Sja. Ik sprak laatst iemand van een verzorgingstehuis hier om de hoek, die waren eigenlijk wel 'blij' dat er de eerste golven er een aantal 'teveel' over het randje geduwd zijn. Die waren ernstig fragiel, hadden grote zorgbehoefte, maar waren net 'te sterk' om een griepje te overleven.quote:
Op gegeven moment zijn het aantal zeer zwakke bejaarden wel wat lager zou je denken, maar we zitten nog steeds met oversterfte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sja. Ik sprak laatst iemand van een verzorgingstehuis hier om de hoek, die waren eigenlijk wel 'blij' dat er de eerste golven er een aantal 'teveel' over het randje geduwd zijn. Die waren ernstig fragiel, hadden grote zorgbehoefte, maar waren net 'te sterk' om een griepje te overleven.
Nu heeft het personeel meer tijd 'over' en konden ze nieuwe bewoners verwelkomen die al tijden op een plek aan het wachten waren, en minder zorgbehoevend waren.
Tja, de oorzaak van die oversterfte mag niet onderzocht worden h ivm privacy enzoquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Op gegeven moment zijn het aantal zeer zwakke bejaarden wel wat lager zou je denken, maar we zitten nog steeds met oversterfte.
Eens. Maar op een gegeven moment zijn die ook keertje op?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Op gegeven moment zijn het aantal zeer zwakke bejaarden wel wat lager zou je denken, maar we zitten nog steeds met oversterfte.
Door de wetenschap te claimen en informatie die je niet bevalt te willen censureren, dan ben je aan het polariseren. Daar begint het. Dat ik dan ook polariseer volgens jou is een gevolg van dat. Als je iemand met gelijke munt terugbetaalt, vind ik het niet rechtvaardig dat je mij er dan van beschuldigd. Letterlijk de omgekeerde wereld.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
En dat geloof jij.
Dat wereldwijd iedereen de verkeerde test gebruikt, omdat 1 persoon dat volgens jou zegt en jij onder de indruk bent van 'appeal to authority '....
Anyway, wat mij betreft valt dit onder polariseren.
De bedoeling van de pcr test is juist dat er wel een 'tussenweg' is. Daarom kun je juist niet duidelijk bepalen of iemand daadwerkelijk covid 19 zou hebben. Dat is toch ook wel gebleken met de verschillende resultaten continu op korte termijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:15 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is een goed detectiemiddel, maar in die 3 jaar is er nog niemand die een duidelijk kan zeggen hoe besmettelijk iemand is. Het is aan of uit, er is geen tussenweg.
Die heeft zijn huiswerk ook niet gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 05:28 schreef Za het volgende:
Europarlementarir Kolakusic:
[ twitter ]
De Duitse Europarlementarir Christine Anderson is een stuk minder mild, indien gewenst post ik haar betoog.
Niet waar, elk jaar geeft het CBS aan welke oorzaken er zijn voor de oversterfte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:46 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Tja, de oorzaak van die oversterfte mag niet onderzocht worden h ivm privacy enzo
Nee, de bedoeling van pcr is aantonen dat je besmet bent of niet.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 03:33 schreef Sportex het volgende:
[..]
De bedoeling van de pcr test is juist dat er wel een 'tussenweg' is.
Enige probleem met pcr is dat het aanslaat op virusdeeltjes, en dat iemand die Covid gehad heeft nog een tijd virusdeeltjes in zijn lichaam kan hebben.quote:Daarom kun je juist niet duidelijk bepalen of iemand daadwerkelijk covid 19 zou hebben. Dat is toch ook wel gebleken met de verschillende resultaten continu op korte termijn.
Dat is dan ook niets meer dan een mening.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 04:30 schreef Sportex het volgende:
Ik ben van mening dat als je de leiding van ons land nog enigszins vertrouwt, dat je het ook wel lekker vind hoor om jezelf te kwellen.
Ik ben meer dan de helft van mijn leven zwaar destructief geweest, ik kan het weten.
Noem eens een voorbeeld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 03:30 schreef Sportex het volgende:
[..]
Door de wetenschap te claimen en informatie die je niet bevalt te willen censureren, dan ben je aan het polariseren.
Jij beschuldigt zelf mensen van polariseren, zonder bewijs of berhaupt een concreet voorbeeld.quote:Daar begint het. Dat ik dan ook polariseer volgens jou is een gevolg van dat. Als je iemand met gelijke munt terugbetaalt, vind ik het niet rechtvaardig dat je mij er dan van beschuldigd. Letterlijk de omgekeerde wereld.
Discussie onder wetenschappers.quote:Wetenschap is er juist bij gebaat om discussie te hebben. Zonder dat stelt het geen reet voor.
Wetenschappers moeten wetenschap bedrijven, niet in debat gaan met niet-wetenschappers.quote:Ongelofelijk dat mensen 'experts' of 'wetenschappers' nog serieus nemen ondanks dat ze niet openstaan voor het algemene debat.
Er is een constante aanwas van "kwetsbaren" en dankzij de vergrijzing worden het er bovendien steeds meer.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn...😂quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je niet goed kijkt?
Zie hier regelmatig ouderen met mondkapjes lopen.
een kwetsbaar persoon kiest daar vaak niet zelf voor hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 06:49 schreef Sportex het volgende:
Dat iemand kwetsbaar is moet ie lekker zelf bepalen. Controle is het probleem. Werkt niet in je eigen leven en werkt ook niet bevordelijk op de gezondheid.
Met het vorderen van je leeftijd wordt iedereen uiteindelijk een "kwetsbare", dat hoeft echter niet te betekenen dat we maar weer allemaal aan de ffp2 snavel moeten.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 07:25 schreef Malavita het volgende:
[..]
een kwetsbaar persoon kiest daar vaak niet zelf voor hoor
Ik denk dat je vooral onderschat hoeveel zwakke bejaarden er wel niet zijn in dit land....quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 00:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien onbewust?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 07:25 schreef Malavita het volgende:
[..]
een kwetsbaar persoon kiest daar vaak niet zelf voor hoor
Dit ja, en het hele gejank over "solidatiteit" (nog zo'n kutwoord) mag ook echt ophouden inmiddels vind ik.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 09:41 schreef SilverEyes het volgende:
Of je wel of niet kwetsbaar bent, kun je -in de meeste gevallen- niets aan doen. Je kunt denk ik wel "kiezen" hoe je daar mee omgaat. Je kunt heel zielig gaan zitten doen in een hoekje en huilen dat niemand rekening met je houdt (Asha bijvoorbeeld) of je probeert voor jezelf iets te relativeren. Het is niet zo dat je als "kwetsbare" ter plekke dood neervalt als je covid hebt. En de ene kwetsbare is de andere niet.
En nu gebruik ik het woord kwetsbaar ook niet meer, wat een kutwoord eigenlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |