Ik zie dit eigenlijk niet als 'niet functioneren'.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:31 schreef Anoniem83832 het volgende:
Ik zal eens eerlijk zijn.
Ik ben zo'n niet functionerende, (ingehuurde) thuiswerkende collega.
Ik doe wat er van me verwacht wordt, krijg een goede beoordeling maar "werk" misschien 2 uurtjes per dag. Werk elke dag thuis, bevalt me prima. En zoals vandaag heb ik een uurtje een andere collega uit de brand geholpen waardoor het halve team me weer de hemel in prijst. En zolang mijn opdrachtgever ¤ 1000 per dag inc btw af wil tikken hier voor, dan is het toch voor alle partijen prima? Voor wie zou ik dan harder gaan lopen...
Ondertussen tijd voor alles thuis, vrouw en kinderen... en 0 stress.
Relaxed leven, het is écht niet zo moeilijk...
Hmja, het functioneert wel, maar het slaat gewoon nergens op.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:34 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik zie dit eigenlijk niet als 'niet functioneren'.
Mee eens, toen ik jonger was wel eens zo naïef geweest om vrijwilligerswerk te doen voor een bedrijf.quote:Op maandag 17 oktober 2022 12:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Onzin dat hier een term aan wordt verbonden want volgens mij is dat toch niet meer dan normaal? Ik krijg betaald voor 32 uur dus ik werk ook 32. Waarom zou dat eenrichtingsverkeer van mijn kant moeten zijn?
Schijnbaar sta je vaak op de juiste tijd op de juiste plek. Daar word je dan wel stevig voor overbetaald inderdaad.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:37 schreef Anoniem83832 het volgende:
[..]
Hmja, het functioneert wel, maar het slaat gewoon nergens op.
Voor 90 ex btw werk ik 4 dagen per week op papier, maar ik werk misschien in totaal 8 of 9 uur. Waarvan het meeste meetings zijn. Verder is het wachten op jantje, pietje, wachten op testomgeving x, koppeling y of afhankelijkheid z. Geen hond die afvraagt goh, wat doe je dan intussen? "
Nou, De tuin, GTA 5, huishoudelijke klussen, uitgebreid lunchen, de boodschappen, reddit, youtube, zeg het maar...
Tjah, het is een beetje een truukje wat ik mezelf de afgelopen jaren aangeleerd heb. Grote semi-overheidsbedrijven, zo onzichtbaar mogelijk zijn met zo min mogelijk verantwoordelijkheden, als je een probleem ziet aankomen alvast de oplossing maken maar nog niets zeggen, dat soort dingen... dan hoef je echt bijna geen reet te doen om heel effectief te lijken. En af en toe uitblinken of met iets "geniaals" komen en je bent helemaal het mannetjequote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:41 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Schijnbaar sta je vaak op de juiste tijd op de juiste plek. Daar word je dan wel stevig voor overbetaald inderdaad.
Ik dacht al dat het woordje overheid niet lang kon uitblijven. En dan de combi met ik denk ict. Waar niemand verder wat vanaf weet. Opzich een mooi truukje maar als je het hier zo neer zet heb je er toch niet helemaal vrede mee? Dat het toch knaagtquote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:43 schreef Anoniem83832 het volgende:
[..]
Tjah, het is een beetje een truukje wat ik mezelf de afgelopen jaren aangeleerd heb. Grote semi-overheidsbedrijven, zo onzichtbaar mogelijk zijn met zo min mogelijk verantwoordelijkheden, als je een probleem ziet aankomen alvast de oplossing maken maar nog niets zeggen, dat soort dingen... dan hoef je echt bijna geen reet te doen om heel effectief te lijken. En af en toe uitblinken of met iets "geniaals" komen en je bent helemaal het mannetje
Je zit aardig in de goede richting. En knagen, nee dat valt wel mee. Ik heb alleen wel eens een oeps momentje als de maandelijkse factuur weer binnen komt en ik bedenk dat er mensen zijn die daar netto bijna een jaar voor moeten werken. En dan keihard werken ook. En als ik uit het raam kijk naar bouwvakkers die in de regen staan te zwoegen. Dan denk ik wel eens, ga ff koffie drinken jongens...quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:46 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het woordje overheid niet lang kon uitblijven. En dan de combi met ik denk ict. Waar niemand verder wat vanaf weet. Opzich een mooi truukje maar als je het hier zo neer zet heb je er toch niet helemaal vrede mee? Dat het toch knaagt
Ik zit bij de overheid. In de ICT. In vaste dienst.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:31 schreef Anoniem83832 het volgende:
Ik doe wat er van me verwacht wordt, krijg een goede beoordeling maar "werk" misschien 2 uurtjes per dag. Werk elke dag thuis, bevalt me prima. En zoals vandaag heb ik een uurtje een andere collega uit de brand geholpen waardoor het halve team me weer de hemel in prijst. En zolang mijn opdrachtgever ¤ 1000 per dag inc btw af wil tikken hier voor, dan is het toch voor alle partijen prima? Voor wie zou ik dan harder gaan lopen...
Ikzelf ben er 1 vergeet die tijdelijke bestanden eraf te mikken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
Hoeveel collega's hebben jullie die een desktop vol met bestanden hebben?
Als ik een volle desktop zie bij iemand, dan heb ik snel m'n oordeel klaar.
Dat doe ik nog steeds veel, zeker juridische teksten of iets met meer dan 5 pagina's print ik. Dat leest zoveel makkelijker en geconcentreerder dan vanaf een scherm.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:30 schreef raptorix het volgende:
Overigens print ik nooit wat, ik heb denk ik iets van 15 jaar terug wat geprint. Ik vind het volstrekt onhandig.
EULAs kun je gewoon wegklikken in Nederland hequote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat doe ik nog steeds veel, zeker juridische teksten of iets met meer dan 5 pagina's print ik. Dat leest zoveel makkelijker en geconcentreerder dan vanaf een scherm.
Om met dat laatste te beginnen: of ze kunnen niet stoppen (want productienormen) of ze willen het niet, want zijn trots op hun werk en hebben een hoog arbeidsethos.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:50 schreef Anoniem83832 het volgende:
[..]
Je zit aardig in de goede richting. En knagen, nee dat valt wel mee. Ik heb alleen wel eens een oeps momentje als de maandelijkse factuur weer binnen komt en ik bedenk dat er mensen zijn die daar netto bijna een jaar voor moeten werken. En dan keihard werken ook. En als ik uit het raam kijk naar bouwvakkers die in de regen staan te zwoegen. Dan denk ik wel eens, ga ff koffie drinken jongens...
Ruimte om na te denken en creatief te zijn draagt ook bij aan werken en uitkomstenquote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:18 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Om met dat laatste te beginnen: of ze kunnen niet stoppen (want productienormen) of ze willen het niet, want zijn trots op hun werk en hebben een hoog arbeidsethos.
Verder: een beetje relaxter werken is fijn, ik word er productiever van.
Nouja dat dus. Korte rapportjes of aanvraagjes die alleen ff opgeslagen worden voor het versturen van de mail naar een collega/de administratie. Dat soort dingen. Maar verder, alles in de cloud.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 09:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ikzelf ben er 1 vergeet die tijdelijke bestanden eraf te mikken.
Heel eerlijk ik hou ook liever vast aan email en echt belangrijke sla ik zelfs op in het betreffende project. Zou niet de eerste keer zijn dat een email van 12 jaar terug opeens belangrijk is voor een conflict met een aannemer of een verhuurder.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 23:16 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Interesting, bij mijn laatste werkplekken in zowel NL als DE werden Slack en Teams uitgebreid gebruikt en hebben ze de traditionele interne e-mailverkeer vervangen door - jij kent Teams ook dus - groepschats en channels. Ik ging er automatisch vanuit dat dit een algemene ontwikkeling was, die ik persoonlijk wel mag.
Een beetje gulden middenweg tussen even snel aanspreken op kantoor IRL en het andere uiterste: een hele e-mail moeten schrijven. Veel efficiënter imo.
E-mails eigenlijk alleen bij invites tot calls/meetings, doorsturen van FYI's, een mailchain met externen erin, etc.
It's not a cloud. It's just somebody else's computer.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:10 schreef Rene het volgende:
[..]
Nouja dat dus. Korte rapportjes of aanvraagjes die alleen ff opgeslagen worden voor het versturen van de mail naar een collega/de administratie. Dat soort dingen. Maar verder, alles in de cloud.
Dat werkt vaak maar een paar keer per medewerker. De meeste passen na deze ervaring al voorbehouden toe.quote:
Zo coach ik mijn cliënten ook eigenlijk. Gericht op 'sturen naar zelfsturing'. Zeg het maar!quote:Op maandag 17 oktober 2022 10:06 schreef raptorix het volgende:
Als collega's vaak treuzelen met zaken waar je op wacht dan kun je dit voorkomen door ze zelf een deadline te laten stellen: Bij het verzoek vraag je: Wanneer denk je dit af te kunnen hebben? En: Laat me weten wanneer je hierbij vast loopt of hulp nodig hebt. Op die manier kun je ze prima confronteren wanneer ze niet op tijd leveren.
En je hebt ook niet het gedoe achteraf dat je onrealistische eisen hebt gesteld, want ze hebben zelf aangegeven wanneer het gedaan kan zijn.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:02 schreef Rene het volgende:
[..]
Zo coach ik mijn cliënten ook eigenlijk. Gericht op 'sturen naar zelfsturing'. Zeg het maar!
Absoluut. En ze zijn een partijtje trots dat ze het zelf hebben gedaan. En ik? Ik doe niksquote:Op donderdag 20 oktober 2022 11:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
En je hebt ook niet het gedoe achteraf dat je onrealistische eisen hebt gesteld, want ze hebben zelf aangegeven wanneer het gedaan kan zijn.
Dat is zeker iets om in de gaten te houden. Verbazend elke keer weer wat een ondergeschoven kindje informatiemanagement is bij bedrijven en instellingen.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 10:13 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heel eerlijk ik hou ook liever vast aan email en echt belangrijke sla ik zelfs op in het betreffende project. Zou niet de eerste keer zijn dat een email van 12 jaar terug opeens belangrijk is voor een conflict met een aannemer of een verhuurder.
Hier gaan we ook over op teams/onedrive en ergens ben ik bang dat het een onvindbare chaos gaat worden. Zeker als de zoekfunctie net zo slecht wordt als in outlook.
Mooi verhaal. Ik denk dat de sleutel in dit verhaal ook wel een beetje de laatste zin is. Als je dit gewoon zonder enig probleem ontspannen kunt doen (in feite part time werken voor een heerlijk salaris) dan heb je echt een prachtig leven. En zeker bij de overheid zitten ontzettend veel mensen die hun tijd zo spenderen, ik zie in mijn omgeving (vriendenkring) überhaupt vrijwel niemand echt hard werken. Ik zie wel veel mensen die zeggen dat ze hard werken.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 16:31 schreef Anoniem83832 het volgende:
Lol, dat is standaard manager-spiegel gedrag. Hoop niet dat je daar in trapt.quote:Op maandag 17 oktober 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, maar het is volgens mij wel heel Amerikaans, in Nederland ligt dat zeker bij het merendeel van de beschaafde bedrijven een stuk genuanceerder, als ik zou aangeven dat ik te veel taken moet gaan doen, dan is het eerste wat mij gevraagt word: Kun je eens goed bijhouden welke taken je nu doet, dan kunnen we eens gaan kijken hoe we dat kunnen verdelen/oplossen.
de zoekfunctie binnen windows en outlook is dan ook om te janken.quote:Op zondag 16 oktober 2022 10:55 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Of deze: gaat het over een kwestie van een maand terug, krijg je de vraag: "kun je de betreffende mail even opnieuw sturen, ik kan 'm niet terugvinden".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |