abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206224066
Met mijn STEM studie ben ik in allerlei niche branches mijn geld aan het verdienen. Ja meervoud ja want je kan gewoon niet van 1 niche afhankelijk zijn. Als je dan even geen werk in de ene branch kan vinden moet je uitwijken naar een andere niche. Niet ideaal allemaal, allemaal nieuwe tooling en concepten die je moet leren dan.

Momenteel heb ik niks maar ik zie wel dat (niet-Westerse) expats mijn banen krijgen of hebben, ook banen waar ik voor gesolliciteerd heb. Gaat zelfs zo ver dat ik tijdens sollicitatieprocedures alleen maar expats zie, van recruiter tot hoofd afdeling. Alles is ook in het engels. Kan dat eigenlijk zomaar? Dat (niet-Westerse) expats banen inpikken van Nederlanders?

Voor mij zuur want ik mag gaan orderpicken, ik heb namelijk gewoon niet van de 1 op andere dag een plan B of plan C om met mijn studie inkomen te genereren buiten de bestaande niches en zit ondertussen door mijn reserves heen. WW heb ik geen recht op.
pi_206224095
Wat voor niche zit je in?
Wakadoodle!
pi_206224111
verwijderd
pi_206224124
Je bent dus eigenlijk te duur en buitenlanders vragen minder?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206224129
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je bent dus eigenlijk te duur en buitenlanders vragen minder?
Het is dat je het als vraag stelt en niet als feit poneert dus zal ik hem ook beantwoorden. Nee.
pi_206224139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Het is dat je het als vraag stelt en niet als feit poneert dus zal ik hem ook beantwoorden. Nee.
Het was wel een vraag trouwens.
Maar als je niet te duur bent waarom kiezen ze jou dan niet?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206224141
Wie neemt het nu voornamelijk over? Mensen uit India ofzo?
Wakadoodle!
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:49:13 #9
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_206224176
Expats van buiten de EU moeten minimaal een bepaald salaris verdienen, data kan je redelijk snel met Google vinden. En zit je in die vijver van werkgevers, dan ben je als Nederlander niet altijd in het voordeel. Want sommige bedrijven hebben die Expats ook om representief te zijn naar hun klanten.

Afijn, wat ik hier alleen maar hoor een een hoop frustratie. Volgens mij moet je gaan werken aan jezelf. Zie die andere personen als concurrent voor je baan, maar zorg dat je laat zien dat je beter bent. Niet alleen zelf weten wat je kwaliteiten zijn, maar zorg dat je dat ook laat zien.

Kortom - leer de kunst van het goed solliciteren. Verkoop jezelf. Als een werkgever de keuze heeft tussen een expat of een NL en het maakt hem verder niet uit.......dan kiest tie de beste. Want een expat levert meer problemen (en kosten) op dan gewoon een Nederlander. Dus echt, ze nemen die expat omdat ze kwaliteit zoeken.

Komend van iemand die werkt bij een Amerikaans bedrijf hier in NL waar de helft van het personeel in NL expats zijn.

Suc6
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_206224193
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:43 schreef IkEetSlakken het volgende:
Wie neemt het nu voornamelijk over? Mensen uit India ofzo?
Venezuela, Albanië, Pakistan, Madagascar, Albanie, Kazachstan, China, Maleisië, Iran, Bulgarije, Roemenië, Bangladesh, Brazilië, Rusland + Oekraïne (voor de oorlog), Turkije, Georgie, Italie. Heel Nederland wordt volgestopt met niet-Westerse expats (die ook nog eens onze huizen inpikken).
pi_206224205
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:49 schreef HMS het volgende:
Expats van buiten de EU moeten minimaal een bepaald salaris verdienen, data kan je redelijk snel met Google vinden. En zit je in die vijver van werkgevers, dan ben je als Nederlander niet altijd in het voordeel. Want sommige bedrijven hebben die Expats ook om representief te zijn naar hun klanten.

Afijn, wat ik hier alleen maar hoor een een hoop frustratie. Volgens mij moet je gaan werken aan jezelf. Zie die andere personen als concurrent voor je baan, maar zorg dat je laat zien dat je beter bent. Niet alleen zelf weten wat je kwaliteiten zijn, maar zorg dat je dat ook laat zien.

Kortom - leer de kunst van het goed solliciteren. Verkoop jezelf. Als een werkgever de keuze heeft tussen een expat of een NL en het maakt hem verder niet uit.......dan kiest tie de beste. Want een expat levert meer problemen (en kosten) op dan gewoon een Nederlander. Dus echt, ze nemen die expat omdat ze kwaliteit zoeken.

Komend van iemand die werkt bij een Amerikaans bedrijf hier in NL waar de helft van het personeel in NL expats zijn.

Suc6
Natuurlijk is er een hoop frustratie maar mag ik? Het lijkt wel op de Britse Premier League (voetbal), daar komen Britse talenten gewoon niet meer aan de bak vanwege de vele buitenlanders.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 12:59:17 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206224234
quote:
Italie. Heel Nederland wordt volgestopt met niet-Westerse expats (die ook nog eens onze huizen inpikken).
Volgens mij wordt Italië wel bij het westen gerekend en verder is jouw onderbuik wel heel erg aan het woord.

Ik zou zo iemand als jou niet in mijn bedrijf aan het werk willen hebben, dus ik wens je verder veel succes in jouw verdere werkzame leven als orderpicker.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Sport donderdag 6 oktober 2022 @ 13:00:21 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206224241
Misschien had je geen ratjetoestudie moeten doen.

Maar zonder gekheid: Zoiets ligt niet alleen aan de expats.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206224339
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:59 schreef golfer het volgende:

[..]
Volgens mij wordt Italië wel bij het westen gerekend
De uitzondering dan.

quote:
en verder is jouw onderbuik wel heel erg aan het woord.

Ik zou zo iemand als jou niet in mijn bedrijf aan het werk willen hebben, dus ik wens je verder veel succes in jouw verdere werkzame leven als orderpicker.
En ik wens jouw kinderen succes me het zoeken van een woning, daar zitten nu expats in.

Gr Gr
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:21:07 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206224409
quote:
8s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:36 schreef Alpha0 het volgende:
Kan dat eigenlijk zomaar? Dat (niet-Westerse) expats banen inpikken van Nederlanders?
Waarom zou dat niet kunnen?

Als expats je banen inpikken dan ben jij niet goed genoeg.
Huilen dan.
pi_206224420
quote:
7s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen?

Als expats je banen inpikken dan ben jij niet goed genoeg.
Wat moet ik doen? Snel een 2e studie er bij doen? Alsof dat te betalen is?
pi_206224429
Dit topic hoort niet in WGR.

'Kan het zomaar dat anderen mijn baan inpikken?' Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.

Als je geen baan kan vinden in je vakgebied zul je eerst wat anders moeten doen en je skills moeten verbeteren.

Of je gaat, zoals ik heb gedaan, naar het buitenland en wordt zelf expat. Ik kan veel banen vinden hier in Ierland omdat ik een van de weinigen ben die Nederlands spreekt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:23:35 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206224433
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:22 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Wat moet ik doen? Snel een 2e studie er bij doen? Alsof dat te betalen is?
Nee ik zou klagen op fok.
Huilen dan.
pi_206224444
Wat is een STEM-studie dan?

Ik hoor eerlijk gezegd zelden (cq. tot 5 minuten geleden nooit) dat expats onze banen inpikken. Tenzij jij Poolse paprikaplukkers of Afghaanse Deliveroo-bezorgers ook tot de expats rekent.

Als je het daadwerkelijk over expats hebt en van mening bent dat jij daardoor geen baan kunt vinden, dan zou ik eerst even naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ligt daar de reden en niet in de aanwezigheid van expats.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206224456
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
Dit topic hoort niet in WGR.

'Kan het zomaar dat anderen mijn baan inpikken?' Het antwoord daarop is natuurlijk 'ja'.

Als je geen baan kan vinden in je vakgebied zul je eerst wat anders moeten doen en je skills moeten verbeteren.

Ik kan de banen wel vinden, mag alleen concurreren met niet-westerse expats die massaal binnengehaald worden.

quote:
Of je gaat, zoals ik heb gedaan, naar het buitenland en wordt zelf expat. Ik kan veel banen vinden hier in Ierland omdat ik een van de weinigen ben die Nederlands spreekt.
Je eigen land uitgejaagd worden. ;(
pi_206224498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:24 schreef stavromulabeta het volgende:

Als je het daadwerkelijk over expats hebt en van mening bent dat jij daardoor geen baan kunt vinden, dan zou ik eerst even naar jezelf kijken. Waarschijnlijk ligt daar de reden en niet in de aanwezigheid van expats.
Ik kan toch als Nederlander niet concurreren met de hele wereld joh, dan leg ik het toch altijd af. Er is altijd wel iemand die net iets meer kennis heeft of net iets meer werkervaring.
pi_206224510
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:25 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik kan de banen wel vinden, mag alleen concurreren met niet-westerse expats die massaal binnengehaald worden.
Ok en wat is precies je Werk, geldzaken en recht gerelateerde vraag hierover?

Jij vroeg of de werkgever dit mag. Het antwoord daarop is 'ja'.
quote:
[..]
Je eigen land uitgejaagd worden. ;(
Ofwel je kiest een baan die je wél aankan, ofwel je gaat ergens heen waar jouw skills meer in de markt liggen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206224528
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het was wel een vraag trouwens.
Maar als je niet te duur bent waarom kiezen ze jou dan niet?
Blijkbaar niet de gewenste capaciteiten.
pi_206224531
HAHAA, TS doet een STEM-studie en dan: "allemaal nieuwe tooling en concepten die je moet leren dan."

_O-

Lekkere vage buzzword-studie doen en nu janken dat er kritisch naar ervaring gekeken wordt bij t echte werk?

Is Tooling een Master-onderdeel zeker? :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 6 oktober 2022 @ 13:36:27 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206224556
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 13:13 schreef Alpha0 het volgende:

En ik wens jouw kinderen succes me het zoeken van een woning, daar zitten nu expats in.

Gr Gr
Nee hoor, die kinderen hebben gewoon een mooie eengezinswoning voor zichzelf.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')