub
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405615
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:05 schreef capricia het volgende:
Vorige week heb ik een aantal quotes en gedachten hier neergezet van een jaar geleden. Zonder de personen meteen te benoemen.
En veel mensen dachten dat als je iets qua vrijheid afgaf aan de overheid, je het nooit meer zomaar terug kreeg. Die QR codes zouden járen blijven. Hier in COR werd dat besproken, niet BNW, maar gewoon hier.

En dat is een legitieme bezorgdheid. Die mensen hebben het beste voor met onze vrije samenleving. En jij ook, denk ik.

Alleen denk ik dat dit soort zaken je niet overtuigt in positieve zin, maar ieder negatief aspect wel in negatieve zin. En dat is jammer.
Dat mensen allerlei dingen voor mogelijk hielden die niet bleken uit te komen (alhoewel de voorgestelde aanpassing wet publieke gezondheid feitelijk de normalisering is die men vreesde) is geen negatie van de overeenkomstigheden tussen mijn beeld en wat ik toendertijd aan den lijve ondervond; wat het geval was toen het er toe deed.
pi_206405628
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:11 schreef capricia het volgende:
Daarentegen vind ik de QR code ook echt een gedrocht. Het beschermt niemand. En doet alleen maar kwaad in de maatschappij.
Dat moeten we echt nooit meer doen, aub
Idd, maar als je je maar neerlegt bij dit soort maatregelen, verandert er nooit iets. En dat is wat de tegenstanders van de maatregelen alleen wilden bereiken heh (waaronder ik). Als niemand iets zegt en maar meegaat in het narratief dan verandert er niks. Je hebt mensen nodig die daar tegenin gaan. Zonder deze mensen zit je in China.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:29:33 #261
236264 crew  capricia
pi_206405658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:19 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat mensen allerlei dingen voor mogelijk hielden die niet bleken uit te komen (alhoewel de voorgestelde aanpassing wet publieke gezondheid feitelijk de normalisering is die men vreesde) is geen negatie van de overeenkomstigheden tussen mijn beeld was en wat ik toendertijd aan den lijve ondervond; wat het geval was toen het er toe deed.
Ja. Dus jij bent echt gekwetst door wat er toen gebeurd is. En je negatieve mensbeeld is bevestigd.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je nog wel even door moet/mag. Er zal altijd een overheid zijn, in welke samenleving dan ook, die je zaken kan opleggen.
Ik vind je cynisme oprecht jammer. Maar ik denk dat het voor een grote groep in onze samenleving staat. Mensen die zich zo voelen.
Ik hoop dat je niet naar beneden gaat trappen. Naar andere kwetsbare groepen, zoals mensen met een kwetsbare gezondheid met bijvoorbeeld een hogere BMI. Want we zijn allemaal niets meer of minder dan de ander.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405676
quote:

[..]

Dat zal hier vast gezegd zijn, maar een hele hoop mensen hebben dat niet me5 zo veel woorden gezegd. Die hebben vooral gepraat over processen, fenomenen en deuren die open zijn gegaan.
En dat zie je nu ook. Neem die Europese inkoop van gas, ik durf wel te stellen dat dat zonder Corona nooit gebeurd was.
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:32:53 #263
236264 crew  capricia
pi_206405680
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:22 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Idd, maar als je je maar neerlegt bij dit soort maatregelen, verandert er nooit iets. En dat is wat de tegenstanders van de maatregelen alleen wilden bereiken heh (waaronder ik). Als niemand iets zegt en maar meegaat in het narratief dan verandert er niks. Je hebt mensen nodig die daar tegenin gaan. Zonder deze mensen zit je in China.
Als je denkt dat we hier zonder corona-protesten in een Chinees systeem zouden zitten, dan kan ik je alleen maar bedanken voor je weerstand!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405692
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je denkt dat we hier zonder corona-protesten in een Chinees systeem zouden zitten, dan kan ik je alleen maar bedanken voor je weerstand!
Misschien is het een goed plan om Corona te downplayen naar het mietjes-virus wat het is en te erkennen dat we een zorg-probleem hebben? Zowel in de GGZ als in de reguliere zorg? Gewoon maar een idee.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:39:19 #265
236264 crew  capricia
pi_206405700
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat zal hier vast gezegd zijn, maar een hele hoop mensen hebben dat niet me5 zo veel woorden gezegd. Die hebben vooral gepraat over processen, fenomenen en deuren die open zijn gegaan.
En dat zie je nu ook. Neem die Europese inkoop van gas, ik durf wel te stellen dat dat zonder Corona nooit gebeurd was.
Het is net Star Trek. Zonder dreigingen en invasies van buitenaf is er weinig animo om iets te veranderen intern.
Denk aan de inval van Rusland en de Europese inkoop van gas, of het afstemmen van defensie materiaal :D

Persoonlijk vind ik ons adaptatie vermogen niet echt snel op de schaal van Darwin. Maar goed...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405753
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:29 schreef capricia het volgende:
Ja. Dus jij bent echt gekwetst door wat er toen gebeurd is. En je negatieve mensbeeld is bevestigd.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat je nog wel even door moet/mag. Er zal altijd een overheid zijn, in welke samenleving dan ook, die je zaken kan opleggen.
Ik vind je cynisme oprecht jammer. Maar ik denk dat het voor een grote groep in onze samenleving staat. Mensen die zich zo voelen.
Ik hoop dat je niet naar beneden gaat trappen. Naar andere kwetsbare groepen, zoals mensen met een kwetsbare gezondheid met bijvoorbeeld een hogere BMI. Want we zijn allemaal niets meer of minder dan de ander.
Ik waardeer je insteek, maar ik snap niet waarom je mijn motivatie voor het dikke-mensen-argument niet wil aannemen. Natuurlijk zal ik nimmer uit wrok of iets dergelijks voor zoiets pleiten. Dat zou nou precies verwaarlozen wat ik zo lief heb, en wat toen bij het oud vuil werd gezet. Maar, toegegeven, zie ik wanneer ik zoiets typ natuurlijk wel de kop voor me van een figuur als Bruls. Een type mens waar ik in het diepste van mijn ziel haat voor voel. Het is hij, die tot nadenken gestemd zou moeten worden. Hij, de über-hypocriet, die dag-in-dag-uit maling heeft aan zijn gezondheid, en daarmee de gezondheidszorg, was het die mij tot paria verklaarde. Maar stiekem ben ik cynischer. En weet ik hij macht, het best gevoeld door de onderdrukking van 'de ander', nog lekkerder vind dan de bakken patat die hij vreet.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:58:49 #267
236264 crew  capricia
pi_206405782
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:50 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik waardeer je insteek, maar ik snap niet waarom je mijn motivatie voor het dikke-mensen-argument niet wil aannemen. Natuurlijk zal ik nimmer uit wrok of iets dergelijks voor zoiets pleiten. Dat zou nou precies verwaarlozen wat ik zo lief heb, en wat toen bij het oud vuil werd gezet. Maar, toegegeven, zie ik wanneer ik zoiets typ natuurlijk wel de kop voor me van een figuur als Bruls. Een type mens waar ik in het diepste van mijn ziel haat voor voel. Het is hij, die tot nadenken gestemd zou moeten worden. Hij, de über-hypocriet, die dag-in-dag-uit maling heeft aan zijn gezondheid, en daarmee de gezondheidszorg, mij tot paria verklaarde. Maar stiekem ben ik cynischer. En weet ik hij macht, het best gevoeld door de onderdrukking van 'de ander', nog lekkerder vind dan de bakken patat die hij vreet.
Dat is toch jammer, dat je zo gefocused bent op haat jegens een ander.
En dan komt er Bruls 2.0, een opvolger, nog harder in de leer, maar slank. En dan? Lijkt wel de film van Dik Trom. :D

Ik denk echt dat je die haat moet zien los te laten (miss makkelijk gezegd hoor). Je wil dat toch niet je leven laten beďnvloeden?

Ik denk eigenlijk nooit aan hem. Waarom zou ik mezelf kwellen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405792
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:58 schreef capricia het volgende:
En dan komt er Breuls 2.0, een opvolger, nog harder in de leer, maar slank. En dan? Lijkt wel de film van Dik Trom. :D

Ik denk echt dat je die haat moet zien los te laten (miss makkelijk gezegd hoor). Je wil dat toch niet je leven laten beďnvloeden?
In welke mate ben ik daar volgens jou zo op gefocused? Volgens mij valt dat namelijk reuze mee, tot ik mensen weer begin te horen over corona en maatregelen.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:05:42 #269
236264 crew  capricia
pi_206405807
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
In welke mate ben ik daar volgens jou zo gefocused? Volgens mij valt dat namelijk reuze mee, tot ik mensen weer begin te horen over corona en maatregelen.
quote:
Ik heb altijd al een laag mensbeeld gehad.
quote:
Maar, toegegeven, zie ik wanneer ik zoiets typ natuurlijk wel de kop voor me van een figuur als Bruls. Een type mens waar ik in het diepste van mijn ziel haat voor voel.
Hoop echt dat je focus er niet ligt, inderdaad.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405809
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 00:58 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan komt er Bruls 2.0, een opvolger, nog harder in de leer, maar slank. En dan? Lijkt wel de film van Dik Trom. :D

Ik denk eigenlijk nooit aan hem. Waarom zou ik mezelf kwellen?
Omdat hij wel heel veel invloed heeft en je kop in het zand steken zeker lekker voelt, maar niks oplost. Je uitspreken wel. Al lost dit ook niks op, maar niks doen zeker niet.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:08:56 #271
236264 crew  capricia
pi_206405814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:06 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Omdat hij wel heel veel invloed heeft en je kop in het zand steken zeker lekker voelt, maar niks oplost. Je uitspreken wel. Al lost dit ook niks op, maar niks doen zeker niet.
Er zit nog wel een subtiel verschil tussen je kop in het zand steken en 'haat voelen in het diepst van je ziel'.
Heb jij ook die diepe haat-gevoelens?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405820
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zit nogwel een subtiel verschil tussen je kop in het zand steken en 'haat voelen in het diepst van je ziel'.
Heb jij ook die diepe haat-gevoelens?
Nee, natuurlijk niet, maar ik zie wel het haatzaaien van oa Bruls. Dat is toch triest?
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:13:35 #273
236264 crew  capricia
pi_206405822
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:11 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet, maar ik zie wel het haatzaaien van oa Bruls. Dat is toch triest?
Die was niet echt subtiel, nee.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405827
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Die was niet echt subtiel, nee.
_O-
Nouja, dat dus
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:20:07 #275
236264 crew  capricia
pi_206405833
Hand in eigen boezem: over lessons learned.
Ik vind dat ik te weinig opgestaan ben voor de vrijheid van anderen.
Maar ik vond dat ook heel lastig omdat dat deel van het discours volledig weggekaapt was door de wappies.

En ik denk dat ik die onvrede hier wel vaker gelezen heb.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405877
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:05 schreef capricia het volgende:
Hoop echt dat je focus er niet ligt, inderdaad.
Nah, dat mensbeeld is breder. Bruls is daar niet leidend in, alhoewel hij de slechtste kwaliteiten het beste tot uidrukking brengt. Eigenlijk alleen is het ook alleen maar 'laag' te noemen t.o.v. het gangbare, het optimistische, het gelul van een Brugman met zijn "de meeste mensen deugen". Nee, ik ben me 'gewoon' bewust geweest van al de mens haar facetten, ondanks dat ik ben opgegroeid in een tijd van welvaart en vrede. Een tijd waarin men in staat werd gesteld een façade op te houden.
pi_206405878
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:20 schreef capricia het volgende:
Maar ik vond dat ook heel lastig omdat dat deel van het discours volledig weggekaapt was door de wappies.

Ach mens :* Ze maken ons de kop gek, bedenk je dat.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:39:49 #278
236264 crew  capricia
pi_206405885
quote:
17s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:38 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ach mens :* Ze maken ons de kop gek, bedenk je dat.
Ja. Ik weet. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206405890
quote:
Wel props hiervoor trouwens. Ik denk dat meerdere er zo over denken, ook al zullen ze het niet openlijk erkennen. En ik hoop dat ze het meenemen naar het volgende dat ons te wachten staat.

Heb je trouwens nooit het idee gehad dat de wappies het discours niet hadden gekaapt, maar dat de wappies werden geprojecteerd als hét weerwoord? Ik zag daar wel iets van manipulatie in.
  Moderator zaterdag 22 oktober 2022 @ 01:55:55 #280
236264 crew  capricia
pi_206405911
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:42 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel props hiervoor trouwens. Ik denk dat meerdere er zo over denken, ook al zullen ze het niet openlijk erkennen. En ik hoop dat ze het meenemen naar het volgende dat ons te wachten staat.

Heb je trouwens nooit het idee gehad dat de wappies het discours niet hadden gekaapt, maar dat de wappies werden geprojecteerd als hét weerwoord? Ik zag daar wel iets van manipulatie in.
Ben met mijn 10 jarige dochter naar zo'n protest geweest. Koffie drinken op het Museumplein. Om te laten zien dat je mag protesteren in NL als je het ergens niet mee eens bent.
Maar dat was wel een bepaald soort volk wat mee deed, zeg maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206406215
quote:

Nou ja eerlijk is eerlijk, jij was ook degene die hier destijds zei dat we elk jaar maatregelen zouden krijgen, dat de samenleving beter kon worden aangepast aan corona en bedrijven die daar niet in passen wel om konden vallen. En dat de lockdown geen lockdown was omdat er een kerstkoor in het lokale winkelcentrum stond.

Omikron heeft de zaak gelukkig wel veranderd. En onze kijk op het virus. Het leven gaat door. Ik heb hier zelf in die tijd ook een vaccinatieplicht verdedigd. Kan ik me nu ook niet meer voorstellen. Gelukkig mag een mens van gedachten veranderen :)
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:31:16 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206406520
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 01:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben met mijn 10 jarige dochter naar zo'n protest geweest. Koffie drinken op het Museumplein. Om te laten zien dat je mag protesteren in NL als je het ergens niet mee eens bent.
Maar dat was wel een bepaald soort volk wat mee deed, zeg maar.
Dat heeft mij tegengehouden mee te doen

Heb wel waar ik invloed had rondom vrijheid en zuivere medische, sociale en politieke besluitvorming mijn invloed laten gelden en ben ik nog steeds heel gelukkig mee.
Daar gingen veel zaken echt voor eigen gewin/angst compleet van het pad af, vaak
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:43:18 #283
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_206406593
Ik ga straks geherhaalprikt worden, heb net een afspraak gemaakt en kan eind van de ochtend terecht. Het loopt dus echt storm _O-
Vraagje: moet je echt een geprinte afspraakbevestiging meenemen? Dat staat in de mail, maar ik heb geen printer :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_206406654
quote:
Nieuwere herhaalprik - tegen huidige variant - beschikbaar, maar oude voorraad moet er eerst uit

coronavirusWie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt.

https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2F
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:00:39 #285
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206406714
quote:
ik had de kwetsbaren juist met die nieuwste gedaan, zit niet veel verschil in schijnt maar dat kan voor kwetsbaren net wel wat uitmaken.

twitter
pi_206406743
quote:
Honderdmiljoenmiljard ertegenaan gegooid, maar nu even fifo'en voor de kosten.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:30:22 #287
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206406961
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:00 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik had de kwetsbaren juist met die nieuwste gedaan, zit niet veel verschil in schijnt maar dat kan voor kwetsbaren net wel wat uitmaken.

[ twitter ]
Mik je in december/januari de volgende er bij die groepen in. Prima toch
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:49 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206407037
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:30 schreef Molo het volgende:

[..]
dan alweer? :)
pi_206407053
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:30 schreef Molo het volgende:

[..]
Moet drie maanden tussen zitten toch?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:44:01 #290
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206407076
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik denk dat de animo steeds minder wordt, zeker als je elke 3 maanden weer mag. Dan zullen weer een boel mensen hun portie wel aan Fikkie geven.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:45:41 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206407099
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja weet ik veel, zou kunnen als bescherming tegen de variantjes en besmetting weer tegenvalt en we daar op willen inspelen
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:42 schreef nostra het volgende:

[..]
Moet drie maanden tussen zitten toch?
Van wie? Is geen natuurwet, dat kun je prima inkorten of uitbreiden. Zitten voor en nadelen aan, dat wel
pi_206407120
Friedman on Donahue
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:48:38 #293
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206407138
quote:
Ja dat snap ik ;)
De rest van mijn post onderschrijft precies wat ik verder bedoel.
pi_206407165
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat snap ik ;)
De rest van mijn post onderschrijft precies wat ik verder bedoel.
Tja, dan moet men flexibel worden en dat zie ik niet gebeuren. Doneer die troep gewoon aan waar er nog tekorten zijn, daar hoor je ook niets meer over.
Friedman on Donahue
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:50:52 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206407167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik denk dat de animo steeds minder wordt, zeker als je elke 3 maanden weer mag. Dan zullen weer een boel mensen hun portie wel aan Fikkie geven.
Dat zou van die kwetsbare groep niet heel verstandig zijn al is 3 maanden natuurlijk wel heel vlot.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:58:27 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206407242
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 10:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Tja, dan moet men flexibel worden en dat zie ik niet gebeuren. Doneer die troep gewoon aan waar er nog tekorten zijn, daar hoor je ook niets meer over.
Daar zijn inmiddels geen tekorten meer, en in heel veel regio's ook geen behoefte meer aan herhaalprikken

Dat valt niet zo lekker hier dus hebben we het gewoon dan niet meer over
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:37:11 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206407527
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een marathon tegen het virus :')

Het lijkt wel alsof ik Hugo weer hoor.
Met z'n mammoettankers, uittrappen en ronduit valselijk voorlichten vanuit het Peppie en Kokkie duo.

Ik snap de symboliek van verbinding en de simpliciteit maar het blijft bizar klinken of dat iemand met wat inspanning, lijden en leed te boven kan komen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:40:49 #298
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206407559
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 23:26 schreef nostra het volgende:

[..]
Gewoon wat schoppen tegen de NPO en Op1 in het bijzonder, dat is een verplichte hobby bij Forum.
Iemand moet het uitlichten want van enig zelfreinigend vermogen als verlengstuk van onze overheid, is geen sprake.
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:56:53 #299
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_206407704
quote:

[..]

Leuke - wel, achteraf - redenatie waar er nog wel veel meer van te maken zijn. Vrijheid is een beleving die niet te vatten is wanneer mensen het - ook die van een ander - niet omarmen.

Dat het beeld hier (nog) niet uitkomt is omdat het op het op het scherpst van snede(s) duidelijk duidelijk werd dat het disproportionele (schijn)maatregelen zijn (en waren). Elders in de wereld gaat men vrolijk door met categorisch etiketteren en afplakken.

Waar ik mij zorgen om maak is dat er op grond van "wetenschap" systemen en wetten tot leven worden/zijn gebracht die zomaar iemands "vrijheden" kan inperken. Helemaal in een constellatie waar van enige oppositie nauwelijks sprake is om de olifant in de kamer te negeren.
pi_206408397

De EU-landen hebben een enorme toename van de oversterfte in juli. IJsland heeft 55,8% stijging van de oversterfte bij een vaccinatiegraad van 83%. Bulgarije heeft slechts een stijging van 1,4% bij een vaccinatiegraad van 30%.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')