Wappies dragen toch juist geen mondmaskers??quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Hoop dat ze wel de mondkapjesplicht weer gaan invoeren. Ben zowat overal de enige (supermarkt, winkel, OV) en het blijft me verbazen dat dit in Nederland niet een stuk normaler is. Zou eigenlijk wel moeten. En niet alleen vanwege corona, er gaan in deze tij nog wel meer virussen rond.
Overigens pasgeleden nog voor wappie uitgemaakt omdat ik (als enige) in een winkelcentrum een mondkapje droegBlijkbaar is het gebrek aan maatregelen voor de wappies geen reden om zich gedeisd te houden. Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil. Jammer dat niet wat meer mensen dat doen. Vooral in volle treinen vind ik het onbegrijpelijk.
Nee daarom juist. Ik was de complotdenker omdat ik een mondkapje droeg, intussen kreeg ik allerlei complottheorien naar mijn hoofd geslingerdquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Wappies dragen toch juist geen mondmaskers??
In aanraking komen met pathogenen en weerstand opbouwen door blootstelling is overigens heel natuurlijk, gezond en nodig voor ons immuunsysteem. Sommige ziekten wil je echt graag voor zijn vanwege de ingrijpende effecten ervan, of wil je tegen vaccineren als dat kan maar dat geldt voor zat ziektes niet
Zonder vaccin.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben ik even benieuwd, kwam die hartspier ontsteking door het vaccin of ondanks het vaccin?
Klopt, maar ook van Covid.quote:Hartspier ontsteking is een van de bekende bijwerkingen bij jonge mensen.
[..]
Gaat die lui niet om maatregelen. Gedrag van de lui komt voort uit angst en wantrouwen in de overheid.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee daarom juist. Ik was de complotdenker omdat ik een mondkapje droeg, intussen kreeg ik allerlei complottheorien naar mijn hoofd geslingerd![]()
![]()
was verbaasd dat dit soort lui ook zonder maatregelen nog iets te klagen hebben.
Waarom moet er een mondkapjesplicht komen omdat jij graag een mondkapje draagt? Prima als jij er n draagt maar waarom zou ik er dan n moeten dragen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Hoop dat ze wel de mondkapjesplicht weer gaan invoeren. Ben zowat overal de enige (supermarkt, winkel, OV) en het blijft me verbazen dat dit in Nederland niet een stuk normaler is. Zou eigenlijk wel moeten. En niet alleen vanwege corona, er gaan in deze tij nog wel meer virussen rond.
Overigens pasgeleden nog voor wappie uitgemaakt omdat ik (als enige) in een winkelcentrum een mondkapje droegBlijkbaar is het gebrek aan maatregelen voor de wappies geen reden om zich gedeisd te houden. Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil. Jammer dat niet wat meer mensen dat doen. Vooral in volle treinen vind ik het onbegrijpelijk.
Waarom moeten anderen een mondkapje dragen omdat jij het fijn vind om er een te dragen?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Gelukkig juist dat niet meer mensen een mondkap gaan dragen. Dat jij een draagt moet je helemaal zelf weten al denk ik bij mezelf 'die is gek' maar vind het juist onbegrijpelijk dat jij een samenleving wenst waarin een mondkap normaal is.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Maar zijn twee verschillende myocarditisen. Van die door vaccin weten we niet goed de prognose.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zonder vaccin.
[..]
Klopt, maar ook van Covid.
Dat is helemaal prima! Zo lang je dat dan maar niet aan anderen gaat opleggen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Anyways, ik blijf een mondkapje dragen als ik dat wil.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Klopt, die van kleine kinderen is MIS-C .quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 21:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar zijn twee verschillende myocarditisen. Van die door vaccin weten we niet goed de prognose.
Precies. Ze noemt anderen wappie. Ironisch gewoon.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 22:08 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik moest aan dit plaatje denken.
[ afbeelding ]
Prima dat jij er een draagt uiteraard. Verstandig ook dat je het niet pas doet als anderen het ook moeten. Als het jou een veilig gevoel geeft dan moet je het gewoon doen.quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Ik kan je (hopelijk) geruststellen. Zoals je ziet wordt die post per nieuw jaar opgeboekt (2024 staat ie nog op 0) en indien niet uitgenut weer afgeboekt (2022 heeft ‒103.378 staan).quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Huh, waarom is er 161 miljoen gereserveerd voor CTB in 2023?
quote:Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat maatregelen, zoals
de quarantaineplicht of testverplichting voor inreizigers, weer van kracht
worden. Hier hangen uitvoeringskosten mee samen. Gelieerd aan reizen is
het digitaal coronacertificaat (DCC). Op basis van de van de Europese
Verordening Digitaal Coronacertificaat (2021/953) is Nederland verplicht om
tot 1 juli 2023 te blijven voorzien in het uitgeven van test-, vaccinatie- en
herstelbewijzen in de vorm van een DCC.
quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Huh, waarom is er 161 miljoen gereserveerd voor CTB in 2023?
En er staan nog veel meer hoge bedragen in.quote:DCC, Reizen, Quarantaine
Er wordt rekening gehouden met de mogelijkheid dat maatregelen, zoals
de quarantaineplicht of testverplichting voor inreizigers, weer van kracht
worden. Hier hangen uitvoeringskosten mee samen. Gelieerd aan reizen is
het digitaal coronacertificaat (DCC). Op basis van de van de Europese
Verordening Digitaal Coronacertificaat (2021/953) is Nederland verplicht om
tot 1 juli 2023 te blijven voorzien in het uitgeven van test-, vaccinatie- en
herstelbewijzen in de vorm van een DCC.
Ik zou jou ook een beetje gek aankijken als je een mondkapje draagtquote:Op dinsdag 18 oktober 2022 20:47 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je iemand met een mondkapje gek gaan aankijken?quote:Op dinsdag 18 oktober 2022 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zou jou ook een beetje gek aankijken als je een mondkapje draagt![]()
Misschien is China wat.
Nou ik chargeer een beetje omdat in de post waar ik op reageerde gepleit werd voor een algehele plicht omdat iemand anders zich daar veilig bij voelt, krijg daar serieus agressie neigingen bij.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand met een mondkapje gek gaan aankijken?
Zie best nog wel mensen die er eentje dragen. Leven en laten leven.
Of vallen ze jou lastig?
Ik denk er niet verder bij na als 'moeten ze zelf weten'.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik chargeer een beetje omdat in de post waar ik op reageerde gepleit werd voor een algehele plicht omdat iemand anders zich daar veilig bij voelt, krijg daar serieus agressie neigingen bij.
Maar moet soms gewoon gniffelen als ik al die jonge Aziaten zie (Schiphol, Giethoorn, etc), kerngezond, maar een mondkapje van onderaan de kin tot zo ongeveer op het voorhoofd. En voor wat? Een absoluut geringe kans op licht longklachten. In die landen is roken en werken met asbest net zo normaal als voor ons een broodje kaas als ontbijt.
Ik vind het z irrationeel allemaal.
Ja ik ook hoor. Spreek niemand er op aan of dwing hem dat ding af te zetten. Leven en laten leven.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk er niet verder bij na als 'moeten ze zelf weten'.
Laat ze lekker.
Ik had er laatst weer eentje op bij een vaccinatie locatie.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 00:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik ook hoor. Spreek niemand er op aan of dwing hem dat ding af te zetten. Leven en laten leven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |