abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206290570
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Komkommerschijfje: F., 16 augustus
• BellaaElisa: A, 4 september
• Rebubbled: Elvie, 8 september
• Mahra: Titi, 1 oktober
• douche-eendje: Anna, 7 oktober
• _Lily_: J, 10 oktober
• LauriLynne: Purk, 15 oktober
• TheGirlNextDoor: Bambi, 7 november
• Takkie88: kuiken, half november
• Eponine: "R", begin januari
• littledrummergirl: kleine kaptein, eind januari
• KaBuf: Frummel, eind januari
• LaBelleFleur27: W., 3 februari
• Bottoms_up: Maggie, 22 februari
• B.ertha: T., 1 april
• DjVero: Larissa, 27 april
• June.: T., begin juni
• Zusje123: H., begin juli
• Elleska: S., juli
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_206291316
Oeh, mogen Pukje en ik ook in de OP? O+
pi_206293472
Hier werkte het om te kijken of hij overdag niet te veel sliep. Dan werd hij vaak de volgende ochtend te vroeg wakker :X
Volgen daarvoor ook de slaapgids van slaaptipsvoorbabys.nl
Maar ja, wat voor de een werkt, hoeft niet voor de ander te werken helaas :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:25:42 #4
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_206294395
Weer goedgekeurd bij het CB. 74,2 cm en 9,15 kg. Ze liep naar het hoekje met speelgoed en boekjes en pakte een boekje. Dat vonden ze bijzonder want de meeste kindjes pakken speelgoed. Maar mijn baby, die al een tijdje vind dat ze al een dreumes is, is gek op boekjes O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_206298908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 19:44 schreef B.ertha het volgende:
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
:O
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen ;(

Koffie iemand? c_/
Shine bright like a diamond.
pi_206300895
Doorslapen, wat is dat? :O
Maggie heeft het een handvol keer gedaan. Nu is ze flink verkouden en hebben we weer even newborn nachten. Oh nee wacht, toen sliep ze meer dan nu...
Overdag doet ze ook maar hazenslaapjes.
Sterkte iedereen! Helaas geen tips.

Maggie drinkt dus weer geen gekolfde melk. Tijdens de overdracht op de opvang las ik tussen de regels dat ze liever alleen kv hebben. Ik snap het ook wel, voor hun is het dubbel werk en uiteindelijk drinkt ze toch bijna alleen kv. Dan krijgt ze in het vervolg thuis een paar keer per week bv uit de fles tot we zien dat ze het drinkt. Maar als dat nooit gebeurt kolf ik nu dus voor niks (jaja productie op peil houden maar het voelt zo zonde) :{
pi_206300950
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed :)
pi_206300963
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef June. het volgende:

[..]
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen ;(

Koffie iemand? c_/
Rijstebloem kan ik eens proberen ^O^
Jouw nachten klinken ook heerlijk :{
pi_206301093
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef B.ertha het volgende:
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed :)
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
  woensdag 12 oktober 2022 @ 19:51:51 #10
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206301853
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Hoe oud is je kleintje nu? Bij mij ging dat niet qua productie voor de kindjes een maand of 11 waren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 20:06:45 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206302241
Ik zou denken dat de opvang de boom in kan. Maar ik heb makkelijk praten want mijn kind weigerde kunstvoeding dus het was geen optie. Hij dronk gewoon in vlagen heel weinig.

Niet meer fulltime voeden zou ik zelf nooit aandurven zo vroeg, te bang dat de productie instort. Maar het verschilt natuurlijk per persoon hoe erg je dat vindt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206302447
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
pi_206303132
Is de melk wel warm genoeg @Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
Shine bright like a diamond.
pi_206303578
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef June. het volgende:
Is de melk wel warm genoeg @:Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
Ja daar hebben er ook al op gelet. Dat wisten we nog van vorige keer want peuter was daar ook heel specifiek mee. En die lustte dan weer geen kv. Zo is het altijd wat :s)
pi_206303621
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik ben met vijf maanden overdag helemaal gestopt. Dus zowel op kdv als van mij kreeg hij kunstvoeding. Nog een hele tijd de voeding van 5-6 uur en een late avondvoeding gegeven, later werd er dat één om 7-8 uur. En dan de ochtend (en heel af en toe nacht). Ging prima :)
pi_206303889
Als je pap maakt van de bv drinkt ze het dan wel? of eet met een lepel.
Ik weet niet of de opvang daar iets aan heeft maar dan kolf je tenminste niet voor niets.
pi_206305109
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
pi_206306563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat :s)
pi_206306703
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:11 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat :s)
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt. Ik deed het zelf trouwens wel. Maar toen ik naar 1x per 24 uur ging bij 8 maanden was het einde verhaal.

Ik sluit me aan bij Lemijn
pi_206306724
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt.
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @Bottoms_up?
pi_206306748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:35 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @:bottoms_up?
Als je s nachts voedt is het een ander verhaal. Dat an sich houdt je productie al makkelijker op peil.

Maar als je baby doorslaapt en jij s nachts dus niet voedt, dan is 2x overdag voeden weinig om je productie te behouden
pi_206306929
@bottoms up: volgens mij heb je een paar opties als jij de borstvoeding wil voortzetten, Maggie de afgekolfde melk niet drinkt en het kolven jou begint tegen te staan:

- je stopt overdag met kolven en je voedt Maggie live s ochtends, s avonds en s nachts. Daarbij is denk ik wel echt belangrijk om je te realiseren dat je ook bij 8 maanden oud wsch wel die nachtvoedingen nodig hebt om je productie op peil te houden. Dus nachtwerk
- je stopt overdag met kolven en je ziet wel waar het schip strandt. Heb je kunstvoeding nodig, dan geef je kunstvoeding. Belangrijk om vooraf te bedenken of je vrede hebt met het worst case scenario dat de borstvoeding op z’n eind gaat komen. Want ookal kan t prima gaan, garanties heb je vooraf niet
- je neemt ouderschapsverlof op (70% betaald tot de kleine 1 jaar is) zodat je nog een paar maanden volledig live kan voeden. Heerlijk

In al deze opties hang je je kolfapparaat aan de wilgen en dat is een verbetering van je kwaliteit van leven haha.
pi_206307279
Ik denk dat ik gewoon doorga zoals ik nu doe en zoals gepland met 9 maanden stop met overdag kolven. Dan ga ik over een paar weken over op 1 maal overdag kolven.
Nachtwerk heb ik sowieso. Nu ze verkouden is, komt ze makkelijk 5 keer. Soms wel maar een paar slokken om weer in slaap te vallen. De enkele keer dat ze doorslaapt is dat met 1 nachtvoeding.
Als mijn cyclus terug op gang komt is de lol er sowieso af. Vorige keer had ik dan 2 dips per maand. Laat maar, dan is het mooi geweest.
Ik zie dan wel wanneer Maggie er zelf mee ophoudt, peuter wilde na 9 maanden niet meer drinken.
Mijn betaald ouderschapsverlof is al op :P
pi_206308457
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit. :')

Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij. *O*

Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
pi_206308771
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Bami het volgende:
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit. :')

Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij. *O*

Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.

Tip voor morgen: hoe warmer het voetje hoe vlotter het gaat. Heat pack of iets dergelijks tegen de hiel houden voor het prikken. Niet schrikken, het kan even duren voor ze het buisje volgedruppeld hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')