abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206368496
Hoop dat ze wel de mondkapjesplicht weer gaan invoeren. Ben zowat overal de enige (supermarkt, winkel, OV) en het blijft me verbazen dat dit in Nederland niet een stuk normaler is. Zou eigenlijk wel moeten. En niet alleen vanwege corona, er gaan in deze tij nog wel meer virussen rond.

Overigens pasgeleden nog voor wappie uitgemaakt omdat ik (als enige) in een winkelcentrum een mondkapje droeg :') Blijkbaar is het gebrek aan maatregelen voor de wappies geen reden om zich gedeisd te houden. Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil. Jammer dat niet wat meer mensen dat doen. Vooral in volle treinen vind ik het onbegrijpelijk.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:50:02 #277
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_206368535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Hoop dat ze wel de mondkapjesplicht weer gaan invoeren. Ben zowat overal de enige (supermarkt, winkel, OV) en het blijft me verbazen dat dit in Nederland niet een stuk normaler is. Zou eigenlijk wel moeten. En niet alleen vanwege corona, er gaan in deze tij nog wel meer virussen rond.

Overigens pasgeleden nog voor wappie uitgemaakt omdat ik (als enige) in een winkelcentrum een mondkapje droeg :') Blijkbaar is het gebrek aan maatregelen voor de wappies geen reden om zich gedeisd te houden. Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil. Jammer dat niet wat meer mensen dat doen. Vooral in volle treinen vind ik het onbegrijpelijk.
Wappies dragen toch juist geen mondmaskers??

In aanraking komen met pathogenen en weerstand opbouwen door blootstelling is overigens heel natuurlijk, gezond en nodig voor ons immuunsysteem. Sommige ziekten wil je echt graag voor zijn vanwege de ingrijpende effecten ervan, of wil je tegen vaccineren als dat kan maar dat geldt voor zat ziektes niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206368566
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:50 schreef Molo het volgende:

[..]
Wappies dragen toch juist geen mondmaskers??

In aanraking komen met pathogenen en weerstand opbouwen door blootstelling is overigens heel natuurlijk, gezond en nodig voor ons immuunsysteem. Sommige ziekten wil je echt graag voor zijn vanwege de ingrijpende effecten ervan, of wil je tegen vaccineren als dat kan maar dat geldt voor zat ziektes niet
Nee daarom juist. Ik was de complotdenker omdat ik een mondkapje droeg, intussen kreeg ik allerlei complottheorien naar mijn hoofd geslingerd :') :') :') was verbaasd dat dit soort lui ook zonder maatregelen nog iets te klagen hebben.
pi_206368576
Er gaan altijd wel virussen rond. Je droeg ze vroeger ook niet vanwege de griep. In medische instellingen vind ik het een ander verhaal, maar nu heeft het echt geen zin.
Tap tap tap
pi_206368589
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ben ik even benieuwd, kwam die hartspier ontsteking door het vaccin of ondanks het vaccin?
Zonder vaccin.

quote:
Hartspier ontsteking is een van de bekende bijwerkingen bij jonge mensen.
[..]
Klopt, maar ook van Covid.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:55:56 #281
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_206368624
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
Nee daarom juist. Ik was de complotdenker omdat ik een mondkapje droeg, intussen kreeg ik allerlei complottheorien naar mijn hoofd geslingerd :') :') :') was verbaasd dat dit soort lui ook zonder maatregelen nog iets te klagen hebben.
Gaat die lui niet om maatregelen. Gedrag van de lui komt voort uit angst en wantrouwen in de overheid.
Daar mag je wat van vinden, maar de overheid is ze ook niet bepaald tegemoet gekomen om van die angst en wantrouwen af te geraken. Daar gaan we nog lang last van hebben als samenleving
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:58:24 #282
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_206368658
quote:

Waarom moet er een mondkapjesplicht komen omdat jij graag een mondkapje draagt? Prima als jij er n draagt maar waarom zou ik er dan n moeten dragen?
pi_206368665
quote:

Waarom moeten anderen een mondkapje dragen omdat jij het fijn vind om er een te dragen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:06:36 #284
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206368764
quote:

Gelukkig juist dat niet meer mensen een mondkap gaan dragen. Dat jij een draagt moet je helemaal zelf weten al denk ik bij mezelf 'die is gek' maar vind het juist onbegrijpelijk dat jij een samenleving wenst waarin een mondkap normaal is.
To BG or not to BG!
pi_206369256
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 20:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zonder vaccin.
[..]
Klopt, maar ook van Covid.
Maar zijn twee verschillende myocarditisen. Van die door vaccin weten we niet goed de prognose.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:43:02 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206369316
quote:
Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil.
Dat is helemaal prima! Zo lang je dat dan maar niet aan anderen gaat opleggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206369666
quote:

_O- _O-

Ik moest aan dit plaatje denken.
pi_206369695
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Maar zijn twee verschillende myocarditisen. Van die door vaccin weten we niet goed de prognose.
Klopt, die van kleine kinderen is MIS-C .
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:11:06 #289
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206369708
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 22:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]
_O- _O-

Ik moest aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Precies. Ze noemt anderen wappie. Ironisch gewoon.
To BG or not to BG!
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:26:21 #290
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206369860
vroeger hadden we vier griepgolven per jaar, nu bijna niks meer, dus onder de streep gaan we vooruit.
pi_206370253
quote:

Prima dat jij er een draagt uiteraard. Verstandig ook dat je het niet pas doet als anderen het ook moeten. Als het jou een veilig gevoel geeft dan moet je het gewoon doen.

Daar zou het ook gewoon bij moeten blijven. Eigen verantwoordelijkheid. Draag er zelf een; dring het niet op bij anderen.

Ik zou het zelf niks vinden; vanwege wat @Molo zegt. Weerstand opbouwen is noodzakelijk en gezond. Je zegt dat er meer dingen rond gaan dan enkel Corona, maar dat was vroeger ook zo. Droeg je toen ook een kapje? Verkoudheid of griepje oplopen is niet leuk, maar wel goed voor je immuunsysteem.
pi_206370357
twitter

Huh, waarom is er 161 miljoen gereserveerd voor CTB in 2023?
  Moderator dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:35:04 #293
236264 crew  capricia
pi_206370541
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ik kan je (hopelijk) geruststellen. Zoals je ziet wordt die post per nieuw jaar opgeboekt (2024 staat ie nog op 0) en indien niet uitgenut weer afgeboekt (2022 heeft ‒103.378 staan).

Het is een voorziening. En dat wil niet zeggen dat het uitgenut gaat worden.

Dit staat er bij (en had je ook zelf kunnen lezen):
quote:
Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat maatregelen, zoals
de quarantaineplicht of testverplichting voor inreizigers, weer van kracht
worden. Hier hangen uitvoeringskosten mee samen. Gelieerd aan reizen is
het digitaal coronacertificaat (DCC). Op basis van de van de Europese
Verordening Digitaal Coronacertificaat (2021/953) is Nederland verplicht om
tot 1 juli 2023 te blijven voorzien in het uitgeven van test-, vaccinatie- en
herstelbewijzen in de vorm van een DCC.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206370542
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

quote:
DCC, Reizen, Quarantaine
Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat maatregelen, zoals
de quarantaineplicht of testverplichting voor inreizigers, weer van kracht
worden. Hier hangen uitvoeringskosten mee samen. Gelieerd aan reizen is
het digitaal coronacertificaat (DCC). Op basis van de van de Europese
Verordening Digitaal Coronacertificaat (2021/953) is Nederland verplicht om
tot 1 juli 2023 te blijven voorzien in het uitgeven van test-, vaccinatie- en
herstelbewijzen in de vorm van een DCC.
En er staan nog veel meer hoge bedragen in.
Bijna 2 miljard aan testen, vaccineren, etc.

Ter vergelijking, slechts 190 miljoen voor IC capaciteit.

https://rijksoverheid.nl/(...)welzijn-en-sport.pdf
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:58:26 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206370658
quote:

Ik zou jou ook een beetje gek aankijken als je een mondkapje draagt :D
Misschien is China wat.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 00:02:19 #296
236264 crew  capricia
pi_206370675
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 oktober 2022 23:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zou jou ook een beetje gek aankijken als je een mondkapje draagt :D
Misschien is China wat.
Waarom zou je iemand met een mondkapje gek gaan aankijken?
Zie best nog wel mensen die er eentje dragen. Leven en laten leven.
Of vallen ze jou lastig?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 oktober 2022 @ 00:04:59 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206370692
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:02 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom zou je iemand met een mondkapje gek gaan aankijken?
Zie best nog wel mensen die er eentje dragen. Leven en laten leven.
Of vallen ze jou lastig?
Nou ik chargeer een beetje omdat in de post waar ik op reageerde gepleit werd voor een algehele plicht omdat iemand anders zich daar veilig bij voelt, krijg daar serieus agressie neigingen bij.

Maar moet soms gewoon gniffelen als ik al die jonge Aziaten zie (Schiphol, Giethoorn, etc), kerngezond, maar een mondkapje van onderaan de kin tot zo ongeveer op het voorhoofd. En voor wat? Een absoluut geringe kans op licht longklachten. In die landen is roken en werken met asbest net zo normaal als voor ons een broodje kaas als ontbijt.

Ik vind het z irrationeel allemaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 00:06:27 #298
236264 crew  capricia
pi_206370701
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik chargeer een beetje omdat in de post waar ik op reageerde gepleit werd voor een algehele plicht omdat iemand anders zich daar veilig bij voelt, krijg daar serieus agressie neigingen bij.

Maar moet soms gewoon gniffelen als ik al die jonge Aziaten zie (Schiphol, Giethoorn, etc), kerngezond, maar een mondkapje van onderaan de kin tot zo ongeveer op het voorhoofd. En voor wat? Een absoluut geringe kans op licht longklachten. In die landen is roken en werken met asbest net zo normaal als voor ons een broodje kaas als ontbijt.

Ik vind het z irrationeel allemaal.
Ik denk er niet verder bij na als 'moeten ze zelf weten'.
Laat ze lekker.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 19 oktober 2022 @ 00:09:13 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_206370722
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk er niet verder bij na als 'moeten ze zelf weten'.
Laat ze lekker.
Ja ik ook hoor. Spreek niemand er op aan of dwing hem dat ding af te zetten. Leven en laten leven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator woensdag 19 oktober 2022 @ 00:15:01 #300
236264 crew  capricia
pi_206370751
quote:
7s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 00:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja ik ook hoor. Spreek niemand er op aan of dwing hem dat ding af te zetten. Leven en laten leven.
Ik had er laatst weer eentje op bij een vaccinatie locatie.
Voelt toch echt slecht. Dat gevoel van dwang en een zekere benauwdheid.
Wij zijn er misschien niet voor gemaakt of zo als volk.
In Itali zag ik een maand geleden nog mensen in hun eentje fietsen en wandelen met zo'n ding op.
Waarom toch h. Vraag je je dan onwillekeurig af.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')