abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206209305











Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?





De wagens voor 2022:
Haas VF-22
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Red Bull RB18
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aston Martin AMR22
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
McLaren MCL36
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AlphaTauri AT03
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Williams FW44
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ferrari F1-75 (17 februari)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mercedes W13 (18 februari)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alpine 522 (21 februari)

Alfa Romeo C42 (27 februari)
pi_206209340
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:18 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat klopt wel maar dan blijf je aan de gang, je moet als team gewoon een schadebudget hebben binnen die cap dat je gebruikt indien nodig
Ja, maar dan mag je dat lekker gebruiken voor de schade die je veroorzaakt, niet die waar je slachtoffer van wordt. Wat mij betreft stelt men vaste bedragen vast per component en zodra je dat bij de ander in de poeier rijdt en er voor bestraft wordt, dan betaal je. Of dat binnen de cap valt maakt me dan niet eens uit. De mate waarin RB benadeeld is vorig jaar door fouten van Mercedes (Hongarije, Silverstone) kun je niet uitdrukken in een paar seconde penalty in een race. Dat heeft ze mogelijk zelfs het WCC gekost (ik heb dit niet nagerekend).

En dan gaan de Hamilton fans straks los als RB een miljoen te veel heeft besteed. LOL.
pi_206209418
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
hoe verhaal je dat dan, dat wordt allemaal veel te ingewikkeld
Verhalen?

Ik heb het puur over het feit dat als je schade hebt vanwege overduidelijke schuld van andere partij, dat deze schade NIET mag drukken op je budgetcap.
Schade verhalen heeft hier niks mee te maken. Gaat puur over waar je de cijfertjes indeelt.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:51:34 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206209474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, maar dan mag je dat lekker gebruiken voor de schade die je veroorzaakt, niet die waar je slachtoffer van wordt. Wat mij betreft stelt men vaste bedragen vast per component en zodra je dat bij de ander in de poeier rijdt en er voor bestraft wordt, dan betaal je. Of dat binnen de cap valt maakt me dan niet eens uit. De mate waarin RB benadeeld is vorig jaar door fouten van Mercedes (Hongarije, Silverstone) kun je niet uitdrukken in een paar seconde penalty in een race. Dat heeft ze mogelijk zelfs het WCC gekost (ik heb dit niet nagerekend).

En dan gaan de Hamilton fans straks los als RB een miljoen te veel heeft besteed. LOL.
Goed punt inderdaad.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206209506
Wanneer teams frauderen, zoals Red Bull nu doet, moeten ze in het belang van de sport aangepakt worden.
U MAD?
  woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58:44 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206209549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, maar dan mag je dat lekker gebruiken voor de schade die je veroorzaakt, niet die waar je slachtoffer van wordt. Wat mij betreft stelt men vaste bedragen vast per component en zodra je dat bij de ander in de poeier rijdt en er voor bestraft wordt, dan betaal je. Of dat binnen de cap valt maakt me dan niet eens uit. De mate waarin RB benadeeld is vorig jaar door fouten van Mercedes (Hongarije, Silverstone) kun je niet uitdrukken in een paar seconde penalty in een race. Dat heeft ze mogelijk zelfs het WCC gekost (ik heb dit niet nagerekend).

En dan gaan de Hamilton fans straks los als RB een miljoen te veel heeft besteed. LOL.
nogmaals, klinkt heel leuk maar maakt het heel ingewikkeld
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 oktober 2022 @ 09:58:46 #7
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206209550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer teams frauderen, zoals Red Bull nu doet, moeten ze in het belang van de sport aangepakt worden.
Het is nog niet eens zeker of dat het geval is.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206209564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
nogmaals, klinkt heel leuk maar maakt het heel ingewikkeld
Hoezo is het ingewikkeld om een getalletje in een andere kolom te zetten?
pi_206209582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:54 schreef de_boswachter het volgende:
Wanneer teams frauderen, zoals Red Bull nu doet, moeten ze in het belang van de sport aangepakt worden.
Zullen we even wachten totdat dit bewezen is?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_206209604
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:01 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Zullen we even wachten totdat dit bewezen is?
Lijkt me zeer verstandig.
U MAD?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 5 oktober 2022 @ 10:21:03 #11
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206209733
twitter


quote:
Oracle Red Bull Racing and Scuderia AlphaTauri will continue to use power units which are manufactured in collaboration with Red Bull Powertrains and Honda Racing Corporation (HRC). To strengthen the partnership, the following new agreements will be implemented:
1. The Honda logo will be displayed on Oracle Red Bull Racing’s RB18 and Scuderia AlphaTauri’s AT03 from the Formula One Honda Japanese Grand Prix 2022 onwards.
2. Multiple Grand Prix winner Sergio Pérez will take on an ambassador role for the driving academy of Honda Racing School (HRS). Pérez will begin his role with a lecture session for HRS students in November 2022.
3. HRC THANKS DAY will be held on Sunday, November 27, 2022. Max Verstappen, Sergio Perez, from Oracle Red Bull Racing and Pierre Gasly and Yuki Tsunoda from Scuderia AlphaTauri will be in attendance.
Hondagoden.
pi_206209750
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:21 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hondagoden.
Zeer goed nieuws.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator / Redactie FP woensdag 5 oktober 2022 @ 10:25:54 #13
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_206209771
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:21 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hondagoden.
Honda _O_

Red Bull _O_
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_206209800
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 09:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
nogmaals, klinkt heel leuk maar maakt het heel ingewikkeld
Hoe dan? Wat is daar ingewikkeld aan?

Redbull maakt lijstje met kapotte componenten, FIA controleert en Mercedes rekent af. Is maar één stap extra van wat er nu gebeurt en de hele sport wordt er eerlijker van en rijders voorzichtiger.

Los van opzet of niet, Silverstone was het incident met de grootste impact op het seizoen, gevolgd door Hongarije. Qua punten en budgetcap. Beide fouten (of opzet volgens sommige) van Mercedes waar Mercedes zelf het meeste van profiteerde.

Totale waanzin als dat dadelijk ook nog tot gevolg heeft dat RB wordt bestraft omdat ze een paar ton of een miljoen over de cap gaan, ook als die straf heel klein is.

Jaja, regulations enzo en alles volgens het boekje. Maar iedereen met gezond verstand snapt wel dat 10 seconde penalty niet opweegt tegen de gevolgen van het crashen van je titelconcurrent?
pi_206209860
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:21 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hondagoden.
Blijft natuurlijk heerlijk om rond te kachelen in een opgevoerde Civic ;)

Wijs nieuws. Zie Honda nog wel gewoon echt terugkomen vanaf 2026 ofso. Of wel eerder. Denk dat ze zichzelf wel achter de oren krabben van 'he fuck, te vroeg besloten want die Max is nu de wereldtop'.

'Big in Japan'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206209879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoe dan? Wat is daar ingewikkeld aan?

Redbull maakt lijstje met kapotte componenten, FIA controleert en Mercedes rekent af. Is maar één stap extra van wat er nu gebeurt en de hele sport wordt er eerlijker van en rijders voorzichtiger.

Los van opzet of niet, Silverstone was het incident met de grootste impact op het seizoen, gevolgd door Hongarije. Qua punten en budgetcap. Beide fouten (of opzet volgens sommige) van Mercedes waar Mercedes zelf het meeste van profiteerde.

Totale waanzin als dat dadelijk ook nog tot gevolg heeft dat RB wordt bestraft omdat ze een paar ton of een miljoen over de cap gaan, ook als die straf heel klein is.

Jaja, regulations enzo en alles volgens het boekje. Maar iedereen met gezond verstand snapt wel dat 10 seconde penalty niet opweegt tegen de gevolgen van het crashen van je titelconcurrent?
En ook niet ff tikkertje spelen zoals latifi/Russel vaak doen. Dit was chassis laten afschrijven, express.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 5 oktober 2022 @ 10:44:09 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_206209982
quote:
10s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:21 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
[..]
Hondagoden.

Het zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar H O N D A goden graag terug op de achtervleugel. _O_
Dat Bybit is echt geen porem.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:05:29 #18
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206210215
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Hoe dan? Wat is daar ingewikkeld aan?

Redbull maakt lijstje met kapotte componenten, FIA controleert en Mercedes rekent af. Is maar één stap extra van wat er nu gebeurt en de hele sport wordt er eerlijker van en rijders voorzichtiger.

Los van opzet of niet, Silverstone was het incident met de grootste impact op het seizoen, gevolgd door Hongarije. Qua punten en budgetcap. Beide fouten (of opzet volgens sommige) van Mercedes waar Mercedes zelf het meeste van profiteerde.

Totale waanzin als dat dadelijk ook nog tot gevolg heeft dat RB wordt bestraft omdat ze een paar ton of een miljoen over de cap gaan, ook als die straf heel klein is.

Jaja, regulations enzo en alles volgens het boekje. Maar iedereen met gezond verstand snapt wel dat 10 seconde penalty niet opweegt tegen de gevolgen van het crashen van je titelconcurrent?
Het voelt onrechtvaardig, maar het lijkt me haast ondoenlijk. Want wat te doen met Italië en Silverstone, waar de stewards niet zeiden dat de ander onschuldig was, maar 1 persoon 'more to blame' is? Lijkt me juridisch totaal onhoudbaar als 1 partij dan wel alles moet aftikken terwijl dat in de miljoenen loopt.
Rini dankjewel.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:25:42 #19
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_206210414
Als Red Bull door dit gezeur de titel nog wordt afgepakt dan zeg ik per direct mijn F1 abbo op, wat een gekleuter zeg...
pi_206210419
De makkelijkste oplossing is natuurlijk het fabriceren/vervangen van een onderdeel wat door een crash beschadigd is geraakt van de cost cap te halen. Moet dit wel aantoonbaar zijn bij de FIA, natuurlijk, maar dat is een formaliteit. Onderdeel inleveren bij de FIA, en je mag gratis (costcapgewijs) een nieuwe inzetten. Dit geldt niet voor onderdelen waar de teams een vast bedrag per jaar voor betalen, en ongelimiteerd geleverd wordt door leveranciers (zoals motoren).
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:35:29 #21
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206210531
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:25 schreef TagForce het volgende:
De makkelijkste oplossing is natuurlijk het fabriceren/vervangen van een onderdeel wat door een crash beschadigd is geraakt van de cost cap te halen. Moet dit wel aantoonbaar zijn bij de FIA, natuurlijk, maar dat is een formaliteit. Onderdeel inleveren bij de FIA, en je mag gratis (costcapgewijs) een nieuwe inzetten. Dit geldt niet voor onderdelen waar de teams een vast bedrag per jaar voor betalen, en ongelimiteerd geleverd wordt door leveranciers (zoals motoren).
Dat is een mogelijkheid wanneer alle teams die budgetcap ruim qua inkomsten halen en dus winst maken. Anders benadeel je kleine teams, want die kunnen helemaal niet buiten de budgetcap die uitgaven doen.
Rini dankjewel.
  woensdag 5 oktober 2022 @ 11:37:07 #22
131800 Tarado
capô de fusca
pi_206210555
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 10:00 schreef Refragmental het volgende:

[..]
Hoezo is het ingewikkeld om een getalletje in een andere kolom te zetten?
Natuurlijk joh, wat je eventueel zou kunnen doen is dat de FIA bepaalt dat je door toedoen schade hebt opgelopen en dit dan buiten de cap mag vervangen, alleen moeten zij dan wel een schade assessment doen in parc ferme na de race, dat is dus allemaal niet zo makkelijk.
pi_206210585
Je kunt schade wel uit de budget cap halen ( maak niet uit wie wat betaald) maar die cap is in feite alleen van toepassing op teams die meer geld hebben dan de cap.
Kleine teams willen in theorie wel over de cap maar hebben het geld niet om er over te gaan.
En daarmee wordt het hele doel van de cap overboord gegooid.
Wie dit leest is gek
pi_206210597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:25 schreef Dazalbest het volgende:
Als Red Bull door dit gezeur de titel nog wordt afgepakt dan zeg ik per direct mijn F1 abbo op, wat een gekleuter zeg...
Enig voorbehoud hierin. Als er echt een grote overschrijding is geweest door doorontwikkeling van de 2021 auto, dan vind ik het terecht als dat consequenties heeft.

Voor WCC, maar ook voor WDC.
pi_206210614
quote:
99s.gif Op woensdag 5 oktober 2022 11:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je kunt schade wel uit de budget cap halen ( maak niet uit wie wat betaald) maar die cap is in feite alleen van toepassing op teams die meer geld hebben dan de cap.
Kleine teams willen in theorie wel over de cap maar hebben het geld niet om er over te gaan.
En daarmee wordt het hele doel van de cap overboord gegooid.
Dus niet uit de cap halen maar doorberekenen aan het team die ze veroorzaakt. Dan wordt het misschien ook minder interessant voor de kleine teams om payed drivers als Latifi binnen te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')