abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206340175
Gelukkig zijn de fokkers hier buiten 5x modaal verdienend ook de ideale werknemer. We hebben meer mensen zoals ons nodig.
  zondag 16 oktober 2022 @ 17:06:43 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206341747
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 15:15 schreef Questular het volgende:
Gelukkig zijn de fokkers hier buiten 5x modaal verdienend ook de ideale werknemer. We hebben meer mensen zoals ons nodig.
En toch de hele werkdag fokken B-)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206342533
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 15:15 schreef Questular het volgende:
Zoals wij.

Jij valt af als ideale werknemer.
pi_206343499
quote:
Op zondag 16 oktober 2022 18:12 schreef Sodemieters het volgende:

Zoals wij.

Jij valt af als ideale werknemer.
Taalnazi's, beste nazi's. ^O^
pi_206344755
quote:
9s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Nee, want dan bel ik ze gewoon op of als ik op kantoor ben dan sta ik naast hun bureau
quote:
0s.gif Op zondag 16 oktober 2022 14:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, vroeger als loondienstslaaf had ik dat wel.

Nu niet. Want dan kom ik naar de zaak en spreek ik ze face to face aan.
Ik doe dat nu ook veel meer. Dan bel ik ze op, waarbij je aan hun stem hoort dat geïrriteerd zijn door meer, en confronteer ik ze.

Echter face-to-face gaat lastiger. Veel collega's werken op andere locatie met meer dan 200km afstand tussen ons.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_206344828
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2022 21:07 schreef HSG het volgende:

[..]
[..]
Ik doe dat nu ook veel meer. Dan bel ik ze op, waarbij je aan hun stem hoort dat geïrriteerd zijn door meer, en confronteer ik ze.

Echter face-to-face gaat lastiger. Veel collega's werken op andere locatie met meer dan 200km afstand tussen ons.
Teams helpt soms ook :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_206346128
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 21:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]
Teams helpt soms ook :P
Soms wel. Meestal niet.

Daarom bel ik om lekker te zeuren. ;) Als men van mij af wilt dan moeten ze gewoon even doen waar om gevraagd wordt.
pi_206346199
quote:
7s.gif Op zondag 16 oktober 2022 22:36 schreef HSG het volgende:

[..]
Soms wel. Meestal niet.

Daarom bel ik om lekker te zeuren. ;) Als men van mij af wilt dan moeten ze gewoon even doen waar om gevraagd wordt.
Dit inderdaad. Als processen gewoon gaan zoals ze horen te gaan, dan is er geen enkele reden om “vervelend” te zijn. Zo niet, en het werkt niet via Teams, dan maar lekker open en direct bellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 16-10-2022 22:42:19 ]
pi_206346241
quote:
1s.gif Op zondag 16 oktober 2022 22:41 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Als processen gewoon gaan zoals ze horen te gaan, dan is er geen enkele reden om “vervelend” te zijn. Zo niet, en het werkt niet via Teams, dan maar lekker open en direct bellen.
Nou precies. Zoals ik al eerder zei als het in het proces gebouwd zat zou het allemaal vanzelf lopen.

Maar helaas.
  maandag 17 oktober 2022 @ 08:33:56 #160
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_206347491
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:44 schreef HSG het volgende:
Hebben jullie ook van die collega's die niet reageren op jouw mail of niets doen met een verzoek van jou terwijl jij andersom wel snel reageert op een vraag van hun?
Nou, meer dat ze niet reageren op mijn mail maar als je hun mailtje met een vraag of verzoek even laat liggen komt er na 2 uur al een extra mail achteraan van 'kun je dat even snel doen er is haast mee', met een leidinggevende in de CC.
pi_206347749
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 08:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Nou, meer dat ze niet reageren op mijn mail maar als je hun mailtje met een vraag of verzoek even laat liggen komt er na 2 uur al een extra mail achteraan van 'kun je dat even snel doen er is haast mee', met een leidinggevende in de CC.
Dat zijn de allerergste.
pi_206347761
En het klagen tijdens werktijd gaat weer verder ^O^ Wat hebben we het toch druk zeg!
  maandag 17 oktober 2022 @ 09:15:13 #163
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_206347793
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 09:11 schreef Questular het volgende:
En het klagen tijdens werktijd gaat weer verder ^O^ Wat hebben we het toch druk zeg!
Dit is juist goed. Je hart luchten....
pi_206348273
Als collega's vaak treuzelen met zaken waar je op wacht dan kun je dit voorkomen door ze zelf een deadline te laten stellen: Bij het verzoek vraag je: Wanneer denk je dit af te kunnen hebben? En: Laat me weten wanneer je hierbij vast loopt of hulp nodig hebt. Op die manier kun je ze prima confronteren wanneer ze niet op tijd leveren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206348372
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 08:33 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]
Bij mij is er 1 iemand waarbij ik dat laatste ook altijd doe. Als je die een verzoek stuurt iets te doen gebeurt er nooit wat, maar als je de leidinggevende in cc zet is het binnen een half uur gefixt. Voortaan neem ik die dus vanaf moment 1 mee in cc.

Overigens als hij iets naar mij stuurt doe ik het altijd zo snel mogelijk, dus aan mij ligt het niet :+
  maandag 17 oktober 2022 @ 10:14:22 #166
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_206348377
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:06 schreef raptorix het volgende:
Als collega's vaak treuzelen met zaken waar je op wacht dan kun je dit voorkomen door ze zelf een deadline te laten stellen: Bij het verzoek vraag je: Wanneer denk je dit af te kunnen hebben? En: Laat me weten wanneer je hierbij vast loopt of hulp nodig hebt. Op die manier kun je ze prima confronteren wanneer ze niet op tijd leveren.
Da's een goeie tip.
pi_206348464
Hebben jullie veel last van (of zijn jullie zelf) quiet quitters? Zie in mijn omgeving wel heel veel mensen die echt alleen het hoognodige doen en het verder allemaal wel prima vinden.
pi_206348530
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:21 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hebben jullie veel last van (of zijn jullie zelf) quiet quitters? Zie in mijn omgeving wel heel veel mensen die echt alleen het hoognodige doen en het verder allemaal wel prima vinden.
Nee, typisch ook zo een Amerikaans ding, en als het al voorkomt dan is het waarschijnlijk zo een kut bedrijf dat ik er niet zou willen werken.
  maandag 17 oktober 2022 @ 12:59:23 #169
338319 ZarB
Piña colada
pi_206350606
quote:
Onzin dat hier een term aan wordt verbonden want volgens mij is dat toch niet meer dan normaal? Ik krijg betaald voor 32 uur dus ik werk ook 32. Waarom zou dat eenrichtingsverkeer van mijn kant moeten zijn?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:02:19 #170
338319 ZarB
Piña colada
pi_206350658
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 10:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, typisch ook zo een Amerikaans ding, en als het al voorkomt dan is het waarschijnlijk zo een kut bedrijf dat ik er niet zou willen werken.
Waarom is het verkeerd om te doen waar je voor betaald krijgt? En is het een kut bedrijf als niemand gratis overwerkt? Of bedoel je dat mensen taak x niet willen doen (ook al kost dat geen extra tijd) omdat dat niet in hun takenpakket zit?
pi_206350683
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:02 schreef ZarB het volgende:

[..]
Waarom is het verkeerd om te doen waar je voor betaald krijgt? En is het een kut bedrijf als niemand gratis overwerkt? Of bedoel je dat mensen taak x niet willen doen (ook al kost dat geen extra tijd) omdat dat niet in hun takenpakket zit?
Ik doel niet op "gratis" overwerken, ik bedoel meer dat je bewust met zo een mentaliteit naar je werk gaat.
Het zou mij verschrikkelijk lijken om met zo een mentaliteit naar mijn werk te moeten, het gaat voor mij vooral om het plezier en of ik een uitdaging heb, en als ik vind dat ik daardoor ondergewaardeerd wordt dan zoek ik wat anders.
  maandag 17 oktober 2022 @ 13:06:24 #172
338319 ZarB
Piña colada
pi_206350710
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik doel niet op "gratis" overwerken, ik bedoel meer dat je bewust met zo een mentaliteit naar je werk gaat.
Het zou mij verschrikkelijk lijken om met zo een mentaliteit naar mijn werk te moeten, het gaat voor mij vooral om het plezier en of ik een uitdaging heb, en als ik vind dat ik daardoor ondergewaardeerd wordt dan zoek ik wat anders.
True. Maar volgens mij is die quiet quit beweging gekomen doordat mensen niet meer gratis willen overwerken of tig taken moeten doen waar ze niks voor terug zien.
pi_206350803
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2022 13:06 schreef ZarB het volgende:

[..]
True. Maar volgens mij is die quiet quit beweging gekomen doordat mensen niet meer gratis willen overwerken of tig taken moeten doen waar ze niks voor terug zien.
Ja dat snap ik, maar het is volgens mij wel heel Amerikaans, in Nederland ligt dat zeker bij het merendeel van de beschaafde bedrijven een stuk genuanceerder, als ik zou aangeven dat ik te veel taken moet gaan doen, dan is het eerste wat mij gevraagt word: Kun je eens goed bijhouden welke taken je nu doet, dan kunnen we eens gaan kijken hoe we dat kunnen verdelen/oplossen.
pi_206359093
Kan wel 2 voorbeelden geven:

- Zal de technische details besparen, kwam er op neer dat een collega met statistiek heeft zitten blunderen van hier tot Tokio. En daar kwam hij mee weg omdat je niet aan een cijfer kan zien dat het fout is. Als het werkelijke cijfer 2.6 had moeten zijn en hij komt met 2.3 dan ziet dat er prima uit. Zit er nog steeds want baas dacht dat het een detail betrof en dus niet belangrijk. Fout is fout in de wetenschap.

- Nieuwe manier van werken op kantoor. Daarvoor hadden we een collega die ons daarbij hielp. De flapdrol in kwestie heeft niks gedaan behalve tijdens vergaderingen schaapachtig voor zich uit kijken en afspraken in agenda's zetten, uiteraard verdiende de betreffende Hans Worst het meest van iedereen. Zit er nog steeds want heeft uitstekende beoordelingen want niemand interesseerde zich voor die nieuwe manier van werken.
pi_206359119
quote:
Heeft vaak geen zin om meer te doen dan nodig want je scoort er, naar mijn ervaring, geen punten mee. Je wordt beoordeelt op het slechtste wat je doet, niet het beste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')