abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 16 oktober 2022 @ 19:51:05 #1
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_206343823

De 106e editie van de Giro d'Italia zal van start gaan op 6 mei 2023, warempel een keer in Italië. In de Abruzzen, om precies te zijn. De eerste etappe is een tijdrit van 18 kilometer met aan het eind een kort klimmetje, waarna er op de tweede dag een vlakke rit op de renners ligt te wachten. Daarna keren we tijdens de zevende rit terug naar de Abruzzen voor een aankomst bergop bij het Campo Imperatore, en dat is wat we tot nu toe zeker weten. De rest van het parcours zal morgen onthuld worden en dus is het ondertussen wel eens tijd voor dit topic.

De editie van 2022 werd gewonnen door de man met de uitstraling van een treinspotter, Jai Hindley. Hij sloot een vreselijke editie winnend af, vooral door op de Fedaia het verschil te maken. De editie van 2022 was er een om snel te vergeten. We konden genieten van de ritzege van Mathieu van der Poel en zijn dagen in het roze en natuurlijk was er de ritzege van Biniam Girmay, verder ben ik eigenlijk alles al vergeten. Hopelijk wordt het in 2023 een stuk beter! We willen vooral meer heuvelritten, want de heuvelrit in Turijn in de afgelopen editie was toch wel de leukste rit van allemaal. Gaan we zulke ritten krijgen? Op basis van de geruchten komen we tot het volgende parcours:

1; Fossacesia Marina - Ortona (ITT)

2. Teramo - San Salvo

3. Vasto - Melfi
4. Venosa - Lago Laceno
5. Atripalda - Salerno
6. Napoli - Napoli (alweer?)
7. Capua - Campo Imperatore

8. Terni - Fossombrone (gelijkend op de etappe in de Tirreno van 2019 waar Lutsenko ondanks twee valpartijen won)
9. Savignano al Rubicone - Cesena (ITT)
-
10. Scandiano - Viareggio
11. Camaiore - Tortona
12. Bra - Rivoli
13. Borgofranco di Ivrea - Crans-Montana (hier won Mollema ooit in de Ronde van Zwitserland, jawel!)
14. Sierre - Cassano Magnago
15. Seregno - Bergamo
-
16. Sabbio Chiese - Monte Bondone
17. Pergine Valsugana - Caorle
18. Oderzo - Zoldo Alto
19. Longarone - Tre Cime di Lavaredo
20. Tarvisio - Monte Lussari (MTT)
21. Ostia - Rome

Een impressie van het mogelijke parcours:
https://www.cicloweb.it/n(...)l-giro-d-italia-2023

Tot morgen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_206343861
Die gaan in ieder geval teveel hun best doen om Evenepoel te laten winnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport zondag 16 oktober 2022 @ 20:36:35 #3
451829 crew  H.Vviv
pi_206344362
Dit gaat echt een heel matig parcours worden. Op zich weinig mis met veel tijdritkilometers, maar doe er dan ook echte bergritten erin.
pi_206344399
Meer tijdritkilometers is wel een plus, maar netto valt het dan toch weer tegen. Doe dan een lange tijdrit in plaats van twee relatief vlakke tijdritten van 15 a 20 kilometer.
  zondag 16 oktober 2022 @ 20:58:33 #5
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206344641
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:53 schreef franklop het volgende:
Geen leuk stukje gravel dus?
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 10:03:20 #6
pi_206348233
twitter
pi_206351632
Monte Bondone is wel koekoek hoor. Hier het profiel vanuit Trente:

pi_206351659
Die Crans Montana-etappe schijnt een ontzettende tegenvaller te zijn qua wat er ook mogelijk is.
pi_206352033

Wat is dit voor gimmick dan. 5km 15% in de slottijdrit.
pi_206352119
Kronplatz XL-tijdrit.
  maandag 17 oktober 2022 @ 14:31:47 #11
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206352188
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 14:21 schreef EinarBoe het volgende:
[ afbeelding ]

Wat is dit voor gimmick dan. 5km 15% in de slottijdrit.
Fietswissel genot
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 15:01:59 #12
pi_206352658
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:57 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die Crans Montana-etappe schijnt een ontzettende tegenvaller te zijn qua wat er ook mogelijk is.
Dit kun je onderhand over iedere rit in iedere grote ronde zeggen. ;(

Altijd tegen ons.
pi_206354487
En zitten er wat mooie ritten tussen?
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:17:04 #14
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206354670
Prachtig parcours.
Put these foolish ambitions to rest.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 17 oktober 2022 @ 18:22:08 #15
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206354705
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 19:53 schreef franklop het volgende:
Deze editie kunnen we schriftelijk afdoen.
  maandag 17 oktober 2022 @ 18:25:16 #16
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206354742
De rit van Seregno naar Bergamo is nu al een persoonlijke favoriet.
  Moderator maandag 17 oktober 2022 @ 18:25:33 #17
pi_206354744

maandag 17 oktober 2022 @ 18:37:59 #18
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_206354892
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs de sprintritten zijn goed uitgetekend. Een tien met een griffel voor Vegni.
pi_206355003
Ik wacht op de analyse van R_R.
pi_206355319
Tja, het meeste was al uitgelekt, weinig verrassingen. De etappe naar Crans Montana valt nog mee gelukkig.

Overall houdt het niet over voor de klimmers, of ze moeten een paar keer vroeg op avontuur gaan, maar of dat gaat gebeuren. In principe kun je je twee weken warm rijden.

+ Tijdritkilometers.
+ Etappe 8 met een echte muur in de finale zoals we in de Tirreno wel eens zien.
+ Etappe 13 gelukkig de Croix de Coeur wel in de etappe naar Crans Montana. Steil en zwaar genoeg om al eens wat te testen.
+ Etappe 19. Hopelijk vol koers vanaf de Passo Giau.
+ Etappe 20. Een klimtijdrit.

- Eerste twee weken kun je als ze er niet spectaculair gekoerst worden vrij eenvoudig doorkomen.
- Liever een vlakke tijdrit van 48 km (tijdrit 1 en 2 bij elkaar opgeteld) gehad en dan nog een heuvelrit/bergrit extra.
- Een Italiaanse Champs-Elysees-rit (al is het voor een keertje nog wel te doen).
- Cima Coppi voor de Sint Bernhardpass.
pi_206357889
Ik heb wel zin in deze Giro. En ik hoop dat Remco mee zal doen.

En ook voor Mathieu zijn er wel mooie etappes gemaakt. Laat hem maar naar de Giro gaan, en hem daarna een zomerpauze gunnen tot en met de Tour.
pi_206358757
Ziet er niet verkeerd uit. Genoeg tijdritkilometers en een aantal heel fraaie bergritten.
pi_206359640
We doen een (klein) rondje Gardameer als ik het zo zie, ook wel leuk.
sig verwijderd door FA
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:59:02 #24
pi_206365479
quote:
1s.gif Op maandag 17 oktober 2022 18:50 schreef franklop het volgende:
Ik wacht op de analyse van R_R.
Dat kan.

De Giro begint met een acceptabele tijdrit. Een proloog aan het begin van de ronde is niet heel verkeerd, maar ik vind het fijner als de tijdrit iets langer is en dat is nu het geval. Kort klimmetje aan het eind, lijkt me ook niet slecht. Vraagt toch wat van de renners qua indeling. Prima begin dus, derhalve.

De eerste rit in lijn vind ik persoonlijk een beetje jammer. Op zondag een vlakke rit, dat zal ik nooit begrijpen. Een heuvelritje was leuker geweest, maar goed, het zal voor de sprinters zijn. Je kan niet alles hebben, denk ik.

Deze rit had je dus beter op zondag kunnen hebben, met dat klimmetje aan het eind zou er zowaar iets kunnen gebeuren. Tegen de tijd dat de Giro bijna gaat beginnen ga je het profiel van de klim aan het eind wat beter bestuderen, nu zou ik van een afstandje zeggen dat er tussen de klassementsrenners niet veel gaat gebeuren en dat het typisch een ritje voor een type Ulissi is. Prima voor het begin van de ronde.

We zijn van de Giro gewend dat de eerste bergrit niet lang op zich laat wachten en dat is ook volgend jaar niet anders. Alhoewel bergrit misschien wat veel eer is voor deze etappe. Hoe dan ook, de Colle Molella is een ferme klim. In principe praat je over een kilometer of negen aan 6%, maar de klim kent richting de top een strook van drie kilometer aan 10%. In de Giro van 2012 kwam deze klim ook voor, toen ging Domenico Pozzovivo met de zege aan de haal. Hij kwam na het afdalinkje en het vlakke stukje met een voorsprong van 23 seconden op Beñat Intxausti aan bij Lago Laceno. Minpunt: achter Pozzovivo en Intxausti zagen we een groep van liefst 20 renners in dezelfde tijd eindigen. Het is lastig om hier verschil te maken, blijkbaar. Wat dat betreft een typische eerste aankomst bergop in de Giro, nog net wat minder selectief dan de Etna. Door die steile kilometers zou je minder passief koersgedrag verwachten, maar dat was in 2012 alvast niet het geval. Alsnog, beter dan een vlakke rit.

De vijfde rit is een beetje een vreemde. Een heuvelachtig begin, maar richting het eind wordt het steeds vlakker. Dit wordt natuurlijk gewoon een massasprint, al loop je wel het risico dat Mareczko inmiddels is afgehaakt.

Van de zesde rit snap ik helemaal niets. Net als in 2022 ligt er een etappe Napoli-Napoli op het parcours. Waarom twee jaar achter elkaar? Zal vast een reden voor zijn, maar het bevalt me niets. Vooral niet vanwege het tweede deel van deze rit. Ook dit kan gewoon een massasprint worden, ondanks het klimwerk in het begin. In de omgeving van Napels moet je toch meer klimmetjes kunnen vinden, zelfs de rit van dit jaar kende een beter ontwerp wat dat betreft. Als je dan toch weer een rondje Napels gaat doen had ik op z'n minst de Vesuvius willen zien, daar rijden ze nu met een boog omheen en dat is een grove schande. Dit is een korte, totaal nutteloze rit. Hooguit leuk voor de afdeling touristique. Pompeï! Herculaneum! De Amalfikust! Maar geen Vesuvius en een einde dat zo vlak is als Pompëi na de uitbarsting van de Vesuvius, walgelijk.

De zevende rit maakt onderdeel uit van de Grande Partenza, altijd lachen. De rit zelf vind ik niet per definitie lachen. De lengte is wel alvast mooi meegenomen, een bergrit dik boven de 200 kilometer. Dat moet, zo nu en dan. Stelt verder niet heel veel voor, de klim naar het Campo Imperatore kennen we nog van de Giro van 2018. Die rit was eigenlijk exact hetzelfde als deze rit, alleen een paar kilometer langer. Niet echt innovatief, sad. Het probleem van de slotklim, de Gran Sasso, is dat de klim eigenlijk geen reet voorstelt. Eindeloos veel kilometers vals plat, en dan aan het eind vier lastige kilometers. Dat wil zeggen dat alles gaat gebeuren in die laatste vier kilometer en dat heeft dan weer tot gevolg dat de verschillen beperkt zullen blijven. In 2018 won Simon Yates hier, Pinot en Chaves eindigden in dezelfde tijd, Pozzovivo werd vierde op vier seconden, ONZE Tom eindigde op 12 seconden als 8e. Een nutteloze bergrit, zou je kunnen stellen. Froome verloor toen wel een minuut, dus er zou iets kunnen gebeuren, maar nee, dit heeft eigenlijk weinig om het lijf.

Dan liever deze 8e rit. We duiken het tweede weekend in en worden geconfronteerd met een muurtjesrit. Een Tirrenorit, zo u wilt. Twee keer een stevige cappuccino (2 km à 10%) en tussendoor de lastige Monte della Cesane, het lijkt een beetje op de vierde rit van de Tirreno van 2019. In die rit was Alexey Lutsenko ontzettend sterk. Zo sterk dat hij zelfs na twee valpartijen de rit nog wist te winnen, in de sprint in Fossombrone, ook nu finishplaats, klopte hij Roglic, Adam Yates en ploeggenoot Fuglsang. Dat was wel een memorabele rit, vooral dankzij die valpartijen en desondanks nog steeds de zege. Wat me niet bevalt aan deze rit is dat het eerste gedeelte zo makkelijk is, het moet allemaal gaan gebeuren op die drie klimmetjes aan het eind. Maar als iemand zin heeft om daar de knuppel in het hoenderhok te gooien is dat wel mogelijk, die Cappuccini is geen grap. Had het begin van de rit en het middenrif wat meer reliëf gekend dan was dit de gedroomde heuvelrit geweest, nu kan het er ook nog wel mee door maar het had beter gekund. De afstand kan hier eventueel ook wat doen, twee dagen achter elkaar 200 km+, dat zou pijn moeten doen. Klein nadeeltje dan weer: de dag hierna is de tijdrit, waardoor de renners zich wellicht een beetje inhouden.

De eerste week sluiten we af met een volledig vlakke tijdrit van 33 kilometer. Tijdritten in het weekend, dat hoeft van mij eigenlijk niet zo nodig. Twee tijdritten in de eerste week is ook zoiets, is dit de Ronde van Zwitserland? Het doel lijkt wel duidelijk, ze willen graag Evenepoel lokken. En dit werk is natuurlijk ook niet ongunstig voor de Slovenen. Desalniettemin vind ik het ergens krom om drie dagen uit te trekken voor deze tijdritten, in totaal komen we aan 70 tijdritkilometers en dat had ook prima in twee dagen gekund, had je een rit overgehouden voor nog wat heuvelwerk of iets. Maar afijn, verder vinden we dit maar prima, denk ik? De mindere tijdrijders kunnen volgend jaar niet afwachtend koersen, ze zullen van iedere berg gebruik moeten maken om tijd terug te pakken. Een mens mag dromen.

Rit nummer 10. De tweede week begint met een rit die heel goed voor de sprinters zou kunnen zijn. Of misschien is het toch meer wat voor de vluchters. Tussen de start en de top van de klim na 80 kilometer komen de renners bijna 1500 meter hoger uit, en dan moeten ze daarna ook nog over de steile Monteperpoli zien te geraken. Als je dan leest dat Wout van Aert nadenkt over de Giro omdat het WK volgend jaar zo vroeg valt begin je begrip te krijgen voor die gedachte: dit zou een rit zijn voor hem. Een goede Sagan, een Pedersen, dat soort jongens kun je hier ook gerust noteren. De normale sprinters, mwah, misschien net iets minder. Afhankelijk van het deelnemersveld een uitgedunde sprint of een vlucht, zou ik zeggen.

Etappe 11 lijkt me dan wel weer gewoon een reguliere massasprint, ondanks het klimwerk onderweg. Saai.

Drie ritten achter elkaar waarbij je zoiets hebt van: meh. De Colle Braida is wel lastig, een kilometer of 11 aan 6% met richting de top een stuk van 5 kilometer aan 9%. Daar zou je iets kunnen proberen, ware het niet dat het daarna nog een kleine 30 kilometer fietsen is tot de finish. Weer een rit voor Van Aert, als hij mee zou doen. De beter klimmende sprinter kan hier z'n hart ophalen, de minder klimmende sprinter, ja, niet. Kan ook weer voor de vlucht zijn. Hoe dan ook niet heel veel genot, ben ik bang.

De 13e rit gaat ons gelukkig wel wat genot brengen. We maken een uitstapje naar Zwitserland en fietsen naar dat land toe via de Col du Grand Saint-Bernard. Die is vooral heel lang, en heel hoog. Moeten we dus wel een beetje geluk hebben met het weer, met bijna 2500 meter boven zeeniveau moet Steven Kruijswijk vrezen voor eventueel aanwezige sneeuwmuren. De Cima Coppi van dit jaar is een dikke 30 kilometer lang, gemiddeld gaat het aan 5,5% omhoog. Dat is op zich natuurlijk al de moeite waard. Richting de top een paar kilometer aan 7%, geen sinecure. Het rampscenario van deze rit was dat we na de grote San Bernardo zouden dalen, heel lang in de vallei zouden blijven en dan zouden klimmen naar Crans-Montana. Gelukkig heeft de organisatie ons een keer positief weten te verrassen door de klim naar Croix de Coeur in het parcours op te nemen. Daar waren nul geruchten over, het is echt een aangename verrassing. Deels geen onbekende klim, want in het begin fietsen we naar Verbier (Johan Bruyneel vindt dit niet leuk). Voorbij Verbier wordt het pas echt leuk, een kilometer of zeven aan 9 à 10%, hier krijgen de renners een gouden kans om vroeg koers te maken. In totaal 15 kilometer aan iets minder dan 9% gemiddeld, deze klim is meer dan de moeite waard. En dan te bedenken dat de andere kant misschien nog wel lastiger is, de renners moeten meer dan 20 kilometer aan 8% afdalen. Daarna volgt er een stuk in de vallei van een kleine 25 kilometer, dat is wel een domper op de feestvreugde. Je moet als renner wel stalen ballen hebben om op de Croix de Coeur al aan te vallen. Of je moet beschikken over een bruggenhoofd. Kan tactisch gezien een ontzettend interessante rit worden. En die Croix de Coeur, tja, daar moet gewoon iets gebeuren, kan eigenlijk niet anders. De klim naar Crans-Montana is met 13 kilometer aan 7% net iets minder interessant, maar zeker niet makkelijk. Paar steilere stroken waar je het verschil kan maken, maar ik zou graag hebben dat de renners eerder oorlog maken. Op Crans-Montana won Mollema ooit in de Ronde van Zwitserland, de verschillen bleven toen beperkt. Maar goed, 10 jaar geleden, andere rit, andere koers, vergelijken heeft weinig zin wat dat betreft. Alle hoop is gevestigd op het weer en op gewillige renners op de Croix de Coeur. Als daar wordt aangevallen wordt dit een epische rit. De potentie is er. Eindelijk een keer, zou ik willen zeggen.

Dit is dan weer jammer, hè. De rit gaat van start in Sierre, bekend van de Sierretunnel. Daar kwamen ooit een hoop Belgische kindjes om het leven bij een busongeluk, Jeroen mag alvast zijn verhaal gaan voorbereiden. We verlaten Zwitserland en doen dat via de Simplonpas, de rest van de rit is doodsimpel. Er zitten nogal wat Saganritten in, ware het niet dat Sagal al lang niet meer Sagan is. De nieuwe Sagannetjes kunnen zich deze Giro weer uitleven. Voor de kijker wordt het vooral leuk om te kijken wie er allemaal moeten lossen op die Simplonpas en of ze in het restant van de rit nog kunnen terugkeren. Al bij al niet het best schouwspel, maarja, gelukkig hebben we de vorige rit in ieder geval. Bergritten boven de 200 kilometer, are you wotching ASO?

De tweede week sluiten we af met een heuvelrit uit het boekje. Dit is wat de Giro zo goed kan en wat ze veel te weinig doen: heuvelritten. Deze rit is een samenraapsel van beklimmingen die we kennen van de Ronde van Lombardije, de Colle Aperto aan het eind zat er bijvoorbeeld vorig jaar nog in. Die andere beklimmingen, dat is wat langer geleden. Lastig spul, hoe dan ook, Lombardije is uiteraard nooit eenvoudig. Hier kun je oorlog maken en ik verwacht eigenlijk ook wel dat dit gaat gebeuren, vooral omdat hierna de tweede rustdag volgt. Er is geen enkel argument te verzinnen om je hier in te houden. Met bijna 200 kilometer ook betrekkelijk lang, eind van de tweede week, hier moet wat kunnen gebeuren. De Valpiana is met negen kilometer aan 6,6% niet de lastigste klim van allemaal, maar er zitten een paar steile stroken bij en daar eis ik aanvallen. Wellicht hadden we om het nog beter te maken een extra klim kunnen gebruiken tussen de Selvino en Valpiana, maarja, ach, dit zou moeten volstaan voor een leuke koers.

De Giro is vaak backloaded, zoals men dat dan noemt. In 2023 zal dat niet anders zijn, het zwaartepunt ligt ontzettend duidelijk in de derde week. Dat begint meteen na de rustdag, dit wordt een bijzonder lastige rit. Grootste nadeel: die vlakke aanloop. Bijna iedere bergrit deze Giro kent zo'n vlakke aanloop en dat is ronduit kut. Af en toe een vlakke aanloop: prima. Continu een vlakke aanloop: helemaal kut. RCS komt het geld ophalen in de valleien en fietst vervolgens naar de bergen toe, min min. In dit geval fietsen we voor de mooie plaatjes lang langs het Gardameer. Leuk voor de lokale VVV, minder leuk voor ons. Maar goed, zodra de bergen beginnen wordt het wel leuk. Dit is allemaal lastig, al beklimmen we de Monte Bondone eigenlijk van de verkeerde kant. Toen Ivan Basso in 2006 de tegenstand op een hoop reed beklommen we de berg vanuit Trente (17 km à 8%). Nu gaan we omhoog vanuit Aldeno (21 km à 6,7%). Nog steeds lastig, het begint met een stuk aan 9% en later komt er een lange fase aan 8% voorbij, maar toch, die andere kant was leuker geweest. Enfin, dat is wel een beetje mierenneuken, dit is een aankomst bergop die de moeite waard is en waar de renners wederom geen excuus hebben om niks uit te voeren. Met bijna 200 kilometer weer een lange bergrit, het kan nog, het is gewoon nog mogelijk, het bestaat.

Dit is, uh, ja, nouja. Een typische giroderdeweekvlakkerit. Ik zou hier de tv niet voor aanzetten, denk ik. Bijna 200 kilometer door de onvermijdelijke Povlakte, een traditie die afgeschaft mag worden.

Etappe 18 is een keer een wat kortere bergrit, met een relatief korte vlakke aanloop. Wel een beetje balen van het vlakke middenrif van de rit, waardoor alle spanning en sensatie toch weer van het slot moet komen. Wel een sterk slot. Eerst de Forcella Cibiana, bijna 10 kilometer aan 8%, en daarna de klim naar Coi, die is met zes kilometer aan 10% zeer de moeite waard. Hier krijgen de renners weer een kans om wat moois te doen, al zie ik wel een groot nadeel. Namelijk: de volgende rit. Die is nóg lastiger, dus loop je het risico dat de renners tijdens deze rit met de handrem op zullen fietsen. De plaatsing van bergritten is zo ontzettend cruciaal en geen enkele organisatie lijkt dat echt te begrijpen. Ze gooien er vaak maar gewoon een stuk of drie achter elkaar, is toch lachen. Nee, daar moet je net wat beter over nadenken. Deze rit had beter na de Bondone kunnen komen en dan een makkelijkere rit voor Tre Cime, maar goed, oké, nouja, verder is op zichzelf deze rit wel de moeite waard. Of het als geheel gaat werken, dat betwijfel ik dan weer. De klim naar de finish is met drie kilometer aan 6% niet heel ingewikkeld, wat de renners moet inspireren om al op de klim naar Coi in de aanval te gaan. Zes kilometer, 10%, ja, dat kan werken. Laten we hopen op vuurwerk en laten we hopen dat ze vergeten dat rit 19 en 20 ook nog volgen.

Op de vlakke aanloop na heb ik weinig op deze rit aan te merken. Een échte bergrit. De Giau is altijd bepalend, en daarna nog Tre Croci en Tre Cime, het terrein om flink wat verschil te maken. De laatste Tre Cime dateert van 2013 en in een rit met alleen Tre Croci en Tre Cime reed Nibali alles al op een hoop. Met de Valparola en de Giau erbij moet dit haast wel een slagveld worden. Al vind ik het persoonlijk wel jammer dat de laatste bergrit eindigt met een strook van een aantal kilometer dik boven de 10%, dan krijg je hetzelfde verhaal als op de Fedaia dit jaar. Iedereen spaart zich dan voor die steile slotstrook. Precies wat de organisatie wil, want dan blijft het lang spannend. Of het is wat wij willen, mwah, misschien net iets minder. Maar goed, lastig om heel kritisch te zijn op deze etappe. Al kan ik eventueel nog wel een ander minpunt bedenken, wederom de plaatsing. Want kijk maar hoe we de Giro gaan afsluiten.

Een bergtijdrit on steroids op de voorlaatste dag, afgekeken van de Tour. Tijdritten op de voorlaatste dag: min min. Te vaak gedaan in de Tour, en dus ook niet meer leuk in andere rondes. Daarnaast kent deze tijdrit wel een heel erg hoog gimmickgehalte. Monte Lussari, een weg die momenteel nog niet eens verhard is, kent een stuk van vijf kilometer aan 15%. Dat wordt kruipen voor iedereen. In de Giro hebben we zoiets wel eens gezien, Kronplatz komt enigszins in de buurt. Toch is een klimtijdrit zoals in 2016 naar Alpe de Siusi eigenlijk beter. Een gelijkmatigere klim, in plaats van dit geitenpad. Je kunt drie weken je best hebben gedaan, maar hier kan doodleuk met minuten gesmeten worden. Hoe gaat dat de rest van de koers beïnvloeden? Gaat iedereen all-in in de etappes hiervoor of is men bang en spaart men de krachten voor deze afsluitende tijdrit? Je neemt als organisatie wel een risico, vind ik. En dat dus terwijl de weg er nog niet eens ligt. Ze asfalteren hier speciaal de boel voor deze tijdrit. En om het heiligdom op de top onder de aandacht te brengen van de toeristen, vooruit, dat ook. Op zich ben ik bereid om deze gimmick door de vingers te zien, al had ik 'm dan liever een week eerder gezien. Dit als afsluiter, hmmmmmm, ik weet het niet. Echt een risico. Maar goed, het zal op z'n minst fascinerende plaatjes gaan opleveren. Eerst een vlak stuk en dan een achterlijk steile muur, ik wens de renners veel succes.

In eerste instantie was het de bedoeling dat we in de buurt van Monte Lussari zouden eindigen, de laatste rit moest eigenlijk plaatsvinden in Trieste. Een ongebruikelijke plaats, maar logistiek gezien wel lekker makkelijk. Toch heeft men voor een andere optie gekozen, we verplaatsen het hele circus naar Rome. In deze tijden kan dat eigenlijk niet meer, een totaal nutteloze en onnodige verplaatsing. Denk aan het klimaat, RCS. En dan gaan we dus ook nog eens naar Rome, dat was de laatste keer geen succes. In 2018 eindigde hier voor het laatst de Giro en toen werd de boel in de straten van de stad geneutraliseerd omdat de hoofdstad van dit derdewereldland amper over asfalt beschikt. Overal gaten in de weg en noem het allemaal maar op, het leek nergens op. Daarom bleven we even weg uit Rome, maar nu keren we weer terug. Hopelijk hebben ze ditmaal wel een paar straten gevonden waar nog een laagje asfalt ligt. Het Forum Romanum is mooi, maar het fietst wel matigjes.

Tot zover deze Giro. Een pak beter dan de editie van vorig jaar, maar er valt nog steeds genoeg op aan te merken. Een bergrit met een explosief begin was welkom geweest. Ergens een extra heuvelrit tussendoor had ook nog gekund. Betere bergritten in het begin van de ronde. Niet weer al het klimwerk aan het eind van de ronde proppen. De klimtijdrit niet op de voorlaatste dag. Een bergrit met een aankomst in dalende lijn had overigens ook wel gemogen, nu zijn het allemaal aankomsten bergop. Maar goed, ook wat positieve punten. Een paar fraaie etappes, de lengte van de ritten valt me niet tegen, nouja, dat soort dingen. Omdat ik in een vriendelijke bui ben: laten we het op een 7 houden.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:37:55 #25
262211 hhh38
pi_206365915
quote:
Mooie analyse. ^O^

Ik vind vooral de heuvelritten een beetje tegenvallen, veel hoogtemeters die weinig op lijken te gaan leveren.
quote:
Een bergrit met een aankomst in dalende lijn had overigens ook wel gemogen, nu zijn het allemaal aankomsten bergop.
Die zijn in alle rondes uit de gratie valt me op. Heeft het wellicht iets met het veiligheidsprotocol te maken?
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:09:21 #26
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_206370303
De hoek rond Bormio lijkt helemaal overgeslagen te worden. Geen gavia, Stelvio, mortirolo:(
Net efkes anges
pi_206563975
Hindley wil z’n titel verdedigen en Ineos komt waarschijnlijk met Thomas, Rodriguez en Arensman (en ook Ganna start)
pi_207152789
quote:
Opvallend: Lotto-Dstny trekt nu ook streep door de Giro, voor het eerst in 23 jaar afwezig

Na de Tour Down Under en de Cadel Evans Ocean Road Race, trekt Lotto-Dstny nu ook een streep door de Giro, Tirreno-Adriatico en de Ronde van het Baskenland voor 2023. Het team stuurt voor het eerst in 23 jaar geen ploeg naar de Ronde van Italië omdat het zich op andere doelen richt.

Vorige week al raakte bekend dat Lotto-Dstny geen gezanten naar Australië stuurt om er de Tour Down Under en de Cadel Evans Road Race te rijden. Caleb Ewan rijdt er wel, maar dan in naam van de Australische selectie die aan de start komt. Nu gaat de ploeg ook niet deelnemen aan de Giro. Ondanks de degradatie uit de World Tour beschikt Lotto-Dstny nochtans wel over een wildcard om die grote ronde te betwisten, maar het hoeft er niet aan de start te komen. De ploeg ziet daar nu van af en stuurt ook geen selectie naar de Tirreno-Adriatico en de Ronde van het Baskenland.

Dat Lotto-Dstny de Giro links laat liggen, is best opvallend. Het is de eerste keer sinds 2000 dat de ploeg er niet zal deelnemen In die periode van 6 tot 29 mei staan ook wedstrijden als de Vierdaagse van Duinkerke, de Tro Bro Léon, de Ronde van Noorwegen uit de UCI Pro Series op het programma, maar ook onder meer de Antwerp Port Epic, Rund um Köln en Circuit de Wallonie staan dan op de kalender. Stuk voor stuk wedstrijden waar Lotto-Dstny met renners als Campenaerts, Vermeersch en vooral De Lie hoopt te scoren. Voor renners als De Gendt, Kron en Moniquet is dit dan weer een aderlating, zij kunnen zich in 2023 niet tonen in de Ronde van Italië, waar De Gendt dit jaar nog ritwinst wist mee te graaien in Napels.

Ook de Tirreno-Adriatico (7-13 maart), dat gelijk loopt met Parijs-Nice en de Ronde van het Baskenland (4-9 april), net tussen de Ronde van Vlaanderen en de Amstel Gold Race, zal Lotto-Dstny niet rijden.
Einde tijdperk Thomas De Gendt.
  Redactie Sport donderdag 19 januari 2023 @ 15:20:28 #29
451829 crew  H.Vviv
pi_207627453
twitter

Quintana dus mogelijk in de Giro.
pi_207627903
Denk dat Quintana wachtte op de officiële aankondiging voordat hij daar zou tekenen, dus dat zal nu wel goed komen ja. En misschien dat bijvoorbeeld Pozzovivo dan ook nog wel komt.

En de ploeg van Doug geen wildcard dus, die had toch voor een Italiaanse licentie moeten kiezen! (bij de beloftenploeg heeft hij dat wel gedaan)
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 17:22:29 #31
pi_207628900
Doug _O-

Lekker voor 'm.
pi_207632053
Ik mag hopen dat Quintana en Pozzovivo nog worden binnengehaald, want buiten Conti kan dat Team Corratec er echt he-le-maal niks van.
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 20:39:06 #33
pi_207632114
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:35 schreef Chiappucci het volgende:
Ik mag hopen dat Quintana en Pozzovivo nog worden binnengehaald, want buiten Conti kan dat Team Corratec er echt he-le-maal niks van.
Quintana komt alvast niet.

Nico Tivani wint natuurlijk een rit en wordt niet lang daarna betrapt, heel veel zin in.
pi_207632172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Quintana komt alvast niet.

Nico Tivani wint natuurlijk een rit en wordt niet lang daarna betrapt, heel veel zin in.
Komt ie wel nog ergens anders aan de bak denk je?
  Moderator donderdag 19 januari 2023 @ 20:44:09 #35
pi_207632213
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 20:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Komt ie wel nog ergens anders aan de bak denk je?
Vraag het me ernstig af.

Ik kijk uit naar de tridente Babyface-Superman-Capibara. Het zal nog lang onrustig blijven in de Ronde van Colombia.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:27:41 #36
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_208695231
Een absolute zegen voor de ploeg dat Wilco niet meegaat, Roglic alleen oke, maar die 2 bij elkaar is echt een 100% garantie op grote ongelukken. Laten we hopen voor Jonas dat hij ook niet in aanmerking komt voor de Tour.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 7 april 2023 @ 17:45:53 #37
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208695390
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2023 17:27 schreef Mani89 het volgende:
Een absolute zegen voor de ploeg dat Wilco niet meegaat, Roglic alleen oke, maar die 2 bij elkaar is echt een 100% garantie op grote ongelukken. Laten we hopen voor Jonas dat hij ook niet in aanmerking komt voor de Tour.
Volgens mij heeft Roglic ook meer met enigma Koes dan Wielco
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_208697104
Wat is het roze van de Giro toch lelijk en veel te donker.
Die sportkrant wordt op een veel normalere roze kleur gedrukt.
pi_208841134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:09 schreef Sjoerd102 het volgende:
De hoek rond Bormio lijkt helemaal overgeslagen te worden. Geen gavia, Stelvio, mortirolo:(
Misschien worden de bewoners daar de koers zat en willen ze even geen Giro? Of de plaatselijke maffia daar heeft te weinig geld betaald...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_208888467
twitter
  maandag 24 april 2023 @ 18:07:29 #41
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208888601
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:55 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
pi_208889448
Zonder bijzonderheden moet Ciccone toch wel goed kunnen starten lijkt mij.
  Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 20:01:42 #43
451829 crew  H.Vviv
pi_208890232
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Zonder bijzonderheden moet Ciccone toch wel goed kunnen starten lijkt mij.
Vorige keer dat Ciccone covid had heeft het enorm lang geduurd voordat hij weer op niveau kwam. Kan mij voorstellen dat ze bij Trek daarin wat voorzichtig zullen zijn.
  Moderator maandag 24 april 2023 @ 21:12:47 #44
pi_208891401
twitter

Het roadbook is daar.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 24 april 2023 @ 21:13:48 #45
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  maandag 24 april 2023 @ 21:36:44 #46
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208891818
Bij INEOS gaan ze er vanuit dat Thomas Geraint in de derde week een niveau gaat halen dat nog hoger is dan de afgelopen Tour. Dat wil ik zien.
pi_208894170
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij INEOS gaan ze er vanuit dat Thomas Geraint in de derde week een niveau gaat halen dat nog hoger is dan de afgelopen Tour. Dat wil ik zien.
Waar haal je die voorspelling vandaan? Een of andere podcast ofzo?
  dinsdag 25 april 2023 @ 07:57:55 #48
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208894198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 07:54 schreef TheArt het volgende:

[..]
Waar haal je die voorspelling vandaan? Een of andere podcast ofzo?
Tosatto.
pi_208894455
Wel #zinin.

Evenepoel nu toch wel zwaar favoriet lijkt me. Eigenlijk zegt zo'n inspanning als in LBL wellicht niet zo veel over een grote ronde, maar toch moet dat er wel inhakken bij de concurrentie. Een zeldzaam nummer en iets wat je een Roglic nooit zou zien doen.
pi_208895198
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2023 08:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel #zinin.

Evenepoel nu toch wel zwaar favoriet lijkt me. Eigenlijk zegt zo'n inspanning als in LBL wellicht niet zo veel over een grote ronde, maar toch moet dat er wel inhakken bij de concurrentie. Een zeldzaam nummer en iets wat je een Roglic nooit zou zien doen.
Klopt, maar datzelfde geldt voor Pogacar tov Vingegaard en toch was dat in de Tour vorig jaar niet te zien..
pi_208896368
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 21:36 schreef Koffieplanter het volgende:
Kunnen we ons daar in ieder geval aan vastklampen als Hij al minuten pakt in de eerste 2 weken.
  dinsdag 25 april 2023 @ 14:41:58 #52
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_208897563
Iemand sticker papier? Delen van Pagina 9 en 10 uitprinten en op je voertuig plakken, kun je zo meerijden :+
Net efkes anges
pi_208917795
twitter
pi_208919560
Vandenabeele, corona.
  Redactie Sport donderdag 27 april 2023 @ 11:48:02 #55
451829 crew  H.Vviv
pi_208920260
Barguil heeft ook corona en twijfelachtig voor de Giro.
pi_208920372
Not this shit again :')
  donderdag 27 april 2023 @ 12:00:37 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208920464
Toch weer veel renners die ziek zijn door corona
pi_208920871
Met Ciccone gaat het ook nog niet best

twitter
pi_208920979
twitter

quote:
Line-up:
Alberto Dainese
Jonas Iversby Hvideberg
Andreas Leknessund
Marius Mayrhofer
Niklas Märkl
Florian Stork
Martijn Tusveld
Harm Vanhoucke
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 12:38:29 #60
pi_208921013
Wat een uiterst armoedige ploeg.

Nog een geluk dat 'klimmer' Vandenabeele corona heeft, anders had Dainese zeker niet gereden?
  donderdag 27 april 2023 @ 12:46:38 #61
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208921137
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wat een uiterst armoedige ploeg.

Nog een geluk dat 'klimmer' Vandenabeele corona heeft, anders had Dainese zeker niet gereden?
Zou het wat uitmaken wie de sprint voor Mayrhofer aantrekt?
  donderdag 27 april 2023 @ 12:51:25 #62
168304 Mani89
pi_208921208
Ik geloof in Harm Vanhoucke.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 13:33:08 #63
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208921796
Het talent van Hvideberg komt er ook nog niet echt uit hè.
pi_208922627
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:46 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zou het wat uitmaken wie de sprint voor Mayrhofer aantrekt?
quote:
“Voor de sprintdagen brengen we een sterk blok mee met Marius, Alberto en Niklas, die volgens ons heel goed kunnen samenwerken.''
quote:
''Om onze doelen te bereiken, zullen we goed moeten samenwerken als een team. Dat is waar onze focus op ligt.”
pi_208922725
Voorlopige startlijst:
https://www.giroditalia.i(...)yo_270423-111108.pdf

(Al klopt DSM al niet meer)
pi_208922743
Geen vliegende Toon Pedrero :{

UAE met een team vol enigma's.
  donderdag 27 april 2023 @ 15:57:41 #67
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208922777
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:50 schreef wimderon het volgende:
Voorlopige startlijst:

Jeetje, Dainese is daadwerkelijk invaller vork Hendry :')
pi_208922783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 15:50 schreef wimderon het volgende:
Voorlopige startlijst:

Wel wat meer renners die sowieso niet starten inderdaad, maar het is in ieder geval een indicatie
pi_208930349
twitter
  vrijdag 28 april 2023 @ 12:45:49 #70
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208931485
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:35 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
[..]

Dit houdt absoluut niet over. Droevig team, zelfs rittenkapen wordt een enorme klus. Alleen Mayrhofer/Dainese is leuk voor sprintjes.

Ik voorzie al een duosprint.
pi_208931541
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:29 schreef Marcoss het volgende:
Met Ciccone gaat het ook nog niet best

[ twitter ]
Ai, dit is wel wat anders dan wat je nu meestal hoort. Zonde, want met de Tirreno-benen had ie best een poging kunnen doen om best of the rest te worden.
pi_208940928
Mooie nieuwe docu over de zeer sympathieke Lennard Kämna.
  Redactie Sport zaterdag 29 april 2023 @ 13:07:59 #73
451829 crew  H.Vviv
pi_208941915
VTM gaat blijkbaar ook de Giro uitzenden met als commentator Wuyts.
pi_208942119
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:07 schreef H.Vviv het volgende:
VTM gaat blijkbaar ook de Giro uitzenden met als commentator Wuyts.
Dat is goed nieuws voor mij. Sinds de Azencross van Loenhout heb ik mij laten registreren.
En tijdens reclames (het aantal valt op zich wel mee) houden ze de koers linksonder in beeld.

En ik denk dat Jan Bakelants dan ook als mede-commentator zal gaan functioneren
pi_208942922
twitter

Geen Nietsolo ten opzichte van de voorlopige startlijst, maar dat was al een tijdje bekend.
  Redactie Sport zondag 30 april 2023 @ 11:40:55 #76
451829 crew  H.Vviv
pi_208951829
twitter
  zondag 30 april 2023 @ 11:55:24 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208951947
Ciccone heeft altijd wel meteen goed te pakken als hij covid heeft...
  zondag 30 april 2023 @ 12:26:10 #78
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208952139
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2023 14:40 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]

Geen Nietsolo ten opzichte van de voorlopige startlijst, maar dat was al een tijdje bekend.
Ik hoop dat Pozzo nog een laatste top-10 plekje kan boeken :)
pi_208953421
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2023 11:40 schreef H.Vviv het volgende:
[ twitter ]
Dan wordt het alle ballen op Pedersen bij Trek. Ciccone dan hopelijk naar de Tour.
  maandag 1 mei 2023 @ 09:37:48 #80
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208964252
Nog maar 5 nachtjes slapen, wat een spanning. Op donderdag rijden we langs Pompeii en door Positano, langs de Amalfikust. Hoogtepuntje.
  maandag 1 mei 2023 @ 11:06:40 #81
194695 franklop
Fran knock
pi_208965128
Gall

twitter
  maandag 1 mei 2023 @ 11:06:52 #82
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208965130
Thymen Arensman, Laurens De Plus, Filippo Ganna, Tao Geoghegan Hart, Salvatore Puccio, Pavel Sivakov, Ben Swift, Geraint Thomas.
  maandag 1 mei 2023 @ 11:52:45 #83
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208965593
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 11:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Thymen Arensman, Laurens De Plus, Filippo Ganna, Tao Geoghegan Hart, Salvatore Puccio, Pavel Sivakov, Ben Swift, Geraint Thomas.
Als het draait is dat best een aardige ploeg.
  maandag 1 mei 2023 @ 13:23:42 #84
194695 franklop
Fran knock
pi_208966619
twitter
  maandag 1 mei 2023 @ 15:05:51 #85
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208967945
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:23 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Valt me nog niet eens tegen voor Astana-begrippen. Waarschijnlijk sterker dan hun Tour-ploeg.
  maandag 1 mei 2023 @ 16:01:46 #86
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208968651
Bahrain-Victorious:

Jack Haig
Damiano Caruso
Gino Mäder
Santiago Buitrago
Andrea Pasqualon
Jasha Sütterlin
Edoardo Zambanini
Jonathan Milan
pi_208969163
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 09:37 schreef Koffieplanter het volgende:
Nog maar 5 nachtjes slapen, wat een spanning. Op donderdag rijden we langs Pompeii en door Positano, langs de Amalfikust. Hoogtepuntje.
Dat is wel fraai ja
pi_208970683
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef Chiappucci het volgende:
Bahrain-Victorious:

Jack Haig
Damiano Caruso
Gino Mäder
Santiago Buitrago
Andrea Pasqualon
Jasha Sütterlin
Edoardo Zambanini
Jonathan Milan
Lekker teampje dit hoor.

Caruso lekker in vorm en Buitrago gaat ook uitpakken. Mäder wel sterk maar een hoog als-het-draait-gehalte. Jack Haig zal wel weer wat tegenkomen. Paar leuke namen voor de sprint ook.
pi_208971208
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:23 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Lekker teampje dit hoor.

Caruso lekker in vorm en Buitrago gaat ook uitpakken. Mäder wel sterk maar een hoog als-het-draait-gehalte. Jack Haig zal wel weer wat tegenkomen. Paar leuke namen voor de sprint ook.
Sowieso wel een echte “als het draait” ploeg. Kunnen zomaar 3 ritten winnen, maar ook overal tekort komen..
pi_208971670
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:55 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Sowieso wel een echte “als het draait” ploeg. Kunnen zomaar 3 ritten winnen, maar ook overal tekort komen..
Als je met zo'n team niet minimaal één of twee ritwinsten pakt of een podiumplek hebben ze wel gewoon gefaald vind ik.
pi_208972394
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 13:23 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Las een paar dagen geleden bij Wielerflits nog een heel verhaal dat Dombrowski ipv Giro naar de Tour werd gestuurd. Heeft de post een paar brieven van Vino naar de verkeerde mensen gestuurd?
Demain, on roule
pi_208973972
Bahrain rijdt niet slecht rond, maar de vorige twee seizoen leken ze collectief net wat beter te rijden.
  maandag 1 mei 2023 @ 23:51:18 #93
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208974719
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:01 schreef Chiappucci het volgende:
Bahrain-Victorious:

Jack Haig
Damiano Caruso
Gino Mäder
Santiago Buitrago
Andrea Pasqualon
Jasha Sütterlin
Edoardo Zambanini
Jonathan Milan
Dit gaat Cyclingmaster-kopzorgen opleveren
pi_208974907
twitter
pi_208977073
Quote uit HLN:
Maar ook voor de apotheose van de koers, met de beslissende rit én met de slotrit op zondag 28 mei, zit de kijker bij VTM op de eerste rij. Michel Wuyts en Jan Bakelants zijn de vertrouwde commentatoren van dienst. Stijn Vlaeminck en Maxim Goethals zijn de journalisten ter plaatse. Voor wie niet kan wachten tot zaterdag, zendt HLN ook live de ploegenvoorstelling uit op vrijdag 5 mei!.

Zes ritten worden live door VTM uitgezonden, waaronder de openingsrit, de eerste bergetappe en de slotetappe.

[ Bericht 7% gewijzigd door Idisrom op 02-05-2023 11:14:01 ]
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:19:32 #96
168304 Mani89
pi_208977221
Leuk duo, in die podcast van Wuyts zijn hij en Jan het nooit eens.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:26:39 #97
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208977276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 00:54 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]
Wat zou Rubio kunnen op dit niveau? Heeft natuurlijk nog nooit een klassement gereden in een grote ronde, maar is wel in vorm en een betere klimmer hebben ze momenteel niet echt bij Movistar, in ieder geval niet in de Giroselectie.

Nee, ik heb helemaal geen dubbele agenda, hoe kom je erbij. :P
  Redactie Sport dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:42 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_208977292
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:26 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Wat zou Rubio kunnen op dit niveau? Heeft natuurlijk nog nooit een klassement gereden in een grote ronde, maar is wel in vorm en een betere klimmer hebben ze momenteel niet echt bij Movistar, in ieder geval niet in de Giroselectie.

Nee, ik heb helemaal geen dubbele agenda, hoe kom je erbij. :P
Die kan of anoniem 12e worden of gaan rittenkapen (of een combinatie)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:33:06 #99
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208977320
Remco Evenepoel, Davide Ballerini, Mattia Cattaneo, Josef Cerny, Jan Hirt, Pieter Serry, Ilan Van Wilder, Louis Vervaeke.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:35:56 #100
168304 Mani89
pi_208977342
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:33 schreef Koffieplanter het volgende:
Remco Evenepoel, Davide Ballerini, Mattia Cattaneo, Josef Cerny, Jan Hirt, Pieter Serry, Ilan Van Wilder, Louis Vervaeke.
Ja, en?
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 11:48:10 #101
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208977476
quote:
Waarom geen Masnada?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:49:53 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208977489
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Waarom geen Masnada?
Raar, die was toch met Remco op hoogtestage?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:51:19 #103
194695 franklop
Fran knock
pi_208977502
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Waarom geen Masnada?
Opgegeven in Romandie dus misschien daar wat opgelopen?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 11:54:32 #104
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208977526
quote:
Erg sterke ondersteuning voor Remco. Daar gaat het niet aan liggen.
pi_208977542
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 11:51 schreef franklop het volgende:

[..]
Opgegeven in Romandie dus misschien daar wat opgelopen?
Was sowieso al een twijfelgeval ja (ook voor Romandië) vanwege z'n fitheid.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:22:30 #106
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208977786
Het is een goede ploeg maar ik mis toch wel een absolute luxeknecht.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:24:07 #107
194695 franklop
Fran knock
pi_208977807
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Heeft Remco die nodig als iedereen al op een half uur staat na een week?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 12:40:09 #108
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208978006
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 12:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Denk dat Van Wilder en Cattaneo gewoon een goed niveau gaan halen in de bergen. Misschien geen Kuss-niveau, maar zal er toch niet ver vandaan zitten. In potentie is Hirt misschien nog wel de beste, maar dat blijft een enigma.
pi_208978051
  dinsdag 2 mei 2023 @ 13:03:08 #110
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208978292
Geen Sobrero, opvallend.
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 13:37:00 #111
pi_208978609

Kan dit?

Met Amanuel en Natnael liefst twee Eritreeërs, de rest boeit niet.
pi_208978904
Geen Pick’em dit jaar?
  dinsdag 2 mei 2023 @ 14:49:42 #113
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208979310
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:37 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ afbeelding ]

Kan dit?

Met Amanuel en Natnael liefst twee Eritreeërs, de rest boeit niet.
Beetje overdreven schijtlollig voor zo'n zouteloos team, maar ach ja, het social media team van Trek moet ook wat te doen hebben. Het is in elk geval wel creatief.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 14:51:34 #114
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208979326
Aardig ploegje van UAE:

Joao Almeida
Jay Vine
Brandon McNulty
Davide Formolo
Alessandro Covi
Pascal Ackermann
Ryan Gibbons
Diego Ulissi
  dinsdag 2 mei 2023 @ 14:56:00 #115
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208979362
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 14:51 schreef Chiappucci het volgende:
Aardig ploegje van UAE:

Joao Almeida
Jay Vine
Brandon McNulty
Davide Formolo
Alessandro Covi
Pascal Ackermann
Ryan Gibbons
Diego Ulissi
Dit is de ultieme als het draait ploeg imo.
pi_208979435
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 13:03 schreef DecoAoreste het volgende:
Geen Sobrero, opvallend.
Dat werd vorige week el ergens gezegd ja, die gaat naar de Tour
pi_208979991
twitter
  dinsdag 2 mei 2023 @ 16:07:48 #118
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208980021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:02 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Nou bel Wielco maar weer op
  dinsdag 2 mei 2023 @ 16:27:57 #119
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208980160
Schamel treintje voor Roglic dan
pi_208980215
twitter
pi_208980221
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 17:07:06 #122
pi_208980432
twitter

HENOK
pi_208980512
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Dekker als sprinter kan enkel een belachelijk groot succes worden
pi_208980685
twitter
  dinsdag 2 mei 2023 @ 17:47:32 #125
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208980754
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 17:16 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dekker als sprinter kan enkel een belachelijk groot succes worden
Lead-out voor Clement Russo, als hij geluk heeft.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:08:34 #126
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208980959

Fuss is deze (hilarische) meme.
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 18:46:12 #127
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208981318
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 18:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[ afbeelding ]

Fuss is deze (hilarische) meme.
Die snap ik niet.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:51:17 #128
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208981381
  dinsdag 2 mei 2023 @ 18:53:12 #129
279824 Mansjester
City>United
pi_208981399
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 16:36 schreef wimderon het volgende:
[ afbeelding ]
Deze gasten lijken allemaal op elkaar
  Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 19:04:26 #130
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208982636
Wuyts en Bakelants gaan etappes van commentaar op de Belg, goed nieuws voor sommigen.
  Redactie Sport dinsdag 2 mei 2023 @ 21:23:30 #132
451829 crew  H.Vviv
pi_208983069
twitter
  dinsdag 2 mei 2023 @ 21:24:42 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208983078
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:23 schreef H.Vviv het volgende:
[ twitter ]
Mmmmm... dat is wel een aderlating voor Primoz
  dinsdag 2 mei 2023 @ 21:25:12 #134
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_208983081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:23 schreef H.Vviv het volgende:
[ twitter ]
Evenelul voodoo
pi_208983117
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Mmmmm... dat is wel een aderlating voor Primoz
Misschien dat Dennis Rohan z'n benen van de Giro 2020 nog eens kan hervinden :o
  dinsdag 2 mei 2023 @ 21:33:47 #136
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208983187
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:27 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Die zit met zijn hoofd al bij zijn pensioen
pi_208983190
Dacht overigens dat Gloag als reserve was aangewezen (en die was prima in vorm in Romandië), maar dan kiezen ze blijkbaar toch voor Dennis die ook ziek was voor Romandië.. En Wilco zal wel helemaal nog niet wedstrijdfit zijn
  Redactie Sport dinsdag 2 mei 2023 @ 21:36:54 #138
451829 crew  H.Vviv
pi_208983222
Dennis zat vrij snel weer op zijn fiets na zijn ziekte.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 21:57:30 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208983489

Deze poster
pi_208983548
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Deze poster
Wellicht het hoogtepunt van Eolo-Kometa voor deze Giro
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:03:46 #141
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208983558
quote:
[ afbeelding ]

Deze poster
:D

Met Fortunato en Albanese leuke renners mee. Verder losersvlucht voor Maestri, Bais en Bais.
  dinsdag 2 mei 2023 @ 22:05:38 #142
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_208983577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 21:27 schreef Marcoss het volgende:

[..]
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_208983845
twitter
pi_208983961
Dat worden Kronplatz beelden.

Benieuwd wat voor verzet ze op de fiets voor de klim laten monteren.
pi_208985297
quote:
[ afbeelding ]

Deze poster
Soppen!
  woensdag 3 mei 2023 @ 08:27:54 #146
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_208985571
Youri komt met een video over Dainese. Nou spannend.
pi_208986067

Monte Lussari op dit moment.
pi_208986531
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 10:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[ afbeelding ]

Monte Lussari op dit moment.
Gelukkig doet Kruijswijk niet mee
pi_208987039
twitter
pi_208987144
Ja, die kunnen beter in Frankrijk blijven.
  woensdag 3 mei 2023 @ 11:39:52 #151
262211 hhh38
pi_208987153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:39 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ja, die kunnen beter in Frankrijk blijven.
Consonni gaat 4x 9e worden ofzo en dat is het
pi_208987229
Ik vraag het gewoon nog een keer.
Dit jaar geen pick’em spellen meer? ;( @wimderon
pi_208988431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:30 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Pff altijd die Franse ploegen in de Giro. Janken.
  woensdag 3 mei 2023 @ 14:11:50 #154
262211 hhh38
pi_208988991
twitter

Genot.
pi_208989469
Toch nog een Frans team dat met een aardig team komt.
  woensdag 3 mei 2023 @ 15:02:00 #157
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208989707
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 11:30 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Zelfs Lafay gaat toch voor de Tour blijkbaar. Wel benieuwd of Rochas voor een mooi Francis de Greef-klassement kan gaan.
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 15:06:37 #158
pi_208989759
twitter

Dit is echt de parodie voorbij.

Project Pink
pi_208990741
  Moderator woensdag 3 mei 2023 @ 16:26:49 #160
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_208990834
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:21 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Wat leuk!
  woensdag 3 mei 2023 @ 16:51:56 #162
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_208991212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 16:21 schreef Marcoss het volgende:
[ afbeelding ]
Jeetje, hoe krijgen ze het weer ontworpen. Ben er nog niet echt kapot van.
pi_208991225
Tof shirt!
  woensdag 3 mei 2023 @ 19:08:32 #164
194695 franklop
Fran knock
pi_208992775
twitter
pi_208993648
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2023 19:08 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Als het goed is hebben ze daar al een PLAN B voor (tunnel op <2000 meter).
pi_208993984
Renaat gelooft dat Ganna mits winst in de openigstijdrit het roze kan verdedigen tot na de rustdag.
  woensdag 3 mei 2023 @ 21:07:20 #167
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208994640
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 20:22 schreef Columbiafan het volgende:
Renaat gelooft dat Ganna mits winst in de openigstijdrit het roze kan verdedigen tot na de rustdag.
Wordt er bij het snooker nog meer gedronken dan tijdens darts?
pi_208995201
POLL
  woensdag 3 mei 2023 @ 21:47:25 #169
262211 hhh38
pi_208995377
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 21:37 schreef wimderon het volgende:
[poll=5551]
Geen Koen de Kort dit jaar?
pi_208995407
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 21:47 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Geen Koen de Kort dit jaar?
Jeroen noemde alleen deze drie.
pi_208996598
Denken jullie dat Lenny K. top 10 rijdt?
pi_208996650
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:55 schreef Columbiafan het volgende:
Het deelnemersveld qua klassementsrenner is vrij matig bij Roglic en Evenepoel. Ik denk dat dat sowieso wel moet lukken als ie er echt een doel van maakt. Voor hem lijkt mij alleen voor top 5 gaan een beter doel. Voor een 9e plek ofzo zou die zijn kansen op ritzeges en killersinstinct niet moeten opgeven.
  donderdag 4 mei 2023 @ 08:54:31 #173
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208998323
twitter
pi_208998747
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2023 22:55 schreef Columbiafan het volgende:
Is Vlasov daar niet gewoon de kopman voor het klassement waarbij Kämna z'n ritten uit mag kiezen? Dat lijkt me ook een stuk beter dan elke dag proberen te volgen en dan op plek 9 eindigen.
pi_208998750
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 08:54 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En bevestiging vanuit de ploeg inderdaad

twitter
  donderdag 4 mei 2023 @ 09:42:23 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_208998756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 09:41 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Is Vlasov daar niet gewoon de kopman voor het klassement waarbij Kämna z'n ritten uit mag kiezen? Dat lijkt me ook een stuk beter dan elke dag proberen te volgen en dan op plek 9 eindigen.
Ongetwijfeld want Lenny BV rijdt alleen voor Lenny BV
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 10:09:16 #177
pi_208999015
twitter

twitter

Gino Mäder is niet boeiend, Roglic en Evenepoel hebben vooral heel veel geluk dat Nico Tivani ziek is en niet mee kan doen.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:16:31 #178
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_208999105
Kamna komt hier juist specifiek naartoe om zichzelf te ontdekken als klassementsrenner.
  donderdag 4 mei 2023 @ 10:30:07 #179
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_208999233
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:16 schreef Koffieplanter het volgende:
Kamna komt hier juist specifiek naartoe om zichzelf te ontdekken als klassementsrenner.
Ik heb het volste vertrouwen in die jongen.
pi_208999453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 10:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Gino Mäder is niet boeiend, Roglic en Evenepoel hebben vooral heel veel geluk dat Nico Tivani ziek is en niet mee kan doen.
Vohters officieel de laatste.

pi_208999696
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heel vervelende act is dat altijd.
pi_208999744
Zitten jullie ook al klaar voor de persconferentie van Hem?
pi_209000100
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:38 schreef WAvanBuren het volgende:
Zitten jullie ook al klaar voor de persconferentie van Hem?
Zou dat heel veel anders worden dan "mijn vorm is goed", "ik ben blij met de bevestiging in Luik", "ik hoop dat ik zaterdag het roze pak, "mijn ploeg is heel sterk, daar heb ik alle vertrouwen in", "Roglic is de grootste concurrent, maar niet mijn enige concurrent", "de focus ligt op de 3e week, daar moet ik op m'n best zijn" en "ik voel me beter dan voor de Vuelta" ?
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:26:03 #184
168304 Mani89
pi_209000185
HET FENOMEEN Nicolas Tivani DNS.

GODVERDOMME.
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:40:04 #185
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209000305
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:33 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Heel vervelende act is dat altijd.
Maar echt. Elk jaar met het organiseren van pooltjes weer hetzelfde gelazer dat je moet wachten op die vent, en dat al minstens 15 jaar. Wat een kloothommel. Slechtste traditie ooit.
pi_209000417
Hugh Carthy, Rigoberto Urán, Jonathan Caicedo, Alberto Bettiol, Alexander Cepeda, Magnus Cort, Stefan de Bod, and Ben Healy
  donderdag 4 mei 2023 @ 12:53:11 #187
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209000453
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:50 schreef Marcoss het volgende:
Hugh Carthy, Rigoberto Urán, Jonathan Caicedo, Alberto Bettiol, Alexander Cepeda, Magnus Cort, Stefan de Bod, and Ben Healy
Wel een prima teampje overigens, eerlijk is eerlijk.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 13:04:06 #188
pi_209000548
Geen KUDUS, wanbeleid. Hadden we bijna vier Eritreeërs gehad in de Giro.
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:06:01 #189
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209000578
Gaat Magnus Cort wel of niet meesprinten? Spannend.
pi_209000622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:18 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Zou dat heel veel anders worden dan "mijn vorm is goed", "ik ben blij met de bevestiging in Luik", "ik hoop dat ik zaterdag het roze pak, "mijn ploeg is heel sterk, daar heb ik alle vertrouwen in", "Roglic is de grootste concurrent, maar niet mijn enige concurrent", "de focus ligt op de 3e week, daar moet ik op m'n best zijn" en "ik voel me beter dan voor de Vuelta" ?
Nee.
pi_209000837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
Gaat Magnus Cort wel of niet meesprinten? Spannend.
quote:
'Voor de pure massasprints heb ik geen plannen om te gaan sprinten. Er komen genoeg kansen voor mij, maar we hebben ook sterke klassementsrenners en een competitief team. Als de Giro vordert, zal ik met de sportief directeuren bespreken wat we gaan doen.'

Dat betekent dat Cort gaandeweg de Giro zomaar eens wél in de sprints te zien zal zijn. 'Als ik in topvorm ben, heb ik al goede massasprints gedaan. Ik ga niet zeggen dat je me helemaal niet gaat zien, maar we gaan zien hoe het loopt', zo klinkt het cryptisch. Cort heeft naar eigen zeggen ook geen reden om van de toren te blazen. 'Ik had graag een beetje beter willen zijn in de Ronde van Romandië, maar dat is geen ramp. Ik reken erop dat ik de benen wel ga vinden in deze Giro.'
Magnus Cort is zelf ook benieuwd
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 13:36:39 #192
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_209000901
Leuke voorbeschouwing van In het Wiel in Carré met Tom Dumoulin die prima teksten heeft @Rellende_Rotscholier
  donderdag 4 mei 2023 @ 13:52:10 #193
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209001100
POLL
pi_209001212
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 11:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Er zijn veel manieren om mensen ziedend te maken.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:16:34 #195
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_209001317
De vervanger Jos van Emden wordt vervangen door Sam Oomen.

twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_209001358
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:16 schreef 4-elements het volgende:

[ twitter ]
Sam Oomen, die Corona had, vervangt Jos van Emden, die Corona heeft en Robert Gesink, uitgevallen door Corona, verving.
pi_209001432
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Sam Oomen, die Corona had, vervangt Jos van Emden, die Corona heeft en Robert Gesink, uitgevallen door Corona, verving.
Wachten tot Vingegaard Affini vervangt
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 14:27:10 #198
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_209001436
Apart dat Covid ineens weer zo toeslaat in het pulleton.
pi_209001467
We feliciteren R.EV, de lamme en de blinde zijn kansloos
Jack does it in real time...
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:32:19 #200
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209001489
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 13:31 schreef Marcoss het volgende:

[..]
[..]
Magnus Cort is zelf ook benieuwd
Dit komt zeer cryptisch over...
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:38:53 #201
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209001550
Er moet eerst iemand komen te overlijden voordat Gloag aan bod komt?
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 14:44:08 #202
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_209001607
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Wat zou de gedachte daarachter zijn?
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:45:22 #203
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209001627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Misschien is Gloag zelf overleden
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:45:50 #204
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209001637
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Te jong, te eendimensionaal, te slecht stuurman? Niet dat het valide argumenten zouden zijn, want Oomen is nuldimensionaal.
pi_209001639
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:44 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Die kwam naar eigen zeggen he-le-maal gesloopt en leeggereden uit Romandie.
pi_209001707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:16 schreef 4-elements het volgende:

[ twitter ]
:D :')
pi_209001709
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 12:50 schreef Marcoss het volgende:
Steef zegt Healy voor eindpodium.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:53:57 #208
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209001720
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Hopen dat De Roog zelf geen covid krijgt
pi_209001722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:53 schreef wimderon het volgende:

[..]
Steef zegt Healy voor eindpodium.
Klinkt erg vergezocht, maar goed, Healy bij de besten in koers in de AGR en LBL had van tevoren ook niemand verwacht.
pi_209001746
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:27 schreef Slobeend het volgende:
Apart dat Covid ineens weer zo toeslaat in het pulleton.
Masterplan van Jumbo. Die dag dat ze zonder reden op kop reden in Romandië heeft Gesink het hele peloton onder geblaft.
  donderdag 4 mei 2023 @ 14:59:42 #211
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209001762
Corona blijft Jumbo-Visma teisteren: Van Emden mist Giro, Van Oomen is zijn vervanger

Werken bij de NOS

https://nos.nl/artikel/24(...)en-is-zijn-vervanger
pi_209001784
Van Oomen-god
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 15:10:18 #213
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_209001880
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:59 schreef Immerdebestebob het volgende:
Corona blijft Jumbo-Visma teisteren: Van Emden mist Giro, Van Oomen is zijn vervanger

Werken bij de NOS

https://nos.nl/artikel/24(...)en-is-zijn-vervanger
Wat werken er toch een hoop nitwits op die redactie.
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:11:21 #214
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209001895
Wint Remco opnieuw een grote ronde dankzij corona? Ze pikken elke keer die rondes eruit wanneer het aantal coronagevallen piekt.

Heeft Patlef Jacco Wielinga als adviseur ingehuurd ofzo?
pi_209002003
Test enkel Jumbo op covid?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209002069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:25 schreef Steven184 het volgende:
Zijn wel wat meer renners vervangen in verband met covid, dus vast niet als enige. Weet ook niet of Jumbo alle renners test of enkel test als renners ziek zijn. Foss en Gesink stapten in ieder geval ziek uit Romandië (al hadden ze het toen nog over milde symptomen)
  donderdag 4 mei 2023 @ 15:36:18 #217
194695 franklop
Fran knock
pi_209002098
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:11 schreef Zwansen het volgende:
Wint Remco opnieuw een grote ronde dankzij corona? Ze pikken elke keer die rondes eruit wanneer het aantal coronagevallen piekt.

Heeft Patlef Jacco Wielinga als adviseur ingehuurd ofzo?
Patlef blijkt de bron van Corona te zijn :o
pi_209002465
twitter

donderdag 4 mei 2023 @ 16:38:27 #219
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209002520
Italië is een derdewereldland
  donderdag 4 mei 2023 @ 16:48:35 #220
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209002636
Als in niet genoeg motoren? Nog meer shifts instellen, 20 elk...
  donderdag 4 mei 2023 @ 16:51:10 #221
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209002655
Regels uit het mountainbike overnemen: pech = uit koers.
pi_209002801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 15:25 schreef Steven184 het volgende:
Het is niet zo dat ze renners met een positieve test sowieso niet mee laten gaan, Van Oomen dus juist wel omdat hij nauwelijks last had van de Corona.
pi_209002910
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:29 schreef wimderon het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Wel goed dat je daar vlak voor de Giro achter komt!
pi_209003637
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Deze klimtijdrit is niet het probleem. Maar de verplaatsing van 700 kilometer naar Rome voor een (slot)etappe. De Giro had beter in Udine kunnen eindigen. Of Triëst.
  donderdag 4 mei 2023 @ 18:29:46 #225
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209003717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 14:45 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Te jong, te eendimensionaal, te slecht stuurman? Niet dat het valide argumenten zouden zijn, want Oomen is nuldimensionaal.
Was nochtans een groot talent in het verleden, zelf ook nog top-10 gereden in de Giro. Maar daarna helaas enorm gestagneerd.
  donderdag 4 mei 2023 @ 19:00:34 #226
194695 franklop
Fran knock
pi_209004085
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 18:29 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Was nochtans een groot talent in het verleden, zelf ook nog top-10 gereden in de Giro. Maar daarna helaas enorm gestagneerd.
Eerder achteruitgang dan stagnatie
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 19:02:40 #227
pi_209004115
quote:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Dit kan écht niet.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 19:11:29 #228
pi_209004251
twitter

Ja, nee, precies.
  donderdag 4 mei 2023 @ 19:53:47 #229
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209004982
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:00 schreef franklop het volgende:

[..]
Eerder achteruitgang dan stagnatie
True. Eeuwig zonde iig.
pi_209005099
Sammeke is reeds met pensioen
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:04:30 #231
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209005156
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Ja, nee, precies.

Hier dacht ik even dat we met Kelme te maken hadden :@
pi_209005295
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Hier dacht ik even dat we met Kelme te maken hadden :@
Ze lolleren net als de Kelmegoden.
  donderdag 4 mei 2023 @ 20:17:16 #233
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209005444
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 19:59 schreef Steven184 het volgende:
Sammeke is reeds met pensioen
Hij is nog steeds maar 27.
pi_209006008
De ploegenpresentatie jawel. Begint met Team Corratec...we kijken uit naar de ereplaatsen van sprinttalent Dalla Valle.
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 20:42:34 #235
pi_209006045
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:40 schreef Bill_Hillie het volgende:
De ploegenpresentatie jawel. Begint met Team Corratec...we kijken uit naar de ereplaatsen van sprinttalent Dalla Valle.
Die klootzak kan de tering krijgen.
pi_209006137
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Die klootzak kan de tering krijgen.
Wat heeft die man misdaan? Een Bask of een Eritreeër de berm ingereden?
  Moderator donderdag 4 mei 2023 @ 20:53:13 #237
pi_209006294
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:46 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
Wat heeft die man misdaan? Een Bask of een Eritreeër de berm ingereden?
Je zit meteen helemaal goed!

quote:
The return of Andoni López de Abetxuko
An irregular maneuver by the Italian Dalla Valle on the Saudi Tour sent the neo-professional from Alava to the ground in what was his second race with Euskaltel-Euskadi. Three months later, recovered from the fractures suffered, the promising sprinter is ready to put on a number again. This is his story.

" I am clear that it was not my fault, so I will not be afraid next time ," he reiterates with determination. His voice, propelled from a broad white smile, slowly explains what his body expresses at great speed when he rides a bicycle. Then he looks down at him, carved brown and wide into a narrow, angled face. Instead, his chest is so broad and powerful that it could have been salvaged from another sport.

His arms, muscular from the shoulders to the forearms, explain his life through the ink that covers them. However, Andoni does not want to reveal the stories they hide, although he says that he still needs to mark his arms with one more: the one that has kept him away from racing since that February 2 that he keeps engraved in his memory.

He did not forget that just before he crashed, Nicolás Dalla Valle , from Team Corratec, looked at him and, seconds later, rammed him for no reason at the height of his handlebars. Andoni fell to the ground barely sliding on it. Like a dead weight. He didn't even move to get up. From the first moment, which he barely remembers, he knew that he painted badly. In the Saudi Tour, his second race as a professional, his career was going to be irretrievably postponed for three months. He had broken his clavicle, several ribs, and his scapula.

Before that fall, he only had time to enjoy two sprints. In professionals, no gap is given away, but there is security. Fear is immediately exchanged for adrenaline and he, from the beginning, bought enough to feel like one more when rubbing shoulders with the fastest men in the peloton.

But Dalla Valle broke the unwritten rules. He deliberately threw him and was thrown out for it. Andoni has not forgiven him. He never apologized to him. In addition, the Italian continues to compete and he... has suffered a lot to put on a number again. For keeping his weight. For recovering muscle tone in each workout. In return, he has felt loved. His companions have worried about him. And the management of the team has relieved him of pressure, that he impatiently pushed the deadlines to return early.
pi_209006395
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Je zit meteen helemaal goed!
[..]

Hmm niet zo'n sympathieke jongen zo lijkt het.
pi_209006449
Jeroen: we krijgen zo nog een lasershow

Karsten: Tom Leezer?

:')
pi_209006821
Ik vind die snorren bij wielrenners een vervelende gimmick, maar Almeida kan het hebben moet ik zeggen.
pi_209006982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 20:59 schreef Bill_Hillie het volgende:
Jeroen: we krijgen zo nog een lasershow

Karsten: Tom Leezer?

:')
De bijna-wereldkampioen!
pi_209007024
Gaviria ziet 4 concurrenten voor de puntentrui. Pedersen, Groves, Ackermann en .. .. … Bonifazio!
pi_209007491
Roglic alweer met een heerlijk nutteloze bijdrage _O_
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:45:02 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209007508
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ploegenpresentaties zijn enorm zinloos
pi_209007532
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:45 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ploegenpresentaties zijn enorm zinloos
En toch...het hoort wel bij de voorpret...althans voor mij.
  donderdag 4 mei 2023 @ 21:51:23 #246
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_209007655
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:45 schreef Bill_Hillie het volgende:

[..]
En toch...het hoort wel bij de voorpret...althans voor mij.
Paar minuutjes gekeken maar het verveelt me doorgaans snel.
pi_209011756
Een lichte zijwind is de voorspelling voor morgen.
pi_209012143
Waarom testen die snotneuzen van Jumbo nog op Corona? Die hebben echt altijd wat hè?
Vakman pur sang
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 5 mei 2023 @ 10:33:59 #249
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209012213
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 21:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
I'm in good shape he.

Zoiets?
pi_209012320
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 10:33 schreef Pino112 het volgende:

[..]
I'm in good shape he.

Zoiets?
Zoiets ja
  vrijdag 5 mei 2023 @ 10:43:48 #251
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209012323
Wordt een ergernis morgen met het broddelwerk leverende TUDOR.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 11:44:15 #252
194695 franklop
Fran knock
pi_209013028
Wordt het een topic per etappe weer?
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:18:17 #253
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209013397
Remco: 16:34
Roglic: 16:35
Kung: 16:36
Ganna: 16:37

Lekker geregeld, maar niet heus.
pi_209013509
Dat is erg jammer
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 5 mei 2023 @ 12:39:59 #255
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_209013741
Over de klimtijdrit

quote:
Het Nieuwsblad meldt nu dat er waarschijnlijk een oplossing gevonden is. Ploegleider van Soudal Quick-Step Geert Van Bondt geeft meer uitleg bij de Vlaamse krant: “Op de klim zal elke renner gevolgd worden door een mecanicien die achterop de motor zit met een reservefiets op de rug. Praktisch niet eenvoudig, maar het is in het verleden nog gebeurd. De top-tien van het klassement zou twee motors achter zich krijgen: eentje met een ploegleider en eentje met een mecanicien.”
Dit wordt een daverend succes.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 12:43:29 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209013799
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 12:39 schreef Pino112 het volgende:
Over de klimtijdrit
[..]
Als de renners niet op zelfde manier van start kunnen gaan moet je gewoon een ander plan maken. Dit komt tragikomisch over.
pi_209013803
quote:
Over de klimtijdrit
[..]
Gaat dat goed als iemand z’n voorganger inhaalt?
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:12:29 #258
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209014380
https://mcusercontent.com(...)_Ordine_Partenza.pdf

Hoole start voor Remco. Dat had iets gunstiger kunnen uitpakken, maar wel een voordeeltje ten opzichte van die andere drie.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 13:16:48 #259
262211 hhh38
pi_209014448
quote:
Over de klimtijdrit
[..]
:D
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:00:31 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209015553
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 11:44 schreef franklop het volgende:
Wordt het een topic per etappe weer?
@Rellende_Rotscholier schrijf jij weer voorbeschouwingen?
pi_209015901
Edit
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:38:00 #263
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_209015993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 14:40 schreef baggerbaas het volgende:
Frank Heinen over het godenduo.

https://www.hpdetijd.nl/2(...)re_code=ioFtoYpF9BHQ
Haha, mooi. Ik hoor ze alles woord voor woord uitspreken.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 15:46:54 #264
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209016087

Darth Vader doet ook mee.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:12:58 #265
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_209016405
twitter
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:14:36 #266
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209016428
Roglic valt morgen bij tijdrit vanwege losstaand putdeksel dan is hele Giro al voorbij voor Jumbo.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:19:09 #267
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209016475
Remco voodoo. _O_
pi_209016525
Dit is niet best. Tratnik verwachtte ik veel van deze Giro.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:27:04 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209016545
Echt alles gaat mis bij Jumbo...
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:35:34 #270
262211 hhh38
pi_209016630
Dit is niet leuk.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:38:21 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209016655
Roglic en R.EV er nog uit en we krijgen weer een non-valeur aan de champagne
pi_209016689
Aangereden door een auto dus volgens het AD.

Italie blijft een derdewereldland.
pi_209016737
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:42 schreef Pistolero het volgende:
Aangereden door een auto dus volgens het AD.

Italie blijft een derdewereldland.
PatLef achter het stuur?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 5 mei 2023 @ 16:46:45 #274
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_209016743
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:38 schreef Szura het volgende:
Roglic en R.EV er nog uit en we krijgen weer een non-valeur aan de champagne
Liever dat dan Remco 3 weken in het roze zonder enige concurrentie.
pi_209016861
Benieuwd wie ze op zo’n korte termijn nog op kunnen roepen
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:01:38 #276
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209016889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:58 schreef Marcoss het volgende:
Gloag lijkt me een logische keuze
pi_209016944
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:01 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gloag lijkt me een logische keuze
Dat lijken ze niet aan te durven gezien de eerdere wisselingen.

En hij reed ook rond in Romandie waar de halve ploeg #Corred bleek te zijn.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:09:27 #278
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209016971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:58 schreef Marcoss het volgende:
Denk dat het ondertussen te laat zou zijn?
pi_209016977
https://www.nu.nl/sport/6(...)uk-voor-tratnik.html

Man man, en waarom testen ze nog op Corona.
Of vervalsen de tests niet. Zo vraag je er wel om.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:11:19 #280
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_209016993
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:46 schreef Chiappucci het volgende:

[..]
Liever dat dan Remco 3 weken in het roze zonder enige concurrentie.
Dan kijken we niet
pi_209017028
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/sport/6(...)uk-voor-tratnik.html

Man man, en waarom testen ze nog op Corona.
Of vervalsen de tests niet. Zo vraag je er wel om.
Dan vraag je om een crash?
  Moderator vrijdag 5 mei 2023 @ 17:16:00 #282
pi_209017036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Je reageert op Lospedrosa.
pi_209017052
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:14 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Crash? Waarom dan?
Vakman pur sang
pi_209017055
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:16 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Je reageert op Lospedrosa.
Ja dus? Gaan we nu zo doen tegen gasten?

Waar slaat dat op reljong?
Vakman pur sang
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:19:01 #285
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209017062
Gazzetta zegt Gloag IN - als Tratnik niet kan starten.
pi_209017094
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:19 schreef Koffieplanter het volgende:
Gazzetta zegt Gloag IN - als Tratnik niet kan starten.
Tot hoe ver voor de start mag je eigenlijk nog wisselen?
pi_209017096
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Crash? Waarom dan?
Daar gaat het bericht over dat je linkt..
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:23:21 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209017102
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dus? Gaan we nu zo doen tegen gasten?

Waar slaat dat op reljong?
Omdat Tratnik nu twijfelachtig is na een crash en niet omdat hij corona heeft.

Lezen is een vak.
pi_209017117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Daar gaat het bericht over dat je linkt..
Ooh zo, nee die crash doe je niks aan maar al die Corona gevallen. Kan me niet voorstellen dat alle ploegen netjes testen en doorgeven. Gewoon een snotterneus even en door.
Dus de 3 afvallers bedoel ik.

Tratnik vervangen was dus weer lastig door Corona.
quote:
Rohan Dennis en Jos van Emden werden aangewezen als vervangers, maar donderdag kwam er weer een noodgedwongen verandering in de selectie. Van Emden testte positief op het coronavirus en maakte plaats voor Sam Oomen. De Nederlandse klimmer is net op tijd hersteld van zijn eigen coronabesmetting..
Vakman pur sang
pi_209017126
Losp is de weg al kwijt voor de giro begint
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:27:39 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017157
Schijnbaar kan @Lospedrosa niet bedenken dat sommige mensen echt ziek kunnen worden van Covid (zoals een Ciccone met koorts op bed) en dat ziek zijn sowieso een aanslag is op je lichaam en conditie. Gesink en Foss waren een week geleden al besmet als het enkel een snotneusje was waren ze al lang weer terug in de selectie
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:27:45 #292
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209017160
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ooh zo, nee die crash doe je niks aan maar al die Corona gevallen. Kan me niet voorstellen dat alle ploegen netjes testen en doorgeven. Gewoon een snotterneus even en door.
Dus de 3 afvallers bedoel ik.

Tratnik vervangen was dus weer lastig door Corona.
[..]

Omdat het een grandioos slecht idee is om intensief te sporten als je corona hebt.

Andere ploegen testen ook op corona hoor. (Zie Ciccone)
pi_209017178
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:27 schreef Momo het volgende:
Schijnbaar kan @:Lospedrosa niet bedenken dat sommige mensen echt ziek kunnen worden van Covid (zoals een Ciccone met koorts op bed) en dat ziek zijn sowieso een aanslag is op je lichaam en conditie. Gesink en Foss waren een week geleden al besmet als het enkel een snotneusje was waren ze al lang weer terug in de selectie
Dan hebben ze wel pech of iets niet goed gedaan dan met al die gevallen.
Maar je kunt ook gewoon niks merken van een positieve test hè?
Met koorts is uiteraard exit.
Vakman pur sang
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:31:32 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209017202
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:29 schreef Lospedrosa het volgende:
Dan hebben ze wel pech
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:34:34 #295
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209017246
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:22 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Tot hoe ver voor de start mag je eigenlijk nog wisselen?
Dat vroeg ik mij dus ook af en ik heb geen idee. Er staat me nog een situatie bij dat Cervélo in de Tour ooit heel laat wilde wisselen en er toen sprake was van een deelname van Theo Bos, maar dat de UCI ze geen toestemming gaf. Eveneens geen idee in hoe die situatie vergelijkbaar was met nu.
pi_209017248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja en zoveel pech geloof ik niet in. ;)
Vakman pur sang
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:35:15 #297
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209017255
Ciro zegt inmiddels al dat Tratnik niet gaat starten.
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:37:12 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209017274
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja en zoveel pech geloof ik niet in. ;)
Nou ja dan houdt het op verder. Als je niets kunt bewijzen.
pi_209017309
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Ciro zegt inmiddels al dat Tratnik niet gaat starten.
Dan is het voor Roglic te hopen dat Dennis toch wat vorm vindt, anders komt echt alles bij Kuss terecht zo’n beetje
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:40:21 #300
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 17:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Dan is het voor Roglic te hopen dat Dennis toch wat vorm vindt, anders komt echt alles bij Kuss terecht zo’n beetje
Kuss is vaak wel de redder in nood
  vrijdag 5 mei 2023 @ 17:40:26 #301
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209017317
dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')