Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:06 schreef CherryLips het volgende:
Die film over Bundy van een paar jaar terug, wat was die slecht zeg. En toen hoorde ik niemand erover, terwijl Bundy een van de meest geromantiseerde moordlustige eikels is.
Mjeh... Verdienen mag gewoon toch?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:01 schreef Danny het volgende:
[..]
Dus hij en de filmbazen e.d. hebben er zelf niets aan verdiend?
Nee maar er is tegenwoordig heel erg weinig nog oké, blijkbaar.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.
Ik vond hem super berekenend en zelfs cool op de een of andere manier. Heb hem niet als kneus gezien, dat was wellicht hoe hij zich opstelde tegen bepaalde mensen. Het plan was er, en dit deed hij in totale koelbloedigheid.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:55 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
hij was echt een totale kneus. Een awkward, gepest mannetje dat door niemand aardig werd gevonden. Niet door z'n school en legergenoten, niet door z'n collega's en zelfs niet door z'n ouders en oma.
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:59 schreef potjecreme het volgende:
En ze vragen zich af wanneer is het genoeg. Hoeveel moet er nog gemaakt worden. Hoe vaak moet die wond weer open.
De echte slachtoffers daar heb ik het over. Die zeggen dat. Lekker empathisch ben je.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.
Bij de film over de Boston Marathon hoorde je niemand. De unabomber? Films over de 9/11 aanslagen? Niemand.
Ted Bundy? John Waynce Gacy? Jack the Ripper? Son of Sam? Charles Manson? Ed Kemper? Aileen Wuornos? Zodiac Killer? Hillside Strangler? The Night Stalker?
Niemand.
Selectieve verontwaardiging die werkelijk weer eens totaal nergens over gaat.
Er is een verschil. Ja, het MAG. Maar er wordt nu eigenlijk van gemaakt 'het MOET'.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:58 schreef potjecreme het volgende:
Ik zei dat we erover kunnen praten hoe hiermee om te gaan. Zullen we beginnen met respectvol met slachtoffers omgaan en bedenken wat er eventueel met winst gedaan kan worden? Het mag moreel en sociaal beter. Is toch geen rare gedachte?
Dat het journaal vrij selectief kiest wat het beste bij de huidige narrative past is welbekend inderdaad. Verder is het weergeven van ECHTE beelden nogal anders dan een film of serie met acteurs. Dat is iets dat de meeste mensen al op jonge leeftijd (zouden moeten) leren van hun ouders.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:03 schreef potjecreme het volgende:
Wie heeft het over huilen? Is hetzelfde als bewust zijn over je kleding en kinderarbeid.
En over het journaal en kranten is er ook af en toe discussie wat je laat zien en wat niet.
ja, wederom, HIJ misschien. Maar ik noemde meer dan één voorbeeld en ben benieuwd naar hoe je over de andere voorbeelden denkt.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Doelde er meer op dat hij niet alleen geprofiteerd heeft van de Holocaust, maar er ook wat voor terug gedaan heeft.
Jup. Die film was een halve komedie. Geen hond die ernaar taalde. En terecht. Het is een film. De mensen die nu klagen dat dingen die op de werkelijkheid gebaseerd zijn niet mogen zijn dezelfde die straks klagen dat ze alleen nog naar de teletubbies kunnen kijken en dezelfde die zich afvragen waarom de nieuwe generatie toch zo slecht op de hoogte is van de ellende van vroeger.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:06 schreef CherryLips het volgende:
Die film over Bundy van een paar jaar terug, wat was die slecht zeg. En toen hoorde ik niemand erover, terwijl Bundy een van de meest geromantiseerde moordlustige eikels is.
Dat was inventing Anna toch? Geniale seriequote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Klopt ik werd me er pas bij Anne Delvey bewust van. Is dat een schande? Dat iets vroeger oke was, wil niet zeggen dat het nu ook zo is.
Van mij wel. Van anderen hier blijkbaar niet.quote:
Alles is nog steeds oké, alleen zijn steeds meer mensen de hele dag op zoek naar dingen die ze als 'niet oké' kunnen bestempelen zodat ze zichzelf als beter voor kunnen doen dan alle anderen die het nog wel gewoon oké vinden. En die lui hebben een hele grote bek op twitter en alle medezeiksnorren retweeten de boel en de media pakt het op en dan lijkt het alsof heel de wereld het opeens niet vindt kunnen dat er een true crime serie gemaakt wordt, terwijl dat nog geen procent van de bevolking is. Nog geen 0,1 procent. Waarschijnlijk zelfs nog geen 0,01 procent.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee maar er is tegenwoordig heel erg weinig nog oké, blijkbaar.
Maar als het wordt doodgezwegen voelen ze zich weer 'vergeten'.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:14 schreef NoCigar het volgende:
Deze nabestaanden zijn er in ieder geval niet blij mee, en zijn er ook niet aan gewend.:
On September 22, 2022, a Twitter user named Eric, a cousin of Isbell, tweeted a response to the show, stating "I'm not telling anyone what to watch, I know true crime media is huge [right now], but if you’re actually curious about the victims, my family (the Isbell’s) [is] pissed about this show. It’s retraumatizing over and over again, and for what? How many movies/shows/documentaries do we need?" He also tweeted, "My cousins wake up every few months at this point with a bunch of calls and messages and they know there's another Dahmer show. It's cruel."[
De echte slachtoffers zijn dood. Je bedoelt hun nabestaanden. Daarvoor is het heel erg, maar nogmaals; je kunt niet zeggen dat alles waarbij nabestaanden bestaan dan maar niet verfilmd mag worden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
De echte slachtoffers daar heb ik het over. Die zeggen dat. Lekker empathisch ben je.
Nog maar te zwijgen over alle oorlogsfilms en series.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:12 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat is omdat ze ernaar hebben gekeken. Dat is een keuze die ze alsnog zelf maken. En verder zoeken ze er nu zelf OOK nog eens de media mee op waar ze - hoogstwaarschijnlijk tegen betaling - interviews geven tegenover de pers die met hun statement alsnog indirect over de rug van diezelfde slachtoffers geld verdient.
Bij de film over de Boston Marathon hoorde je niemand. De unabomber? Films over de 9/11 aanslagen? Niemand.
Ted Bundy? John Waynce Gacy? Jack the Ripper? Son of Sam? Charles Manson? Ed Kemper? Aileen Wuornos? Zodiac Killer? Hillside Strangler? The Night Stalker?
Niemand.
Selectieve verontwaardiging die werkelijk weer eens totaal nergens over gaat.
Ricky Gervais zei het zo mooiquote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het is gewoon een symptoom van de tijd. Slachtofferschap maakt je in ogen van velen "moedig" of een "held".
Gevolg is dus dat mensen naarstig op zoek zijn naar zaken om zich beslachtofferd te voelen. Vandaag een docu over Dahmer, als die verwijderd wordt van Netflix staan er morgen weer mensen die zichzelf ergens anders slachtoffer van voelen.
Erg vervelend wat de mensen hebben meegemaakt, ik zou zeggen kijk een van de vele andere series op Netflix en laat deze lekker links liggen voor mensen die het wel willen zien.
Nee en ik hoef het ook niet te zien om op grond van (dader)profiel (seriemoordenaar) mijzelf daaraan bloot te stellen.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 14:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Bron: https://www.ad.nl/show/sl(...)erwijderen~a0db46af/
Ik vraag me af of die klagers en de mensen van slachtofferhulp ooit iets van de serie gezien hebben. Want Dahmer wordt alles behalve als een sterke man neergezet. Daarnaast als je er last van hebt, kijk dan gewoon niet.
Een Dahm,quote:Op donderdag 6 oktober 2022 15:08 schreef Noek het volgende:
Elk probleem in Amerika is ons probleem. Er stond een Dam vol mee.
Wat een hysterische overdrijving. Mensen vermaken zich niet met leed dat een ander wordt aangedaan, mensen vermaken zich met een intrigerend of fascinerend verhaal. Als dat niet meer mag, wat is dan nog wel toegestaan? Het kleine huis op de prairie?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee en ik hoef het ook niet te zien om op grond van (dader)profiel (seriemoordenaar) mijzelf daaraan bloot te stellen.
Die kans verminder ik hier sws door geen streamingdiensten af te nemen die dit huldigen.
Het argument dat je niet hoeft te kijken is een drogreden om te rechtvaardigen dat het dus OK is.
Het is zot dat er series zijn die indirect de misdaden (van een gek) zitten te verheerlijken.
Punt is niet de inhoud maar hoe er een soort van cultus wordt geweven die daarmee de in beeld gebrachte misdaad en omstandigheden, in feite zitten te verheerlijken. Bijkomend worden zaken zodanig realistisch in beeld gebracht dat de scheidslijn tussen feiten en fictie nauwelijks nog te maken is.
Dat is overigens niet alleen hier maar ook bij allerlei andere ranzige series die zich op basis van (bijna) waargebeurd rechtvaardigen. Ik denk dan aan Breaking Bad, Narcos en zelfs in zeker zin de The Godfather.
Ook jammer dat mensen zich vermaken met leed dat anderen tamelijk realistisch wordt aangedaan.
Waarom bij Delvey? Het grootste slachtoffer (financieel gezien; die haar bedrijfscreditcard gebruikte voor borg) heeft zelf een boek geschreven en de serie verkocht,quote:Op donderdag 6 oktober 2022 16:07 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kijk helemaal prima. Jij kijkt alleen K3 films. Dat is jouw keus en daarin word je door niemand belemmerd. Jammer dat je jouw voorkeur dan alsnog projecteert op anderen, maar in ieder geval lijkt het erop dat je anderen doorvoor louter als minderwaardig aan jezelf bestempelt zonder verder te proberen de hele wereld jouw voorkeuren op te leggen door verwijdering te eisenquote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:04 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nee en ik hoef het ook niet te zien om op grond van (dader)profiel (seriemoordenaar) mijzelf daaraan bloot te stellen.
Die kans verminder ik hier sws door geen streamingdiensten af te nemen die dit huldigen.
Het argument dat je niet hoeft te kijken is een drogreden om te rechtvaardigen dat het dus OK is.
Het is zot dat er series zijn die indirect de misdaden (van een gek) zitten te verheerlijken.
Punt is niet de inhoud maar hoe er een soort van cultus wordt geweven die daarmee de in beeld gebrachte misdaad en omstandigheden, in feite zitten te verheerlijken. Bijkomend worden zaken zodanig realistisch in beeld gebracht dat de scheidslijn tussen feiten en fictie nauwelijks nog te maken is.
Dat is overigens niet alleen hier maar ook bij allerlei andere ranzige series die zich op basis van (bijna) waargebeurd rechtvaardigen. Ik denk dan aan Breaking Bad, Narcos en zelfs in zeker zin de The Godfather.
Ook jammer dat mensen zich vermaken met leed dat anderen tamelijk realistisch wordt aangedaan.
Daarin gebeuren nogal wat dingen die behoorlijk fout zijn tegenwoordig. Het boerenleven, vrouwen die koken en voor het gezin zorgen, kinderen die worden geleerd met teleurstelling om te gaan enzovoort.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat een hysterische overdrijving. Mensen vermaken zich niet met leed dat een ander wordt aangedaan, mensen vermaken zich met een intrigerend of fascinerend verhaal. Als dat niet meer mag, wat is dan nog wel toegestaan? Het kleine huis op de prairie?
Verdraaid, daar heb je gelijk in! Ben ik nu een boomer aan het worden? In mijn herinnering is het de allerbraafste serie ooit gemaakt, maar in de huidige tijdsgeest is het natuurlijk helemaal fout....quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:37 schreef Danny het volgende:
[..]
Daarin gebeuren nogal wat dingen die behoorlijk fout zijn tegenwoordig. Het boerenleven, vrouwen die koken en voor het gezin zorgen, kinderen die worden geleerd met teleurstelling om te gaan enzovoort.
Ik kijk zelfs ook geen K3 films die een ranzig zoete sprookjeswereld toont.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 17:35 schreef Danny het volgende:
[..]
Kijk helemaal prima. Jij kijkt alleen K3 films. Dat is jouw keus en daarin word je door niemand belemmerd. Jammer dat je jouw voorkeur dan alsnog projecteert op anderen, maar in ieder geval lijkt het erop dat je anderen doorvoor louter als minderwaardig aan jezelf bestempelt zonder verder te proberen de hele wereld jouw voorkeuren op te leggen door verwijdering te eisen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |