SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronSPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar die BA5 zijn er toch nog niet in de EU?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, er worden geen originele vaccins (niet omikron) gebruikt deze ronde, tenzij je de eerste serie nog niet gehad hebt, dan weer wel.
De boosters worden geprikt met de nieuwe BA.1 boosters, en we hebben blijkbaar zoveel BA.1 boosters, dat we waarschijnlijk de BA.4 / BA.5 weg kunnen gaan gooien, tenzij ze toch de switch maken naar de BA.4/BA.5 boosters.![]()
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 09:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar die BA5 zijn er toch nog niet in de EU?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
![]()
De OVV snapt het niet, informatie moet je niet willen. Dat zorg er alleen maat voor dat mensen onderbouwde kritiek kunnen leveren. Dat moet je niet willen.
Groet,
Mark & Hugozie email 27 oktober![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
Ruim 2.5 jaar verder en nog steeds niet de basis zoals dit in kaart kunnen brengenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:15 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De OVV snapt het niet, informatie moet je niet willen. Dat zorg er alleen maat voor dat mensen onderbouwde kritiek kunnen leveren. Dat moet je niet willen.
Groet,
Mark & Hugo
Dan lijkt het er inderdaad wel op dat men het gewoon niet wil.![]()
Die avondklok blijft echt een van ergste dingen.
En dan mensen beboeten op de a2 3 minuten na die tijd omdat ze in auto op weg naar huis waren. Manmanman.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Als ik daar aan terugdenk ...wat was dat bizar. Wijntje drinken bij een vriendin en dan oeps, moet weg, 5 voor 9. Idioot eigenlijk. Ook heel bizar hoeveel mensen dat toen goedpraatten; 'ach je hebt 's avonds toch niks meer op straat te zoeken'. Wow.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:20 schreef RipCity het volgende:
Die avondklok blijft echt een van ergste dingen.
En dan mensen beboeten op de a2 3 minuten na die tijd omdat ze in auto op weg naar huis waren. Manmanman.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maatwerk leveren betekent afgerekend worden op concrete ingrepen. Dat is heel vervelend voor je positie, dus maar gewoon wat algemeen broddelwerk afleveren waar niemand je falen uit kan pikken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ruim 2.5 jaar verder en nog steeds niet de basis zoals dit in kaart kunnen brengen
Dan lijkt het er inderdaad wel op dat men het gewoon niet wil.![]()
Was en is exact de bedoeling iddquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ruim 2.5 jaar verder en nog steeds niet de basis zoals dit in kaart kunnen brengen
Dan lijkt het er inderdaad wel op dat men het gewoon niet wil.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik was er toen heel erg tegen, nog steeds overigens. Maar op 1 punt denk ik er wel wat genuanceerder over, als je niets probeert dan weet je ook niets. Met die redenering was de invoering wel verdedigbaar, maar dan zit je nog steeds met 5 verlengingen terwijl de onderbouwing eerder dunner dan degelijker werd.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:27 schreef josja het volgende:
[..]
Als ik daar aan terugdenk ...wat was dat bizar. Wijntje drinken bij een vriendin en dan oeps, moet weg, 5 voor 9. Idioot eigenlijk. Ook heel bizar hoeveel mensen dat toen goedpraatten; 'ach je hebt 's avonds toch niks meer op straat te zoeken'. Wow.zie email 27 oktober![]()
Hoe dan?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:47 schreef trein2000 het volgende:
De vraag in welke mate een scholensluiting bijdraagt aan het beperken van de virusverspreiding is niet in de besluitvorming betrokken.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
H we moeten wat doen h? Maatschappelijk druk dit dat! Jij wil toch ook niet dat je oma aansteekt en dat ze vervolgens dood gaat?quote:zie email 27 oktober![]()
Beter verwoordquote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mijn goede vriend de avondklok krijgt ook nog even een tik
"Er is geen duidelijk bewijs dat maatregelen een positief effect hadden"![]()
Bizar. En dan toch in december 2021 voor de derde keer scholen gaan sluiten. Hadden ze toen nog steeds geen tijd gehad om uit te rekenen wat het effect was, of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
H we moeten wat doen h? Maatschappelijk druk dit dat! Jij wil toch ook niet dat je oma aansteekt en dat ze vervolgens dood gaat?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maatregelen hebben wel degelijk effect. Iedere keer zie je dat zo’n tien dagen na afkondigen maatregelen de grafiek ombuigt, dat is geen toeval. Alleen bepaalde individuele maatregelen kun je heel erg over discussiren. De avondklok bijvoorbeeld. Waar die knik in de grafiek niet te zien is, (toch, Ernst?) en die ook maar lastig logisch te beredeneren valt (als alles toch al dicht is gaan mensen wel overdag koffiedrinken en de jeugd feest gewoon de hele nacht door).quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Beter verwoord
"Er is geen duidelijk bewijs dat maatregelen een positief effect hadden"zie email 27 oktober![]()
Ik heb toch sterk de indruk dat het niet willen is. Dan kan er ook onderbouwde kritiek komen, mensen die het sop de kool niet waard vinden. Dat moet je niet willen, want daar moet je op in gaan. Kun je niet overheen walsen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bizar. En dan toch in december 2021 voor de derde keer scholen gaan sluiten. Hadden ze toen nog steeds geen tijd gehad om uit te rekenen wat het effect was, of hoe moet ik dat zien?zie email 27 oktober![]()
Kun je je nog die keer herinneren dat de TU Delft de coronapas eens doorgerekend had? De hele trukendoos ging open om zich er maar onderuit te kunnen draaien.zie email 27 oktober![]()
Zaten daar niet allerlei zeer dubieuze aannames in om toch maar op een meetbaar effect uit te komen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:01 schreef trein2000 het volgende:
Kun je je nog die keer herinneren dat de TU Delft de coronapas eens doorgerekend had? De hele trukendoos ging open om zich er maar onderuit te kunnen draaien.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ach, m'n oma is positief getest hoor ik net.Dat is een suiker- en hartpatient en ze is recent nog onder het mes gegaan om een kwaadaardige plek op haar hand weg te laten snijden, aangezien ze verder niet veel de deur is uitgeweest heeft ze het mogelijk dus uitgerekend in het ziekenhuis opgelopen. Maximaal geboosterd en echt veel last heeft ze tot dusverre niet van de besmetting.
![]()
Beterschap voor je oma. Gelukkig dat ze niet veel last heeft.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ach, m'n oma is positief getest hoor ik net.Dat is een suiker- en hartpatient en ze is recent nog onder het mes gegaan om een kwaadaardige plek op haar hand weg te laten snijden, aangezien ze verder niet veel de deur is uitgeweest heeft ze het mogelijk dus uitgerekend in het ziekenhuis opgelopen. Maximaal geboosterd en echt veel last heeft ze tot dusverre niet van de besmetting.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja en nee. Ze hadden verschillende scenario’s doorgerekend en naast mekaar gezet, coronapassen bij winkels en op scholen. Maar ook gewoon de toenmalige status quo. Conclusie? Uiterst marginaal effect. Maar minister kuipers toverde er 15% uit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 11:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zaten daar niet allerlei zeer dubieuze aannames in om toch maar op een meetbaar effect uit te komen?
Zie: https://www.trouw.nl/binn(...)uggereerde~b13e4636/zie email 27 oktober![]()
Die durf ik wel aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo half maart spreken wij mekaar weer.
Tenzij deze of een nieuwe Omikron subvariant ziekmakender is (waar totaal geen reden voor is om dat te denken) is er echt totaal geen aanleiding voor samenlevingbrede coronamaatregelen.blablablabla
Forum Opties Forumhop: Hop naar: