oke volgende race wie wint erquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo ver vooruit kijken veel zin heeft.
In principe doet hij met Red Bull mee om de prijzen t/m 2025, erna is uiteraard weer even afwachten, stapt Honda erin voor het elektrische gedeelte ja of nee en hoe goed is de verbrandingsmotor van Red Bull.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat zo ver vooruit kijken veel zin heeft.
De auto van RB is nu zo goed in de race en met de bandjes .....Max gaat er nog wel 2 of 3 winnen mits alles heel blijft, geen fouten etc etcquote:
verschil met de andere teams is dat Red Bull geen belang heeft bij een milieuvriendelijke motor, dus ben benieuwd of dat tot verschillen gaat leidenquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
In principe doet hij met Red Bull mee om de prijzen t/m 2025, erna is uiteraard weer even afwachten, stapt Honda erin voor het elektrische gedeelte ja of nee en hoe goed is de verbrandingsmotor van Red Bull.
Als je de onboards bekijkt zie je dat die auto enorm makkelijk snel was in vergelijking met de rest. Ze hadden tijd zat om aan de aero te werken met een motor die -naar eigen zeggen- bijna stationair races won. Dat die aerodynamisch eenn achterstand hadden geloof ik niet zo.quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze sinds 2014 wel een enorm dominante motor hadden en daar ook zwaar op geleund hebben. Misschien was de aero van hun auto eigenlijk altijd al relatief matig, maar viel het niet zo op omdat ze het meer dan goed konden maken met hun vermogen.
Naar mijn idee duurde de race vorige keer ook 1 ronde langer.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat ook leuk was was dat niemand wist dat de race gefinisht was, blijkt als je de team radio's van het eind luistert
quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
verschil met de andere teams is dat Red Bull geen belang heeft bij een milieuvriendelijke motor, dus ben benieuwd of dat tot verschillen gaat leiden
binnen de regels dan hequote:Op maandag 10 oktober 2022 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]regels zijn hetzelfde voor allemaal hoor
Niet iedereen heeft last van misplaatste nostalgie voor een team dat buiten het schumacher-team voor het laatst een paar wdc pakte in de jaren '70, zeker Verstappen niet door het gezeik dat ze met die idioten gehad hebben pre-F1.quote:
we gaan het zienquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:30 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft last van misplaatste nostalgie voor een team dat buiten het schumacher-team voor het laatst een paar wdc pakte in de jaren '70, zeker Verstappen niet door het gezeik dat ze met die idioten gehad hebben pre-F1.
Ik denk dat ie in de eerste plaats graag bij RBR wil blijven rijden omdat ie het daar naar zijn zin heeft.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat Max Verstappen helemaal niet bij Ferrari wil rijden eerlijk gezegd.
En driemaal raden wie die regel heeft opgeschreven!quote:Op maandag 10 oktober 2022 12:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jesus wat slordig van die fia.
Dit is heel duidelijk, maar een desktijgert heeft het dus verkeerd begrepen toen die het officieel in de regels typte.
Is zo iemand ook bij de vergadering geweest?
Vraag ik me dan af.
quote:This year, the errors with the rules had no effect on the destiny of the championship, only on the timing of when it was won.
But there is one huge irony here.
Rules are discussed with the teams and have to go through a formal approval process. But guess who wrote the new rule that has now been exposed so publicly?
Masi, before he was relieved of his post over the winter.
Toch is het opvallend dat ze dit jaar de plank zo hebben misgeslagen. Dat moet toch een oorzaak hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je de onboards bekijkt zie je dat die auto enorm makkelijk snel was in vergelijking met de rest. Ze hadden tijd zat om aan de aero te werken met een motor die -naar eigen zeggen- bijna stationair races won. Dat die aerodynamisch eenn achterstand hadden geloof ik niet zo.
Denk dat groot deel van het probleem is dat ze niet oneindig veel geld mogen rondstrooien om te kijken wat wel werkt, vergeet ook niet dat de eerste auto waarmee ze kwamen testen behoorlijk anders was dan de tweede test sessie, dus dat 'rookgordijn' zal ze ook wel het nodige geld gekost hebben.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het opvallend dat ze dit jaar de plank zo hebben misgeslagen. Dat moet toch een oorzaak hebben.
Misschien heeft het er ook mee te maken dat hun windtunnel- en CFD-simulaties niet goed mappen naar de realiteit. Ze zijn er volgens mij bij Mercedes van overtuigd dat hun auto op papier enorm competitief is. Maar in de praktijk krijgen ze 'm niet aan de praat op de manier zoals dat blijkbaar op de computer wel lukt.
Jup. Net zoals ze het moment dat Verstappen over de finishlijn kwam ook hadden mogen laten zienquote:Op maandag 10 oktober 2022 12:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze hadden dat ook best in beeld mogen laten zien..
Tja, lastig. Ik krijg toch het gevoel dat Gasly beter wat rustiger aan had kunnen doen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 13:59 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
helaas het Gasly moment niet te zien
ook dat maar ze hadden met dat weghalen van die Ferrari minimaal moeten wachten tot hij aangesloten wasquote:Op maandag 10 oktober 2022 14:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, lastig. Ik krijg toch het gevoel dat Gasly beter wat rustiger aan had kunnen doen.
En Masi is zeker een of andere Nostradamus die wist dat Max onder dergelijke omstandigheden het kampioenschap ging pakkenquote:Op maandag 10 oktober 2022 13:41 schreef Armani XL het volgende:
[..]
En driemaal raden wie die regel heeft opgeschreven!
[ afbeelding ]
[..]
Denkfoutjequote:Op maandag 10 oktober 2022 13:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is het opvallend dat ze dit jaar de plank zo hebben misgeslagen. Dat moet toch een oorzaak hebben.
Lewis is vorig jaar pas weer begonnen met simulator werk omdat er iemand ineens net zo snel of sneller bleek. Althans, dat werd vorig jaar verkondigd. Dus die mismatch kan een bepaalde oorzaak hebben, door het ontbreken van gegevens uit het verleden bijvoorbeeld.quote:Misschien heeft het er ook mee te maken dat hun windtunnel- en CFD-simulaties niet goed mappen naar de realiteit. Ze zijn er volgens mij bij Mercedes van overtuigd dat hun auto op papier enorm competitief is. Maar in de praktijk krijgen ze 'm niet aan de praat op de manier zoals dat blijkbaar op de computer wel lukt.
Ik weet niet of dat laatste de oorzaak is want het is een nieuw concept auto, aan het begin van het seizoen zei Newey dat die berekening van de groundeffect downforce op basis van de windtunnel resultaten nogal een ingewikkelde is en daar hebben ze waarschijnlijk de plank mis geslagen.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Denkfoutje
[..]
Lewis is vorig jaar pas weer begonnen met simulator werk omdat er iemand ineens net zo snel of sneller bleek. Althans, dat werd vorig jaar verkondigd. Dus die mismatch kan een bepaalde oorzaak hebben, door het ontbreken van gegevens uit het verleden bijvoorbeeld.
Dat klinkt ook zeker plausibel, al zitten bij Mercedes niet echt heel domme mensen volgens mij.quote:Op maandag 10 oktober 2022 14:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat laatste de oorzaak is want het is een nieuw concept auto, aan het begin van het seizoen zei Newey dat die berekening van de groundeffect downforce op basis van de windtunnel resultaten nogal een ingewikkelde is en daar hebben ze waarschijnlijk de plank mis geslagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |