Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:44 schreef B.ertha het volgende:
Iemand tips voor langer doorslapen in de nacht? T. is ruim zes maanden maar wordt nog stipt elke vier uur wakker. Soms laat hij zich een klein uurtje afschepen met een speen maar dat is dan ook echt de max.
Rijstebloem kan ik eens proberenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:23 schreef June. het volgende:
[..]
Uit doffe ellende ben ik met rijstebloem begonnen in de avondfles. Ik kolf dan toch vaak al, zodat ik eerder naar bed kan. Na 6 maanden mag je ook iets complexere granen geven.
Hier lijkt het wel te helpen, hij drinkt minder tot nauwelijks in de nacht afgelopen dagen, maar die 4 maanden slaapregressie is er nog steeds. Hij wil in de nacht alleen maar op mij in slaap vallen.. Zodra zijn hoofd het matras raakt is het weer gillen![]()
Koffie iemand?![]()
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef B.ertha het volgende:
Waarom ga je niet lekker over op altijd kv overdag en zelf de avond, nacht en ochtend? Dat heb ik heel lang gedaan en vond ik heel relaxed
Hoe oud is je kleintje nu? Bij mij ging dat niet qua productie voor de kindjes een maand of 11 waren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
Ja daar hebben er ook al op gelet. Dat wisten we nog van vorige keer want peuter was daar ook heel specifiek mee. En die lustte dan weer geen kv. Zo is het altijd watquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef June. het volgende:
Is de melk wel warm genoeg @:Bottoms_up ? Flesvoeding geef je vaak op een lekker warme temperatuur, maar bv is altijd beetje gokken (vind ik) met opwarmen. Hier drinkt T geen bv uit de fles als het te koud is. Dus fles moet binnen 10 min op anders vind hij het te koud..
Ik ben met vijf maanden overdag helemaal gestopt. Dus zowel op kdv als van mij kreeg hij kunstvoeding. Nog een hele tijd de voeding van 5-6 uur en een late avondvoeding gegeven, later werd er dat één om 7-8 uur. En dan de ochtend (en heel af en toe nacht). Ging primaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:13 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Kan dat nu al, overdag helemaal niet meer voeden?
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te reddenquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:16 schreef Bottoms_up het volgende:
Ze is nu bijna 8 maanden. Ik heb al 1 voeding afgebouwd in de ochtend. In de middag voed ik haar in slaap. Dat duurt vaak heel lang maar is echt ons momentje.
De opvang heeft trouwens niet gezegd geen bv meer mee te geven, enkel dat het fijn is voor hen dat ik ook kv meegeef. Ze proberen vaak meerdere keren de fles bv aan te bieden maar helaas. En tja, Maggie is zelf een stuk blijer met een fles fv, dat zien we thuis ook. Van afgekolfde melk laat ze vaak meer dan de helft staan. Hoe vers het is lijkt geen verschil te maken.
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen datquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:44 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
8 maanden is waarschijnlijk te vroeg om overdag niet meer te voeden (of te kolven). Je productie zal waarschijnlijk teveel afnemen om het nog zonder kv te redden
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:11 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee joh, dat zeggen ze met 3-5 maanden, daarna is de kans aannemelijk dat het lukt. Hordes moeders doen dat
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @Bottoms_up?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
2x per 24 uur voeden (s ochtends en voor het slapengaan) is weinig om je productie op gang te houden als je baby 8 maanden oud is.
Ervan uitgaand dat je s nachts helemaal niet voedt. Ik ken weinig vrouwen bij wie dat is gelukt.
Als je s nachts voedt is het een ander verhaal. Dat an sich houdt je productie al makkelijker op peil.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:35 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Nee, maar het is vanaf. Met 3 maanden zeggen ze dat het sowieso niet lukt, daarna met afbouwen misschien wel. En bij mij was dat dus nog 3-4 keer per 24 uur met 5 maanden. En Maggie is dus al 8 maanden en drinkt ook nog volop s nachts volgens mij, toch @:bottoms_up?
Dat zijn mooie cijfers, het gaat duidelijk de goede kant op.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:34 schreef Bami het volgende:
Ugh ja, kolven kijk ik nog niet naar uit.![]()
Pukje is weer goed aangekomen! 100 gram in twee dagen, daarmee is ze nu ook haar geboortegewicht voorbij.![]()
Morgenochtend gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken voor het geel zien, dan zijn alle zorgen van dit moment weer getackeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |