Das die ongevaccineerde dooie toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Moet meteen aan die Robin Fransman denken.
De drijfveer achter 'Nederland Open'. De kwetsbaren beschermen, zodat de rest door kon gaan.
[ twitter ]
De zwakkeren moesten zichzelf beschermen ja. Hele campagne daaromheen opgezet. Nederland kon open!quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Das die ongevaccineerde dooie toch?
Wat heerlijk subtielquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem als mensen een mondkapje dragen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Al draag je een biohazard pak veel plezier ermee. Mij gaat het gewoon om de stelling dat we een golf kunnen voorkomen door mondkapjes dat is gewoon onzin want dat is nergens ter wereld gebeurt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Mij lijkt het allemaal heel sterk dat we weer echt terug gaan naar echte maatregelen met de milde variant die Omicron is. Ik zit ook niet te wachten op weer mondkapjes in het OV en in de supermarkt, misschien dat ze wel weer zoiets gaan invoeren. Als mensen wel een mondkapje willen dragen laat ze lekker.
Shit happens.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Mja, eigen risico, was zat informatie beschikbaar toen. Als je dat niet wilde zien of niet geloofde, kan je als samenleving ook weinig doen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:08 schreef capricia het volgende:
[..]
De zwakkeren moesten zichzelf beschermen ja.
Alleen wist ie niet dat ie zelf tot die groep behoorde.
Klopt wel wat ze zegt. Voor de vaccinaties had hij best wel wat interessante stellingen die Fransman. Maar daarna ging die vol de anti-vax wappie tour op.quote:
Die billboards waren daarna wel weg ja.quote:
Kwetsbaren kunnen toch ook gewoon een beetje yolo-en als ze geen zin hebben om de hele dag thuis wat op twitter #voorweinigcovid hesjteks te posten? Voor hetzelfde geld lopen ze onder een tram, is hun hele ffp2 snavelkruistocht zinloos geweest en hadden ze hun ziel en zaligheid beter in een #voorweinigov lobby kunnen stoppen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar een handjevol dan had deze reeks niet bestaan.
Gelukkig is het nu totaal niet aan de orde maar het idee dat anderen dan maar lekker thuis moeten blijven omdat jij geen zin in een mondkapje hebt is tekenend voor het schaamteloze egoïsme dat sommigen hier ten deel valt.
Treurig eigenlijk dit om op terug te kijkenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Die billboards waren daarna wel weg ja. [ afbeelding ]
De beste man dacht dat hij niet in de groep kwetsbaren viel.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Mja, eigen risico, was zat informatie beschikbaar toen. Als je dat niet wilde zien of niet geloofde, kan je als samenleving ook weinig doen.
Aju paraplu![]()
WHO sessies over desinformatie zijn ook nuttig te volgen. De mensen die verloren/overtuigd zijn ga je niet meer van gedachten veranderen dus moet je geen energie in steken.
Richten op de mensen die geïnformeerd willen worden, informatie op niveau brengen en zuiver houden en mensen zelf laten kiezen.
En klaar
Domme keuzes waren altijd ok, ook tot de dood erop volgde, dus waarom nu ineens niet meer
Crisistijd is voorbij, back to normal
Ja. Het is echt heel naar.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Treurig eigenlijk dit om op terug te kijken
Hij was absoluut niet anti-vax wappie. Gewoon kritisch. Niet iedereen die het ergens mee oneens is is een wappie. En bovendien had hij gewoon hele domme pech.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:11 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt wel wat ze zegt. Voor de vaccinaties had hij best wel wat interessante stellingen die Fransman. Maar daarna ging die vol de anti-vax wappie tour op.
De ziektelast is er amper meer bij de huidige varianten en sterftekans is er al helemaal vrijwel niet meer. Dus ophouden met dat gehuilstruik van die groepen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Kwetsbaren kunnen toch ook gewoon een beetje yolo-en als ze geen zin hebben om de hele dag thuis wat op twitter #voorweinigcovid hesjteks te posten? Voor hetzelfde geld lopen ze onder een tram, is hun hele ffp2 snavelkruistocht zinloos geweest en hadden ze hun ziel en zaligheid beter in een #voorweinigov lobby kunnen stoppen.
Ja en daarom is het zo bijzonder dat landen nog steeds naar die dingen blijven grijpen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:10 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem als mensen een mondkapje dragen. Dat moet iedereen voor zichzelf weten. Al draag je een biohazard pak veel plezier ermee. Mij gaat het gewoon om de stelling dat we een golf kunnen voorkomen door mondkapjes dat is gewoon onzin want dat is nergens ter wereld gebeurt.
Ja dat is dan toch prima en sneu tegelijkertijd, informatie was er zat. Was dus pech, verkeerd ingeschat met zijn eigen kennis van zijn eigen lijf.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De beste man dacht dat hij niet in de groep kwetsbaren viel.
Als zo'n persoon de voorvechter is voor 'de kwetsbaren moeten zichzelf maar gewoon beschermen' inclusief allerlei billboards overal, en dan zelf ellendig aan covid dood gaat..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is dan toch prima en sneu tegelijkertijd, informatie was er zat. Was dus pech, verkeerd ingeschat met zijn eigen kennis van zijn eigen lijf.
Geen idee ik zag hem vooral onzin retweeten over de vaccins waar hij totaal geen verstand van had. Hetzelfde om dat Invertine te promoten. Toen was ook al lang duidelijk dat de risicogroep gewoon voordeel heeft bij het vaccin. Het enige waar ik het mee eens was dat hij tegen een vaccinatieplicht was en tegen 2G.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hij was absoluut niet anti-vax wappie. Gewoon kritisch. Niet iedereen die het ergens mee oneens is is een wappie. En bovendien had hij gewoon hele domme pech.
Hij dacht gewoon dat ie niet bij de kwetsbaren hoorde. Dus NL kon wel open. En de kwetsbaren moeten zichzelf maar beschermen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee ik zag hem vooral onzin retweeten over de vaccins waar hij totaal geen verstand van had. Hetzelfde om dat Invertine te promoten. Toen was ook al lang duidelijk dat de risicogroep gewoon voordeel heeft bij het vaccin. Het enige waar ik het mee eens was dat hij tegen een vaccinatieplicht was en tegen 2G.
Hij was toch 50+? Toen was ook al bekent dat je tot de risicogroep hoorde zeker als je nog wat andere gezondheidsklachten had (geen idee of hij die had trouwens).quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij dacht gewoon dat ie niet bij de kwetsbaren hoorde.
We kunnen het hem niet meer vragen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Hij was toch 50+? Toen was ook al bekent dat je tot de risicogroep hoorde zeker als je nog wat andere gezondheidsklachten had (geen idee of hij die had trouwens).
Weet niet of hij zo dacht. Iedereen weet dat er een statistische kans is dat Covid je wel raakt en mogelijk langdurig invaliderend zal blijven, of zelfs dood kan gaan. Gezond of ongezond, het kan.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:15 schreef capricia het volgende:
[..]
De beste man dacht dat hij niet in de groep kwetsbaren viel.
Geen flits bezorgdienst?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:35 schreef Molo het volgende:
Ik heb vandaag een gembershot en genoeg groente en fruit op, zou wel ngo bitterballen lusten maar helaas niet in huis.
Gelukkig ook maar goed ook, covidpreventie
De kans dat dit jou of mij overkomt is echt verwaarloosbaar in vergelijking met die knakker, in die tijdquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Weet niet of hij zo dacht. Iedereen weet dat er een statistische kans is dat Covid je wel raakt en mogelijk langdurig invaliderend zal blijven, of zelfs dood kan gaan. Gezond of ongezond, het kan.
Denk dat die man echt domme domme pecht heeft gehad, kan jou of mij ook overkomen.
Woon in een dorp én ik ben faliekant tegen flitsbezorgersquote:
Blijkbaar, in het verleden las ik hier vaak dat het om miljoenen mensen gaat, inclusief mantelzorgers, familieleden van kwetsbaren etc. hebben we het over 112 miljoen kwetsbaren in Nederland (oid). De laatste weken heb ik denk ik 3 mensen met een mondkapje gezien...quote:
Ja immuniteit neemt hard af als je je niet laat vaccineren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijgen we weer allemaal een brief in de bus ja?
Maar stiekem valt het tegen dat jij geen noodrantsoen in de vorm van snacks hebtquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Woon in een dorp én ik ben faliekant tegen flitsbezorgers
Dan maar door de first world problems heen en die pijn pakken
< 60 krijgt geen brief.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijgen we weer allemaal een brief in de bus ja?
Omdat je niet goed kijkt?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 21:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar waarom zie je dan nu al de "kwetsbaren" niet met een mondkapje?
Ik stel vaker teleurquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar stiekem valt het tegen dat jij geen noodrantsoen in de vorm van snacks hebt
Ik zou bijna naar je toe rijden om snacks en lekker bier te brengen, om de pijn te verzachten, maar ik mag helaas geen auto besturen in mijn status.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik stel vaker teleur
Had uit nood een biertje open getrokken, bleek het een gore IPA ipv een bockje wat ik dacht
Life is pain
Appel gepaktquote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou bijna naar je toe rijden om snacks en lekker bier te brengen, om de pijn te verzachten, maar ik mag helaas geen auto besturen in mijn status.
Betwijfel het. Eens verdorven, altijdquote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Appel gepakt
Jouw tijd komt nog wel!
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:08 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Betwijfel het. Eens verdorven, altijd
Iemand? Diegene heeft de pcr test bedachtquote:Op donderdag 13 oktober 2022 16:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
De nonsens dat de hele wereld al jaren pcr tests gebruikt om virusdeeltjes op te sporen, terwijl iemand heeft gezegd dat dat niet kan.
Oh, oke.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:51 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja immuniteit neemt hard af als je je niet laat vaccineren.
Het is een goed detectiemiddel, maar in die 3 jaar is er nog niemand die een duidelijk kan zeggen hoe besmettelijk iemand is. Het is aan of uit, er is geen tussenweg.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:11 schreef Sportex het volgende:
[..]
Iemand? Diegene heeft de pcr test bedacht
Je kunt er inderdaad virusdeeltjes mee op sporen, maar het is niet een accurate test. Letterlijk zijn woorden. Van iemand die het heeft bedacht dus. Met goede bedoelingen ook nog eens. De test wordt dus verkeerd gebruikt.
Ja, tuurlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:11 schreef Sportex het volgende:
[..]
Iemand? Diegene heeft de pcr test bedacht
Je kunt er inderdaad virusdeeltjes mee op sporen, maar het is niet een accurate test. Letterlijk zijn woorden. Van iemand die het heeft bedacht dus. Met goede bedoelingen ook nog eens. De test wordt dus verkeerd gebruikt.
Valt voor mij onder biertekort. Serieus, pak een pint en ga wat leuks doenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk.
En dat geloof jij.
Dat wereldwijd iedereen de verkeerde test gebruikt, omdat 1 persoon dat volgens jou zegt en jij onder de indruk bent van 'appeal to authority '....
Anyway, wat mij betreft valt dit onder polariseren.
Nah, onzin als dit hoort op BNW thuis, niet hier...quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Valt voor mij onder biertekort. Serieus, pak een pint en ga wat leuks doen
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 22:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat je niet goed kijkt?
Zie hier regelmatig ouderen met mondkapjes lopen.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die laatste helpt niet echt tegen Marburg.
Hoax, witte geprivilegieerde mensen krijgen geen Marburgquote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die laatste helpt niet echt tegen Marburg.
Eindelijk een virus dat wèl aan discriminatie doetquote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoax, witte geprivilegieerde mensen krijgen geen Marburg
Dat zijn er wel meer mien jongquote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:50 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Eindelijk een virus dat wèl aan discriminatie doet
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 23:20 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nah, onzin als dit hoort op BNW thuis, niet hier...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |