abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206271227
En hier weer verder!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206271288
Geen nieuwe TT? ;(
pi_206271338
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:09 schreef lunapuella het volgende:
Geen nieuwe TT? ;(
Heb je goede? Ik kan nog wijzigen *)
pi_206271368
De vraag van amaranta was niet zo zeer naar mij gericht maar ik plan altijd een tijdslot tussen de oudergesprekken in. Ervaring is dat er toch met regelmaat een gesprek later begint omdat het ergens is uitgelopen. En ik vind het erg vervelend als we te laat zouden zijn bij het volgende gesprek.

Ik merk hier op school ook dat leerkrachten er Ieder op een andere manier mee om gaan. We hebben er in voorgaande jaren gehad die een wekkertje zette op acht minuten zodat ze wisten dat ze moesten gaan afsluiten (en dan toch wel ooit uitloop hadden door dat ouders dan laat waren maar toch gewoon de 10 minuten kregen). Maar de meeste laten het wat op z’n beloop.

Man is sinds 12 dagen gestopt met roken en wonderwel gaat hem dat vrij makkelijk af (had gedacht dat hij er wat meer moeite mee zou hebben). Het enige nadeel daarbij is dat hij ook sindsdien elke nacht om uiterlijk half 5 al wakker is (afgelopen nacht was het half 4).
Hij probeert dan nog wel te slapen maar lukt gewoon niet meer. (En als hij dan ligt te draaien wordt ik er ook wakker van). Het begint me wel een beetje op te breken (hem ook want hij is wel gewoon moe ondanks dat hij niet kan slapen). Maar zou 2-3 weken duren volgens Google, dus met een beetje pech net over de helft 😅
  maandag 10 oktober 2022 @ 08:30:36 #5
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206271393
quote:
1s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef amaranta het volgende:
In het onderwijs werk je al snel over, als je niet uitkijkt. Doe ik dus niet aan mee.
Ik ga 16:30 naar huis en dat was het. Wat niet af is, is niet af. Morgen is er weer een dag.
Terug in de vakantie? Nog niet misschien.

Ik heb afgelopen gesprekken ronde ook geen enkel gesprek buiten werktijd gepland. Dat is dus niet later dan 17:00
Ja, het is fijn om de ouders die werken tegemoet te komen, maar doet bijvoorbeeld een tandarts dat? Nee. Waarom moet een leerkracht dat dan wel altijd doen?
Dus dit keer ben ik voor het eerst niet ‘s avonds terug gekomen voor de oudergesprekken. En geen enkele ouder heeft daarover geklaagd overigens.
Mijn tandarts doet dat wel hoor, die is één keer per maand op zaterdag open en elke week 1 avond. Ideaal :D

Maar goed, ik zou wel vrij kunnen nemen voor een oudergesprek, maar idioot genoeg zou ik daar dan dus wel vakantie-uren moeten opnemen. Terwijl al dat overwerk...

quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:53 schreef Lemijn het volgende:
Nou dat is lekker unaniem Tink :s) . Nu jij weer. Want je had toch vrij recent een nieuwe baan met veel pluspunten ten opzichte van de vorige?
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2022 21:58 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja Amaranta zegt dus dat je maar moet zorgen dat je kan, net zoals dat je vrij neemt voor de tandarts. Ik snap dat wel. Hier kondigen ze aan wanneer de inschrijving voor de gesprekken start dus ik zit dan met mijn agenda gewapend op Parro om zo’n goed slot te klikken :D of stuur de andere ouder.

Het lijkt me trouwens enorm lastig om tegen die overwerk-cultuur te ageren als iedereen het normaal vindt of op z’n minst doet alsof. Je staat in je recht maar zal dan worden weggezet als zeurpiet. Ik had dat bij mijn eerste baan, ik werd sindsdien weggezet als niet gemotiveerd terwijl ik gewoon aangaf het niet zo tof te vinden dat ik niet werd betaald voor wat ik deed.
Klopt, ik zit hier nu een maand of 4. En het valt dus wat tegen, oa door het overwerken, maar ook doordat de functie-inhoud anders is dan beloofd.

Ik trek m'n mond wel open, maar ik heb dit al aangekaart. Het antwoord was 'het is geven en nemen'. Maar dat ervaar ik dus niet zo. En ik vind investeren in m'n nieuwe baan prima, maar dit gaat me wat te ver.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 08:44:36 #6
269689 crew  Viv
pi_206271485
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:30 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mijn tandarts doet dat wel hoor, die is één keer per maand op zaterdag open en elke week 1 avond. Ideaal :D

Maar goed, ik zou wel vrij kunnen nemen voor een oudergesprek, maar idioot genoeg zou ik daar dan dus wel vakantie-uren moeten opnemen. Terwijl al dat overwerk...
[..]
[..]
Klopt, ik zit hier nu een maand of 4. En het valt dus wat tegen, oa door het overwerken, maar ook doordat de functie-inhoud anders is dan beloofd.

Ik trek m'n mond wel open, maar ik heb dit al aangekaart. Het antwoord was 'het is geven en nemen'. Maar dat ervaar ik dus niet zo. En ik vind investeren in m'n nieuwe baan prima, maar dit gaat me wat te ver.
Bij geven en nemen zou je dus juist wél naar een oudergesprek kunnen gaan zonder daarvoor vakantie-uren op te nemen.

Wat verstaan zij daaronder dan? :D
pi_206271519
Onze tandarts is op donderdagavond standaard open. Maar de kinderen gaan in de herfst en meivakantie. Geen gedoe met roosters uitzoeken.

School heeft nu ook een paar jaar geen oudergesprekken meer in de avond. Ik ging toch al alleen. Mijn man is weleens meegeweest, maar dat voegt niet zoveel toe. Niet voor hem, niet voor de leerkracht. Dus de keren dat hij mee ging, was omdat ik wat zware issues te bespreken had :P

Hier zijn de 10-minuten gesprekken ook veranderd. Ipv 3 keer per jaar, kun je nu om de 6 weken inschrijven. En dan is het vooral de bedoeling dat je je inschrijft als er iets is. Zo heeft de leerkracht niet steeds ouders die 'voor de klets' komen. Ze hebben nu dus een stuk of 8 gesprekken om de 6 weken ipv 30 in 1 week.. Dat is ook beter voor de kwaliteit..

Veel andere dingen proberen ze ook op de middag te doen. Zoals de VO voorlichting op woensdagmiddag. Wat wel tegenviel was de opkomst bij de eerste ouderavond. Toen we net op school waren was zeker 2/3e per klas aanwezig. En de rest was er niet omdat ze ook een kind in een andere klas hadden. Maar nu was er maar 1/3e en ook nog eens weinig van de nieuwe ouders (groep 6-7-8). Ouders lopen sowieso wat minder vaak naar ouderavonden heb ik het idee. Dat is wel jammer voor het contact..
pi_206271543
Zo even bijgelezen.

Oudergesprekken, waren afgelopen 2 jaar steeds online, dus easy met zijn 2en. Dit jaar weer fysiek en dan gaat 1 van de 2. Wij hebben niet zo snel een oppas daarvoor, helaas.

Overwerken nog, in het onderwijs. Verloofde en ik hebben amper ruzie of discussies behalve als het over haar werk gaat. Dat waren behoorlijk heftige discussies. Ik hoop dat het zover niet meer gaat komen want ik weet niet wat dat voor ons betekent.
pi_206271548
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Viv het volgende:

[..]
Bij geven en nemen zou je dus juist wél naar een oudergesprek kunnen gaan zonder daarvoor vakantie-uren op te nemen.

Dat was precies wat ik ook dacht :D

Ik werk zelf 27 uur, waarvan 1 dag op kantoor en de rest thuis. Ik kan het naar believen verdelen over de week. Ik probeerde nog een tijdje mijn werktijd en vrije tijd goed te verantwoorden naar mijn werkgever, maar die zei op een dag: je bent bereikbaar wanneer nodig, je doet je werk goed, het is af. Deel je tijd maar in zoals je het wil. Al werk je 's avonds of in het weekend, maakt niet uit. Meld het alleen even als je een middag bijvoorbeeld helemaal niet bereikbaar bent, zodat we het weten. Je hoeft niet uit te leggen waarom.

Dat vond ik wel een heerlijk blijk van vertrouwen. En het geeft me de ruimte om overdag eens lekker te gaan wandelen of een afspraak te maken met deze of gene. En dat betekent best dat ik ook eens 's avonds achter mijn laptop kruip. Prima zo.
Soms denk ik dat ik de 27 uur wel ruim overschrijd, soms zal ik ook best eens een uur of twee te weinig werken. Dit bevalt me zo wel erg goed.
pi_206271554
Hier kwamen ze de eerste ouderavond stoelen te kort _O-
Ga altijd alleen. Keren dat man mee is geweest voor wat dan ook op school, was een keer of 4. Voor 2 kids :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206271591
Ik schrijf mijn uren trouwens niet. Nooit gedaan, ik zou daar echt gek van worden.
Mijn manager laat iedereen vrij, het gaat om de output.

In mijn werk moet ik wel bereikbaar zijn, ik word dus ook gebeld op vrije dagen of in de vakanties. Maar mijn manager is mijn backup want als ik bijvoorbeeld in de Herfstvakantie een dag in de sauna hang, neem ik echt niet op.
Ik ben wel alleen bereikbaar voor spoed, als er letterlijk iets in de hens staat. Verder mogen ze lekker wachten.
pi_206271641
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:48 schreef Deepfreeze het volgende:
...

School heeft nu ook een paar jaar geen oudergesprekken meer in de avond. Ik ging toch al alleen. Mijn man is weleens meegeweest, maar dat voegt niet zoveel toe. Niet voor hem, niet voor de leerkracht. Dus de keren dat hij mee ging, was omdat ik wat zware issues te bespreken had :P

...
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staat :P en even op het stoeltje van hun kind zitten. Dat doen de meeste ouders om en om en ik mag dat dan 5 dagen achter elkaar :+

Had een paar weken geleden een kennismakingsgesprek. Was 1 minuut te vroeg en kon de klas inkijken waar 2 ouders zo'n 8 minuten met elkaar zaten te geinen en de juf er een beetje schaapachtig bij zat. Dat is voor de juf toch ook niet zo leuk? 8)7

Hier zijn er af en toe ook ouderavonden, vooral als er iets is wat met iedereen besproken moet worden (zoals het lerarentekort op school). Uit de klas van mijn kind komen dan doorgaans maar 7 van de 19 ouder(paren) opdragen omdat de helft van de klas uit expatkinderen bestaat (dus die ouders spreken alleen Engels) en de school alles alleen in het Nederlands aankondigt, dus ik snap wel dat die zich niet geroepen voelen om te komen.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 09:05:19 #13
5428 crew  miss_sly
pi_206271658
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @:LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staat :P en even op het stoeltje van hun kind zitten. Dat doen de meeste ouders om en om en ik mag dat dan 5 dagen achter elkaar :+

Had een paar weken geleden een kennismakingsgesprek. Was 1 minuut te vroeg en kon de klas inkijken waar 2 ouders zo'n 8 minuten met elkaar zaten te geinen en de juf er een beetje schaapachtig bij zat. Dat is voor de juf toch ook niet zo leuk? 8)7

Hier zijn er af en toe ook ouderavonden, vooral als er iets is wat met iedereen besproken moet worden (zoals het lerarentekort op school). Uit de klas van mijn kind komen dan doorgaans maar 7 van de 19 ouder(paren) opdragen omdat de helft van de klas uit expatkinderen bestaat (dus die ouders spreken alleen Engels) en de school alles alleen in het Nederlands aankondigt, dus ik snap wel dat die zich niet geroepen voelen om te komen.
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heen :Y
pi_206271663
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heen :Y
Ik zit nog in de basisschoolmodus ;)
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 09:07:25 #15
5428 crew  miss_sly
pi_206271673
Wij gaan volgende week een midweek naar Rome. Maandag tot en met vrijdag. We hadden daar in juli interessant geprijsde vliegtickets voor, vliegend vanaf Brussel.
Toen ik vrijdag de tickets in mijn mail wilde opzoeken, kwam ik ineens een mail tegen dat onze vlucht gecanceld is. Had ik helemaal gemist :X
Lang verhaal kort: tickets zijn nu veel duurder en met onhandige vluchten, dus we gaan met de auto :o Zaterdag heen, twee dagen reizen. En dan het volgende weekend ook weer.

Ja, het is ver (dat is me al door verschillende mensen verteld :P ) maar we gaan het toch doen! gezellig roadtrippen met drietjes heeft ook wel wat.
pi_206271675
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 08:44 schreef Viv het volgende:

[..]

Daaronder verstaan ze 'wij nemen en jij geeft' ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 09:10:11 #17
5428 crew  miss_sly
pi_206271702
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:06 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Ik zit nog in de basisschoolmodus ;)
Dat snap ik :)

Ik bedoelde meer als uitleg ook, naar aanleiding van je wantrouwen tussen ouders en nu het leuke rode-loper-concept. Er zijn dus meerdere redenen waarom mensen graag met tweeën gaan en wat er aan mogelijkheden is om de school en leerkracht/mentor te spreken.

Wij hebben na de herfstvakantie een driehoeksgesprek van mentor, onze dochter en wijzelf. Ook dit jaar moeten er weer keuzes gemaakt worden, dus is het wel prettig om dan samen naar het gesprek te gaan. Gelukkig konden we dat weer zo regelen.
pi_206271704
quote:
1s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:02 schreef MorganLeFay het volgende:
Daar doelde ik in mijn vorige post ook op...het voegt weinig toe. Maar ik begrijp wel wat @LeSage bedoelt met dat ze allebei de klas wel eens van binnen willen zien. Het verschilt per school ook nogal hoe ze dat aanpakken. Op de school hier, is het elke 1e week na de vakantie "Rodeloper-week". Dan ligt de rode loper bij de ingang en mogen ouders elke dag mee naar de klas, alles bekijken, bestuderen wat voor figuur er voor de klas staat en even op het stoeltje van hun kind zitten. Dat doen de meeste ouders om en om en ik mag dat dan 5 dagen achter elkaar
Hier werken ze met thema's. Na elk thema is er een kijkmiddag. Komende woensdag ook weer. Een kijken hoe het met de gemummificeerde appel gaat :D
Vorig jaar stonden er een paar krukken in de gang. Die mocht je dan als ouder meenemen en het eerste half uur van de dag gebruiken. Eerst waren dat 2 per klas. Later 2 voor de hele school (11 klassen). Ik weet eigenlijk niet of dat nog zo is. Heb er geen gebruik van gemaakt. Ik zie school genoeg van binnen vanuit de bieb. Die zit weer tegenover het lokaal van jongste. Dus ik krijg genoeg kijkjes in de klas tijdens mijn biebdiensten.
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:13:33 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206271732
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:07 schreef miss_sly het volgende:
Wij gaan volgende week een midweek naar Rome. Maandag tot en met vrijdag. We hadden daar in juli interessant geprijsde vliegtickets voor, vliegend vanaf Brussel.
Toen ik vrijdag de tickets in mijn mail wilde opzoeken, kwam ik ineens een mail tegen dat onze vlucht gecanceld is. Had ik helemaal gemist :X
Lang verhaal kort: tickets zijn nu veel duurder en met onhandige vluchten, dus we gaan met de auto :o Zaterdag heen, twee dagen reizen. En dan het volgende weekend ook weer.

Ja, het is ver (dat is me al door verschillende mensen verteld :P ) maar we gaan het toch doen! gezellig roadtrippen met drietjes heeft ook wel wat.
Oeps, wel zonde, maar de reis onderdeel van je vakantie maken is ook leuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206271736
quote:
7s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Op de middelbare school kom je de school niet meer in, tenzij op uitnodiging van school. Zoals een ouderavond of driehoeksgesprek. En ja, dan willen man en ik daar beiden wel graag heen
Ik geloof dat mijn man daar alleen geweest is met oudste tijdens de voorlichting. We zijn nu dik 3 jaar verder :D

Die gesprekken zijn soms nog wel in de avond. Tot nu toe ben ik elk mentor/leerkracht gesprek met zoon samen geweest, liefst direct na schooltijd. Daar is ook weinig geks aan de hand en mijn man is niet nieuwsgierig verder naar het gebouw. De vrienden komen hier wel over de vloer. Dat is leuker om te zien.
  Moderator maandag 10 oktober 2022 @ 09:14:54 #21
5428 crew  miss_sly
pi_206271743
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2022 09:13 schreef Leandra het volgende:
Oeps, wel zonde, maar de reis onderdeel van je vakantie maken is ook leuk.
Precies, dat doen we dan maar. Leuke hotelletjes onderweg zoeken, lekkere ontbijtjes, mooie uitzichten. Lekkere zak snoep van Jamin mee :Y) Podcasts of luisterboeken op, dochter heeft een afspeellijst gemaakt met alle sprookjes van de Efteling :D
pi_206271744
Wow, @miss_sly dat is zeker een roadtrip! Balen van de gecancelde vluchten, maar tof dat jullie zo toch kunnen gaan!

Wij twijfelen nog even of we een paar dagen Legoland gaan doen. De seizoenspassen hebben we toch al, maar 2x 8-10 uur rijden voor een paar daagjes, daar zien we best tegenop (het is met onze jongens nooit echt gezellig roadtrippen, zeg maar). Waarschijnlijk hakken we pas in de loop van deze week de knoop door.

Oudergesprekken doen we, als het kan, met z'n tweeën. Omdat ik het belangrijk vind dat de leerkrachten beide ouders kennen en ook wel andersom. Mijn vriend komt eigenlijk verder nooit in school. Hij brengt en haalt ze een paar keer per week, maar dan gaat hij de school niet in. Maar als het een keer niet uitkomt, ook geen probleem. En nu we net even wat meer te bespreken hebben, vind ik het ook fijn dat we met z'n tweeën kunnen luisteren en nabespreken. Hij heeft ook weer andere punten waar hij op let dan ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:17:30 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206271771
Maar hebben jullie (basis)scholen dan geen "kijkmoment"?

Het heeft hier vanwege Covid 2 jaar stilgelegen maar deze week hebben de ouders weer op een bepaalde dag de mogelijkheid 's morgens een kijkje in de klas te nemen, een kwartiertje is dat dan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206271789
Ja hoor hier wel, nu elke maandagochtend en na de herfstvakantie elke dinsdagochtend. Dan mag je vanaf 08:20 de school in.
En aan de start van het schooljaar een informatieavond.

De 10 minuten gesprekken zijn hier maar 2 keer per jaar trouwens. Vaker kan, moet je bij de leerkracht aanvragen. Is voor ons prima.
  maandag 10 oktober 2022 @ 09:20:50 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206271807
Dat is bij ons wel een positieve verandering door Covid, want ook dat soort dingen kon N nooit doen omdat hij dan om 07.00 uur al 80 km verderop op kantoor zat, maar nu met thuiswerken is dat een stuk eenvoudiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')