Zodra je de nieuwe tarieven ontvangt direct gaan bellen of in contact komen met ze en aangeven dat de tarieven pas 30 dagen na communicatie in mogen gaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:05 schreef ISVV het volgende:
[..]
Eens kijken of ik daar een slaatje uit kan slaan
Bedankt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2023 is er een prijsplafond.
Zit je qua verbruik boven de 1.200m3 aardgas of 2.900kWh stroom, dan gelden de normale (hogere) tarieven van je leverancier.
[..]
Je verbruik is?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:30 schreef Enawh het volgende:
[..]
Bedankt.
Dit is echt niet te doen allemaal als ik het zo snel bekijk
Dat weet ik niet precies uit m'n hoofd, want ben aan het werken nu.quote:
Uh nee?quote:
quote:Ben je klant van ons op 1 november dan ontvang je van ons 190 euro. We betalen dit bedrag in de tweede week van november uit. Ben je 1 december ook klant, dan ontvang je ook in december 190 euro.
Zet je verbruik even neer. Nooit wat aan isolatie gedaan ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:34 schreef Enawh het volgende:
[..]
Dat weet ik niet precies uit m'n hoofd, want ben aan het werken nu.
Klinkt niet goed laat ik het zo bij houden
Leuke vraag aan een vraagsteller die zegt het financieel al niet zo breed te hebben.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zet je verbruik even neer. Nooit wat aan isolatie gedaan ?
Gaat die vergoeding over de warmte of elektriciteit. Ik zit bij Vattenfall voor elektriciteit, maar elders voor warmte.quote:
, het is met name bedoeld om gericht advies te geven. Heeft niet zoveel zin om te roepen dat je zonnepanelen moet nemen als je bv 2000 kuub gas verstookt met een brakke cv hè.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:59 schreef PS. het volgende:
[..]
Leuke vraag aan een vraagsteller die zegt het financieel al niet zo breed te hebben.
Ik heb alles bij Vattenfall.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat die vergoeding over de warmte of elektriciteit. Ik zit bij Vattenfall voor elektriciteit, maar elders voor warmte.
Bedankt!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zodra je de nieuwe tarieven ontvangt direct gaan bellen of in contact komen met ze en aangeven dat de tarieven pas 30 dagen na communicatie in mogen gaan.
Warmte als in warmtenet?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Gaat die vergoeding over de warmte of elektriciteit. Ik zit bij Vattenfall voor elektriciteit, maar elders voor warmte.
Maar hier gaan de tarieven ook constant omhoog, ookal staat het officieel los van het gas.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:46 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Goede vraag wel. Maar het is vast weer niet voor warmtenet bedoeld
Ja, maar verwacht dat je gewoon 190 terug krijgt van je energieleverancier. De wet verder nog niet gelezen/maatregelquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar hier gaan de tarieven ook constant omhoog, ookal staat het officieel los van het gas.
Er is qua warmte in vele varianten een landelijke statische verdeling tussen onderandere Eneco en Vattenval, en mogelijk doet Essent ook nog mee. Deze zijn dan zowel Netbeheerder als Leverancier op een vaste plek.quote:
Moah tientjes?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 11:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom én zwaar opletten tot einde jaar én hopen op zachte wintermaanden tot 1 januari. Nu de cv volle bak aanzetten kost je echt een paar tientjes per dag..
Dat is alsnog bijna 2 tientjes dus, niet doen of het niks voorstelt..quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Moah tientjes?
gemiddeld woning 7m3 gas per dag.
7x 2,48 = 17,36 euro
Wel veel geld idd.
Een CV draait alleen volle bak bij douchen/warmwater, verwarming stelt niks voor.
Dat versta ik onder een tientje en geen tientjes meervoud.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is alsnog bijna 2 tientjes dus, niet doen of het niks voorstelt..
Douchen is 0,3 m3 per keer. Daar stook je amper mee warm.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:39 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Moah tientjes?
gemiddeld woning 7m3 gas per dag.
7x 2,48 = 17,36 euro
Wel veel geld idd.
Een CV draait alleen volle bak bij douchen/warmwater, verwarming stelt niks voor.
Maar staat wel veel langer te draaien waardoor mensen 's winters 10 maal zo veel gas verbruiken dan 's zomers.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:39 schreef mrevil1337 het volgende:
het beste is om minder energie te gebruiken en er is geen plafond van max 250 p/m.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 13:57 schreef Enawh het volgende:
Sorry kan iemand mij in het kort uitleggen wat we kunnen verwachten.
Door allerlei verhogingen worden de kosten x5 en zo niet wel meer.
Hoe moeten wij dat betalen.
Vooral voor mensen die het al moeilijk hebben.
Is er nou een plafond van max 250 p/m ?
Dank is groot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |