Daar had ik niet eens aan gedachtquote:Op maandag 17 oktober 2022 22:32 schreef mschol het volgende:
vergeet, als je een ssd hebt, automatisch defragmenteren niet uit te zetten
quote:
https://www.popelectronic(...)ppy-disks-mf2hd.htmlquote:Op woensdag 19 oktober 2022 20:23 schreef Mano_ het volgende:
Voor de Victor-laptop heb ik een doosje diskettes besteld. Ik dacht dat die nog wel gemaakt werden, maar dat valt vies tegen. Heb bij de jongens van het regenwoud een doosje van 10 stuks voor 20 euro gevonden, dat was veruit de goedkoopste Die prijzen
Ik heb die foto's wel eens langs zien komen ja.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 10:23 schreef junkiesietze het volgende:
even wat fotos gehaald uit topic: DIG / Wat voor apparaat heb jij?
[ afbeelding ]
mn oude imacs
[ afbeelding ]
https://iili.io/ihqQRe.md.jpg
oude G3's/emac
[ afbeelding ]
windows pc verzameling
van 486 t/m P4/AMD
Alle configs die ik ooit gehad heb weer nagebouwd, alles werkt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
oude meuk, meeste werkt, de compaq portable III niet helaas
Ik doe er eigenlijk veel te weinig mee, maar ik heb wat IDE>CF card adapters binnengekregen, dus ik ga binnenkort alle gare IDE schijven vervangen voor compact flash cards.
Klooien met OG Xboxen vind ik eigenlijk leuker, ombouwen, grotere HDD's inbouwen, emulators etc installen. wereld apparaat.
Gaaf!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 13:43 schreef djkoelkast het volgende:
Wat een leuk spul!
Ik heb ook een eigen collectie, ik neem ze mee naar retrodagen en daar mag iedereen er dan op spelen.
Een soort rondreizend museum dus eigenlijk, en omdat het allemaal met vrijwilligers is wordt er ook nooit entreegeld gevraagd.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's maakte ik met een Sony Mavica-camera met diskettes als opslagmedium.
Er zijn meer foto's gemaakt, maar die moet ik nog even door Lightroom halen (vrij donker allemaal)
Ik probeer nog steeds mijn collectie uit te breiden. Vorige keer hadden we een mini lanparty bijvoorbeeld met 4 Windows Me-pc's (dat werkte echt als een tierelier), maar we hebben ook wel 286 laptops gehad en Macintosh Classics etc.
Ik probeer ook steeds wat anders mee te nemen.
Van ME is me vooral de BSOD's bijgeblevenquote:Op maandag 24 oktober 2022 12:24 schreef NoXia het volgende:
Gaaf! Ik ga binnenkort bij mijn pa ook de zolder op. Staan als het goed is nog wel wat pareltjes Overigens vond ik Windows ME nog prima te doen.
Dan heb je denk ik een '98 > Me upgrade gedaan. Dat ging bijna nooit goed.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:35 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Van ME is me vooral de BSOD's bijgebleven
Vrij snel nadat die PC was aangeschaft kwam XP uit, die heb ik er toen gelijk op gezet.
Nee, de PC werd geleverd met ME. Zou ook kunnen dat het een driver-ding was natuurlijk.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:04 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik een '98 > Me upgrade gedaan. Dat ging bijna nooit goed.
Een schone Me-installatie draait echt heel stabiel. Ik heb er meerdere pc's en laptops mee draaien.
Ik heb een Hakko, een zeer fijne soldeerbout en een goed alternatief voor een Weller.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:27 schreef junkiesietze het volgende:
recappen jullie ook moederborden? ik ben opzoek naar een geschikte soldeerbout hiervoor, iemand tips?
Ik heb eens 2 LCD schermen (samsung 226BW) gefixt door nieuwe caps te solderen, en dat is goed gelukt, draaien nu alweer een jaar of 5 zonder problemen. Maar die heb ik met de goedkoopste soldeerbout die ik kon vinden gefixt. Knap ok, maar ik heb liever iets professionelers voor moederborden..
https://www.conrad.nl/nl/(...)0-480-c-1620655.htmlquote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:07 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik heb een Hakko, een zeer fijne soldeerbout en een goed alternatief voor een Weller.
https://www.eleshop.nl/hakko-fx-888d.html
Voor en na de recap! (Ook een moederbord... )
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me een prima ding, het gaat er om dat je temperatuur een beetje stabiel blijft zodra je de punt ergens op zet. Zo'n hot air ding vind ik altijd een beetje een olifant in een porseleinkast.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:48 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.conrad.nl/nl/(...)0-480-c-1620655.html
Hier zit een hot air gun bij, die zie ik ook vaak gebruikt worden in retro restoratie filmpjes, of is dat nutteloos? en is dit een goed merk? of een cheapass ding?
De kabel voor de harddisk zou een straight forward D19-D19 kabel moeten zijn, dus dat lijkt me te doen.quote:Op woensdag 9 november 2022 23:00 schreef djkoelkast het volgende:
Leuke dingen om te krijgen!
De kabel is nogal specifiek, denk dat je die lastig vindt. Maar er zijn vast mensen te vinden die ze nu nog maken.
mwha.. of het is zoveel dat het de moeite van het uitzoeken niet waard is voor hemquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:38 schreef Dubbeldrank het volgende:
Iemand die geen idee heeft wat hij weggeeft!
https://tweakers.net/aanbod/3420490/berg-oude-hardware.html
wat een wereld van verschil met mn nieuwe 4080quote:Op donderdag 10 november 2022 13:23 schreef Dubbeldrank het volgende:
Eindelijk een fatsoenlijke videokaart voor mijn Pentium III 1GHz, een Geforce 3 Ti200!
[ afbeelding ]
Idd, alleen de een na laatste foto heeft wat kaartjes die evt interessant kunnen zijn, de rest is echt meuk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha.. of het is zoveel dat het de moeite van het uitzoeken niet waard is voor hem
ik heb vooral allerlei oudere pc's (waarvan maar 1 echte retro, een Pentium 3) staan waar ik vanalles mee wil, maar waar ik niet aan toekomquote:Op maandag 14 augustus 2023 21:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, alleen de een na laatste foto heeft wat kaartjes die evt interessant kunnen zijn, de rest is echt meuk.
Ik heb echt bakken en bakken met dit soort zooi . En een stuk of 10 kasten die net niet helemaal af zijn.
Ik moet ook echt eens gaan ruimen, maar ik heb toegegeven ook een beetje hoardersneigingen als het op "retro" meuk aankomt .
Dat is het denk ik ook, maar die voodoo-kaarten en de gus-kaarten zijn bij elkaar toch een aanzienlijk bedrag.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
mwha.. of het is zoveel dat het de moeite van het uitzoeken niet waard is voor hem
In deze bak zit een RX 6800XT, die retrobak is dan ook retro hč.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:49 schreef mschol het volgende:
[..]
wat een wereld van verschil met mn nieuwe 4080
Ik ken het hoarden!quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, alleen de een na laatste foto heeft wat kaartjes die evt interessant kunnen zijn, de rest is echt meuk.
Ik heb echt bakken en bakken met dit soort zooi . En een stuk of 10 kasten die net niet helemaal af zijn.
Ik moet ook echt eens gaan ruimen, maar ik heb toegegeven ook een beetje hoardersneigingen als het op "retro" meuk aankomt .
ja, jij en ik hebben daar weet van..quote:Op maandag 14 augustus 2023 23:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
Nou ja,
[..]
Dat is het denk ik ook, maar die voodoo-kaarten en de gus-kaarten zijn bij elkaar toch een aanzienlijk bedrag.
geinigquote:Op maandag 14 augustus 2023 23:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ik ken het hoarden!
Maar ja, toch zoek ik nog dingen...
Zie hier de laatste aanwinst voor retro gaming, echte midi! <3
[ afbeelding ]
twilight staat gewoon op archive.orgquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 00:49 schreef mschol het volgende:
[..]
geinig
ik heb laatst een pogingen gedaan om twilight en crazybyte cd's te bemachtigen..
Twilights heb ik nu een hele zooi, crazybytes zijn beduidend zeldzamer, een paar daarvan gevonden
waarom (want niet perse retro)? stuk(je) nostalgie voor mij, iets wat ik wel in mn kast wil hebben staan voor de heb.
Niet allemaal zijn echt originele (of goede kopieeen) maar dat is niet anders denk ik dan maar
zeer bijzonder, dat is zo illegaal als de pest, dat ze nog niet gedmca't zijn danquote:Op donderdag 17 augustus 2023 12:51 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
twilight staat gewoon op archive.org
Waarschijnlijk boeit het niemand, want oud. Ik heb ze allemaal al een keer gedownload en op een NAS gezet die ik met Windows 98 nog kan benaderen. Scheelt weer branden, je kan ze gewoon met daemon tools mounten.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 13:14 schreef mschol het volgende:
[..]
zeer bijzonder, dat is zo illegaal als de pest, dat ze nog niet gedmca't zijn dan
ik zag het inderdaad; ook de crazybytes staan eropquote:Op donderdag 17 augustus 2023 20:50 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Waarschijnlijk boeit het niemand, want oud. Ik heb ze allemaal al een keer gedownload en op een NAS gezet die ik met Windows 98 nog kan benaderen. Scheelt weer branden, je kan ze gewoon met daemon tools mounten.
https://archive.org/searc(...)lightcdcollection%22
morgen eff lezenquote:Als ik heb goed heb zijn de geupload door die gast die er een website aan gewijd heeft. Leuk leesvoer.
http://twilight-cd.com/
Ja, maar niet allemaal helaasquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:20 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zag het inderdaad; ook de crazybytes staan erop
[..]
Ik had die cd's en later dvd's vroeger ook, en weet ook wel dat de hele bende een keer opgerold was. Maar het hele verhaal erachter wist ik niet, best geinig ook met de 'nep' uitgaves.quote:morgen eff lezen
vroeger had ik ooit 1 crazybyte, nooit een twilight in handen gehad, wist wel dat ze bestonden en wist ook dat de boel opgerold was inderdaadquote:Op donderdag 17 augustus 2023 21:25 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ja, maar niet allemaal helaas
[..]
Ik had die cd's en later dvd's vroeger ook, en weet ook wel dat de hele bende een keer opgerold was. Maar het hele verhaal erachter wist ik niet, best geinig ook met de 'nep' uitgaves.
Ik heb zelf 2 Amiga's 4000 en zo'n prijs zou ik nooit betalen, belachelijk.quote:
Lijpquote:Op maandag 4 november 2024 10:34 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb zelf 2 Amiga's 4000 en zo'n prijs zou ik nooit betalen, belachelijk.
Het is echt geen extreem zeldzame machine, er zijn er veel van verkocht en ze komen regelmatig op de markt.quote:Op maandag 4 november 2024 13:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Lijp
Die prijs is helaas de realiteit waarin we leven. Extreem zeldzame machine.
Vergeet het maar dit is de eerste die dit jaar op marktplaats is verschenen.. Ik kijk elke dag even en de laatste is vorig jaar zomer verkocht voor 2300 euro door iemand van het Amiga forum:quote:Op maandag 4 november 2024 14:22 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Het is echt geen extreem zeldzame machine, er zijn er veel van verkocht en ze komen regelmatig op de markt.
Een Amiga 3000 is al een stuk unieker, maar ook echt niet "extreem zeldzaam".
Amiga 3000T, 3000UX of 4000T, die zou ik wel zeldzaam durven noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |