abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:13:54 #51
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_206293004
Officieel geldt daar toch een soort privacy wet voor dat je geen ongevraagde beelden mag maken van buiten een bepaald bereik van je deur , zonder toestemming of openbare vermelding of zo ?
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_206293289
quote:
99s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:13 schreef chufi het volgende:
Officieel geldt daar toch een soort privacy wet voor dat je geen ongevraagde beelden mag maken van buiten een bepaald bereik van je deur , zonder toestemming of openbare vermelding of zo ?
Zolang je de camera inzet voor het beschermen van je eigendommen (dus ook je auto die op een openbare plek staat), deze duidelijk zichtbaar is, en het onvoorkombaar is om openbaar terrein te filmen, mag het.

En ja, die Ring deurbellen gebruiken we zo af en toe (ga je dit jaar nog wel zien)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:20:06 #53
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_206293420
Ik krijg in dit topic een ad te zien: "Surf volledig anoniem met NordVPN" :D
The best firms advertise the least...
pi_206293905
Ik snap nog steeds niet waarom het gearresteerde koppel al die tassen meenam naar het PostNL-punt, terwijl ze gewoon terug naar de studentenkamer zouden gaan.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze dan kunnen vluchten als ze de Hunterauto weer zien staan zoals bij dat vorige adresje.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 09:17:17 ]
pi_206294250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:16 schreef Fosive het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom het gearresteerde koppel al die tassen meenam naar het PostNL-punt, terwijl ze gewoon terug naar de studentenkamer zouden gaan.

Enige wat ik kan bedenken is dat ze dan kunnen vluchten als ze de Hunterauto weer zien staan zoals bij dat vorige adresje.
Ik denk dat het totaal zinloos is om die acties van Jade en Marco te analyseren, die hebben zowat alles gedaan wat onlogisch was _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_206294541
quote:

Vind ik zelf een behoorlijk goede reden
pi_206295229
quote:

De Hunters waren door de camerabeelden waarop ze bepakt te zien waren ook bijna in de veronderstelling gekomen dat ze niet meer terug zouden gaan naar de studentenkamer, dus an sich best een aardige afleidingsmanoeuvre.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:54:08 #58
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_206295259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:51 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
De Hunters waren door de camerabeelden waarop ze bepakt te zien waren ook bijna in de veronderstelling gekomen dat ze niet meer terug zouden gaan naar de studentenkamer, dus an sich best een aardige afleidingsmanoeuvre.
Onbedoeld :')

Bizar hoe veilig ze zich waanden
pi_206295999
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 06:17 schreef Selmar het volgende:
Zolang je de camera inzet voor het beschermen van je eigendommen (dus ook je auto die op een openbare plek staat), deze duidelijk zichtbaar is, en het onvoorkombaar is om openbaar terrein te filmen, mag het.
En ook als camera's niet mogen, maar er wel zijn, zullen opsporingsdiensten de beelden graag gebruiken.

Zo zijn wij ooit door de politie benaderd in een vermissingszaak, omdat ze wilden weten of een bepaalde auto langs ons pand gereden was. We konden niet helpen, want onze camera's filmen de straat niet. Anders hadden ze echter graag de beelden gehad, ook al zouden die er strikt genomen niet mogen zijn.
pi_206296270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:59 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
En ook als camera's niet mogen, maar er wel zijn, zullen opsporingsdiensten de beelden graag gebruiken.

Zo zijn wij ooit door de politie benaderd in een vermissingszaak, omdat ze wilden weten of een bepaalde auto langs ons pand gereden was. We konden niet helpen, want onze camera's filmen de straat niet. Anders hadden ze echter graag de beelden gehad, ook al zouden die er strikt genomen niet mogen zijn.
Je kunt je camera ook aanmelden bij Politie - Camera in Beeld. Kun je gewoon een foto uploaden en dan kunnen ze zelf zien wat er wel of niet zichtbaar is en of dat nuttig zou zijn voor een onderzoek.
pi_206296673
Die “Ring” deurbel is dit seizoen al een keertje gebruikt, bij die Aziatisch ogende huiseigenaar met ik dacht een Tesla / electrische auto op de oprit. Ik weet alleen niet meer welk koppel het slachtoffer was, maar de Hunters hadden perfect beeld op het kenteken. Volgens mij al in aflevering 1 zelfs. Daarna liep het spoor helaas voor de Hunters wel weer dood. Maar die deurbellen gaan dus nog vaker worden gebruikt als ik Selmars reactie lees :)
Vind dat persoonlijk wel een van de leukste opsporingsmethoden ook, omdat daar gebruik wordt gemaakt van beelden die de echte opsporingsdiensten ook zouden hebben gebruikt, én bewoners het vaak ook heel leuk vinden mee te kunnen helpen bij de opsporing :)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:45:06 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_206296702
Dat ze zich veilig waanden door die VPN, tja dat kan, helaas fout gegokt, maar goed.
Dat ze gewoon thuis durfden te slapen, dat sloeg echt nergens op :X
pi_206296733
quote:
2s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:45 schreef Cue_ het volgende:
Dat ze zich veilig waanden door die VPN, tja dat kan, helaas fout gegokt, maar goed.
Dat ze gewoon thuis durfden te slapen, dat sloeg echt nergens op :X
Dat thuis adres was niet officieel bekend, dus het is niet helemaal zó dom als je zou denken. Maar natuurlijk wel enorm naïef en risicovol ook, omdat je weet dat Hunters er toch wel achter zullen komen (wat dus ook bleek uit de bankgegevens van Jade die elke maand huur overmaakte met het adres in de mededeling).
En in combinatie met het inloggen op je eigen mail vanaf dat adres is het natuurlijk wél enorm dom.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:47:44 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206296748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef Eagles89 het volgende:
Die “Ring” deurbel is dit seizoen al een keertje gebruikt, bij die Aziatisch ogende huiseigenaar met ik dacht een Tesla / electrische auto op de oprit. Ik weet alleen niet meer welk koppel het slachtoffer was, maar de Hunters hadden perfect beeld op het kenteken. Volgens mij al in aflevering 1 zelfs. Daarna liep het spoor helaas voor de Hunters wel weer dood. Maar die deurbellen gaan dus nog vaker worden gebruikt als ik Selmars reactie lees :)
Vind dat persoonlijk wel een van de leukste opsporingsmethoden ook, omdat daar gebruik wordt gemaakt van beelden die de echte opsporingsdiensten ook zouden hebben gebruikt, én bewoners het vaak ook heel leuk vinden mee te kunnen helpen bij de opsporing :)
Dat wordt nog wel een ding, ik zie die dingen steeds vaker hangen bij mensen thuis :P
pi_206296927
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:17 schreef Selmar het volgende:

[..]
Je kunt je camera ook aanmelden bij Politie - Camera in Beeld. Kun je gewoon een foto uploaden en dan kunnen ze zelf zien wat er wel of niet zichtbaar is en of dat nuttig zou zijn voor een onderzoek.
Goed punt. Ook dat inderdaad, maar dat bestond toen nog niet.
pi_206297701
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:43 schreef Eagles89 het volgende:
Berkel en Rodenrijs, bij Sandra en Michel. Het stond niet op de camerakliko, maar wel op die camera (wat nog niet echt zo’n echte deurbel is)
pi_206298450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:57 schreef Selmar het volgende:

[..]
Berkel en Rodenrijs, bij Sandra en Michel. Het stond niet op de camerakliko, maar wel op die camera (wat nog niet echt zo’n echte deurbel is)
Je hebt helemaal gelijk, was inderdaad geen deurbel, maar een “normale” camera aan de gevel van het huis. Hij hád overigens wel zo’n smart deurbel dacht ik, maar logisch niet (meer) gebruikt door de Hunters als die gevelcamera veel beter zicht had.

Iets heel anders, maar tijdens het terugkijken van de aflevering vorig jaar waarin een “echte” crimineel werd gepakt naar aanleiding van dat interview met jou wat gister op Instagram door Hunted werd gelinked, (en jij dat het hoogtepunt noemde) merkte ik op dat ze helaas geknipt hebben in dat fragment bij de bewoner thuis die toen aardig in paniek raakte. In de oorspronkelijke TV uitzending vorig jaar en online terugkijk optie was het nog te zien, nu een jaar later is dat fragment eruit gehaald, wel jammer, want was een van de leukste momenten van het seizoen toen, al kan ik begrijpen dat het toen minder leuk was voor de betreffende bewoner. Ik heb het nog even dubbelgechecked omdat ik dat fragment destijds doorstuurde aan een vriend via mijn mobiel omdat ik het zo grappig vond, en omdat ik nu bij het terugkijken twijfelde of het misschien in een andere aflevering was geweest ik me vergist had, maar als je die aflevering nú terugkijkt, is het fragment dus inderdaad helemaal verdwenen. Jammer wel, maar die vrij jonge (student?) bewoner moet er dan alsnog (nadat het al op TV was uitgezonden) bezwaar tegen hebben gemaakt.
Het incident kon gebeuren omdat de gezochte persoon die jullie moesten hebben niet meer woonde op dat adres alleen zich niet had uitgeschreven (en jullie dus terecht dachten binnen te vallen bij de gezochte persoon terwijl daar toen inmiddels een compleet ander iemand woonde).

[ Bericht 1% gewijzigd door Eagles89 op 12-10-2022 15:50:56 ]
pi_206299181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:45 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk, was inderdaad geen deurbel, maar een “normale” camera aan de gevel van het huis. Hij hád overigens wel zo’n smart deurbel dacht ik, maar logisch niet (meer) gebruikt door de Hunters als die gevelcamera veel beter zicht had.

Iets heel anders, maar tijdens het terugkijken van de aflevering vorig jaar waarin een “echte” crimineel werd gepakt naar aanleiding van dat interview met jou wat gister op Instagram door Hunted werd gelinked, (en jij dat het hoogtepunt noemde) merkte ik op dat ze helaas geknipt hebben in dat fragment bij de bewoner thuis die toen aardig in paniek raakte. In de oorspronkelijke TV uitzending vorig jaar en online terugkijk optie was het nog te zien, nu een jaar later is dat fragment eruit gehaald, wel jammer, want was een van de leukste momenten van het seizoen toen, al kan ik begrijpen dat het toen minder leuk was voor de betreffende bewoner. Ik heb het nog even dubbelgechecked omdat ik dat fragment destijds doorstuurde aan een vriend via mijn mobiel omdat ik het zo grappig vond, en omdat ik nu bij het terugkijken twijfelde of het misschien in een andere aflevering was geweest ik me vergist had, maar als je die aflevering nú terugkijkt, is het fragment dus inderdaad helemaal verdwenen. Jammer wel, maar die vrij jonge (student?) bewoner moet er dan alsnog (nadat het al op TV was uitgezonden) bezwaar tegen hebben gemaakt.
Het incident kon gebeuren omdat de gezochte persoon die jullie moesten hebben niet meer woonde op dat adres alleen zich niet had uitgeschreven (en jullie dus terecht dachten binnen te vallen bij de gezochte persoon terwijl daar toen inmiddels een compleet ander iemand woonde).
Correct, maar het was nog iets complexer, want hij had zelfs bij productie aangegeven dat hij daar alleen woonde (wat hij niet deed). Daarom hielden zij ons ook niet tegen - wat ze normaal wel doen als we bij argeloze burgers dreigen naar binnen te ‘klappen’.
pi_206300207
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:37 schreef Selmar het volgende:

[..]
Vind ik zelf een behoorlijk goede reden
Precies, juist wel slim om alles mee te nemen, kun je altijd van plan wisselen als dat nodig blijkt

Ik vind trouwens opvallend dat er weinig kandidaten er een spelletje van maken om de hunters te fucken.

Ik zou Bv als die telefoon dan toch aan moet niet 2 vrienden hem laten meenemen in een auto, maar door 2 bekende hem laten aanzetten op een bekend adres, met 2 vrienden de hunters opwachten in look a like kleding, zodra ze verschijnen rennen door de weilanden, met die gasten achter je aan, om vervolgens je te laten “arresteren” en die gasten hard uit lachen :P
hardcoholic
  woensdag 12 oktober 2022 @ 23:25:18 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206304942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:20 schreef edcetera het volgende:
Ik krijg in dit topic een ad te zien: "Surf volledig anoniem met NordVPN" :D
Bij NordVPN schijnen ze ook furieus te zijn over de manier waarop dit gegaan is.....

Leuk Tweakers topic hierover: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2150188
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206305469
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Bij NordVPN schijnen ze ook furieus te zijn over de manier waarop dit gegaan is.....

Leuk Tweakers topic hierover: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2150188
Furieus? Welnee. Ze geven gewoon aan dat ze op geen enkele manier bij het programma betrokken zijn geweest.

Dat topic zit wel vol met allerlei idioten. Van die figuren die in post 80 nog beweren dat 'het allemaal nep is, want NordVPN gaat echt geen data leveren aan een tv-programma'. Goh, je meent het Henk. Dat was bij post 1 ook al wel duidelijk....

Natuurlijk komt dat soort data niet werkelijk van NordVPN, of van banken, of van telefoonmaatschappijen, of vanuit politie-systemen. Natuurlijk zijn er niet werkelijk gerechtelijke bevelen afgegeven. Natuurlijk is er niet daadwerkelijk een OvJ die belt met informatie. Natuurlijk wordt dat allemaal vanuit de productie gesimuleerd. Als je dit voorval met NordVPN nodig had om dat te beseffen, ben je in hoge mate naïef.
pi_206305593
Die Dusty van de Hunters praat wel heel traag he....
pi_206305620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 23:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met verbazing dat topic op Tweakers gelezen…wat een ongelofelijke zure mensen bestaan er toch. Zelfs iemand daar die de moeite heeft genomen een extreem uitgebreide mail naar NordVPN te typen om eens even precies uit te leggen wat er allemaal wel/niet precies in een NL entertainment programma gezegd is, en of NordVPn hier wel van op de hoogte is…hoe triest ben je dan, echt…pff.
Ik vraag me vaak weleens af hoe het soms kan dat er weer eens landelijke ophef ergens over ontstaat, wie er dan de moeite moet hebben genomen het aan te kaarten, over de gekste dingen soms, maar die mensen bestaan er dus en ze zitten onder andere in dat topic. Ik kom net uit werk, heb me ook geen zin me er over op te winden, maar ik ben echt verbaasd waar mensen zich druk om kunnen maken, en zich als een ordinaire “lul” om kunnen gedragen. Ik sta zó erg ver van zulke mensen vandaan. Ik las ook in dat topic dat Selmar daar ook het een en ander (in weer een ander topic) heeft uitgelegd, en ik heb daar wel enorme bewondering voor, tussen zo ontzettend veel azijnzeikerds de boel nog een beetje proberen uit te leggen, ik zou ze echt lekker totaal negeren. Ik gebruik Tweakers vaak voor specifieke info waar ze heel sterk in kunnen zijn soms (aankoop nieuwe TV, hulp bij aanleggen van een netwerk etc) en ik heb na het lezen van dat topic over Hunted wel begrepen dat ik Tweakers vooral voor technische zaken moet blijven gebruiken…wat een bizar hoog percentage zure nerds zitten daar zeg, bah.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eagles89 op 13-10-2022 01:10:24 ]
pi_206305624
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 00:34 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Furieus? Welnee. Ze geven gewoon aan dat ze op geen enkele manier bij het programma betrokken zijn geweest.

Dat topic zit wel vol met allerlei idioten. Van die figuren die in post 80 nog beweren dat 'het allemaal nep is, want NordVPN gaat echt geen data leveren aan een tv-programma'. Goh, je meent het Henk. Dat was bij post 1 ook al wel duidelijk....

Natuurlijk komt dat soort data niet werkelijk van NordVPN, of van banken, of van telefoonmaatschappijen, of vanuit politie-systemen. Natuurlijk zijn er niet werkelijk gerechtelijke bevelen afgegeven. Natuurlijk is er niet daadwerkelijk een OvJ die belt met informatie. Natuurlijk wordt dat allemaal vanuit de productie gesimuleerd. Als je dit voorval met NordVPN nodig had om dat te beseffen, ben je in hoge mate naïef.
Gelukkig, ik ben blijkbaar niet de enige wiens mond open viel van verbazing bij het lezen van dat topic op Tweakers. Soms denk ik echt oprecht dat ik van een andere planeet kom als ik dit soort topics op, in dit geval, Tweakers lees.
pi_206305929
😃
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')