Heb je goede? Ik kan nog wijzigenquote:
Mijn tandarts doet dat wel hoor, die is één keer per maand op zaterdag open en elke week 1 avond. Ideaalquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
In het onderwijs werk je al snel over, als je niet uitkijkt. Doe ik dus niet aan mee.
Ik ga 16:30 naar huis en dat was het. Wat niet af is, is niet af. Morgen is er weer een dag.
Terug in de vakantie? Nog niet misschien.
Ik heb afgelopen gesprekken ronde ook geen enkel gesprek buiten werktijd gepland. Dat is dus niet later dan 17:00
Ja, het is fijn om de ouders die werken tegemoet te komen, maar doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee. Waarom moet een leerkracht dat dan wel altijd doen?
Dus dit keer ben ik voor het eerst niet ‘s avonds terug gekomen voor de oudergesprekken. En geen enkele ouder heeft daarover geklaagd overigens.
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:53 schreef Lemijn het volgende:
Nou dat is lekker unaniem Tink. Nu jij weer. Want je had toch vrij recent een nieuwe baan met veel pluspunten ten opzichte van de vorige?
Klopt, ik zit hier nu een maand of 4. En het valt dus wat tegen, oa door het overwerken, maar ook doordat de functie-inhoud anders is dan beloofd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja Amaranta zegt dus dat je maar moet zorgen dat je kan, net zoals dat je vrij neemt voor de tandarts. Ik snap dat wel. Hier kondigen ze aan wanneer de inschrijving voor de gesprekken start dus ik zit dan met mijn agenda gewapend op Parro om zo’n goed slot te klikkenof stuur de andere ouder.
Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
Bij geven en nemen zou je dus juist wél naar een oudergesprek kunnen gaan zonder daarvoor vakantie-uren op te nemen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mijn tandarts doet dat wel hoor, die is één keer per maand op zaterdag open en elke week 1 avond. Ideaal![]()
Maar goed, ik zou wel vrij kunnen nemen voor een oudergesprek, maar idioot genoeg zou ik daar dan dus wel vakantie-uren moeten opnemen. Terwijl al dat overwerk...
[..]
[..]
Klopt, ik zit hier nu een maand of 4. En het valt dus wat tegen, oa door het overwerken, maar ook doordat de functie-inhoud anders is dan beloofd.
Ik trek m'n mond wel open, maar ik heb dit al aangekaart. Het antwoord was 'het is geven en nemen'. Maar dat ervaar ik dus niet zo. En ik vind investeren in m'n nieuwe baan prima, maar dit gaat me wat te ver.
Dat was precies wat ik ook dachtquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij geven en nemen zou je dus juist wél naar een oudergesprek kunnen gaan zonder daarvoor vakantie-uren op te nemen.
Wat verstaan zij daaronder dan?
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staatquote:Op maandag 10 oktober 2022 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
...
School heeft nu ook een paar jaar geen oudergesprekken meer in de avond. Ik ging toch al alleen. Mijn man is weleens meegeweest, maar dat voegt niet zoveel toe. Niet voor hem, niet voor de leerkracht. Dus de keren dat hij mee ging, was omdat ik wat zware issues te bespreken had![]()
...
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heenquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @:LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staaten even op het stoeltje van hun kind zitten. Dat doen de meeste ouders om en om en ik mag dat dan 5 dagen achter elkaar
![]()
Had een paar weken geleden een kennismakingsgesprek. Was 1 minuut te vroeg en kon de klas inkijken waar 2 ouders zo'n 8 minuten met elkaar zaten te geinen en de juf er een beetje schaapachtig bij zat. Dat is voor de juf toch ook niet zo leuk?![]()
Hier zijn er af en toe ook ouderavonden, vooral als er iets is wat met iedereen besproken moet worden (zoals het lerarentekort op school). Uit de klas van mijn kind komen dan doorgaans maar 7 van de 19 ouder(paren) opdragen omdat de helft van de klas uit expatkinderen bestaat (dus die ouders spreken alleen Engels) en de school alles alleen in het Nederlands aankondigt, dus ik snap wel dat die zich niet geroepen voelen om te komen.
Ik zit nog in de basisschoolmodusquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heen
Daaronder verstaan ze 'wij nemen en jij geeft'quote:Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Bij geven en nemen zou je dus juist wél naar een oudergesprek kunnen gaan zonder daarvoor vakantie-uren op te nemen.
Wat verstaan zij daaronder dan?
Dat snap ikquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:06 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik zit nog in de basisschoolmodus
Hier werken ze met thema's. Na elk thema is er een kijkmiddag. Komende woensdag ook weer. Een kijken hoe het met de gemummificeerde appel gaatquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staat en even op het stoeltje van hun kind zitten. Dat doen de meeste ouders om en om en ik mag dat dan 5 dagen achter elkaar
Oeps, wel zonde, maar de reis onderdeel van je vakantie maken is ook leuk.quote:Op maandag 10 oktober 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan volgende week een midweek naar Rome. Maandag tot en met vrijdag. We hadden daar in juli interessant geprijsde vliegtickets voor, vliegend vanaf Brussel.
Toen ik vrijdag de tickets in mijn mail wilde opzoeken, kwam ik ineens een mail tegen dat onze vlucht gecanceld is. Had ik helemaal gemist![]()
Lang verhaal kort: tickets zijn nu veel duurder en met onhandige vluchten, dus we gaan met de autoZaterdag heen, twee dagen reizen. En dan het volgende weekend ook weer.
Ja, het is ver (dat is me al door verschillende mensen verteld) maar we gaan het toch doen! gezellig roadtrippen met drietjes heeft ook wel wat.
Ik geloof dat mijn man daar alleen geweest is met oudste tijdens de voorlichting. We zijn nu dik 3 jaar verderquote:Op maandag 10 oktober 2022 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heen
Precies, dat doen we dan maar. Leuke hotelletjes onderweg zoeken, lekkere ontbijtjes, mooie uitzichten. Lekkere zak snoep van Jamin meequote:Op maandag 10 oktober 2022 09:13 schreef Leandra het volgende:
Oeps, wel zonde, maar de reis onderdeel van je vakantie maken is ook leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |