abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206321373
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:44 schreef HSG het volgende:
Hebben jullie ook van die collega's die niet reageren op jouw mail of niets doen met een verzoek van jou terwijl jij andersom wel snel reageert op een vraag van hun?
Eh ja, dat is eerder regel dan uitzondering. Ik ben georganiseerd, reageer snel op e-mail en heb een lege inbox. Achter anderen aanzitten is inmiddels een vast onderdeel van m'n werkdag geworden. Gelukkig doe ik dat ook georganiseerd zodat het me niet veel tijd kost.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206321381
Deze week een collega uitgelegd dat ze de printer op haar laptop kan (laten) instellen, zodat ze geen print mails hoeft door te sturen naar anderen of daarvoor moet inloggen op de desktop. Ze dacht dat ze dan een kabel tussen laptop en printer nodig had ;(

Gelukkig had ze de laptop pas een half jaar _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206321409
Hoeveel collega's hebben jullie die een desktop vol met bestanden hebben?

Als ik een volle desktop zie bij iemand, dan heb ik snel m'n oordeel klaar.
pi_206321424
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:10 schreef Claudia_x het volgende:

Ik erger me meer met mensen die hun kind als Desktop in hebben gesteld :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206321443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Eh ja, dat is eerder regel dan uitzondering. Ik ben georganiseerd, reageer snel op e-mail en heb een lege inbox. Achter anderen aanzitten is inmiddels een vast onderdeel van m'n werkdag geworden. Gelukkig doe ik dat ook georganiseerd zodat het me niet veel tijd kost.
Ik heb echt een beetje zitten lollen om deze laatste zin.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206321461
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:12 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb echt een beetje zitten lollen om deze laatste zin.
Maar het is om te janken!
pi_206321485
Ik erger me aan het feit dat er zo veel mensen zijn die zich om zo veel onzinnige dingen ergeren. Kantoorpersoneel op z'n best.
pi_206321506
Waar ik hekel aan heb zijn collega's die voor alles een meeting in willen schieten, en niet even een kwartiertje, gelijk een uur, en dan liefst nog met allerlei personen erbij die er niets aan hebben.

Overigens zit ik nu in een heel klein team en we doen buiten de dagstart om geen meetings, gewoon even met elkaar Teamsen en Desktop sharen om samen het probleem te bekijken.
pi_206321543
quote:

Herkenbaar… beetje jammer dat betreffende collega er dus geen ‘printbestand’ bij had staan :') _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:27:55 #85
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_206321609
quote:

Liever iemand die het zo doet en gewoon precies weet waar wat staat. Dan iemand die alles "netjes" heeft maar verder zelf compleet geen overzicht heeft.
pi_206321611
quote:

Een van m'n werknemers heeft dat. Die haalt mijn documenten en de desktop door elkaar. :')
pi_206321633
Overigens print ik nooit wat, ik heb denk ik iets van 15 jaar terug wat geprint. Ik vind het volstrekt onhandig.
pi_206321635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:18 schreef raptorix het volgende:
Waar ik hekel aan heb zijn collega's die voor alles een meeting in willen schieten, en niet even een kwartiertje, gelijk een uur, en dan liefst nog met allerlei personen erbij die er niets aan hebben.

Overigens zit ik nu in een heel klein team en we doen buiten de dagstart om geen meetings, gewoon even met elkaar Teamsen en Desktop sharen om samen het probleem te bekijken.
Daar had ik ook altijd een hekel aan. Eindeloze vergaderen met veel geouwehoer en weinig wol. Heb ook nu er nog wel een hekel aan.

Ik probeer overleggen nu kort en krachtig te houden. Teringhekel aan mensen die zo'n overleg proberen te rekken. Of mensen die tijdens 'n kort overleg gebeld worden en dan dat telefoontje nog even aannemen ook. Of nog in tig andere conversaties zitten.
pi_206321664
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:27 schreef borbit het volgende:

[..]
Liever iemand die het zo doet en gewoon precies weet waar wat staat. Dan iemand die alles "netjes" heeft maar verder zelf compleet geen overzicht heeft.
Gek genoeg is de correlatie groot tussen bestanden op je desktop plempen, volstrekt ongeorganiseerd zijn en geen enkel overzicht hebben.
pi_206321693
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Gek genoeg is de correlatie groot tussen bestanden op je desktop plempen, volstrekt ongeorganiseerd zijn en geen enkel overzicht hebben.
Ik moet bekennen dat ik wat dat betreft ook een vrolijke chaoot ben, om mijn werk wat minder maar prive flikker ik alles ook in random folder names. Eens per jaar move ik dan het hele zootje naar een backup folder zodat ik weer lekker schoon kan beginnen :)
  Moderator vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:39:32 #91
9859 crew  Karina
Woman
pi_206321705
quote:

Daar heb ik toch zo een hekel aan _O- Ik heb 1 map op mijn desktop met wat bestanden e.d. De rest bewaar ik allemaal in one-note.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_206321707
Ik ken mensen die nog steeds geen idee hebben wat de verkenner is. Die openen bestanden vanuit word of excel, en als dat niet werkt zijn ze het kwijt.
Of mensen die ‘favorieten’ in de browser niet beheersen, en linkjes verzamelen in notepad of onenote.

Ik word dan niet boos, alleen een beetje verdrietig.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206321717
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:39 schreef sigme het volgende:
Ik ken mensen die nog steeds geen idee hebben wat de verkenner is. Die openen bestanden vanuit word of excel, en als dat niet werkt zijn ze het kwijt.
Of mensen die ‘favorieten’ in de browser niet beheersen, en linkjes verzamelen in notepad of onenote.

Of mensen die zo'n wachtwoordenkluis te moeilijk vinden en dan alles maar in Notepad kwakken of de browser het op laten knappen. :')
pi_206321725
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Soms is zo'n sheet inderdaad niet heel werkbaar of kan het een stuk efficiënter.
Bij mijn oude werk had een collega het een jaar of 15 terug voor elkaar gekregen om een sheet zo te vernaggelen dat Excel deze niet meer wou opslaan, wat bleek hij had teveel verschillende kleurtjes en opmaken zitten te gebruiken limiet zat op 4000 unieke celformaten. _O- :')
pi_206321800
quote:

Het eerste wat ik in het begin van dit jaar heb gedaan is een héél beknopte handleiding voor m'n (anderszins heel slimme) collega's maken om ze uit te leggen hoe ze de diverse opslaglocaties die ze hebben overzichtelijk en toegankelijk kunnen maken. Zo verschrikkelijk handig met nieuwe media ben ik ook weer niet, maar te midden van mijn collega's ben ik ronduit briljant.

Ik leer m'n zoon nu als hij met Google Docs werkt om te investeren in uitzoeken hoe je sommige dingen handig kunt doen. Het gaat er niet eens om dat hij er vaardig in wordt, maar meer dat hij een bepaalde attitude aanleert: neem even de tijd om op te zoeken hoe je iets het beste kunt doen. Het is net zoiets als er een goede gewoonte van maken om een woordenboek te raadplegen als je niet precies weet hoe je een woord spelt of wat een woord betekent. Ik doe dat dagelijks.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 14-10-2022 15:59:23 ]
pi_206321828
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Soms is zo'n sheet inderdaad niet heel werkbaar of kan het een stuk efficiënter.
Helemaal mee eens. Ligt ook aan het aard van je rol, natuurlijk. Scenario wat ik omschreef was 2016-2018 bij een mkb'er.

Tegenwoordig werk ik met dashboards direct uit web apps of gewoon uit Tableau of Power BI. Veel beter dan Excel.
pi_206321842
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Bij mijn oude werk had een collega het een jaar of 15 terug voor elkaar gekregen om een sheet zo te vernaggelen dat Excel deze niet meer wou opslaan, wat bleek hij had teveel verschillende kleurtjes en opmaken zitten te gebruiken limiet zat op 4000 unieke celformaten. _O- :')
:D!

Zoiets heb ik ook met m'n proefschrift voor elkaar gekregen. Word bleek bij nader inzien niet zo geschikt voor het opmaken van een boek.
pi_206321843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit is 50% van de tijd ook mijn werk. Achter mensen aanjagen om aan hun verplichtingen te voldoen terwijl dat op procesniveau makkelijk opgevangen kan worden. Daarnaast zit ik ook met bepaalde collega's. Inmiddels twee mails gestuurd en nog geen reactie maar wel tijd hebben om mij steeds te mailen.

quote:

Of in een notepad of Excel hun wachtwoorden bewaren terwijl ze een wachtwoordtool tot hun beschikking hebben.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_206321848
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:57 schreef HSG het volgende:

Of in een notepad of Excel hun wachtwoorden bewaren terwijl ze een wachtwoordtool tot hun beschikking hebben.
Ja maar die wachtwoordmanager vertrouwen ze dan weer niet.
pi_206321872
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:57 schreef HSG het volgende:
[..]
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')