abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206290358
Mijn nieuwe houten eiken parketvloer is door een bedrijf gelegd en geolied met zo'n machine. Ik heb het daarna paar dagen goed laten drogen. Daarna zag ik echter over de gehele vloer nog matte plekken en strepen zitten. Foto is lastig maken. Maar in het echt is het erg opvallend. Het vloerbedrijf zegt dat zij er niets meer aan kunnen doen. Mijn vraag is of hier daadwerkelijk niets meer aan te doen is of dat nog een keer in de olie zetten wellicht zou helpen?
  Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:12:26 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206290603
Die strepen lijken wel sporen van de zagerij? Of van ander gereedschap van de parketzaak?
pi_206290715
Nee het zijn echt matte plekken die zijn ontstaan na het olien.
Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe als ik er nogmaals met wat olie overheen ga.
  Spellchecker dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:24:41 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206290805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:19 schreef adventure55 het volgende:
Nee het zijn echt matte plekken die zijn ontstaan na het olien.
Ik vraag mij af of ik er wel goed aan doe als ik er nogmaals met wat olie overheen ga.
Hebben ze dat met een roller gedaan?
pi_206290849
nee met een ronde machine
pi_206293771
Vrijwel zeker een verstoring bij de vandiktebank of slecht geschuurd met een bandschuur machine. Dat ga je niet me olie oplossen maar met opnieuw schuren en dan in de olie. Of niet druk om maken omdat het binnen maanden waarschijnlijk wegvalt in andere beschadigingen en vervuilingen. Bovendien vlakt (slijt) het ook uit door er over heen te lopen.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:43:22 #8
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_206294080
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:01 schreef qajariaq het volgende:
Vrijwel zeker een verstoring bij de vandiktebank of slecht geschuurd met een bandschuur machine. Dat ga je niet me olie oplossen maar met opnieuw schuren en dan in de olie. Of niet druk om maken omdat het binnen maanden waarschijnlijk wegvalt in andere beschadigingen en vervuilingen. Bovendien vlakt (slijt) het ook uit door er over heen te lopen.
Je zou inderdaad zeggen dat het aan de kwaliteit van de houtbewerking ligt, maar aan de bovenzijde van de foto lopen de "vegen" door over verschillende vloerdelen.
Als TS dit kan bevestigen, is het geen afwijking in de houtbewerking, maar is de oorzaak te zoeken bij het oliën.
pi_206294355
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Je zou inderdaad zeggen dat het aan de kwaliteit van de houtbewerking ligt, maar aan de bovenzijde van de foto lopen de "vegen" door over verschillende vloerdelen.
Als TS dit kan bevestigen, is het geen afwijking in de houtbewerking, maar is de oorzaak te zoeken bij het oliën.
Dat was ook mijn idee. Misschien kan TS nog een foto plaatsen waar een groter deel van de vloer op is te zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206297201
Het ligt volgens mij ook echt aan het olien. Omdat toen de planken gelegd werden waren ze ook al fabrieks geolied volgens het bedrijf. Na het leggen is de vloer nog een keer geolied met onderhoudsolie en daarna waren de matte plekken en strepen pas zichtbaar.
pi_206827279
Ik ben er inmiddels achter dat het inderdaad in de plank zelf zit en niet door het olien komt. Het komt door het schuren of schaven. (machineslag) Het was eerst niet zichtbaar omdat de vloer mat was maar na het olien werd dit wel goed zichtbaar. Het zit over alle planken over de gehele vloer en vind het echt een storend gezicht. Het vloerenbedrijf zegt dat zij hier niets aan gaan doen en dat dit zo hoort. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit inderdaad zo is? Kan een vloerenbedrijf dit zo leveren? Ik vind het zelf nogal vreemd en heb het nog nooit gezien bij een vloer. Schuren zal moeilijk gaan omdat er maar 3mm toplaag op zit.
pi_206836588
Hout is een natuur product, elke vloer kent zijn prijs. Mijn vloer had ook wat 'lelijke' plekken, maar nooit over geklaagd, ik wilde immers een houten vloer en geen laminaat.

Met een half jaar is je olie wel weggesleten op de meeste plekken.

Als het je echt blijft storen, dan zou ik toch nog wat tijd maken voor goede foto's en langs andere vloer bedrijven gaan en vragen of ze een oplossing weten voor je probleem. Uiteraard niet gaan klagen over een collega. Geven zij aan dat het een product eigenschap is, dan ben je klaar. Hebben zij een oplossing dan kun je er over blijven klagen, ze officieel in de gelegenheid stellen het op te lossen of de koop ontbinden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')